verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:05

Sammie schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... alen.dhtml

Het is jammer dat er een stigma op deze man ligt, maar hij zegt wel iets verstandigs (imo)

Mee eens. Ratio is heel belangrijk, juist bij onderwerpen die je zo aan het hart gaan. Dat betekent imo ook dat mensen die voor meer opvang zijn niet meteen als 'linksche gütmenschen' worden weggezet, en dat mensen die haken en ogen zien aan meer opvang niet meteen worden weggezet als 'egoïstisch en gevoelloos'. Het is niet zwart of wit.
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 05-09-15 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:07

sneeuwpop schreef:
MiniMouse schreef:
Even een hele snelle gedachte die heel even passeerde.

Zou dit niet een geplande "actie" zijn van IS... Onder het mom van: we verdrijven deze mensen uit ons land op deze manier.
Wetende dat "die domme" eurpeanen hun grenzen openstaan.
En zonder dat wij het in de gaten hebben worden verspreid onder de vluchtelingen leden van de IS mee gestuurd, om her en der aanslagen te gaan voorbereiden.
Met deze hoeveelheden zou het de perfecte kans zijn om dit deel van de wereld ook in de ban (macht) van IS te krijgen...

T was even een gedachte...

Het zijn juist volgelingen van de IS die de mensenhandel doen. dit is allang bekend.
Hier verdienen ze goed aan en kunnen weer wapens etc van kopen.
De sprookjes vezinnen ze en zorgt voor onvrede (zelfs woede) als het sprookje niet waar blijkt te zijn...
Ook is het door de gaos makkelijk om binnen te komen.
Allemaal voordelen voor de IS.

Daarbij natuurlijk een groot probleem voor europa en geld wat niet naar de bestrijding van IS kan gaan.

Hopelijk is het doemdenkerij van mijn kant, maar net als politieagenten in burger zou IS ook "in burger" tussen de vluchtelingen kunnen gaan zitten. Die komen dan ongemerkt Europa binnen... :?

Nogmaals, hopelijk is het doemdenkerij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:09

haffylover schreef:
klopt maar ik heb zelf ook ooit met ijn ouders in het punt gezeten dat we opstraat zouden komen en niemand wou helpen de instantie zeiden zelf dat we het maar uitmoesten zoeken. Op dat zelfde moment is er aan eht eind van onze straat een gezien vluchtingen komen wonen. Hoe pijnlijk is dat die mensen ej uit lache omdat je de straat op moet en dan ook nog eens komen vertellen hoe zij het hebben gedaan om dit alles te krijgen en daaruit blijkt dat je er eigenlijk bijna voor op je luie reet kan blijven zitten om hier in nederland zoiets te krijgen als "buitenlander/vluchteling) zijnde?

Uitgelachen worden is natuurlijk heel erg pijnlijk en dat had "nooit gemogen"!!

Maar de rest is gewoon laten we zeggen een pijnlijk misverstand, hoor. Echt.

Een vluchteling laat huis, familie, geschiedenis, taal en wat allemaal niet achter - niet voor de lol.
En probeert dan een bestaan op te bouwen in een ander land.
Kijk maar op de televisie: na vaak jaren zwerven, lopen, afpersers (bekend als 'mensensmokkelaars', maar het zijn afpersers), gevaren trosteren.... daarna jaren ineen azc behandeld worden als oud vuil,....
....en dan heb je eindelijk een huis.

En dan kom jij een trap na geven - begrijpelijk vanwege je eigen ellende, daar niet van, maar toch een trap na - met leugens over
"dat ze alles krijgen": ze betalen er voor, maar niet met gedwongen sex, woekerrente en wat al niet, gewoon ordentelijk met geld
"endat ze op hun luie ### zaten" - terwijl ze eerst ontberingen doormaakten en daarna niets mochten, begin jij over lui zijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:13

Shenavallie schreef:
Hopelijk is het doemdenkerij van mijn kant, maar net als politieagenten in burger zou IS ook "in burger" tussen de vluchtelingen kunnen gaan zitten. Die komen dan ongemerkt Europa binnen... :?

