Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:09

Urielle schreef:
Magrathea schreef:
Overigens werd er wel een vaccin geintroduceerd tegen baarmoederhalskanker, maar die wilde niemand.... :\

Hier wordt dat gewoon nog gegeven bij mijn weten? Ik laat het bij mijn dochters iig wel doen nog, staat in de vaccinatielijst gewoon. Er zit borstkanker in de familie -O-

Mijn schoonzus heeft hem ook gehad, chronische hoofdpijn aan overgehouden. En wat veel ouders raar vonden, is dat er zo ineens even een vaccin voor baarmoederhalskanker is uitgevonden, terwijl er bij alle andere vaccins jaren onderzoek is geweest....in dat v accin schijnt ook allemaal stoffen in te zitten van de injecties van de Mexicaanse griep destijds...

Urielle

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:24

Zelfs als.... dan liever hoofdpijn dan kanker hoor.
Ik ben tante op jonge leeftijd al verloren aan kanker, mijn oma heeft een borstamputatie ondergaan en mijn moeder is al eens opgeschrikt met goedaardige gezwellen in de borst, dus ik ga er geen risico mee nemen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:35

Er wordt niet ineens even een vaccin uitgevonden hoor :')

Gaat tien jaar onderzoek en certificering aan vooraf. Ik heb in 2006 bijna een proef gedaan met de eerste versie van het vaccin (bleek uiteindelijk dat ze al meisjes genoeg hadden). In 2010 werd het uiteindelijk pas op grote schaal toegepast (correct me if I'm wrong)
Bij zo'n proef is het al zeker veilig voor mensen, maar je moet dus wel bij elk banketstaaf hoofdpijntje dat je hebt direct opbellen.

Dus nee, het is niet "zomaar ineens" uitgevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:23

Magrathea schreef:

Gaat tien jaar onderzoek en certificering aan vooraf. Ik heb in 2006 bijna een proef gedaan met de eerste versie van het vaccin (bleek uiteindelijk dat ze al meisjes genoeg hadden). In 2010 werd het uiteindelijk pas op grote schaal toegepast (correct me if I'm wrong)
Bij zo'n proef is het al zeker veilig voor mensen, maar je moet dus wel bij elk banketstaaf hoofdpijntje dat je hebt direct opbellen.

Jij stelt je lichaam tegen vergoeding beschikbaar om nieuwe medicatie op te laten testen? heb je dat al vaak gedaan?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:38

Anoniem schreef:
Magrathea schreef:

Jij stelt je lichaam tegen vergoeding beschikbaar om nieuwe medicatie op te laten testen? heb je dat al vaak gedaan?

Hoe denk je dat nieuwe medicijnen getest worden? Of ben jij er ook zo een die wel medicijnen wil nemen maar zoiets heeft van "laat anderen er maar ziek van worden, ik neem het pas als het goed is"?
En nee, ik heb het niet gedaan toen, en ik sta wel ergens ingeschreven maar je krijgt maar heel zelden een mailtje en meestal voldoe ik niet aan de eisen. Dus helaas :)
Maar ik wil op die manier graag bijdragen aan de geneeskunde hoor :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:44

Urielle, enten tegen pappiloma virus gaat toch niet helpen tegen een erfelijke vorm van borstkanker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:50

Magrathea schreef:
[
Hoe denk je dat nieuwe medicijnen getest worden? Of ben jij er ook zo een die wel medicijnen wil nemen maar zoiets heeft van "laat anderen er maar ziek van worden, ik neem het pas als het goed is"?
En nee, ik heb het niet gedaan toen, en ik sta wel ergens ingeschreven maar je krijgt maar heel zelden een mailtje en meestal voldoe ik niet aan de eisen. Dus helaas :)

Nee, ik ben niet zo van de chemische medicatie dus ik neem eigenlijk niet zo snel iets, ik ben meer van het natuurlijke leven en voorkomen is beter dan genezen. Ik verbouw mijn eigen biologische groenten en fruit en bak mijn eigen biologische brood.
Wat dat betreft staat wij lijnrecht tegenover elkaar. Mijn lichaam is mijn tempel en ik heb mijn kinderen beloofd dat ik 140 jaar oud ga worden dus ik heb wat waar te maken want ik heb nog minimaal 98 jaar te gaan :D

Knap hoor dat je zulke risico's wilt nemen, ik doe je dat niet na.
Niet meer althans... toen ik 22 was deed ik ook dingen waar ik nu vreselijk spijt van zou hebben gehad wanneer ze fout zouden zijn gegaan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:52

Sizzle schreef:
Urielle, enten tegen pappiloma virus gaat toch niet helpen tegen een erfelijke vorm van borstkanker?

