Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:58

Helderder schreef:
Ik had het over de VS modellen, niet modellen in het algemeen. Toen ik er zo uitzag (zonder de borsten en de looks O:) ) had ik nog geen ondergewicht.
En ja, in een eetstoornisbehandeling wordt je streefgewicht vaak naar beneden bijgesteld als je al eerder begint te menstrueren.
Ik vind een paar pondjes te zwaar zeker niet dik. Ik verbaas me altijd over mensen die dan volgens de BMI meter te zwaar zijn maar er nog super slank uit zien. Het gaat mij er meer om dat slank hier gelijk met ziek wordt geassocieerd.

Nee slank wordt niet als ziek gezien, ondergewicht zie ik als net zo'n groot risico als obesitas. Ik heb eerder een BMI check gedaan voor Doutzen, die gezien wordt als een van de "gevuldere" VS modellen. Zij komt al op een behoorlijk lage BMI uit (rond de 17) Ik denk dat veel van de andere VS modellen op de foto die voorbij kwam, lichter of langer zijn dan Doutzen, dus die gaan echt wel richting de 15/16 qua BMI. Dat is NIET gezond of normaal.

Ik heb het niet over een BMI van 19 ofzo, die meiden zitten echt dik onder de 17. Maar dit wordt als gezond gewicht gepromoot. En dat vind ik behoorlijk erg

Needje

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:12

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:20

Needje schreef:
http://www.skinnyvscurvy.com/then-and-n ... n-now.html
Ik vind haar hier echt niet te dun hoor. :n Prachtige vrouw met imo gewoon een gezond figuur.
Die hele BMI kan me gestolen worden. Klopt imo geen zak van.

Ik vind Doutzen ook prachtig, en vind haar er zeker niet ongezond uit zien! Ik zou tekenen voor haar figuur. Vind sommige van de eerdere modellen in de VS reclame wel aan de (te) slanke kant.

Ik vind het alleen hypocriet/vreemd dat de Dove modellen/ Marilyn wel door sommige als dik worden gezien, terwijl zij volgens de BMI (en waarschijnlijk ook op basis van vetpercentages) een gezonder gewicht hebben dan de modellen in de VS reclame.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:22

Doutzen heeft een heel mooi figuur inderdaad.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:30

Tango1979 schreef:
Ik vind het alleen hypocriet/vreemd dat de Dove modellen/ Marilyn wel door sommige als dik worden gezien, terwijl zij volgens de BMI (en waarschijnlijk ook op basis van vetpercentages) een gezonder gewicht hebben dan de modellen in de VS reclame.

Ik vraag me dat af hoor. Een aantal wel en een aantal niet denk ik.

Als ik 20 kilo aankom weeg ik 78 kilo en dan heb ik een ongezonde BMI.
Ik kan je zeggen dat je dat bij mij niet of nauwelijks ziet.

Ik heb ooit eens geprobeerd om aan te komen.(echt...pffff wat ik naar binnen stouwde daar kreeg een olifant de hik van) Ik woog op een goed moment 68 kilo...en het was gewoon niet te zien. Ja in mijn gezicht een beetje. Ging wel een maat omhoog. Maar omdat ik zo lang ben zie je het niet.

Deze dove modellen zijn gemiddeld genomen van mijn lengte....en ik zag er bij lange na niet uit zoals een aantal van hen. Denk dat de meeste van jullie me dan nog steeds te dun zouden vinden.

Om er uit te zien als de dove modellen moet ik echt meer dan 20 kilo aankomen.....dan heb ik dus overgewicht.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:47

NatasjavE schreef:
Tango1979 schreef:

Ik vraag me dat af hoor. Een aantal wel en een aantal niet denk ik.

Als ik 20 kilo aankom weeg ik 78 kilo en dan heb ik een ongezonde BMI.
Ik kan je zeggen dat je dat bij mij niet of nauwelijks ziet.

Ik heb ooit eens geprobeerd om aan te komen.(echt...pffff wat ik naar binnen stouwde daar kreeg een olifant de hik van) Ik woog op een goed moment 68 kilo...en het was gewoon niet te zien. Ja in mijn gezicht een beetje. Ging wel een maat omhoog. Maar omdat ik zo lang ben zie je het niet.

Deze dove modellen zijn gemiddeld genomen van mijn lengte....en ik zag er bij lange na niet uit zoals een aantal van hen. Denk dat de meeste van jullie me dan nog steeds te dun zouden vinden.

Om er uit te zien als de dove modellen moet ik echt meer dan 20 kilo aankomen.....dan heb ik dus overgewicht.

Ik vind de Dove modellen qua verhoudingen wel vergelijkbaar met Marilyn Monroe en Marilyn zou qua BMI rond de 23 uitkomen. Misschien zitten een paar van de modellen qua BMI en vetpercentage iets hoger. Maar ik denk dat ze minder afwijken dan de "standaard" dan de VS modellen.

