Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:27

het is een wereld van veroordelen...je moet overal wat van vinden.Kijk maar naar de bagger op t.v.Je huis anders inrichten mag niet,word je voor een miljoenen publiek belachelijk gemaakt,je anders kleden als je op leeftijd bent word belachelijk gemaakt,als je een niet schoon huis hebt word dat belachelijk gemaakt...
We hebben het gewoon te goed,dan ga je van geheel onbelangrijke dingen iets vreselijks belangrijks maken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:58

NatasjavE schreef:
Sorry hoor maar zou je nu echt je taalgebruik willen aanpassen?
Als je 18 bent en je bent 180 kan het echt zijn dat je maat 34 hebt. Ook als je gezond eet.
Dan kan je je zorgen maken wat je wil maar dat zal niet helpen.

Heb je het nou tegen mij? :?

Voor die maat 34 kun je weet ik wat voor andere kleine maat zetten.
Het gaat mij erom dat er jonge mensen zijn die zich aangemoedigd voelen zichzelf op strenge dieten te zetten om aan een mode-ideaal te voldoen.
Ik zeg niets over bokkers zelf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:03

Zoolgangster schreef:
NatasjavE schreef:
Als je 18 bent en je bent 180 kan het echt zijn dat je maat 34 hebt. Ook als je gezond eet.

Het gaat mij erom dat er jonge mensen zijn die zich aangemoedigd voelen zichzelf op strenge dieten te zetten om aan een mode-ideaal te voldoen.

inderdaad,in dit topic worden twee dingen vreselijk door elkaar gehaald.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:09

Zoolgangster schreef:
NatasjavE schreef:

Maar zo zijn er ook vele dunne meiden die zich door alle (grove) negatieve berichten zich gedwongen voelen om zich in de rondte te schransen in een poging iets aan te komen om wel als vrouw gezien te worden

Chasey

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:17

Wanneer stoppen we nou eens altijd commentaar te hebben over andermans uiterlijk... neem elkaar gewoon zoals we zjin. Dik of dun, Te dun of te dik. What ever... accepteer het gewoon.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:37

Zoolgangster schreef:
NatasjavE schreef:

Nee, ik had het tegen Beatje. Mijn post stond direct onder die van haar.

Die blijft het het hebben over een uitgemergelde junk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:03

Okee, ik kom zo binnenvallen en weet dus niet of het voorbij is gekomen, maar dergelijke maatregelen zijn genomen om de modellen te beschermen tegen uithongering. Niet voor het publiek.

Modellen kunnen prima van zichzelf dun zijn en er toch gezond uitzien. Daarom wordt de grens bij de commissie getrokken bij er ongezond uitzien, niet bij een bepaald gewicht of maat ofzo.
Natuurlijk is er geen strakke omschrijving wat dat dan inhoudt, maar het is in elk geval niet 1 persoon die het beslist. Zoiets wordt besproken en belangen afgewogen.
Het doel is te voorkomen dat modellen zich uit moeten hongeren om aan het werk te kunnen blijven.

Dit even buiten de bewuste advertentie om.

Wat deze advertentie betreft:
De ASA werkt via een klachtensysteem, er zijn dus bezwaren ingediend en zij hebben daarop besloten dat het niet inderdaad niet kan.
Het gaat ook daar niet om de smaak van 1 persoon ofzo.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:51

@ NatasjavE heb daar dus zondag ook op getemd. Heb zo'n vermoeden dat ik niet de enige was die dat heeft gedaan; kreeg namelijk zowaar een reactie van een mod erop.
Ergerde me ook al bij iedere post van die bokster in dit topic. Dat je iemand te mager vind; prima, smaken verschillen namelijk (ook al ga je in dit geval dan wel volledig voorbij aan de bouw van desbetreffende model, maar goed....), maar om gewoon iedere keer weer de term uitgemergelde junk te gebruiken. En zelfs een andere bokster een sneer geven dat ouders van die bokster niet om hun dochters gezondheid zouden geven :r Nee, fatsoen was ver te zoeken in die post.