Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:19

geerke schreef:
StalNollie schreef:
Sommige van jullie overdrijven enorm net of het altijd voorkomt en dat alle kinderen snotjong zijn en dat wij nooit jong zijn geweest.

vroeger gingen heus niet alle kindjes (wij dus ) stilzitten maar nu maakt iedereen overal een drama van eb zijn mensen enorm snel boos gefrustreerd en chaggie

toen ik jong was kreeg ik een dreun voor mijn harses als ik mij niet gedroeg...denk dat er in 50 jaar wel iets is veranderd.Kinderen worden op handen gedragen en doen niet meer fout.

of een strenge blik van vaders kan ook helpen. Ik kan mij niet herinneren ooit een pak voor mijn broek te hebben gekregen van hem. Zijn blik en stemtoon was al meer dan genoeg om mij in het gareel te doen lopen. Mijn moeder heeft wel eens een tik uitgedeeld maar ze hadden ook andere manier om mij te straffen die soms veel effectiever waren. Al scheelde het misschien ook wel dat enig kind was en nog verlegen ook. Gaf mij een paar strips en ik bleef de rest van de tijd rustig zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:27

Dat niet aan kunnen spreken snap ik zelf ook niet. Gisteren meisje van 10 aangesproken omdat ze mijn dochtertje van 5 een paar keer had gepest in de speeltuin. Uitgescholden (tot huilen aan toe), en na een tijdje rende ze zelfs achter mijn dochter aan. Wat krijg je terug? Een grote mond. Daar kan dat kind zelf niet zoveel aan doen, het heeft alles met (het ontbreken aan) opvoeding te maken.

petraaken

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:34

Die grote mond hebben iets van de laatste jaren merk ik. Ik sta soms echt verbaasd te kijken wat ik sommige kinderen hoor uitkramen. Mijn oren klapperen er soms van. Dan vraag ik mij echt af of die dat thuis ook doen of op school.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:35

Niet het hele topic doorgelezen, maar kindvrije dagen in restaurants zou mij een prima oplossing lijken!
Er zijn vast zat brave kinderen, maar ik ben de tel kwijt hoe vaak ik er het liefst een n schop had gegeven, als er weer een krijsend voorbij rent of naast mama/oma aan t bedelen blijft voor snoep/speelgoed of nog erger: voor je gaat staan en je blijft aankijken en niet snapt dat je door wil met je winkelwagen :roll:
..en dan heb je er nog die tikkertje gaan spelen midden in de winkel _-:(
Wat mij betreft geldt voor kinderen hetzelfde als voor honden. Ze horen braaf naast je te lopen/zitten en stil te zijn, en lukt dat niet, dan laat je ze thuis of bij een oppas.
Veel kinderen zijn tegenwoordig veel te verwend en worden totaal niet meer opgevoed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:37

petraaken schreef:
Die grote mond hebben iets van de laatste jaren merk ik. Ik sta soms echt verbaasd te kijken wat ik sommige kinderen hoor uitkramen. Mijn oren klapperen er soms van. Dan vraag ik mij echt af of die dat thuis ook doen of op school.

Zelfs met de ouders ernaast!

Werd uitgescholden met het oudste beroep van de wereld en kreeg nog een middelvinger als toetje :') moeder stond erbij en keek ernaar (goed t was ook een ouder die zelf anderen ook zo aansprak en harstikke aso is dus ik had geen 'sorry mevrouw dat u een noodstop moest maken omdat wij zomaar de straat over gingen steken' verwacht maar dit was wel heel extreem!)

