Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:04

Ik heb ook gekeken, erg mooi gemaakt.
Maar wat ik echt niet snapte; waarom zijn die meiden doorgelopen, waarom niet de pianista weer teruggelopen? Het leken me slimme meiden, je weet toch dat je niet zomaar zelf de jungle in kan lopen, daar kom je nooit meer uit. Dat is echt mijn grootste vraag, waarom? Is dat dan naïviteit, geen goede voorbereiding of hoe bedenk je dat?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:24

verootjoo schreef:
Maar wat ik echt niet snapte; waarom zijn die meiden doorgelopen, waarom niet de pianista weer teruggelopen? Het leken me slimme meiden, je weet toch dat je niet zomaar zelf de jungle in kan lopen, daar kom je nooit meer uit. Dat is echt mijn grootste vraag, waarom? Is dat dan naïviteit, geen goede voorbereiding of hoe bedenk je dat?

Ik ga straks de docu nog terug kijken.

Wat mij opvalt is dat wij nederlanders vaak te makkelijk denken over de wildernis, dat komt mede omdat het in Nederland onmogelijk is om te verdwalen.

Je hoeft soms maar even een plasje te doen en daarvoor 3 meter het woud in lopen om vervolgens totaal de weg kwijt te zijn! Dit heb ik 6 jaar terug in Nieuw zeeland ook kunnen ervaren. Het moment dat je je omdraait lijkt alles op elkaar! Mijn groep was gelukkig dichtbij dus kon ze horen maar dan besef je wel hoe makkelijk wij er over denken!

Al met al ga ik eerst de docu zelf nog even terug kijken want inderdaad zoals hierboven wordt aangegeven, hoe kan het dat ze niet een berichtje op hun telefoon hebben achter gelaten, en dat ze zwak waren op dat moment begrijp ik maar dan nog!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:25

Verootjoo, dat dacht ik ook: waarom loop je verder als je weet dat dat het eindpunt is en je terug zou moeten keren? Je weet dat je er uren over doet om het pad terug te lopen.
Zouden er geen andere mensen bovenop Pianista geweest zijn? Het is een toeristisch gebied dus kan me niet voorstellen dat daar niemand was.
En idd: waarom geen filmpje met uitleg wat er gebeurd is? Was dat om batterijen te sparen?
En wat is er van ze teruggevonden? Ik dacht alleen een schoen en voet? En de rugzak een eind verderop?
De breuken in die voet stellen dat ze gevallen is en dat ze daarna nog een beenvliesontsteking heeft gekregen, wellicht was Kris ook gevallen en op slag dood? Dat Lisanne alleen nog 8 dagen daar heeft geleefd?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:21

Lienek schreef:
verootjoo schreef:

Ik ga straks de docu nog terug kijken.

Wat mij opvalt is dat wij nederlanders vaak te makkelijk denken over de wildernis, dat komt mede omdat het in Nederland onmogelijk is om te verdwalen.

Je hoeft soms maar even een plasje te doen en daarvoor 3 meter het woud in lopen om vervolgens totaal de weg kwijt te zijn! Dit heb ik 6 jaar terug in Nieuw zeeland ook kunnen ervaren. Het moment dat je je omdraait lijkt alles op elkaar! Mijn groep was gelukkig dichtbij dus kon ze horen maar dan besef je wel hoe makkelijk wij er over denken!

Al met al ga ik eerst de docu zelf nog even terug kijken want inderdaad zoals hierboven wordt aangegeven, hoe kan het dat ze niet een berichtje op hun telefoon hebben achter gelaten, en dat ze zwak waren op dat moment begrijp ik maar dan nog!

Ja dat is wel zo. In NL zijn alle bossen overzichtelijk met paden en wegwijzers. Je kan er niet verdwalen. In de jungle zet je twee stappen en je weet niet meer waar je vandaan kwam. Geen goed herkenbare paden als er al paden zijn.
Maar daar wordt toch voor gewaarschuwd in zo ongeveer elke reisgids? Het pianista pad mag dan goed te doen zijn als je gewoon dezelfde weg terugneemt, maar waarom liepen ze dan door zonder gids? Dat vind ik zo onbegrijpelijk. Hebben ze het dan zo onderschat... Het lijkt er wel op.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:33

Nou ik kan me zo voorstellen dat het zo gaat van: Zullen we anders nog een klein stukje doorlopen om te kijken wat daar is? Ja prima, het weer is toch nog goed enzovoort enzovoort.

In de docu wordt ook aangegeven dat Lisanne op de top van haar leven was, dat ze wellicht de grenzen aan het opzoeken was, dingen deed die ze misschien anders niet zo snel zou doen. Want die doe je nu eenmaal als je aan het backpacken bent met je vriendin. Dat maakt dat soort reizen vaak onvergetelijk, ze vormen je voor een deel en draag je de rest van je leven met je mee.
ik denk dat iedereen die dit soort reizen maakt, weleens een keer zo'n soort risico neemt, alleen vaak loopt het gewoon goed af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:57

Zoals ik had begrepen hadden ze ook verder helemaal geen extra voorzieningen bij zich als warmere kleding, eten etc? En ze moesten al 5 uur terug lopen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:41

Idd Cayenne, ze hadden helemaal geen voorzieningen bij zich.

Maar hebben ze Kris en Lisanne helemaal teruggevonden? Want (een deel) van Lisanne ligt in Nederland begraven?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:33

Volgensmij alleen iets van een voet (ivm strak in de gestrikte schoen dus niet opgegeten), stuk bekken en wat losse onderdelen nog?
:(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:59

Wellicht interessant... Nu op nl 3 een overlevingstocht van 11 dagen van een 17 jarig meisje dat in Peru met een vliegtuig neerstortte en als enige overleefde.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:02

Is dat van hetzelfde programma?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:06

? Staying Alive heet het

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:09

Oh, gisteren hadden ze het erover dat er nog meer afleveringen kwamen, vandaar. Lijkt me verder ook een boeiende serie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:16

Het is nu alweer afgelopen zie ik :=