overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:23

Klopt. Dat is inderdaad ook precies wat er gezegd wordt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:13

Electra63 schreef:
Dat zie je fout BE, alle overvallers zijn Marokkanen, dus die mag je sowieso doodschieten...

Oh pardon, je hebt helemaal gelijk natuurlijk :=

@Nies, wil je wel geloven dat ik eerder deze week een gesprek had met iemand die dat echt serieus vond, dat alle Marokkanen wel in elkaar geslagen mochten worden? En toen ik zei 'En de mensen die niets gedaan hebben dan', was hij ervan overtuigd dat die er niet waren.... En dat was geen stoken, maar oprecht zijn overtuiging. Dat vind ik dan dus triest. Echt triest.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 17:11

Ja hoor, dat geloof ik gelijk en hij zal (helaas) ook niet de enige zijn.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:53

Electra63 schreef:
En dan wordt er niet gediscrimineerd, volgens sommigen:

http://www.omroepwest.nl/nieuws/17-04-2 ... k-duindorp

Dat vind ik langzamerhand wel iets unieks voor Nederland. Er worden de meest discriminerende en racistische dingen gezegd (ook in dit topic) alleen is iedereen dan meteen zwaar verbolgen als ze racist worden genoemd. In Engeland kwam ik ook wel racisten tegen maar die zeiden dan gewoon "I hate blacks" of zoiets en ontkenden helemaal niet dat ze racisten waren. Nederlanders willen EN als heel ruimdenkend worden gezien EN tegelijkertijd de meest racistische uitlatingen kunnen doen. Hier is ook al over geschreven in het buitenland ivm de zwarte piet discussie. Heel bijzonder en apart dat Nederlandse racisme. Zijn we als klein land toch nog ergens heel goed in, onszelf totaal voor de gek houden.

Naar aanleiding van jouw link komt ook weer het gebruikelijke riedeltje los: we zijn geen racisten maar men begrijpt ons niet, wij zijn eigenlijk het slachtoffer, anderen worden voorgetrokken, de pers is de schuld, de burgemeester is de schuld, de woningbouwvereniging is de schuld en ga zo maar door, maar wij zijn geen racisten. _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:03

Limanade schreef:
russel schreef:
Bambolina, dan heb je niet goed gelezen.....ik heb jarenlang in een overwegend bevolkte Marokkanenwijk als politieagente gewerkt. Diu ik ken de keuken van dit probleem, de zoveelste aangifte, de zoveelste slachtoffer op het buro, de zoveelste die zijn verhaal komt doen en geen aangifte Durft te doen....

Ik kwam er dus thuis, kende de pappenheimers, kende de dadergroepjes, had inzicht in hun antecedentenverleden, wij voorspelden dat jongere broertjes in de voetsporen van de ouderen volgden, de gewapende overvaller, als een 12 jarigen al geweldadige straatroven plegen, bij verhoor onverstoorblaar blijft, zonder enige wroeging als er een oude vrouw bij betrokken is die in het ziekenhuis ligt, de grote bekken, het gehoon, de bedreigingen van gewoon in onze ogen kinderen... Dan heb je een reeel beeld met welke groep je te maken hebt...

Deze groep wil niet naar school, hebben vaak ook een erg laag IQ, maar leren is niet wat ze willen, macht en geld....daar draait het om.

De pakkans is erg klein, ze opereren in groepen, vaak kennen ze elkaar niet, hebben bijnamen, ze worden wel in kaart gebracht, maar als er een groep weer tergent veel overlast veroorzaakt tot in de nacht en de volgende dag is er in een andere wijk weer flink ingebroken....ze houden elkaar op de hoogte via mobiel.

Het is een hele andere wereld die je niet leert kennen via media of in zo een buurt wonen en je eigen ding doen...

Voor jullie Nederlanders, voor hun zelf in Nederland geboren Marrokkaan en als je ze Nederlander noemt dan zijn ze zwaar beledigd....poetsdoekje bij je als je in je gezicht gespuugt wordt?

Deze groep groeit en dat hebben buitenstaanders niet door....

De Marrokkaan die wat van zijn leven wil maken woont niet in zo een wijk, die vertrekt zodra hij kan. Heb wel degelijk Marrokkanen ook als aangever gehad, maar die zeggen zelf dat het het bergvolk is, de Berber, en daar hebben ze zelf ook niks mee...de Berber die zich hiervan distantieert zorgt voor opleiding en komt er wel met het positieve overheidsdiscriminatie project en vraag je af of dat eerlijk is...

Ga mij niet vragen om een grijs gebied met de overigens best wel grote groep padjakkers, want die heb ik niet...die mogen ze van mij hun Nederlands paspoort afnemen en ongewenst vreemdeling maken....net als al die vreemdelngen die in afwachting zijn van permanente verblijfsvergunnung en een antecedentenverleden hebben waar je U tegen zegt. Maar administratief gezien gewoon gelegaliseert worden, heb je niets aan , kost nog meer geld, deze groep zal nooit betekenis hebben in de maatschappij, hebben in hun eigen land ook nog nooit iets gepresteert...maar hier loont misdaad..

Op dit punt mag Nederland wel eens naar het buitenland kijken.....

mijn zus zit ook bij de politie en zegt exact hetzelfde :j

het ligt er denk ik ook aan waar je woont.. als je bv in schubbekuttenveen woont en nog nooit een marokkaan in het echt hebt gezien dan snap ik dat je zegt dat 'het allemaal wel meevalt'
maar het valt niet mee.. dat is het erge juist
en door die wegwuivers in de politiek gaat het alleen maar erger worden

Precies en daarom kan je ook niet discussieren met mensen uit dit topic, die kijken er nog TEGEN aan en niet in...maar ik ben ook out, want als je duidelijk schets hoe de vork in de steel zit, ben je racist :D en als je dan een paar keer duidelijk omkleed hoe de problematiek in elkaar zit, wordt je de hoek ingedrukt alsof het allemaal niet waar is ;) yeah! DAT is er nl fout in Nederland, hiermee discrimineer je de klokkeluiders en ar is Nederland ten voeten uit.....dar alles belerende vingertje MAG NIET! Dat kunnen ze goed in Nederland en daar gaan we aan ten onder.

Maar ben ook out! Ik kan niet meer discussieren met mensen die roepen. Oooo maar ik woon ook zo hoor, ik kijk ook tegen al die dingen aan, maar dat geeft niet, want dat is de schuld van Nederland, ik laat dat toe want dat is onze straf, IK nee ik discrimineer niet hoor, ik sluit ze in mijn arm.....want zij krijgen geen stageplek.......yeah....

Over nog een 10 jaar zullen we dit topic nog eens te voorschijn gaan halen...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:13

Wat een herhaling allemaal weer Russel :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:22

Ja vervelend he? Net zoals jullie alleen maar het enge woordje kunne herhalen zonder duidelijk echt ook iets toe te voegen....en dat zal zeker al,e problemen oplossen, want de staat overal de schuld van te geven, en zich gelukkig te prijzen dat zij nog nooit te grazen zijn genomen, want neuh er is niks aan de hand, zie ik als een vorm van egoïsme....iets wat in deze huidige maatschappij thuishoort, de ver van mijn bed show, ieder voor zich en god voor ons allen, de struisvogels, en o wat zijn wij toch sociaal...de slachtoffers daar stappen we over heen, want dat is maar een rimpel.... 8-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:12

ik dacht eigenlijk dat jij secretaresse was, Russel? Wat een bijzondere carriereswitch.

Maar jij bent alleen geinteresseerd in JOUW ervaring, dat anderen die ervaring niet hebben, kan er bij jou niet in. Sterker nog, die worden door jou zelfs weggezet als egoistisch.
Misschien moet je eens het leven wat zonniger zien, want je komt op mij wel erg zuur over. Niet alleen in dit topic, maar in bijna alle topics waar ik jou in tegenkomt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:07

Mannen die vrouwen niet serieus willen nemen zeggen ook altijd ik ben niet seksistisch maar vrouwen kunnen nu eenmaal geen wiskunde/niet parkeren/ze willen eigenlijk helemaal geen carrière en ga zo maar door, altijd hetzelfde riedeltje. Dit topic en vele andere topics op Bokt staan bol van racisme, stereotypen en vooroordelen alleen zien sommige mensen dat kennelijk niet. Dat is erg jammer. Kennelijk ziet het arme echtpaar dat de dupe werd van deze overvallers het wel. Hun advocaat zei: ze heeft op overvallers geschoten niet op Marokkanen. Ze distantieren zich van alles er om heen. Hoe extreem rechts hun zaak wil "kapen". Ik heb met die arme mensen te doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:30

Hermelientje schreef:
Mannen die vrouwen niet serieus willen nemen zeggen ook altijd ik ben niet seksistisch maar vrouwen kunnen nu eenmaal geen wiskunde/niet parkeren/ze willen eigenlijk helemaal geen carrière en ga zo maar door, altijd hetzelfde riedeltje. Dit topic en vele andere topics op Bokt staan bol van racisme, stereotypen en vooroordelen alleen zien sommige mensen dat kennelijk niet. Dat is erg jammer. Kennelijk ziet het arme echtpaar dat de dupe werd van deze overvallers het wel. Hun advocaat zei: ze heeft op overvallers geschoten niet op Marokkanen. Ze distantieren zich van alles er om heen. Hoe extreem rechts hun zaak wil "kapen". Ik heb met die arme mensen te doen.