Kreeg laatst een mooi stuk onder ogen over de huidige applaus generatie. Bij elke scheet die ze laten worden ze de hemel ingeprezen waardoor ze continu bevesting zoeken dat ze het goed doen (en denken dat ze ook alles goed doen), omdat ze niet meer leren om de beloning in zichzelf te zoeken; motivatie wordt continu van buitenaf gehaald ipv intern. Zonde, want met ouder worden kan het ook een hoop ellende met zich meebrengen. Faalangst bv omdat er continu bevesting nodig is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:55

8nnemiek schreef:
Niet het hele topic doorgelezen, maar kindvrije dagen in restaurants zou mij een prima oplossing lijken!
Er zijn vast zat brave kinderen, maar ik ben de tel kwijt hoe vaak ik er het liefst een n schop had gegeven, als er weer een krijsend voorbij rent of naast mama/oma aan t bedelen blijft voor snoep/speelgoed of nog erger: voor je gaat staan en je blijft aankijken en niet snapt dat je door wil met je winkelwagen :roll:
..en dan heb je er nog die tikkertje gaan spelen midden in de winkel _-:(
Wat mij betreft geldt voor kinderen hetzelfde als voor honden. Ze horen braaf naast je te lopen/zitten en stil te zijn, en lukt dat niet, dan laat je ze thuis of bij een oppas.
Veel kinderen zijn tegenwoordig veel te verwend en worden totaal niet meer opgevoed.

Doet me denken aan deze cartoon:

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:05

Haha :))
Ik denk niet dat iemand zijn kind braaf opvoedt en hem/haar vervolgens als volwassene liever ongehoorzaam en met een grote mond ziet :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:07

8nnemiek schreef:
Haha :))
Ik denk niet dat iemand zijn kind braaf opvoedt en hem/haar vervolgens als volwassene liever ongehoorzaam en met een grote mond ziet :P

Dat staat er ook niet....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:07

assertieve volwassenen met een sterke wil denken dan weer dat de hele wereld om hen draait.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:11

Klopt. Met independent en strongwilling krijg je wel dit soort wensen en topics en nuklaagt men weer dat mensen zich niet zo druk moeten maken en verdraagzamer moeten zijn? Als wij individualisering graag zien en willen hoort dit er gewoon bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:15

bruintje123 schreef:
En een vraag uit interesse.
Minimaal 2 keer in de week uiteten. Blijft dat dan nog steeds leuk?

Nee , niet leuk, gewoon. Meestal voor werk.
Het leuke van uit eten met vrienden en of gezin is dan ook vooral de gezelligheid van alle tijd voor elkaar hebben om te kletsen.
Maar bijzondere restaurants blijven altijd leuk :9

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:18

Ik heb niet het gehele topic gelezen maar op zich zie ik geen kwaad in kindvrije horeca. Je weet dat als je naar de Mac gaat of een gemiddeld pannenkoeken-restaurant gaat er (gillende) kinderen zullen zijn maar als dat niet wilt kun je naar "eet-gillende-kinderen-vrij-eettent" gaan en weet je dat er geen kinderen zullen zijn. Dan is iedereen blij toch?

Wij werden vroeger wel getraind/gedrild in restaurants. Vooraf duidelijke afspraken en niet rennen of schreeuwen. Gisteren zag ik een paar filmpjes voorbij komen 8)7 als dat je kind toch is wat jij als ouder hebt opgevoed, brrrr. Ik zou als kind zijnde mijn eigen ouders dan ter adoptie aanbieden. Rennen, gillen, eten gooien en spelen in een restaurant. Daar ontbreek echt ieder stukje van fatsoen en opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:38

De kinderen die ik storend vind zijn dus NIET diegene die even een gil geven, die 1x langs komen rennen, die even huilen en na 2 minuten weer ophouden.

Ik stoor me WEL aan onophoudelijk gegil en gekrijs dat langer dan 10 minuten aanhoudt zonder reden. Een kindje dat zijn mond verbrand aan hete soep is iets heel anders dan eentje die een driftbui van jewelste ten tonele geeft omdat ie puree heeft gehad ipv frietjes, of omdat hij van mama geen frisdrank mag (of iets dergelijks). Een kind dat rondloopt om naar toilet te gaan of rustig naar de speelhoek (is hier eigenlijk nergens, behalve in de Mac dus), daar hoor je me ook niet over klagen. Een kind dat ze laten rondlopen en dat bij elke tafel gaat staan inspecteren, aanstaren en soms zelfs aan kleding/tassen frutselen of overal ongevraagd gesprekken gaat onderbreken: wegwezen, en wel NU!

