Yucca schreef:Thesserd schreef:Maar een zwarte piet is leuk. Iedereen vindt een zwarte piet leuk, waarom is het dan een probleem dat hij/zij op een neger lijkt?Ik vind het echt belachelijk en veel te ver gezocht.
Waarom moet hij op een neger lijken (als hij zwart van roet is)? Als sommige mensen daar een probleem mee hebben, dan kunnen we dat toch iets veranderen? Ik vind discriminatie en racisme belangrijke peilers en ik vind dat we, hoe klein de groep ook, mensen moeten horen die zich hierdoor gekwetst voelen/getroffen zijn. Als blanke zal ik nooit kunnen ervaren hoe het is om daarmee te dealen, dus ik wil hun gevoelens niet afschuiven als 'overdreven' en 'vergezocht'.
Rode lippen minder rood, kroeshaar eraf...dan blijft er toch nog steeds een zwarte piet over? Ik ben het wel met je eens dat tegenwoordig zwarte piet al veranderd is van een 'onderdanige, domme knecht (dit heb ik van horen zeggen, toen ik klein was was hij ook al leuk) in een leuke piet. Maar wat mij betreft kan hij nog leuker (en eigenlijk beter passend bij het hele sinterklaasverhaal).
Omdat de rest van heel Nederland dat onzin vind? En niet een klein deel, maar bijna heel Nederland. Letterlijk...
Zoals ik al zeg, er zijn zo veel kleine groepen mensen die het ergens niet mee eens zijn, of zich ergens gekwetst door voelen, maar daar wordt ook niks mee gedaan en daar wordt zeker geen aandacht aan besteed.
Wat denk je wat een Christen voelt als hij overal om hem/haar heen 'appelflap' en 'Jezus' hoort, elke dag, van jan en alleman? Maar dat maakt niet uit hè?

Misschien moet de kerstman ook maar niet meer dik zijn, omdat dikke mensen dat als zo confronterend ervaren. Waarom is de kerstman altijd dik? Alsof dikke mensen niet serieus genomen moeten worden... Pfff zo kun je toch vanalles verzinnen waar een mensenziel zo erg gekwetst van kan raken?

Oh, en nog wat... al die grapjes over blondjes. Ik voel me echt zwaar gediscrimineerd, alsof ik ook dom ben! Daar zou ook een verbod op moeten komen. Daar heeft toch niemand last van als die grapjes niet meer gemaakt mogen worden?

Sorry, ik doe er lacherig over. Maar ik vind het ook écht een bizarre discussie