Ik vind het gewoon erg jammer dat er geen realistisch beeld is van wat normaal/gezond is bij veel personen. Vaak zijn dit de wat jongere meiden, die daardoor ook best veroordelend overkomen als ze zelf slank zijn. Of erg ontevreden over hun eigen gewicht worden, als ze wat hoger in de BMI zitten.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:48

Needje schreef:
http://www.skinnyvscurvy.com/then-and-n ... n-now.html
Ik vind haar hier echt niet te dun hoor. :n Prachtige vrouw met imo gewoon een gezond figuur.
Die hele BMI kan me gestolen worden. Klopt imo geen zak van.

Dit vind ij persoonlijk dus echt te dun en niet meer mooi. Zo zie je dat er vele meningen zijn. En altijd zullen blijven. Dit blijft dus een eeuwig durende discussie

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:09

Ik vind Doutzen een hele mooie meid, maar je ziet op de meeste foto's toch echt haar ribben, en als ik dan een vergelijking maak met het paard een paar paginas terug is het kot hier te klein. Beetje hypocriet ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:10

Tango1979 schreef:
Ik vind de Dove modellen qua verhoudingen wel vergelijkbaar met Marilyn Monroe en Marilyn zou qua BMI rond de 23 uitkomen. Misschien zitten een paar van de modellen qua BMI en vetpercentage iets hoger. Maar ik denk dat ze minder afwijken dan de "standaard" dan de VS modellen.

Ik vind het gewoon erg jammer dat er geen realistisch beeld is van wat normaal/gezond is bij veel personen. Vaak zijn dit de wat jongere meiden, die daardoor ook best veroordelend overkomen als ze zelf slank zijn. Of erg ontevreden over hun eigen gewicht worden, als ze wat hoger in de BMI zitten.

van af 25 is een BMI niet gezond meer he.

2 kilo meer en Marilyn had geen gezond gewicht meer. Want dat is wat het scheelt.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:12

jonge meiden vergeten vaak dat ze nog volop in ontwikkeling zijn :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:21

NatasjavE schreef:

2 kilo meer en Marilyn had geen gezond gewicht meer. Want dat is wat het scheelt.

Dat ben ik met je eens, maar hoeveel denk je dat de VS modellen van de normale BMI afzitten? Dat is niet 1 of 2 punten. Er zitten er denk ik tussen die 15 of 16 als BMI hebben. Maar dit wordt als 'minder erg' gezien, als iemand die aan de bovenkant eroverheen komt. En dat is het hypocriete, imo

sevke schreef:
Ik vind Doutzen een hele mooie meid, maar je ziet op de meeste foto's toch echt haar ribben, en als ik dan een vergelijking maak met het paard een paar paginas terug is het kot hier te klein. Beetje hypocriet ?

Idd, het hypocriete ervan is wat mij ook tegen de borst stuit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:23

NatasjavE schreef:
Tango1979 schreef:

Ja 2 kilo is het verschil tussen wel en niet gezond zijn. Tuurlijk!

BMI is een INDICATIE, geen maatstaf.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:29

Qimm schreef:
Ja 2 kilo is het verschil tussen wel en niet gezond zijn. Tuurlijk!

BMI is een INDICATIE, geen maatstaf.

Ja ben ik helemaal met je eens! Maar ik hoop dat je ook met mij eens bent, dat hoe meer je ervan afwijkt, hoe groter de kans is dat je op een 'minder gezond' gewicht zit? En dan zitten de VS modellen er denk ik verder vanaf dan de Dove modellen/Marilyn.

En dat wordt door een aantal posters hier ontkent.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:31

Ja, hoe extremer hoe meer risico's.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:32

Tango1979 schreef:
NatasjavE schreef:

Dat ben ik met je eens, maar hoeveel denk je dat de VS modellen van de normale BMI afzitten? Dat is niet 1 of 2 punten. Er zitten er denk ik tussen die 15 of 16 als BMI hebben. Maar dit wordt als 'minder erg' gezien, als iemand die aan de bovenkant eroverheen komt. En dat is het hypocriete, imo

Bij dat gewicht zou ik een BMI hebben van 17.

Amerikaanse modellen zijn echter kleiner dan ik. Gemiddeld genomen 172. En dan kom ik op een BMI van 18,3(bij 54 kilo) Das 0,2 pnt van een gezonde BMI af.

Bedenk dat deze dames(net als de dove modellen) ook gefotoshopt zijn)

Maar geloof me...als je mij in m'n blote kont ziet (en nee,...ik plaats geen foto }> ) dan zit ik er figuurtechnisch niet zo ver vanaf. (Niet zo strak....dat wil ik wel direct er aan toevoegen :') )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:35

Tango1979 schreef:
sevke schreef:

Idd, het hypocriete ervan is wat mij ook tegen de borst stuit.

Je ziet amper de ribben bij Doutzen. :? Toch wel iets anders dan een uitgemergeld paard. :+
Niets hypocriets aan dus.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:56

Sorry Sevke, maar ik vind je eigenlijk best wel banketstaaf overkomen tegenover de 'te dunne' mensen in jouw ogen.

