Helderder schreef:Ik had het over de VS modellen, niet modellen in het algemeen. Toen ik er zo uitzag (zonder de borsten en de looks) had ik nog geen ondergewicht.
En ja, in een eetstoornisbehandeling wordt je streefgewicht vaak naar beneden bijgesteld als je al eerder begint te menstrueren.
Ik vind een paar pondjes te zwaar zeker niet dik. Ik verbaas me altijd over mensen die dan volgens de BMI meter te zwaar zijn maar er nog super slank uit zien. Het gaat mij er meer om dat slank hier gelijk met ziek wordt geassocieerd.
Nee slank wordt niet als ziek gezien, ondergewicht zie ik als net zo'n groot risico als obesitas. Ik heb eerder een BMI check gedaan voor Doutzen, die gezien wordt als een van de "gevuldere" VS modellen. Zij komt al op een behoorlijk lage BMI uit (rond de 17) Ik denk dat veel van de andere VS modellen op de foto die voorbij kwam, lichter of langer zijn dan Doutzen, dus die gaan echt wel richting de 15/16 qua BMI. Dat is NIET gezond of normaal.
Ik heb het niet over een BMI van 19 ofzo, die meiden zitten echt dik onder de 17. Maar dit wordt als gezond gewicht gepromoot. En dat vind ik behoorlijk erg