Nogmaals, hopelijk is het doemdenkerij.

Dat stond er toch ook bij.
Eerder naief om te eenken dat ze daar geen gebruik van maken.
Die mensen geven helemaal niks om anderen, lijken het zelfs fijn te vinden om anderen af te slachten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:14

Muppett schreef:
Het is echt zo ingewikkeld om voor dit probleem een goede oplossing te vinden.
De foto waar dit topic over gaat stemt me al sinds ik hem zag enorm verdrietig en gedeprimeerd. En dan alle beelden die we.niet te zien krijgen en die vreselijk zijn.
Natuulijk zijn deze mensen gelukzoekers. Wie niet op deze wereld. Ik zou precies hetzelfde doen als zij; niet gaan wachten tot ik door IS of Assads leger in de puinpoeiers werd geschoten.

Ja, kijk maar inde Amerikaanse grondwet: all men are born free, zijn waardig en hebben het volste recht 'to persue happines'.
We leven dus op een wereld met 7 miljard gelukszoekers.

...maar de makke is wel, dat wie vluchtelingen "gelukszoekers" noemt, dat doorgaans doet vanuit minder frisse, fraaie motieven. ("Ze" zijn uit op geld, het zijn geen echte vluchtelingen, alle echte motieven worden ontkend, etc. etc.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-09-15 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:19

Janneke.. Niet iedere asielzoeker is zo. Niet iedere asielzoeker heeft zo'n leidensweg gehad. Lees die link die ik net plaatste eens. Staat al een klein stukje overin. Er zaten, zeker in de jaren negentig genoeg asielzoekers tussen voor maar een ding.. Geld, een huis en niks meer hoeven doen. En die hebben we nog steeds. Ze betalen niks, ze werken niet en krijgen van alles, omdat ons Nederlandse stelsel zo is gemaakt. Meer hoeven ze niet, want ze hebben alles wat ze willen. Die geven niet om werk en carrière. Alles wordt betaald. Daar hebben ze genoeg aan. En nee zo zijn ze niet allemaal, maar zo is ook niet elke asielzoeker zielig en arm en komt uit een verscheurd oorlogsgebied. Even ter perspectief..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:30

Sammie schreef:
Janneke.. Niet iedere asielzoeker is zo. Niet iedere asielzoeker heeft zo'n leidensweg gehad. Lees die link die ik net plaatste eens. Staat al een klein stukje overin. Er zaten, zeker in de jaren negentig genoeg asielzoekers tussen voor maar een ding.. Geld, een huis en niks meer hoeven doen. En die hebben we nog steeds. Ze betalen niks, ze werken niet en krijgen van alles, omdat ons Nederlandse stelsel zo is gemaakt. Meer hoeven ze niet, want ze hebben alles wat ze willen. Die geven niet om werk en carrière. Alles wordt betaald. Daar hebben ze genoeg aan. En nee zo zijn ze niet allemaal, maar zo is ook niet elke asielzoeker zielig en arm en komt uit een verscheurd oorlogsgebied. Even ter perspectief..

....eh - geloof jij, dat de IND bestaat uit lieve mensen, die een humane wet uitvoeren?

Ik schaam me voor wat ik opschrijf, maar ik ga het wel zeggen.
Het wetten rond asiel die Nederland hanteert voldoen in de verste verte niet aan de internationale standaards en schenden de mensenrechten.
De IND, het uitvoeringsorgaan van deze schande, bestaat voor driekwart uit keiharde mensen. Ach, wellicht moet je ook wel. Ik woon vlak bij Schiphol en heb vele kenissen die direct of indirect te maken hebben met vluchtelingen. Van pastor tot tolk tot vrijwilliger fot advocaat tot IND medewerker....

