Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:31

Volgens mij is het trouwens nog niet duidelijk wie van de twee buiten stond en wie nog in de cockpit zat, de piloot of de co-piloot.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:41

Vanmorgen op het nieuws werd heel duidelijk vermeld dat er van het deur verhaal nog niets officieel bevestigd is.
Waarom zou een onderzoeker dit aan de new york times melden vóór er een officiële verklaring van het onderzoeksteam of de vliegmaatschappijen of de betrokken regeringen is?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:48

Of er was gewoon een storing waardoor de code het niet deed of de deur niet open ging...als dat al het geval is...speculeren heeft imo weinig zin...en kun je onbewust ook veel mensen pijn mee doen (denk aan familieleden van die piloten die dit soort speculaties te horen krijgen terwijl er uit eindelijk niks van klopt) :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:49

Speculeren is menselijk en gezond. Zo werkt het brein nou eenmaal. Ik kan me niet voorstellen dat er familieleden op een forum als deze komen en dit soort topics lezen. Dus het lijkt me eigenlijk dat het allemaal niet zo veel kwaad kan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:50

Of zit zoiets gewoon tussen de oren? Dat men het wil horen maar het er gewoon niet aanwezig is?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 11:56

Siesjuh schreef:
Of er was gewoon een storing waardoor de code het niet deed of de deur niet open ging...als dat al het geval is...speculeren heeft imo weinig zin...en kun je onbewust ook veel mensen pijn mee doen (denk aan familieleden van die piloten die dit soort speculaties te horen krijgen terwijl er uit eindelijk niks van klopt) :)

Kan maar waarom zegt de piloot in de cockpit dan niks? Dan zou je een deur hebben die dienst weigert en een piloot die op datzelfde moment onwel wordt en een piloot die het protocol niet handhaafd door alleen naar de wc te gaan en niemand van de cabinecrew in de cockpit neer te zetten.
Op basis van de informatie die we nu hebben vind ik dat allemaal wel een beetje te toevallig.

Speculeren is niks mis mee en zelfs de nabestaanden zullen dat nu zelf ook doen. Dat is zoals het menselijk brein nu eenmaal werkt. We willen gewoon graag overal een oplossing voor.

Dat er nog niks bevestigd is klopt ook, ik zou ook het liefste willen dat die scenario gewoon niet waar is trouwens.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:00

sakkia, dat protocol, dat er niet 1 iemand in de cockpit mag zijn, is (helaas) alleen bij de Amerikaanse maatschappijen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:00

No such thing as a coincidence.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 12:08

Kentaro schreef:
sakkia, dat protocol, dat er niet 1 iemand in de cockpit mag zijn, is (helaas) alleen bij de Amerikaanse maatschappijen!

klopt, heb je helemaal gelijk in, lees dat nu zelf ook.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:17

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:23

Bij mij geeft ie dat de video op het moment niet beschikbaar is?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:27

Myca schreef:
Hebben jullie dit filmpje gezien over het openen van de cockpit deur?

Hoe kan het dat piloot buitengesloten werd?

http://deredactie.be/permalink/1.2283775

De deur op lock zetten? Dan gaat de deur van de cockpit 5 minuten op slot en kan je er van buiten niet in.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-03-15 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:27

ik had m gezien net ja, maar dan zou het dus nog even duren voor dat je zover bent tot die procedure? Als ik begrijp als het vliegtuig al aan het dalen was, gaat dat vrij snel en dan nog je zuurstofmasker en dan nog de procedure van de deur? Lijkt mij dat er dan te weinig tijd was ?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:30

SAKKIA schreef:
Ik heb daarnet het volgende gelezen over de deur....

De deur kan van buiten af geopend worden door middel van een code. Maar de mensen in de cockpit hebben de mogelijkheid de deur vergrendeld te houden bij het vermoeden van bijvoorbeeld een kaping.
Daarnaast is het sinds 9/11 protocol dat als 1 van de piloten naar de wc moet, iemand van de cabinecrew plaatsneemt in de cockpit. Het is niet meer toegestaan dat 1 van de piloten zich alleen in de cockpit bevindt.
Uit dit verhaal komt sterk naar voren dat dit protocol niet gehandhaafd is.

Bij een kaping denk ik dat dit uit de voicerecorder naar voren had moeten komen. Nu wordt er gezegd dat er helemaal geen geluid uit de cockpit kwam. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat bij een kaping de piloot die nog aanwezig is niks zegt en dat hoeft dan niet eens een noodsignaal te zijn. Maar het was nu volledig stil.

helaas begin ik dus ook sterk te denken aan een actie van de piloot nog alleen aanwezig in de cockpit.
Het lijkt mij te toevallig dat de ene piloot weggaat, de ander onwel wordt en daarmee perongeluk het knopje aanraakt om de deur voorgoed te vergrendelen. Maar goed alles kan natuurlijk.

En daarna bewusteloos ook nog de automatische piloot eraf stoot...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:32

Ik kan het fimpje gewoon zien Kentaro.

Precies Joman, het lijkt er toch echt op alsof er opzet in het spel is.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:34

Áls het opzet was, want is nog niet bewezen, wist degene die in de cockpit was ook de procedure, dus hoeveel tijd hij of zij had om alles te "regelen" tot de deur openging. Zou wel verklaren hoe of wat, maar of het zo gegaan is... ben benieuwd wanneer en of ze naar buiten komen met nieuwsberichten van wat er op de recorders staan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:38

Het lijkt me niet meer dan logisch dat iedereen in de cockpit de procedures goed kent, toch?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:39

Nou daarom ;) Dan weet diegene die erin zit hoeveel tijd het kost om wat diegene ook van plan was te doen, en hoe lang t duurt voor de deur alsnog open gaat. Maar dat is allemaal speculatie nog...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:40

jee, wat een verhaal is dit zeg, voor alle nabestaanden is het al een nachtmerrie, maar als er dan ook nog niet eens duidelijk wordt wat er gebeurd is, vreselijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:43

Knakker schreef:
jee, wat een verhaal is dit zeg, voor alle nabestaanden is het al een nachtmerrie, maar als er dan ook nog niet eens duidelijk wordt wat er gebeurd is, vreselijk....

Wordt vanzelf duidelijk hoor :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:44

Ja echt... daarom hoop ik ook snel dat er feiten naar boven komen, al zal dat wel even duren kwa onderzoek. Maar dan zijn de nabestaande wel zeker van wat er gebeurd is... Hoop in iedergeval niet op een senario met dat men wist wat er gebeurde en dergelijke... dat zou ik echt vreselijk vinden ook al kende ik niemand aan boord...

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:44

Maar waarom ontwijkt het vliegtuig eerst een berg, als er opzet in het spel was?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:47

Zit naar de persconferentie te luisteren. Bizar verhaal. Wel boeiend om te horen wat de luchtverkeersleiding allemaal probeert om contact te maken .

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:47

Misschien, als het opzet was he, twijfelde degene die het vliegtuig bestuurde? Bedoel heel zo'n ding met tig mensen aan boord... dat is niet niks he

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 13:48

Is er dan officieel bevestigd dat hij een berg ontweek? Want dat heb ik alleen hier gelezen.