Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:19

suikermeisje schreef:
Poiuytrewq schreef:
Misschien zou je eerst naar je eigen intelligentie moeten kijken voordat je een ander erop veroordeelt..

Ik mag die geboortedatum toch onzin vinden? En die opmerking was als geintje ;) Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat iemand dat laat zetten, als iemand dat doet, moet diegene lekker zelf weten. Maar ik vind het een typisch voorbeeld van een nutteloze tattoo.

Waarom nutteloos, zet het op een duidelijk zichtbare plek en je krijgt opstap nooit meer de vraag 'hoe oud ben je', en word zo ook nooit meer dan één jaar ouder/jonger geschat +:)+

Geintje, uiteraard. Vind het wel mooi maar nahja, waardeloos, je weet zelf toch wel hoe oud je bent.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:20

Poess91 schreef:
Ik heb het persoonlijk sowieso niet echt op tattoo's die uit boeken komen.

Een confectie illustratie is voor een confectie persoon ;)

Dat neemt niet weg dat sommige plaatjes héél ver terug gaan naar stijlen en themas in de indo-germaanse cultuur en zo correct ´tribal´ zouden kunnen zijn voor een autochtone nl-er. Bijvoorbeeld.

´Tribal´ = van een stam. Dat het hoofdstroom gewoon een plaatje is en vooral een aanduiding voor een stijl, maakt dat niet anders.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:21

Wat betreft de geboortedatum. Als hij mooi is dan vind ik 't tof.
Je weet het dan wel zelf, maar het hoort ook echt bij jezelf en het is een stukje van wie je bent.
Daarom vind ik het zelf niet waardeloos :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:26

VivaLaVida schreef:
Omg... :roll: zo word dat genoeeemd......

Alleen door snobs met een vermeend hogere moraal.

Het is een vrijstaande tattoo op de onderrug en zo wordt het doorgaans ook genoemd door degenen die deze hebben.

Er kan ook een ´tribal´ staan. Dat wordt dan een tribal op de onderrug genoemd :D

http://waktattoos.com/large/Lowerback_tattoo_39.jpg

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:27

Zo weer aardig bijgelezen :) best intressant hoe mensen er over denken.
Op de vraag van een paar pagina's terug, waarom mensen hun hoofd vol laten tattooëren, nu ken ik er wel een aantal die dat hebben laten doen. En waarom? Omdat hun dat mooi vinden, en ik heb daar respect voor. Hun vinden dat mooi, dus doen ze dat. Maar dat hoeft echt niet te betekenen dat ze raar in elkaar zitten. Want het zijn gewoon lieve mensen. Die zelfs als ze hulp aan bieden aan iemand in de winkel, ze gewoon negeerd worden. En dat vind ik echt belachelijk. Maar goed, zo zit de maatschappij in elkaar, als je niet aan het ideale plaatje voldoet. Dan ben je "anders" dit ervaar ik zelf dagelijks, en dan nog niet eens door mijn tattooage's :)

Ik snap best dat mensen denken "wow" dat mag, maar mensen moeten wel respectvol blijven, en niet dat soort personen behandelen als een stuk strond..

Poess91

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:32

Angeliquee18 vind dat je helemaal gelijk heb :).
Ik heb ook behoorlijk wat respect voor mensen die hun hoofd laten tattooëren, doet volgens mij best wel wat pijn :'). Je moet er maar tegen kunnen, er zijn genoeg mietjes die het niet aandurven hihi

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:37

Angeliquee18 schreef:
waarom mensen hun hoofd vol laten tattooëren, nu ken ik er wel een aantal die dat hebben laten doen. En waarom? Omdat hun dat mooi vinden,

Het laten tatoueren van wenkbrouwen, oogranden, lipranden, lippen staat gewoon in de Libelle en op de kaart van menig kapsalon.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:38

Ik zou het zelf persoonlijk ook nooit doen hoor haha, maar gewoon puur omdat ik het niet mooi vind :)
Maar sommige mensen kunnen zich zo erg aanstellen
Mensen waren soms echt bang voor m'n vader.
Gooide nog net niet hun spullen neer en renden keihard weg :+

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:39

Huertecilla schreef:
Angeliquee18 schreef:
waarom mensen hun hoofd vol laten tattooëren, nu ken ik er wel een aantal die dat hebben laten doen. En waarom? Omdat hun dat mooi vinden,

Het laten tatoueren van wenkbrouwen, oogranden, lipranden, lippen staat gewoon in de Libelle en op de kaart van menig kapsalon.