Ik denk dat ze eerder bedoelde dat kanker in het algemeen erg naar is, en je het dus wilt voorkomen waar je kan.

@Repelsteel, ik denk dat al die medicijnen er niet voor niks zijn :) daarnaast ben ik behoorlijk gezond, ik eet zo min mogelijk dierlijke producten en helemaal geen vlees en vis, sport vijf keer per week en pak overal de fiets naartoe... Ik denk dat mijn lichaam uitermate geschikt is voor nieuwe medicatie, juist omdat ik denk er niet zo snel last van te krijgen :j
Dat is het overigens ook: een medicijn voor bijv reuma wordt eerst gegeven aan gezonde mensen als "neutrale" werking. Krijgen die nergens last van, dan pas wordt het aan reumapatienten gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:13

Ik eet wel vlees :~
biologisch }:0 , geen varken
Mijn vader had vanaf zijn 38ste levensjaar tot zijn 78ste (dood) chronische gewrichtsreuma, was helemaal vergroeid en had speciale schoenen (van die enorme klompen) want op blote voeten kon hij niet eens staan of lopen. Hij kreeg de eerste jaren medicijnen maar ging steeds harder achteruit en zou binnen 2 jaar in een rolstoel terecht komen volgens de reumatoloog.
Toen is hij met alle medicatie gestopt en verder gegaan met intensieve acupunctuur. Op zijn 70ste fietste hij nog 120 km per dag op een aangepaste wielrenfiets en won hij de wisselbeker van de wielren-tourvereniging (en won hij dus van de gezonde jongens van in de 20).
Was hij doorgegaan met de reguliere medicatie via de reumatoloog dan had hij dus voor zijn 50ste al in een rolstoel gezeten.
(hij is overigens op zijn 78ste overleden door grove medische fouten met medicatie in het ziekenhuis na een gebroken heup, anders had hij nu nog gefietst)

Er zullen vast veel mensen zijn die baat hebben bij hun reguliere medicijnen en die ook geen andere weg durven te nemen, voor die mensen is het natuurlijk een uitkomst.
Wat vind je moeder ervan dat je jezelf zo beschikbaar stelt voor de geneeskunde, Magrathea? Is ze niet bang voor de lange termijn effecten op jouw lichaam? Ben jij dat ook niet? (stel dat je dus nu een aantal keren aan meerdere onderzoeken mee zou kunnen doen omdat je wel zou voldoen aan de eisen)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 23:44

Anoniem schreef:
Ik eet wel vlees :~
biologisch }:0 , geen varken
Mijn vader had vanaf zijn 38ste levensjaar tot zijn 78ste (dood) chronische gewrichtsreuma, was helemaal vergroeid en had speciale schoenen (van die enorme klompen) want op blote voeten kon hij niet eens staan of lopen. Hij kreeg de eerste jaren medicijnen maar ging steeds harder achteruit en zou binnen 2 jaar in een rolstoel terecht komen volgens de reumatoloog.
Toen is hij met alle medicatie gestopt en verder gegaan met intensieve acupunctuur. Op zijn 70ste fietste hij nog 120 km per dag op een aangepaste wielrenfiets en won hij de wisselbeker van de wielren-tourvereniging (en won hij dus van de gezonde jongens van in de 20).
Was hij doorgegaan met de reguliere medicatie via de reumatoloog dan had hij dus voor zijn 50ste al in een rolstoel gezeten.
(hij is overigens op zijn 78ste overleden door grove medische fouten met medicatie in het ziekenhuis na een gebroken heup, anders had hij nu nog gefietst)