Ze betalen niets is een leugen, gewoon aantoonbaar. Gewoon, op het journaal gister: de nuchtere waarheid. Tegenwoordig krijg je een voorschot van 1000 euro en daarvan moet je je huis inrichten. Daarna dus gewoon terugbetalen.
En solliciteren, bijscholen, etc.
Zij het, dat tegen de tijd dat iemand dus een verblijfsvergunning heeft, eindelijk de eerste regel uit de grondwet geldt:"allen die verblijven op Nederlandse bodem wordnw ingelijke gevallen gelijkelijk behandeld". Dus wie eerlijk solliciteert of wie ziek is, krijgt een uitkering.

Als jij weet hebt van strafbare feiten buiten deze regles, stel ik voor, dat je doet wat je burgerplicht is: de politie verwittigen.

En "dat niet elke vluchteling hetzelfde is" - here mijn tijd nog aan toe: geenenkel MENS is hetzelfde, dus in deze geloof ik je grif.

Verder is ook idd niet iedere vluchteling arm. Dat heb ik ook niet beweerd. Al word je wel arm van vluchten: land, huizen, dat soort bezit neem je niet mee. Zaken als een bloeiend bedrijf, een advocatenpraktijk: ook niet. Natuurlijk neem je je vaardigheden mee, maar zonder de plaatselijke taal, in ons geval Nederlands, heb je daar weinig aan.
Voor artsen valt het nog mee (de kennis van het menselijk lichaam en ziekten is hetzelfde), voor advocaten niet: ze weten van ons rechtssysteem next to no thing.
Soms is een vliegticket genoeg: lees eens hoe Sander Terphuis in NL is beland...? Is een leuk verhaal. (Het vliegticket werd door zijn overheid betaald, nota bene.) Soms moet je dure afpersers ("mensensmokkelaars") betalen, al dan niet met gedwongen sex.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:44

Janneke.. Het is mij al vaker opgevallen maar je reageert nogal aanvallend.. In een discussie als deze is dat niet prettig. Het gaat niet om een gelijk krijgen of hebben maar om te leren van elkaars verhalen en ervaringen. In deze situaties is er geen gelijk te behalen. Die laatste opmerking zette ik er expres bij om een discussie als maar niet iedereen is zo te voorkomen. Verder gaat het om asielzoekers die hier komen en mogen blijven. Die dus bijstand krijgen nu.. Ze hebben dus een huis en krijgen elke maand bijstand. Ze krijgen zorgtoeslag, ze krijgen huurtoeslag, maar ze betalen niks. Geen zorgverzekering, geen diverse andere rekeningen en met de vrije voet cq. drempel kunnen ze dit volhouden.

En kom.. Die sollicitatieplicht is een lachtertje.. Ik heb ze recent weer met regelmaat gezien. 'Ik heb intresse in deze functie. Vr.gr. Y'. Met kinderen onder leeftijd x is ma al vrij gesteld en met even een paar briefjes of mails sturen naar functies waar je totaal niet voor in aanmerking komt kom je een eind.. En de politie verwittigen? Een kennis van mij werkt bij een incassobureau.. Die kent alle smoezen uit t hoofd. De politie doet daar geen zak mee. Een collega van mij heeft haar (nl) ex-man tig maal aangegeven bij de politie en bij de gemeente met duidelijke aanwijzingen voor bijstandsfraude.. Zelfs andere mensen hebben melding gedaan.. Er is geen zak meegedaan. Enige dat er gezegd werd we onderzoeken het. Faillisementsfraude idem dito. Curator kende alle verhalen, maar zei letterlijk ik ben niet zijn babysitter..

Enfin.. T verhaal was om een tegengeluid te bieden aan het verhaal asielzoekers komen uit een verschrikkelijke achtergrond en dat ze niks voor de lol achterlaten. Dat heb ik bij deze gedaan. Dat beeld is nl. onjuist. Als we kijken naar de huidige Syrische vluchtelingen is duidelijk dat zij mogelijk wel uit een oorlogsgebied komen.