Overlast door een ongelukje, dat kan altijd. Overlast omdat de ouders er gewoon niet naar omkijken of vinden dat een kind lekker vrij en blij zijn zin moet doen, eender waar die zich ook bevind? Die mogen dus inderdaad met hun kind ergens anders heen.

Ik hoef inderdaad geen kind door een eetgelegenheid zien rennen met zijn broek op de enkels. Ten eerste heb ik bijna mijn wijn over mijn vriend uitgespuugd van het lachen, ten tweede waren er nog wat sporen te zien ja. De oudere gasten waren idd best geschokt.

Nu iemand het zei, verschonen doe je op het toilet... Ik heb een paar bepaalde vaste plekken waar we uit eten gaan, en geen enkele van die plekken is daar eigenlijk op voorzien. Maw, die zijn waarschijnlijk (onbewust?) al niet echt gericht op gezinnen met kindjes van die leeftijd :o

Tot voor kort heb ik in een ziekenhuis gewerkt bij consultaties (administratie). En wij hadden dagelijks minstens 3 gezinnen over de vloer waarvan de kids zich als apen op speed gedroegen, ongeacht de sociale klasse. Wangedrag kwam even vaak voor onder de kids van expats en diplomaten als van mensen uit de bijstand. En zij zijn allemaal even hard op hun tenen getrapt als je kindlief aanspreekt.

Edit: het klopt wel dat hier in de regio het idee van applausgeneratie erg veel navolging heeft, evenals dat kind Koning is. Misschien daarom dat ik er meer hinder van ondervindt dan andere mensen in dit topic, waar de opvoeding nog wat ouderwetser wordt aangepakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:48

ik ga het topic maar eens ontvolgen. Volgens mij is alles wel gezegd.

Ik heb nog steed begrip voor het feit dat mensen irritante kinderen niet tegen willen komen tijdens hun avondje uit, en ik vind ook nog steeds dat de meesten mensen zich wel heel snel ergeren, en dat je met een relaxte houding veel verder komt ( is ook veel gezonder :) )
Elke generatie heeft weer z'n goede en slechte kanten ... Tot nu toe drogen de meeste kinderen best aardig op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:04

petraaken schreef:
assertieve volwassenen met een sterke wil denken dan weer dat de hele wereld om hen draait.

Nee hoor, assertief is heel iets anders dan egocentrisch. Cesar Millan omschrijft dat altijd zo mooi met z'n calm-assertive, maar het betekent gewoon dat je je niet zomaar laat overbluffen en je eigen weg kiest. Maar dat kan met heel veel respect voor anderen. Assertief is verder ook niet hetzelfde als agressief, want je kunt heel rustig en kalm voor je rechten op komen.

Sammie schreef:
Met independent en strongwilling krijg je wel dit soort wensen en topics en nuklaagt men weer dat mensen zich niet zo druk moeten maken en verdraagzamer moeten zijn? Als wij individualisering graag zien en willen hoort dit er gewoon bij.

Da's niet waar hoor. Dat is al net zo'n onterechte tegenstelling als het idee dat er maar 2 manieren zijn om kinderen op te voeden: ze alles laten doen of ze geregeld een klets om de kop geven.

In werkelijkheid zijn er een paar hele mooie andere wegen, die veel beter werken.

(Maar misschien is het begrip 'individualisering' ook wel (bewust) heel dubbelzinnig. Het kan iets goeds zijn, als mensen de ruimte krijgen om zich als individu te ontwikkelen en niet meer alleen maar gezien te worden als deel van het collectief, schaapje van de kerk, kameraad van de partij, etc. Daar begon het mee. Nu is het steeds meer iets dat gaat over niets meer met de ander te maken willen hebben. En dat lijkt me te ver doorslaan.)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:28

SusanH schreef:
Dat niet aan kunnen spreken snap ik zelf ook niet. Gisteren meisje van 10 aangesproken omdat ze mijn dochtertje van 5 een paar keer had gepest in de speeltuin. Uitgescholden (tot huilen aan toe), en na een tijdje rende ze zelfs achter mijn dochter aan. Wat krijg je terug? Een grote mond. Daar kan dat kind zelf niet zoveel aan doen, het heeft alles met (het ontbreken aan) opvoeding te maken.

