Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sloffiee schreef:Nu we het toch over uitkeringen hebben... Hoe zit het met al die asielzoekers etc ze krijgen alles van huis tot auto en andere dingen zouden wij als eigen burgers niet iets luxe mogen hebben ? vind het een beetje cru om te gaan zeggen van met een uitkering heb je geen recht op een paard of iets anders niet iedereen kiest voor een uitkering
robert45 schreef:In mijn omgeving het volgende:
2 mensen die in een huurwoning zitten, caravan bezitten op een camping, een auto voor de deur hebben. Deze mensen hebben nog nooit van hun leven een slag werk gedaan. Vinden wij op bokt dit dan normaal? Als je op kosten van de gemeenschap leeft door omstandigheden prima, maar kan het dan geen tandje minder in dit soort gevallen? Ik kan mij geen caravan veroorloven op een camping en ik werk 40 uur.
volgende voorbeeld:
Junks/verslaafden die werkelijk alles bij elkaar roven en dan doodleuk komen vertellen dat ze vakantiegeld gekregen hebben??? Vakantiegeld waarom in godsnaam?
Ik denk dat de verhouding tussen lage inkomens en niet werkenden volledig zoek zijn. Mensen die ziek zijn etc daar buiten gelaten want daar wil ik best aan meebetalen. Die hebben daar niet voor gekozen en zitten ook alleen maar in het schuitje. Maar mensen die niet willen werken of de kluit belazeren en daar lijden helaas ook de goede onder op dit moment, die zullen aangepakt moeten worden.
Maar dan de volgende stelling:
Moet een persoon met een uitkering vakantiegeld ontvangen?
_Nelleke_ schreef:Kijk ik denk dat als ik alle reacties lees dat iedereen het eens is over het feit dat we mensen die ECHT te ziek zijn om te werken zoals er al een hoop voorbeelden in het topic genoemd zijn, dat we die mensen echt niks willen ontnemen.
Maar er is ook een groot grijs gebied en er zijn ook ziektes waarbij je aan de buitenkant van iemand niet veel ziet. Als iemand zoals KBK bij mij op stal zou staan met haar paard en ik zie dat je 3x per week met de grootste moeite naar je paard komt en blij bent als je een keer een stukje kan stappen ohz, dan is dat echt niet hetgene waar de mensen in dit topic over vallen.
Echter ga je je natuurlijk wel achter je oor krabben als iemand ongeschikt is om te werken en daarom een uitkering ontvangt, maar de hele dag op stal hangt, met een sigaretje en een colaatje in de zon zit, op paard 1 een buitenrit gaat maken van 2,5u en paard 2 nog een uurtje in de bak gaat trainen en daarnaast ook nog stallen kan mesten en paarden kan voeren. Dat dan niet 1 dag maar gewoon alle dagen van de week. In het weekend nog eens een wedstrijdje meedoen etc.
Als die persoon dan hoogseizoen ook nog eens 3 weken op vakantie gaat dan ga je je als werkende wel afvragen of de verhoudingen wel helemaal juist zijn. Dit voorbeeld is een echt voorbeeld van nog niet eens zo heel lang geleden.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor mensen in de ww of bijstand, die gewoon gezond zijn maar door wat voor reden dan ook geen baan hebben. We begrijpen allemaal dat de banen op dit moment niet voor het oprapen liggen. Ik vind het alleen wel bijzonder dat er bij projecten om werkloze jongeren aan een job te helpen (bijvoorbeeld in het Rotterdamse havengebied), 80% niet komt opdagen. 80%!!! Ik ga kijken of ik het krantenartikel daarover nog kan terugvinden.
Wat mij betreft mag die 80% gelijk 100% gekort worden in hun uitkering. Maarja, dat is hetzelfde als ze een enkeltje richting het criminele circuit geven en ook dat kost dan weer aan de andere kant geld.