Peelie

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:55

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:02

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:07

Sammie schreef:
femo schreef:
@vuurneon, het is in het nieuws geweest dat er met vluchteling boten terroristen meegevoerd worden. Ze willen Europa veroveren toch? Kan dit leiden tot het einde van ons veilige leven? Of word het overal een oorlogsgebied als in Syrië.. :(

Niks over gehoord? Wanneer was dat dan?

idem..

zal wel net zo iemand geweest zijn als sommigen hier die op straat werd geinterviewd
en gewoon herhalen wat iemand anders zegt..

natuurlijk sturen ze geen terroristen mee, kans op verongelukken is veel te groot..
die reizen gewoon uit op een normaal visum met een ticket.. netjes per vliegtuig.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:17

Daks schreef:
Janneke ja je kan ze stoppen maar dan moet je er een huizenhoog grens omheen gooien en alleen wapens en voedsel eroverheen gooien. Pas dan roei je die plaag uit. Je moet ze issoleren.

Maar ja dan ben ik een racist

Nee dan ben je zeer extreem rechts in mijn ogen..

als je mensen niet als mensen ziet. en mensen die op de vlucht zijn geslagen uit angst voor hun leven als vee ergens op een zeer klein stukje grond wilt opsluiten.. voedsel en wapens over een hek gooit om zo ze elkaar maar uit te laten roeien en ze een plaag noemt..

ga eerst je eigen stamboom maar eens na.. want 99,9 procent van de Nederlanders stamt niet af van de Trechterbekercultuur.. die zich in limburg en kleine delen van het oosten gevestigd hadden.

Hoe dan ook, je zult zelf aantreffen dat je afstamt van vluchtelingen.. economische of oorlogs.. En in het ergste geval waren je voorouders gewoon gelukszoekers.

Voor de mensen die het westen te druk vinden.. Ga even na of je familie niet in de tijd van de protestantenvervolgingen vanuit groningen of friesland naar het westen is gevlucht, een flink deel van het westen bestaat uit gevluchte noorderlingen uit die tijd.

---

in mijn ogen, tenzij je aan kunt tonen dat je zelf direct afstamt van het trechterbeker volk en niet ergens anders vandaan komt, moet je eerst maar eens bij jezelf nagaan waarom jouw familie dan wel welkom zou moeten zijn..

is het echt wie het eerst komt wie het eerst maalt? maar dan hoe durf je er zulk rechts gedachtengoed op na te houden, als je zelf ook maar import bent.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:29

De trechterbekercultuur kun je met stamboomonderzoek niet terugvinden :)) dat gaat met een beetje geluk maar tot 1500 a 1600. Als je geluk hebt tref je een adelijke familie of de doens en dan kom je vaak nog een eeuwtje verder. Of Karel de grote en dat gaat nog wat meer terug..

Trouwens het aantal hugenoten is aanzienlijk, maar niet substantieel. Er zijn aardig wat families die op geen enkele wijze terug te leiden zijn naar hugenoten. Bovendien vind je nakomelingen bijv. in leiden en omgeving, zij vluchtte voornl. richting de oude zeven provincies Nederlandse republiek. Zelden naar Friesland bijv. Zij hebben over het algemeen met hun werk- en handelsethos veel goed gedaan voor de betreffende provincies in die tijd. Waren ook snel ingeburgerd en pasten qua mentaliteit prima in de toenmalige samenleving.

Overigens als we zo gaan redeneren.. Komen we allemaal uit Afrika of de zee.. Dus maw we zijn geen steek verder in deze discussie als we kijken wie er ergens 'recht' op heeft.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:44

abbycootje schreef:
Overigens is net bij RTL dat Hongarije in actie komt voor de mensen die lopen vanaf hongarije.
Er worden bussen in gezet voor deze mensen.