heeft niet altijd nogmaals met opvoeding te maken, mijn zoontje zou dit ook doen als alles teveel word. dan kiest hij een kindje uit om te 'pesten' ik spreek hem daar 2 x op aan en luistert hij niet bij de 3 de keer gaan wij naar huis. en ja dan zit ik soms maar een kwartier in de speeltuin

maar heb ook weleens mee gemaakt (heb niet gezien wat er gebeurde) dat 5 VOLWASSEN mensen mijn zoontje gingen aanspreken op gedrag, ik zag dit en ben toen wel erg boos geworden op deze mensen ja en wilde ook niet aanhoren wat er was gebeurd maar heb me zoontje gepakt en heb gezegd dat ik dit zeer onvolwassen vind een kind van toen 3 jaar aanspreken (boos) met 5 volwassene? dan heb je aan mijn ook een boeman.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:34

Met 5 mensen is natuurlijk onnodig.
Maar vaak spreken mensen niet direct een kind aan bij het eerste dingetje maar is er doorgaans genoeg tijd geweest voor de ouders omdat te voorkomen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:14

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:19

StalNollie schreef:
SusanH schreef:

heeft niet altijd nogmaals met opvoeding te maken, mijn zoontje zou dit ook doen als alles teveel word. dan kiest hij een kindje uit om te 'pesten' ik spreek hem daar 2 x op aan en luistert hij niet bij de 3 de keer gaan wij naar huis. en ja dan zit ik soms maar een kwartier in de speeltuin

maar heb ook weleens mee gemaakt (heb niet gezien wat er gebeurde) dat 5 VOLWASSEN mensen mijn zoontje gingen aanspreken op gedrag, ik zag dit en ben toen wel erg boos geworden op deze mensen ja en wilde ook niet aanhoren wat er was gebeurd maar heb me zoontje gepakt en heb gezegd dat ik dit zeer onvolwassen vind een kind van toen 3 jaar aanspreken (boos) met 5 volwassene? dan heb je aan mijn ook een boeman.

Wat schrik ik hiervan. Brengt ons bij de kern van het verhaal en nee ADHD is zeer zeker geen excuus. Heb een klas vol met kinderen met allerlei etiketjes. Ook zij kunnen op hun stoel blijven zitten, stil zijn en luisteren, netjes eten, want anders krijgt juf kippenvel (van smakken). In de klas rennen? Doen we niet, schreeuwen? Doen we niet. Driftbuien? Komen niet voor on de klas, wel als mama ze ophaalt. Kleuters kunnen zich prima gedragen en passen zich makkelijk aan. Het kost wel energie en duidelijkheid.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:22

mijn zoontje zou dit ook doen als alles teveel word. dan kiest hij een kindje uit om te 'pesten' ik spreek hem daar 2 x op aan

Hier schrik ik dus van.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:25

Volgens mij is het algemeen bekend waarom sommige kinderen andere kinderen pesten. Ik snap die schrik dus eigenlijk totaal niet...

Het is trouwens ook wel een beetje off-topic hier.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:27

Er wordt door de moeder ingegrepen en dat lijkt mij de juiste instelling.

Overigens zou ik het geen punt vinden als er een kind vrije hoek zou zijn, je hebt immers ook vaak kinderhoeken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:32

Heb ik ook al aangedacht, maar die kids moeten daar wel wegblijven dan :))

Ik vind die -4 euro wel grappig. Beloon goed gedrag, negeer het negatieve :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:34

Dus ik moet meer betalen zonder kinderen -O-

Grapje, grapje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:37

Sammie, Klopt, dat werkt nog beter ook!

Apart kindvrij stuk in een vliegtuig vind ik ook niet zo gek bedacht. Ben je op de vlucht ook met kinderen maar als je er geen zin in hebt boek je gewoon een ander plekje

Yasmine: Gewoon een kind jatten ehh lenen :') je hoeft ze niet zelf te baren haha
Je mag wel mijn kind lenen hoor volgend jaar, maar wel garantie tot aan mijn voordeur :')