Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:17

Werken is een noodzakelijk iets, uit eten gaan zonder kind is dat in mijn ogen in ieder geval niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:40

Ik werk ja en met best veel plezier. Daar kolf ik zodat de jongste flesjes heeft op de opvang. Precies daarom ook dat ik in mijn vrije tijd mijn kindje(s) liever bij me heb en live voed ipv kolf.

Uit eten ga ik niet zo vaak. Maar wel geregeld naar een pretpark of de speeltuin. Waar zou ik mn kinderen moeten laten als ik ga kolven? Want ik kan echt niet vooraf zoveel extra kolven om dan tijdens het dagje uit niks te kolven. Zo werkt het niet met borstvoeding ;)

En daarbij, juist een boel voordelen van borstvoeding vervallen daarmee. Altijd bij je en genoeg, op de goede temperatuur, hygienisch, geen afwas, geen gesjouw met nog meer spullen. Hoe omslachtig zou ik moeten doen omdat er mogelijkerwijs iemand aanstoot neemt aan mijn borst ontbloot gedurende een seconde of 5? Ik dank je de koekoek...

MissBmx

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:44

Ik vind het wel bijzonder dat mensen hier altijd maar een mening over hebben.
Ik stoor me ook wel aan andere in het openbaar, luidruchtige mensen in een restaurant, vieze lichaamsgeur, irritante stem, kleding stijl enz.
Dat hoort er nu eenmaal bij. Je kan niet met iedereen rekening houden.
Leven en laten leven en niet gelijk zo aanvallend want ook jij kan iemand zijn die irritatie bij andere opwekt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:45

__Nathalie__ schreef:
Ik denk dat jullie een hoop onnodige beren op de weg zien. Ik ervaar het kolven helemaal niet zo ingewikkeld. Daarnaast is opwarmen helemaal niet goed voor de melk. Kamertemperatuur voldoet prima. Dus je kunt van te voren kolven en de melk gewoon mee nemen

Werken jullie ook allemaal niet dan? Want hoe moet je dan voeden?

Been there, done that. Onnodige beren? Neuh. De ervaring dat het echt niet lukte, ook niet met begeleiding en veel geduld? Dat wel.
Ik heb een eigen bedrijf, dus wat dat betreft was het goed te regelen.

demo_love schreef:
Als het idd discreet is heb ik er geen probleem mee, maar ik wil het niet zien. Ik hoef geen bloot van andere mensen te zien, laat staan zuiggeluiden van een baby te horen. Kun je dan echt niet even 10 minuten naar het toilet gaan of oppas regelen? Er zijn trouwens zat mensen die geen borstvoeding kunnen geven, die kinderen zullen ook gewoon aan de fles moeten, niks mis mee.

Zou jij op het toilet willen eten? Waarom wil je dat dan een kwetsbare baby wel aandoen? Lekker hygienisch.
En ja, er zijn mensen die hun kind de fles geven, maar zeker in het begin is het of, of - en niet en, en.

suze_ schreef:
Ik ben meer van het leven en laten leven.
Veel mensen en kinderen in een klein landje. Allemaal verschillend, allemaal met andere achtergronden, opvoedingen, karakters, uiterlijk, voorkeuren etcetera.
Erger u niet, verbaas u slechts :D
Scheelt zoveel (negatieve) energie.

Precies dat, Suuz :+:

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:47

In Antwerpen (België) heb je een aantal borstvoedingsruimtes.
Shoppingscentrum, publieke plekken enz..
Is ook wel een goede oplossing :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:47

Hier nog nooit gezien. Dat zou handig zijn!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:49

Jawel Ikea heeft ze!!

Blue_Eyes

Hier in Eindhoven niet hoor, althans, gisteren nog niet :)

ThreeFingers

In Duitsland ook ;)

Mijn dochter heeft heel erg lang borstvoeding gehad. En het was ideaal. Maar ik deed nooit echt zichtbaar in het openbaar de borst geven.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:50

Blue_Eyes schreef:
Zou jij op het toilet willen eten? Waarom wil je dat dan een kwetsbare baby wel aandoen? Lekker hygienisch.
En ja, er zijn mensen die hun kind de fles geven, maar zeker in het begin is het of, of - en niet en, en.

Mjaaaa alsof zo'n kind daar een trauma of voedselvergiftiging aan over houdt :+

Mij zal het me verder weinig interesseren hoor. Liever een kind aan de borst die z'n mond houdt dan een dreinend kind. Of ze nu uit tiet of fles zuigen kan me weinig boeien, maar goed bij sommige moeders denk ik wel, joh...Ga even een eindje verderop zitten. Maar dat vind ik ook bij verschonen, insuline spuiten, neus laten snuiten etc.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:51

Collie2008 schreef:

Een trauma misschien niet, maar juist bij kleine kindjes is hygiene erg belangrijk en een ziekte kan al vaak een stuk dramatischer verlopen dan bij een wat groter kind of een volwassene.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:53

Blue_Eyes schreef:
Collie2008 schreef:

Een trauma misschien niet, maar juist bij kleine kindjes is hygiene erg belangrijk en een ziekte kan al vaak een stuk dramatischer verlopen dan bij een wat groter kind of een volwassene.