Er zullen vast veel mensen zijn die baat hebben bij hun reguliere medicijnen en die ook geen andere weg durven te nemen, voor die mensen is het natuurlijk een uitkomst.
Wat vind je moeder ervan dat je jezelf zo beschikbaar stelt voor de geneeskunde, Magrathea? Is ze niet bang voor de lange termijn effecten op jouw lichaam? Ben jij dat ook niet? (stel dat je dus nu een aantal keren aan meerdere onderzoeken mee zou kunnen doen omdat je wel zou voldoen aan de eisen)

Mijn moeder werkt in het kinderziekenhuis als OK assistente :j ze vindt vooral dat ik moet doen wat ik zelf wil.
Al toen ik klein was werd ik al voor allerlei testjes meegesleept naar het ziekenhuis :') (geen medicatie, maar bijv een test waarbij ik een warm/koud dingetje tegen mijn hand kreeg en ze mijn "pijngrens" gingen opzoeken, of een piepjestest om mijn gehoor te testen, of handfoto's om mijn groei te monitoren...) Ik ben deel van heel veel statistiekjes, haha.

Ik denk niet dat al die medicatie er voor niets is. Tenslotte genezen er nog steeds mensen door... Ik kreeg ook vervelende bijwerkingen (heel, heel veel uitslag) van mijn vorige astma-medicijnen. Mijn huidige dokter zei "Ja, dan had je ook om een ander medicijn moeten vragen hè!" 8)7 ja daar kon ik haar geen ongelijk in geven.

Overigens ben ik er wel zeker van dat accupunctuur werkt, ik heb er zelf het resultaat van gezien en ik kom op een stal waar de dierenarts van het huis een accupunctuurcursus heeft gevolgd en dit ook regelmatig toepast. Die weet dus echt wel waar hij het over heeft. Hij bekijkt per geval wat het beste zal werken.

Juist omdat ik heel goed op de hoogte ben van medicatie en geneeskunde (althans, meer dan gemiddeld kan ik denk ik wel zeggen, ben geen dokter of geneeskundestudent verder) heb ik er het volle vertrouwen in. Je kunt ook moeilijk op basis van één vermiste vlucht van Malaysian Airlines concluderen dat de gehele luchtvaart niet deugt (of MA zelf).
En dat brengt ons weer bij het onderwerp van het topic, en het cirkeltje was weer rond. :D

Tenslotte kan ik iedereen aanraden het volgende filmpje te kijken. Het is in heerlijk Brits Engels, en bij de vijfde keer kijken hoorde ik nog steeds nieuwe onderliggende boodschappen :)
(Het filmpje zelf is maar 8:30 lang dacht ik, de laatste 2 minuten is aftiteling)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:10

kimberley12 schreef:
Pardon? Onschuldig? Absoluut niet, heb dus net gelezen dat ze naar dit nummer een onderzoek hebben gedaan, mensen die dit nummer vermeden, hadden spontaan geen migraine meer....Troep is het!

Pertinente bullshit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:11

Grappig filmpje :D
Alleen jammer dat homeopathie/ natuurgeneeswijzen over 1 kam wordt geschoren met paragnostische auralezende reikizweverij.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:12

Anoniem schreef:
Magrathea schreef:
[

Nee, ik ben niet zo van de chemische medicatie dus ik neem eigenlijk niet zo snel iets, ik ben meer van het natuurlijke leven en voorkomen is beter dan genezen. Ik verbouw mijn eigen biologische groenten en fruit en bak mijn eigen biologische brood.
Wat dat betreft staat wij lijnrecht tegenover elkaar. Mijn lichaam is mijn tempel en ik heb mijn kinderen beloofd dat ik 140 jaar oud ga worden dus ik heb wat waar te maken want ik heb nog minimaal 98 jaar te gaan :D

Knap hoor dat je zulke risico's wilt nemen, ik doe je dat niet na.
Niet meer althans... toen ik 22 was deed ik ook dingen waar ik nu vreselijk spijt van zou hebben gehad wanneer ze fout zouden zijn gegaan.

Als je polio had gekregen had je waarschijnlijk de 30 niet gehaald.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:15

Anoniem schreef:
Alleen jammer dat homeopathie/ natuurgeneeswijzen over 1 kam wordt geschoren met paragnostische auralezende reikizweverij.