Als je een beetje hersens hebt, kun je je zelf ook wel bedenken dat ik dat niet bedoel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:41

Een heel leuke geleend van het tattoo-topic:

Afbeelding

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:42

Angeliquee18 schreef:
Op de vraag van een paar pagina's terug, waarom mensen hun hoofd vol laten tattooëren, nu ken ik er wel een aantal die dat hebben laten doen. En waarom? Omdat hun dat mooi vinden, en ik heb daar respect voor. Hun vinden dat mooi, dus doen ze dat. Maar dat hoeft echt niet te betekenen dat ze raar in elkaar zitten. Want het zijn gewoon lieve mensen. Die zelfs als ze hulp aan bieden aan iemand in de winkel, ze gewoon negeerd worden. En dat vind ik echt belachelijk. Maar goed, zo zit de maatschappij in elkaar, als je niet aan het ideale plaatje voldoet. Dan ben je "anders" dit ervaar ik zelf dagelijks, en dan nog niet eens door mijn tattooage's :)

Ik snap best dat mensen denken "wow" dat mag, maar mensen moeten wel respectvol blijven, en niet dat soort personen behandelen als een stuk strond..

Helemaal mee eens, ik ken genoeg mensen die helemaal onder getatoeëerd zijn, zichtbare piercings hebben, een (in mijn ogen) vreselijk kapsel met een nog vreselijkere kleur, maar betekend dat gelijk dat deze mensen ook 'vreselijk' zijn?

Vond het wel grappig, mijn moeder was me laatst aan het vertellen dat zij en vrienden en een aantal oudere mensen (schoonouders, ouders, ooms, ik weet het niet meer) en allen konden ze elkaar onderling redelijk goed, maar hadden elkaar nooit in ondergoed od. gezien.
Toen begon een discussie over 'de mensen met tattoo's' en volgens de volwassenen in de groep waren tattoo's voor asociale mensen, voor krauw, krapuul.
De vrienden vroegen wat de ouderen over hen dachten, dus de ouderen kwamen met vele positieve punten. Toen besloten de jongeren hun mouwen op te stropen, broekspijpen omhoog, hun rug, schouders te tonen en hun 'kunstwerkjes' waarvan sommige wel en sommige geen betekenis hadden/hebben te laten zien en zijn de ouderen ook van mening veranderd.

Poess91, juist omdat het pijn doet lijken ze zo 'eng', want hoe gevoelloos ben je als je daar tegen kunt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:49

Angeliquee18 schreef:
Als je een beetje hersens hebt, kun je je zelf ook wel bedenken dat ik dat niet bedoel.

Wel, dan schiet nijn kukel tekort.
Ik bgrijp ook al het verschil tussen een knopje in een gaatje door een oorlel en hetzelfde op een andere plek niet.
Leg dat eens uit met jouw pluskukel.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:59

Huertecilla schreef:
Angeliquee18 schreef:

Wel, dan schiet nijn kukel tekort.
Ik bgrijp ook al het verschil tussen een knopje in een gaatje door een oorlel en hetzelfde op een andere plek niet.
Leg dat eens uit met jouw pluskukel.

Wenkbrauwen, eyelyner, lippen ect. Dat heet permanente make up, heeft niks met dit topic te maken hé? Dus snap de vergelijking die je maakt niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:00

Hoe denk je dat ze het permanent zetten?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:01

Angeliquee18 schreef:
Wenkbrauwen, eyelyner, lippen ect. Dat heet permanente make up, heeft niks met dit topic te maken hé? Dus snap de vergelijking die je maakt niet.

Permanente make-up is ook een vorm van tatoeëren, maar een die op een of andere manier veel meer geaccepteerd is. Terwijl het enige verschil met de tattoo van je vader de gebruikte vorm en kleur is (en wellicht de plaats in het gezicht waar de tattoo zich bevindt).

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:05

xSlvna schreef:
Angeliquee18 schreef:

Helemaal mee eens, ik ken genoeg mensen die helemaal onder getatoeëerd zijn, zichtbare piercings hebben, een (in mijn ogen) vreselijk kapsel met een nog vreselijkere kleur, maar betekend dat gelijk dat deze mensen ook 'vreselijk' zijn?

Vond het wel grappig, mijn moeder was me laatst aan het vertellen dat zij en vrienden en een aantal oudere mensen (schoonouders, ouders, ooms, ik weet het niet meer) en allen konden ze elkaar onderling redelijk goed, maar hadden elkaar nooit in ondergoed od. gezien.
Toen begon een discussie over 'de mensen met tattoo's' en volgens de volwassenen in de groep waren tattoo's voor asociale mensen, voor krauw, krapuul.
De vrienden vroegen wat de ouderen over hen dachten, dus de ouderen kwamen met vele positieve punten. Toen besloten de jongeren hun mouwen op te stropen, broekspijpen omhoog, hun rug, schouders te tonen en hun 'kunstwerkjes' waarvan sommige wel en sommige geen betekenis hadden/hebben te laten zien en zijn de ouderen ook van mening veranderd.