Meen je dit serieus? Je stopt het kind toch niet in de zwanenhals en stopt je tiet in de plee? Je wast je handen toch? Op wat voor WC's ga je zitten dan? Met hele boetseerkunstwerken op het plafond?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:54

Collie2008 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Uh nou of mijn kind er last van heeft of niet. Ik ga niet in andermans schijtlucht zitten om mijn kindje te voeden omdat iemand naar mijn borsten zit te kijken als ik voed.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:55

Da's wat anders en dat snap ik best. Maar vind hygiëne een kul argument

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:56

En vaak hebben openbare toiletten geen deksel. Waar moet je als moeder gaan zitten dan?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:57

Wat is er zo vies aan een wc dan? Het gemiddelde toilet in het gemiddelde restaurant is hygiënischer dan het topje waar je lekker in hebt lopen zweten op een warme dag... En ik denk dat datzelfde toilet vaker schoon gemaakt wordt dan een bankje in een winkelcentrum of een hoekje in een café.

Daarnaast eet je inderdaad niet van de grond op een wc, je kind smeer je toch ook niet eerst over de vloer voor je gaat voeden :+

Daarnaast is een wc bril hygiënischer dan een afstandsbediening thuis, of een smartphone. Minder bacteriën :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:58

Ja, natuurlijk was je je handen. Maar je zult toch ook ergens moeten zitten? En je zult die deur toch aan moeten raken om dat hokje binnen te gaan, met dezelfde handen als waarmee je even later je bh openmaakt en je kind aanlegt? Hygienisch voeden op een toilet waar meerdere mensen komen, is een utopie. Dat bestaat niet.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:59

Zou zo graag onze kleine man van 11 weken live willen voeden ... Helaas deed het live voeden mij zo ontzettend veel pijn dat ik ben overgegaan op fulltime kolven.

Ik heb daarom alleen maar bewondering en respect voor moeders welke in het openbaar borstvoeding geven!

Collie2008

Gillbo schreef:
En vaak hebben openbare toiletten geen deksel. Waar moet je als moeder gaan zitten dan?

Weet niet naar welke openbare toiletten jij gaat, maar ik kom zelden een deksel-loze tegen.

Los van dat vind ik het belachelijk hoor, dat jullie je verwezen voelen tot de toiletten, da's ook wel het andere uiterste, maar een rustig plekje opzoeken of enigszins uit het zicht lijkt me voor iedereen toch wel zo fijn. Ook voor het kind zelf. Dat je niet in de rioollucht wilt zitten snapt iedereen, maar je gaat ook niet hoelahoopen op de bar met een kind aan je tiet. Oftewel nuanceren

Chubby

Ik heb een goed idee: ga lekker zelf op de plee zitten eten als je je zo stoort aan je medemens :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:01

Blue_Eyes schreef:
Ja, natuurlijk was je je handen. Maar je zult toch ook ergens moeten zitten? En je zult die deur toch aan moeten raken om dat hokje binnen te gaan, met dezelfde handen als waarmee je even later je bh openmaakt en je kind aanlegt? Hygienisch voeden op een toilet waar meerdere mensen komen, is een utopie. Dat bestaat niet.

Nou die deurkruk van de buitendeur van datzelfde restaurant is net zo ranzig hoor. Geld in je hand hebben gehad ook waar je net de parkeerautomaat mee hebt gevuld.

Ik kan ook hygienisch poepen, heb nog steeds geen ebola, aids of gonnoroe, dus waarom niet voeden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:02

Goed idee, Chubby :D

Er zit een heel groot grijs gebied tussen op de wc moeten gaan zitten en op de bar hoelahoepen. Dat heb ik nou werkelijk nog nooit een voedende moeder zien doen :D

Eh, waarom niet voeden? Misschien omdat dat immuunsysteem van dat kindje nog lang niet zo ontwikkeld is als het jouwe?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:03

Ik heb nog nooit een borstvoedende moeder over het toilet gehoord. Da's je eigen keuze

Ik heb verder niet gezegd dat jullie op de plee moeten zitten hoor :') Jullie lezen wat jullie willen lezen. Al ga je op het damrak zitten met je tieten op je knie. Als ik er last van heb, draai ik me wel om

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:03

Collie dan zijn we het helemaal eens. Bv kan heel netjes en discreet dus naar mijn mening kan het dus ook openbaar.
Dus de borstvoedende die discreet voed en iemand die zich eraan zou kunnen storen moet zich misschien ook beseffen dat je zelf degene bent die naar andere borsten kijkt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:04

Jij niet, maar er was wel iemand die dat zei. Dat jij daar dan weer opin gaat, dat is jouw keuze!