Stop Jo Frost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:50

Derick is een kwakzalver en al vaker door de mand gevallen. Vooral het 'vermogen' om zo ingewikkeld te communiceren met baby's die fysiek niet eens in staat zijn daartoe omdat de hersenen dat nog moeten ontwikkelen vind ik ehhh fascinerend :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:55

Ach, maar vind het altijd wel grappig om te zien dat het voor sommige gezinnen wel lijkt te helpen. Over het algemeen wordt de relatie tussen de kinderen en ouders wel beter/rustiger.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:58

Nou ik wou net zeggen. T werkt wel, dus hoe hij het doet zal mij een worst wezen. Hij pikt bepaald gedrag eruit en biedt daar verandering voor in de plaats.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:04

O absoluut, ik heb kinderen zelf ook 'anti heimwee pillen' gegeven omdat het placebo effect erg sterk is en zeer effectief maar ik heb gewoon helemaal niets met zijn werkwijze; ben er te nuchter voor en snap wel wat hij doet maar dat kan ook zonder rollen over de grond :+ iets teveel dramatiek erin voor mijn smaak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:11

Hahaha, begrijpelijk. Ik zou die vent toch wel een keer in t echt meemaken, gewoon om te kijken hoe hij nou te werk gaat..maar ja die tickets vind ik dan weer net iets te duur :')

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:16

Of ja, anti spoken spray :D werkte altijd goed hoor.
We hebben ook een tijdlang een beschermwolf gehad.

Ik persoonlijk krijg echt de kriebels van die man, weet niet wat het is, maar iets stoort mij enorm aan hem. Denk dat hij bij de ouders "rust" brengt omdat hij zogenaamd een probleem voelt bij een van hen en dat het kind daarop reageert. Ouder reageert anders omdat hij zich bewust is van het probleem en voila, kind reageert ook anders.
Heb dat ook met Rasti Rostelli, als ik die alleen al op een foto zie krijg ik de huiveringen.

Eigenlijk komt het op allemaal wel op hetzelfde neer (nanny's en zelfs cesar millan), je doorbreekt een oud patroon, brengt er iets nieuws voor in de plaats, dat moet zich even bevestigen en beide partijen worden gelukkiger.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:36

Ach weet je, misschien zijn Derek, Char etc allemaal oplichters. Maar stel dat iemand zich nou beter gaat voelen na een gesprek met hun? Als die de draad weer oppakt? Wie ben ik om dat dan te veroordelen?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:58

Sammie schreef:
Hahaha, begrijpelijk. Ik zou die vent toch wel een keer in t echt meemaken, gewoon om te kijken hoe hij nou te werk gaat..maar ja die tickets vind ik dan weer net iets te duur :')

Een goed boek kopen over cold reading, alhoewel er natuurlijk ook een hoop hot reading gedaan wordt, maar dat is minder interessant. Daarna weet je vrij precies hoe dat te werk gaat en kan je misschien zelf het ook wel een beetje.
Evt wat NLP erbij en dan heb je het wel bij elkaar wat die gast doet.

Het is uiteindelijk niet eens zo moeilijk wat hij doet. Wil je echt iets zien wat best wel tegen freaky aankomt(alhoewel er niets paranormaals aan is) dan raad ik de trick or treat serie van derren brown aan.
Die is een meester in bovenstaande zaken, maar ook in hypnose e.d. en is een illusionist. In andere serie's en in sommige van zijn boeken legt hij ook uit wat hij doet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:50

Uiteindelijk heeft Derek ook gewoon een aantal hele nuttige en aardse tips: structuur, communiceren, overgangen aangeven, kinderen toestaan op te groeien, leuke dingen met ze doen, de zaken niet laten escaleren etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:06

Bowen schreef:
Sammie schreef:

Een goed boek kopen over cold reading, alhoewel er natuurlijk ook een hoop hot reading gedaan wordt, maar dat is minder interessant. Daarna weet je vrij precies hoe dat te werk gaat en kan je misschien zelf het ook wel een beetje.
Evt wat NLP erbij en dan heb je het wel bij elkaar wat die gast doet.

Dit is één van de technieken die Ogilvie toepast.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:30

Amandavd schreef:
Ach weet je, misschien zijn Derek, Char etc allemaal oplichters. Maar stel dat iemand zich nou beter gaat voelen na een gesprek met hun? Als die de draad weer oppakt? Wie ben ik om dat dan te veroordelen?