Poess91, juist omdat het pijn doet lijken ze zo 'eng', want hoe gevoelloos ben je als je daar tegen kunt?

Haha dat vind ik wel eem goeie idd! Wel leuk dat de mensen toch van mening verranderen, dat ze daar toch voor in zijn! :)

Ik weet nog wel als mijn vader vroeger mee met mij naar school ging, kreeg nog net geen kinderbescherming op m'n dak. Kinderen mochten niet met me spelen van hun ouders. Nadat ze mijn vader hadden gezien. Verschrikkelijk vond ik dat altijd. Hij deed nog niet eens wat verkeerd, was gewoon zo lief voor iedereen..

Een keer ben ik zo boos geworden. Stonden we in de lift van winkelcentrum, de deur ging net dicht. Kwam er een vrouw aanrennen die wou ook met de lift mee. Dus mijn vader doet nog heel snel die deur weer open, dat ze er ook in kon. Ziet ze mijn vader, zegt ze "nou met jou ga ik echt niet in de lift." Toen ben ik ook echt uit m'n slof geschoten, ik zag die teleurstellende blik in m'n vaders ogen.. hij wou alleen maar iets "goeds" doen.. :(
Laatst bijgewerkt door Angeliquee18 op 31-07-13 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:07

Ik heb zelf ook permanente make up :) dus weet wel dat het ook getattooeerd word.
Maar ik vind een verschil tussen permanente make up, en een tattooage wel veel..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:08

waar zit het verschil?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:09

Ik ben het met Angelique eens, ik vind het ook niet te vergelijken. Ik vind een tatoeage toch een vorm van kunst, een tekening.

Permanente make up is dan getatoeëerd, in principe valt het als tatoeage niet op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:10

Maar het is net als de plaatjes, een tatoeage. Toch is het meer geaccepteerd. :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:10

Ik zie permanente make-up meer gewoon als "make-up" zeg maar. En een tattooage als tattooage.
Kan aan mij liggen hoor, omdat ik permanente make-up meer voor medische redenen heb :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:11

Ja vanwege wat ik hierboven zeg :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:12

Wendy schreef:
Angeliquee18 schreef:
Wenkbrauwen, eyelyner, lippen ect. Dat heet permanente make up, heeft niks met dit topic te maken hé? Dus snap de vergedlijking die je maakt niet.

Permanente make-up is ook een vorm van tatoeëren, maar een die op een of andere manier veel meer geaccepteerd is. Terwijl het enige verschil met de tattoo van je vader de gebruikte vorm en kleur is (en wellicht de plaats in het gezicht waar de tattoo zich bevindt).

Net als met een sierseligheidje door een oorlel of elders.

Hoogst wonderlijk.

Laat je gezichtsaccentuering tatoueren en het kan in de Libelle, accentueer je kontvorm en het is een trampstamp.

Ik nie begrijp nie.
Zal de ontoereikendheid van mijn kukel zijn.

Leg mij eens uit wat het ´veel verschil´ is Angelique.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:13

Als je even terug leest, dan zie je mijn antwoord :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:14

Angeliquee18 schreef:
Haha dat vind ik wel eem goeie idd! Wel leuk dat de mensen toch van mening verranderen, dat ze daar toch voor in zijn! :)

Ik nog wel als mijn vader vroeger mee met mij naar school ging, kreeg nog net geen kinderbescherming op m'n dak. Kinderen mochten niet met me spelen van hun ouders. Nadat ze mijn vader hadden gezien. Verschrikkelijk vond ik dat altijd. Hij deed nog niet eens wat verkeerd, was gewoon zo lief voor iedereen..

Een keer ben ik zo boos geworden. Stonden we in de lift van winkelcentrum, de deur ging net dicht. Kwam er een vrouw aanrennen die wou ook met de lift mee. Dus mijn vader doet nog heel snel die deur weer open, dat ze er ook in kon. Ziet ze mijn vader, zegt ze "nou met jou ga ik echt niet in de lift." Toen ben ik ook echt uit m'n slof geschoten, ik zag die teleurstellende blik in m'n vaders ogen.. hij wou alleen maar iets "goeds" doen.. :(

Ziek gewoon van die ouders. Sowieso, al is je vader 'eng', betekend toch niet dat jij dat ook bent? Kortzichtig volk af en toe (en ja, dit is ook kortzichtig van mij, maar het is gewoon vaak zo).

Ik denk dat het bij ouderen juist het beeld is wat de maatschappij geschetst heeft. Ook op van die programma's waar daders gezocht worden staat soms/vaak 'Getatoeëerd' of 'Getint', wat anderen weer 'bang' maakt voor getatoeëerde mensen, terwijl het eigenlijk nergens op slaat.