Waar blijft de Nederlandse regering? Die moet even overleggen en komt zeker met een idee wat gedaan had kunnen worden wanneer het er niet meer toe doet :n

Wat verwacht je nu van Nederland? ( jemig, stip op de kaart en overbevolkt!).
Europa zit toch niet op 1 lijn ( echt een geweldig idee geweest...not...ik ben zo tegen de EU).

Grenzen dicht allemaal en het probleem daar aanpakken.
Die enorme stroom vluchtelingen verwerken wordt een mega probleem als er een verdeling over slechts enkele landen moet plaatsvinden.

Typisch ook dat het Europa is...
De rest van de wereld hoor je niet.
In Australie komen ze er niet in en de steenrijke Emiraten zijn zeer stil...

En ik vind het zeer triest dat die foto de inzet van een discussie aan het worden is.
Zulke foto's zijn zeer verdrietig maar horen niet een inzet te zijn, bah.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:47

Conclusie: je hebt geluk als je hier geboren bent. Daar heb je niets bijzonders voor hoeven te doen. Dat anderen de pech hebben om in een land in oorlog geboren te worden, dat is dan jammer.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:48

Dat zijn jouw woorden, en niet de mijne.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:49

elenaMM77 schreef:
femo schreef:
@vuurneon, het is in het nieuws geweest dat er met vluchteling boten terroristen meegevoerd worden. Ze willen Europa veroveren toch? Kan dit leiden tot het einde van ons veilige leven? Of word het overal een oorlogsgebied als in Syrië.. :(

Niks over gehoord? Wanneer was dat dan?

natuurlijk sturen ze geen terroristen mee, kans op verongelukken is veel te groot..
die reizen gewoon uit op een normaal visum met een ticket.. netjes per vliegtuig.

Die zitten al heel wat jaartjes verspreid ingeburgerd en wel over heel de wereld.
Hebben opleidingen genoten zodat ze weten hoe verschillende landen er bij zitten op verschillende vlakken o.a militair en financieel. Ook zijn ze jaren geleden gaan ronselen er was een hele stroom jonge moslims die o.a in NL geen kans hadden op werk die gewoon van de straat geplukt werden en hun werd een mooie belofte gedaan en er werd voor hun opleiding 'gekozen door Al Quaida betaald de kansen kregen ze dus uiteindelijk en de rekening moet nog vereffend worden wederom op een geplande manier, Ze hoeven helemaal niet met bootjes hun leven te wagen gewoon afwachten en kijken of de vluchtelingen of iig een deel daarvan ook over te halen vald om zich aan te sluiten.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 05-09-15 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:51

Haha alsof Hongarije dat voor die mensen doet.. Nee dat doet Hongarije voor zichzelf! Ze kunnen die mensenmassa namelijk niet kwijt. De Hongaarse minister of premier heeft van de week nog lopen verkondigen dat dit eigenlijk het probleem van Duitsland dus, want daar willen die mensen naar toe.

En idd wat moet Nederland doen dan? Ook een bus sturen om ze te vervoeren? Terwijl ze op illegale wijze het land inkomen? Slecht gedrag belonen dus? Het enige dat Hongarije doet is met een bus naar de Oostenrijkse grens om ze daar af te zetten zodat het het probleem van Oostenrijk wordt en niet meer hun probleem. Hoera voor Hongarije! In Hongarije werden ook flessen water uitgedeeld voor de wachtenden in de trein. Werden zo de rails opgegooid, omdat ze pissig waren dat de trein niet verder reed.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:52

Electra63 schreef:
Conclusie: je hebt geluk als je hier geboren bent. Daar heb je niets bijzonders voor hoeven te doen. Dat anderen de pech hebben om in een land in oorlog geboren te worden, dat is dan jammer.