Ben ik ook met je eens hoor. Als mensen zich daar beter door voelen en geholpen zijn is het goed. Zijn ze ook niet opgelicht want het heeft iets gedaan. Ik zie persoonlijk het probleem niet. De meeste mensen hebben er blijkbaar baat bij. Mijn ding is het ook niet maar goed iedereen moet z'n geld op een ander manier verdienen.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:58

Tigra_ schreef:
Amandavd schreef:

Ben ik ook met je eens hoor. Als mensen zich daar beter door voelen en geholpen zijn is het goed. Zijn ze ook niet opgelicht want het heeft iets gedaan. Ik zie persoonlijk het probleem niet. De meeste mensen hebben er blijkbaar baat bij. Mijn ding is het ook niet maar goed iedereen moet z'n geld op een ander manier verdienen.

Ik heb er ook geen problemen mee hoor, als iemand er zich geholpen door voelt, prima toch?
Ik ga zelfs wel eens naar een mesoloog, ik voel me er goed bij, mijn man gelooft er geen snars van :D

Derren Brown vindt ik dan weer helemaal te gek. Je weet dat het niet kan maar toch....geweldig! Hele fijne, rustige man ook.

Maar we dwalen af :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:01

Je kan nu live Twitteren met Jo tijdens de aflevering...ze heeft net al een vraag van mij beantwoord!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:37

Ja doet ze iedere week :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:43

Ik heb vanavond gekeken. Het is haast of ze m'n kritiek gelezen heeft. :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:59

Wat een top ouders. Hoe zij met kritiek omgingen en zich veranderen, echt top!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:17

Wat ik vooral jammer vind is dat de ouders betrekkelijk weinig tijd krijgen. Deze ouders (en zeker de moeder) had volgens mij veel baat gehad bij nog een paar keer lekker loskomen met Jo!
Maar verder: ik denk dat alle gezinnen tot nu toe duidelijk een stuk beter af zijn. En Jo benadrukt wel degelijk heel veel dat je ook plezier, liefde, aanmoediging en erkenning moet geven in je opvoeding. Dat lijkt mij toch een mooie boodschap.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:17

Er is mijns inziens absoluut niets mis met de theorie van Jo Frost, echter het moet door de ouders wel goed en op het juiste moment uitgevoerd worden. Van het verkeerd toepassen raken kinderen in de war en kan het inderdaad schadelijk zijn. Zie het als paarden of honden corrigeren: als je het niet op het juiste moment en op de juiste manier doet, kan het op den duur helemaal mis gaan vanwege de verwarring.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:04

Zo dat gezin van gister is wel duchtig ontspoord... Ben het nu aan het terug kijken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:32

Ik heb gisterenavond ook met open mond zitten kijken. Was zeer verbaasd.
4 kinderen, nummer 5 op komst, in zo'n klein huisje :O

Je kon wel duidelijk zien dat zijn dingen ut het verleden, daar nog moeite mee heeft.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:42

Ik snap ook echt niet dat je zoveel kinderen neemt als je zo krap in de kas zit...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:28

Vind die vader erger dan de moeder...... met zijn eindeloze liedjes bij het eten :x

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:43

Hahaha ja, ik zat ook al zo van :x dude, laat het...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:44

Ik vind het programma als geheel eigenlijk irritant - ik vind de voiceover vaak overdramatisch en het laat mensen wat mij betreft niet echt genoeg in hun waarde. Terwijl Jo dat volgens mij zelf heel nadrukkelijk wel doet, en ook altijd benoemt wat er nou zo leuk is aan mensen en dat er wel mooie momenten zijn etc.

Wat me ook opvalt is dat er in vertaling vaak wel wat verloren gaat - niet in de taal maar wel in de toon. Jo klinkt altijd oprecht en echt. Ze meent wat ze zegt maar ze is daarin wel ook altijd respectvol en nooit neerbuigend. (Wel verontwaardigd.) In Nederland erger ik me al jaaaaren aan een bepaald heel onecht neerbuigend toontje van mensen in de zorg en die met kinderen te maken hebben... en soms doen zelfs de tolken dat. En dat vind ik zoooo zonde, omdat Jo bv zo'n Julian gisteren heel serieus neemt, maar de tolk die oprechtheid net niet helemaal over kan dragen.

Het format is in z'n geheel ook te gehaast voor mijn gevoel. Jammer. Daardoor wordt het iets meer het vergapen aan uitwassen ('kijk eens hoe erg ze zijn') en minder wat ik graag zou willen zien, hoe hele subtiele dingen zoveel invloed kunnen hebben en hoe je precies ziet op welk moment ouders door hun eigen niet-handige aanpak de zaken laten escaleren.

(En Jo is vreselijk verkouden, al het hele seizoen. :(:) Ook dat merk je.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:09

Shadow0 schreef:
(En Jo is vreselijk verkouden, al het hele seizoen. :(:) Ook dat merk je.)

Het hele seizoen? Dikke kans dat ze alle opnamen in een paar dagen gedraaid hebben. ;)