ik zeg alleen dat de kans op vroegtijdig sterven voor zo'n wolf veel hoger ligt dan een wolf die een wat meer teruggetrokken leven leid.
JewEmm
Geplaatst: 02-04-15 14:40
Ik geef alleen even een feit. Zag deze info niet in de gequote nieuwsberichten staan. Inmiddels zie ik dat Alvaron het wel heeft toegevoegd aan haar bericht.
Laatst bijgewerkt door JewEmm op 02-04-15 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt
terpentijn
Geplaatst: 02-04-15 14:41
Dat bedoelde ik ook te zeggen, wildlife animals met afwijkend gedrag (zoals niet bang voor mensen en bebouwde kom) loopt het meestal niet goed mee af.
Ik volg het allemaal nog, en hoop natuurlijk dat ze ergens weer opduikelt. Liefst zwanger!
Het DNA kon niet uitsluiten of het een mannetje of vrouwtje was, maar de uiterlijke kenmerken kwamen neer op een vrouwtje. Kan de bron even niet meer terug vinden.
terpentijn
Geplaatst: 21-04-15 17:21
Ik hoorde dat de bewuste wolf in Duitsland is doodgereden (en ook nog 2 andere wolven). Kan hier echter geen enkele bevestiging van krijgen... wie weet meer?
Nee, bleek niet deze bewuste wolf te zijn achteraf.
terpentijn
Geplaatst: 21-04-15 17:27
Dat dacht ik al er zijn in totaal 3 wolven stukgereden, maar ik kon niet vinden dat "de bewuste"wolf/wolvin daaronder zat. Ik kan trouwens ook niet vinden of die al weer terug bij de Bremense groep is gesignaleerd. Of of men nog moeite doet die te vangen.
Het lijkt complete radiostilte rondom deze wolf... ook op de diverse wolvensites.
snowdon
Geplaatst: 21-04-15 17:37
bij Uelzen (ten oosten van Munster / Bremen) zijn ook 4 (a 5?) wolven gesignaleerd, die zaten een ruiter op de hielen
Is ook niet op dat filmpje te zien inderdaad ennuh mijn smiley stond er ook niet voor niets, ik neem het ook met een korrel zout... maar vond het wel een opvallend verhaal. Las het ergens anders met deze link erbij.