Ja, tuurlijk ben ik het grotendeels met Tendance eens dat het natuurlijk van de zotte is dat er mensen zijn waarbij de broodnodige zorg wordt wegbezuinigd. Ik ben het alleen niet eens dat de winst zit in nog kleiner maken van de uitkering die voor het grootste deel van de mensen niet wordt misbruikt maar echt nodig is. Waar dat geld dan wel vandaan gehaald moet worden is natuurlijk een hele andere discussie.
Tendance schreef:Dat hoeft ook absoluut niet, maar er zit wel een verschil tussen water en brood of lichamelijk prima gevoed en er ook nog een paard naast kunnen houden en ook nog eens uitstapjes kunnen doen.
Overigens om de paarden te kunnen houden en af en toe uit eten te kunnen en een fijn huis te hebben, doen wij ook de boodschappen bij de Lidl hoor.
Tendance schreef:Een hond kost geen 200+ in de maand en er zijn altijd andere mogelijkheden om met een paard te zijn. Dat hoeft niet van jezelf te zijn.
Toen ik net op mezelf ging en wij samen van 1 loon moesten rondkomen kon ik een paard ook niet betalen en ben toen voor iemand gaan rijden.
Maar goed er zijn mensen die wel dagen, weken, maanden achter elkaar iedere dag uren op bokt kunnen. Kunnen die dan niet vanuit huis iets administratief doen?
Tendance schreef:Een hond kost geen 200+ in de maand en er zijn altijd andere mogelijkheden om met een paard te zijn. Dat hoeft niet van jezelf te zijn.
Toen ik net op mezelf ging en wij samen van 1 loon moesten rondkomen kon ik een paard ook niet betalen en ben toen voor iemand gaan rijden.
Maar goed er zijn mensen die wel dagen, weken, maanden achter elkaar iedere dag uren op bokt kunnen. Kunnen die dan niet vanuit huis iets administratief doen?
Tendance schreef:Waar je een band mee opbouwt, die de reden is dat je je bed uit komt en die vervolgens verkocht wordt, waardoor je weer in dat zwarte gat valt!Een hond kost geen 200+ in de maand en er zijn altijd andere mogelijkheden om met een paard te zijn. Dat hoeft niet van jezelf te zijn.
kiwiwitje schreef:Maar, gezien mijn situatie bijvoorbeeld, zou ik, mits ik zelf de controle heb over alle spullen die ik kan en mag gebruiken, prima hele dagen op stal kunnen lopen en meerdere paarden rijden. Voor mij zelf.
Wat zou je daar dan van vinden?
Tendance schreef:Ik heb het dan over mensen die echt fulltime achter de pc zitten, niet iemand die af en toe een berichtje plaatst. En met fulltime bedoel ik gemiddeld meer dan 50 berichten op een dag, want die zijn erbij.
Wat voel jij jezelf snel aangesproken zeg.
Tendance schreef:Ooh, dan kun je mij ook onder de noemer Fulltime scharen, want ik plaats regelmatig ook wel een hoog aantal berichten op Bokt, soms ook dagen amper iets trouwens, maar goed.Ik heb het dan over mensen die echt fulltime achter de pc zitten, niet iemand die af en toe een berichtje plaatst. En met fulltime bedoel ik gemiddeld meer dan 50 berichten op een dag, want die zijn erbij.
kiwiwitje schreef:Tendance schreef:Ik heb het dan over mensen die echt fulltime achter de pc zitten, niet iemand die af en toe een berichtje plaatst. En met fulltime bedoel ik gemiddeld meer dan 50 berichten op een dag, want die zijn erbij.
Wat voel jij jezelf snel aangesproken zeg.
Ik voel mij niet aangesproken. Ik probeer zwart wit beeld te veranderen. Overigens heb ik een deel veranderd/ bijgevoegd aan mijn post. honden worden ook zoduur als je het zelf maakt. De ene doet het goed op vers, of brok van de aldi. Anderen op royal canin. Nogal een prijsverschil. Ook het formaat hond..