Verder: BMI als graadmeter nemen zou ik niet enkel alleen doen, ook vetpercentage en vooral WAAR het vet zit zijn belangrijke meters. Een laag vet boven de navel is bijvoorbeeld zelfs al een risicofactor richting hartkwalen.

Sowieso vind ik dat je de cijfertjes los moet laten en eerst moet zien dat je lekker in je eigen vel zit. Dan pas je lijf zich daar vaak ook wel al naar aan ;)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:06

NatasjavE schreef:
Bij dat gewicht zou ik een BMI hebben van 17.

Amerikaanse modellen zijn echter kleiner dan ik. Gemiddeld genomen 172. En dan kom ik op een BMI van 18,3(bij 54 kilo) Das 0,2 pnt van een gezonde BMI af.

Bedenk dat deze dames(net als de dove modellen) ook gefotoshopt zijn)

Maar geloof me...als je mij in m'n blote kont ziet (en nee,...ik plaats geen foto }> ) dan zit ik er figuurtechnisch niet zo ver vanaf. (Niet zo strak....dat wil ik wel direct er aan toevoegen :') )

Doutzen zou 1.78 zijn en 54 kilo (Google). Ga ik ervan uit dat sommige andere van de VS modellen minder wegen, aangezien Doutzen een van de 'vollere' modellen is. Als ik bijvoorbeeld 50 kg aanhoud, dan kom je echt op eng lage BMI's rond de 16/17. Heb even voor de aardigheid van een aantal VS modellen gegoogled (Giselle Bundchen, Marisa Miller) en die komen echt niet aan de 18/19

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:38

sevke schreef:

Met een BMI van 28 zag je mijn ribben nog, moest ik dan maar nog verder aankomen? :+

Afbeelding

Als ik dat naast de Dove vrouwen zet twijfel ik sterk over een gezond BMI bij hen hoor.

En deze personen hebben allemaal een BMI van 30;

Afbeelding

Zoveel variatie jongens. Qua uiterlijk is geen gezondheid/BMI/welke maatstaf dan ook af te lezen. :n

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:45

Precies. Als ik hetzelfde zou wegen als een vriendin van mij met dezelfde lichaamslengte dan zien wij er absoluut niet hetzelfde uit qua model.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:58

Mooi plaatje!

Vind het wel typerend dat je Slightly Overweight hebt (beetje overgewicht) maar wel meteen naar Underweight gaat. Dus misschien is een beetje overgewicht minder ernstig dan ondergewicht?

Als ik naar het plaatje kijkt, vindt ik geen één VS model is het "normale" zitten. Bij de Dove modellen een aantal in normaal en een aantal in "een beetje overgewicht". Geen één Dovemodel zit in Overweight (dik) volgens mij.

Dus precies wat ik al eerder zei. De dove modellen zitten dichter bij een gezond gewicht, dan de VS modellen. Sommige mensen vinden iets dik, wat gewoon niet dik is. Een vetrandje om je heupen/buik betekent niet dat je dik bent. Het betekent niet dat je geen gezond gewicht hebt.

Ribben zien betekent niet perse dat je ondergewicht hebt, maar als je ook je heupbeenderen en sleutelbeenderen en jukbeenderen uitsteken.... :P

Er heerst gewoon een onnatuurlijk idee van wat normaal/gezond is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:31

juist tango1979. En dat willen ze nu duidelijk maken met die plaatjes op pagina 1. Ik wil echt niet het voedselpatroon zien van die VS modellen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:38

petraaken schreef:
juist tango1979. En dat willen ze nu duidelijk maken met die plaatjes op pagina 1. Ik wil echt niet het voedselpatroon zien van die VS modellen.

Hoezo?

Wil je mijn voedselpatroon zien?

Ik kom echt wel aan 2500 calorieen. (advies voor vrouwen ligt tussen de 1600 en 2400 per dag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:43

NatasjavE schreef:
petraaken schreef:

Hoezo?

Ik kom echt wel aan 2500 calorieen. (advies voor vrouwen ligt tussen de 1600 en 2400 per dag)

Ja, maar is dit wat jullie doen niet een beetje "appels met peren vergelijken"?
Mensen zoals Natasja, bestaan,(waarschijnlijk een snelle spijsvertering en bepaalde botstructuur, kan ook genetische aanleg zijn) maar dat zijn er over het algemeen niet zo heel veel. En het is ook per persoon verschillend.

Ik denk dat we ons zeker niet moeten willen vergelijken met de VS modellen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:45

NatasjavE schreef:
Hoezo?

Tuurlijk bestaat het wel, gewoon gezond eten en toch wat onder de BMI grens zitten. Maar ik denk dat het aantal personen dat gewoon gezond eet en echt rond de 16/17 zit, net zo zeldzaam is mensen met een gezond eetpatroon en morbide obesitas. Komt imo weinig voor.

En het promoten van ondergewicht, gebeurd al jaren. Hierdoor zijn veel (jonge) mensen zo gebrainwashed, dat ze niet meer kunnen beoordelen wat een gezond gewicht is.