Ik denk dat die laatste met name wordt bedoeld ;) Ik heb ook zat A Vogel in de kast, die hoesttabletjes zijn echt top +:)+

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:16

Anoniem schreef:

Homeopathie is het niet-bestaande geheugeneffect van water dat trillingen van substanties zou kunnen onthouden. Dat doet het niet. Homeopathie is nog grotere stierenpoep dan auralezende reikizweverij, en er is NIETS natuurlijks aan homeopathie of de religie er achter.

Neem traumeel; traumeel is een onzinmiddel tegen blauwe plekken. Het "sterkste homeopathische bestandsdeel" :') is "D12 mercurius solubilis" --> Dat is de term die Homeopathetics (of homeopaters) gebruiker voor 1 druppel opgeloste kwik (lekker natuurlijk!) op 1 liter water, waarvan 1 druppel gemengd wordt op 1.000.000.000.000e water. Dat is ongeveer een druppel kwik op het ijsselmeer, en dat 1:100 uitgedund.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:18

Magrathea schreef:
Anoniem schreef:

Ik denk dat die laatste met name wordt bedoeld ;) Ik heb ook zat A Vogel in de kast, die hoesttabletjes zijn echt top +:)+

[offtopic]
Als je dit leuk vond moet je trouwens zeker andere filmpjes kijken :D Oa "The Pope", "Inflatable you" en "Canvas bags" zijn echt geweldig :D die laatste ga je sowieso de rest van het weekend lopen neuriën, hihi
[/offtopic]

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:21

Magrathea schreef:

Canvas bags ken ik geloof ik nog niet *opzoekt*

Overigens is de animatie bij Storm geweldig, maar de boodschap komt beter over zonder de animatie denk ik :P Het is zó sterk, kaal op een podium dat verhaal afsteken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:24

LHO schreef:
anneliesdj schreef:
Zou het niet meegespeeld hebben dat die polio epidemie nog vers in het geheugen lag??

Nee, vlak na de epidemie bleef het vaccineren daar -in gymzalen waar iedereen zich verzamelde- laag. Pas toen er 'anoniem' gevaccineerd werd schoot het omhoog.

In de link die al eerder geplaatst is is te lezen dat tijdens en na de epidemie velen zich via consult bij huisarts lieten inenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:34

Net zo fout als de thiomersal in een tetanusvaccin

http://www.whale.to/vaccine/thimerosal_data.pdf

het zal wel een uiterst werkzaam conserveringsmiddel zijn dat zowel de reguliere als de homeopatische geneeskunde het gebruiken. Wel fijn dat je net liet zien dat het aandeel kwik in een homeopatisch middel echt te verwaarlozen is. Kun je me ook vertellen hoeveel daarvan in het tetanusvaccin zit?

Wat de polio betreft valt het nog wel mee hoor. Je moet je niet zo bang laten maken. Iedere keer dat je in je auto deel neemt aan het verkeer heb je ook best veel kans dat je wordt doodgereden door een ander (vooral wanneer je hier in de buurt vaak over de N36 rijdt), misschien kunnen ze daar ook een vaccin tegen ontwikkelen <<)

"Een klein deel van de patiënten krijgt alleen griepachtige verschijnselen. Ernstige verschijnselen treden bij ongeveer 0,5-1% van de patiënten op. In 70% van de gevallen merkt iemand niks van een besmetting met het poliovirus."

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/P/Polio

Als ik tijd heb ga ik ze zeker kijken, Magrathea. Deze was erg grappig van opzet :D
net zoals deze:

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:39

Anoniem schreef:
Net zo fout als de thiomersal in een tetanusvaccin

http://www.whale.to/vaccine/thimerosal_data.pdf

het zal wel een uiterst werkzaam conserveringsmiddel zijn dat zowel de reguliere als de homeopatische geneeskunde het gebruiken. Wel fijn dat je net liet zien dat het aandeel kwik in een homeopatisch middel echt te verwaarlozen is. Kun je me ook vertellen hoeveel daarvan in het tetanusvaccin zit?