Nee dat is niet alleen maar 'jammer'. Dat is heel erg en ook heel erg oneerlijk. En ja, waar je wieg staat bepaalt voor een groot deel je toekomst. Maar dat het heel erg en ook heel oneerlijk is, betekent niet dat het allemaal opgelost kan worden, en ook niet allemaal in West-Europa. Een hoop mensen kunnen hier terecht, maar niet allemaal. Je loopt altijd tegen een grens aan (huizing, banen, etc.), maar dat staat naar mijn mening helemaal los van het 'niet gunnen'. Ik gun het iedereen en vindt het heel erg dat er zoveel ongelijkheid is. Tegelijkertijd denk ik dat het nooit allemaal opgelost kan worden. Er zullen altijd schrijnende situaties blijven bestaan. Je kan iets heel erg- en verdrietig vinden en tegelijkertijd beseffen dat je het niet allemaal op kunt lossen. Het is niet zwart of wit.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:53

hou maar op , bloeddruk stijgt hier weer.
Zitten ze in een veilig land, zijn ze boos omdat ze naar Duitsland willen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:54

anneliesdj schreef:
Ze woonden niet al 3 jaar in Turkije schijnbaar. Hij wilde inderdaad naar de tandarts, maar met een goede reden. Al met al is het een zielig verhaal. Kun je zien hoe fijn de media de boel kunnen verdraaien door feiten weg te laten.
http://www.joop.nl/media/detail/artikel ... aar_maakt/

Vraag me af wat die "onhoudbare situatie in Turkije" was.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:54

Electra63 schreef:

Dat eerste klopt. Alles hangt af van waar jouw wiegje staat. De een heeft pech, de ander geluk. Maar dat lost het huidige probleem gewoon niet op. Het heeft geen zin om iedereen hier binnen te halen en het gaat nergens over om een muur te bouwen en te roepen zoek het maar uit. Je bent echter geen onmens als je realistisch na wil denken of geen oplossing hebt om heel de wereld te pleasen. Hoe graag je ook zou willen.

Dat is al duizenden jaren zo,laten we niet de illusie hebben dat in 2015 wel op te kunnen lossen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-09-15 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:56

Electra63 schreef:

hier was het ook niet goed toeven tussen 1940 en 1945

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:00

damian23 schreef:
anneliesdj schreef:
Ze woonden niet al 3 jaar in Turkije schijnbaar. Hij wilde inderdaad naar de tandarts, maar met een goede reden. Al met al is het een zielig verhaal. Kun je zien hoe fijn de media de boel kunnen verdraaien door feiten weg te laten.
http://www.joop.nl/media/detail/artikel ... aar_maakt/

Vraag me af wat die "onhoudbare situatie in Turkije" was.

Ik heb de link vanmorgen naar Elsevier geplaatst, daar staat wat in. Ik vind het artikel van Joop wat opruiend, het artikel van Elsevier netjes en redelijk objectief. Al heb ik de eerste versie niet gelezen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:06

Op zich is er niks tegen vluchten en tegen migratie, dat is er altijd geweest en zal altijd blijven

Wat eng is, zijn de waarden en normen die ze meebrengen.
Ik woon in een land dat tot 1975 zwaar onder een dictatuur leed. Dat wil zeggen, met name de vrouwen. Die mochten straffeloos verkracht en vermoord. Want ze moesten maar gehoorzaam zijn aan hun man (en er werd met 15 jaar getrouwd). En uiteraard moesten ze behoorlijk bedekt over straat anders vroegen ze er om en konden ze ook verkracht door wildvreemden.
Pas in 2002(!) is de wet zodanig aangepast dat echtgenoten beschermd zijn, oftewel ze kunnen naar de politie, maar nog steeds worden zo´n 5 vrouwen per maand omgebracht door hun partner of ex.
Als er nu weer ik weet niet hoeveel mensen komen uit een cultuur waar dat ook zo is, zie ik het niet verbeteren, maar verergeren en creeer je gewoon onveiligheid.

Door politieke correctheid en zie ik steeds meer aanpassingen naar hen. Met name onder het mom van vrijheid van geloofsuiting.

Dus ik snap angst en terughoudendheid ook.