Nu ben ik een vrouw en ben redelijk in wiskunde (had een voldoende op mijn eindlijst) en ik kan heel goed parkeren, in iedere auto ;) :D

Maar ik ben het wel verder eens met jouw bericht. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 15:00

Ik ook! _/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:51

ik ken veel vrouwen die vrij beroerd rijden hoor...laat ze maar eens bochtje achteruit doen met een aanhanger :7

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:53

Oh, dat zal best, de meeste vooroordelen hebben ook wel ergens een oorsprong. Dat wil niet zeggen dat ze 1 op 1 waar zijn. Als dat zo is, dan ben ik hier in huis de vent en is mijn vent de vrouw := Dan zit er biologisch toch iets niet goed! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:00

geerke schreef:
ik ken veel vrouwen die vrij beroerd rijden hoor...laat ze maar eens bochtje achteruit doen met een aanhanger :7

Mannen niet wou je zeggen? Vooral op zondag :D

Ik rij zo naar Frankrijk hoor, dwars door Parijs voor dat kopje thee. Ik moet alleen nog ff afspreken met PPG ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:01

Electra63 schreef:
geerke schreef:

Mannen niet wou je zeggen? Vooral op zondag :D

Ik rij zo naar Frankrijk hoor, dwars door Parijs voor dat kopje thee. Ik moet alleen nog ff afspreken met PPG ;)

eerst de test...bochie achteruit met mijn strontkar...met mijn 5 meter lange Nissan. :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:03

Whahaha, laatst was ik bij een doop van een nichtje aan de andere kant van het land. We hadden een zieke, dus hubs was thuisgebleven. Mijn zwager vraagt heel verbaasd: 'Waar is Pieter?' Dus ik leg uit dat die thuis is. 'En hoe kom jij hier dan?' :wow: Nah... Ik heb gewoon al een jaar of 15 een rijbewijs en een auto hoor :')
Heeft an sich niks met het topic te maken maar moest ik even aan denken door de post van Electra. Dit is ook wel zo'n vooroordeel :D Zwager heeft mij denk ik eerder nooit zien rijden, we komen zelden of nooit tegelijk ergens aan :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:06

Blue_Eyes schreef:
Whahaha, laatst was ik bij een doop van een nichtje aan de andere kant van het land. We hadden een zieke, dus hubs was thuisgebleven. Mijn zwager vraagt heel verbaasd: 'Waar is Pieter?' Dus ik leg uit dat die thuis is. 'En hoe kom jij hier dan?' :wow: Nah... Ik heb gewoon al een jaar of 15 een rijbewijs en een auto hoor :')
Heeft an sich niks met het topic te maken maar moest ik even aan denken door de post van Electra. Dit is ook wel zo'n vooroordeel :D Zwager heeft mij denk ik eerder nooit zien rijden, we komen zelden of nooit tegelijk ergens aan :')

dit is toch best wel erg...ik denk dat ik beledigt zou zijn hoor :7

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:07

Ik heb hem keihard uitgelachen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:09

Ik rij meer km's dan mijn man. Paard staat 45 km verderop :D . Maar dit is wel erg off-topic, sorry!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:13

Ik rij ook meer km's dan mijn man, ik werk vooral 's avonds en 15 km verderop, hij meestal overdag en op korte fietsafstand. Dus tja... Maar inderdaad, laten we hier maar niet op verder borduren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:30

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:36

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:41

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:20

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:32

Het is raar, dat in het voetbal zoveel agressie is (al jaren) en in andere sporten niet, ook in het buitenland. En...... er zijn weinig allochtonen in de stadions onder de supporters, in het veld dan weer wel ;).
Ik denk dat Randalin in het begin van dit topic gelijk heeft: alle ellende op deze wereld wordt vooral veroorzaakt door mannen, ongeacht de afkomst, kleur of geloof. ;)