Wat de polio betreft valt het nog wel mee hoor. Je moet je niet zo bang laten maken. Iedere keer dat je in je auto deel neemt aan het verkeer heb je ook best veel kans dat je wordt doodgereden door een ander (vooral wanneer je hier in de buurt vaak over de N36 rijdt), misschien kunnen ze daar ook een vaccin tegen ontwikkelen <<)

"Een klein deel van de patiënten krijgt alleen griepachtige verschijnselen. Ernstige verschijnselen treden bij ongeveer 0,5-1% van de patiënten op. In 70% van de gevallen merkt iemand niks van een besmetting met het poliovirus."

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/P/Polio

Als ik tijd heb ga ik ze zeker kijken, Magrathea. Deze was erg grappig van opzet :D
net zoals deze:

[ Video ]

Zo'n 5% van de poliopatienten komt er fiets uit, 5% is er 'gewoon ziek' van, en 90% merkt het niet. Heb je wel eens griep gehad? Moet je je voorstellen dat 1:20 griepgevallen ernstige verlammingen, spasmes, of de dood veroorzaakt.

En die vergelijking met het verkeer gaat compleet mank; ook daar doen we er alles aan het veiliger te maken. Snelheidslimieten, airbags, gordels.... Zowel de overlevingskans in het verkeer als de overlevingskans qua medische aandoeningen is de afgelopen 70 jaar fors toegenomen. En dat is niet omdat we ineens allemaal zo kritisch zijn geworden naar vaccinaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 00:52

Ik mag er van uitgaan dat jij de rest van je leven iedere 10 jaar netjes je DTP vaccinatie ophaalt, LHO? Jij en je hele familie? Je opa's en oma's ook? Want na 10 jaar ben je niet meer beschermd tegen Difterie en je weet vast wel hoe naar je daarvan dan kunt sterven:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Difterie

De incubatietijd van difterie is 1 tot 4 dagen, waarbij de eerste symptomen vaak bestaan uit moeilijk slikken en een zere keel. Misselijkheid, braken, lichte koorts, snelle hartslag en hoofdpijn treden veel op. Ook een loopneus waarbij slechts één neusgat aangedaan is, komt regelmatig voor. Als de infectie zich uitbreidt naar de larynx zwelt de keel vaak op en dit bemoeilijkt de ademhaling zeer.

Op de slijmvliezen van de keel kunnen typerende taaie vliezen (pseudomembranen) ontstaan, waardoor het ademen moeilijk wordt en kinderen zelfs kunnen stikken, onder meer doordat een loslatend membraan de luchtweg kan versperren. De difteriebacterie maakt toxinen (gifstoffen) die de hartspier (myocarditis) en het zenuwstelsel kunnen beschadigen. Onbehandeld is de ziekte vaak dodelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 01:02

LHO schreef:
En die vergelijking met het verkeer gaat compleet mank; ook daar doen we er alles aan het veiliger te maken. Snelheidslimieten, airbags, gordels.... Zowel de overlevingskans in het verkeer als de overlevingskans qua medische aandoeningen is de afgelopen 70 jaar fors toegenomen. En dat is niet omdat we ineens allemaal zo kritisch zijn geworden naar vaccinaties.

Een groot deel van onze overlevingskansen hebben we te danken aan hygiëne, en in het verkeer verhoog je je overlevingskansen aanzienlijk wanneer je in een X5 rijd ipv in een fiat 500. Ik rij hygiënisch ongevaccineerd in een X5, zie het maar zo :D

Maar hoeveel thiomersal zit er nou eigenlijk in het tetanusvaccin.... iemand??

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 07:54

Geen in het nederlandse vaccin.
In de vaccins waar het wel in zit < 300 nanogram.

Dat is veel minder dan het gevaarlijke organisch gebonden kwik dat je met bladgroente binnen krijgt. Eet je een roofvis, zit je eigenlijk al aan je adh.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-04-14 08:07, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:00

Sizzle schreef:
Geen in het nederlandse vaccin.

Wel in die voor volwassenen.

Maar dus nooit in die voor kiinderen. Heeft er nooit ingezeten ook.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:02

Zie edit.
< 300 ng (0.00000003 gram)

In vis mag 0.5-1mg/kg kwik in vis zitten. Dus 100 gram vis geeft je 1000x meer kwik ik de gevaarlijke organische vorm dan 1 vaccinatie.

Edit, rekenfout: 0.5 microgram/100 gram is ruim 1000x meer dan 1 vaccin. Schreef eerder 100.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 05-04-14 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt