Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:36

Marus schreef:
Ps en moedergevoelens krijg je echt pas als je zelf een kindje hebt. Ik ben in mn leven nog nooit zo bang geweest, bang dat haar wat overkomt. En ben nog nooooit zo'n emo mens geweest als nu.

Dus iedereen zonder kinderen kan zich er niks bij voorstellen?

Marus

Re: Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:40

Nee hoor dat dat schrijf ik niet...Maar een moeder heeft nou eenmaal andere gevoelens dan iemand zonder kinderen, hoe goed jeje ook zal willen inleven.....
Dat heeft niets te maken met het zich niet voor kunnen stellen!
Maar het gaat erom dat er hier niet mag worden gezegd dat het een beest is, nou als het mijn dochter was geweest dan had ik hem ook alle slechts toegewenst en was het woord Mens nooit meer uit mn mond gekomen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:42

Marus schreef:
Ps en moedergevoelens krijg je echt pas als je zelf een kindje hebt. Ik ben in mn leven nog nooit zo bang geweest, bang dat haar wat overkomt. En ben nog nooooit zo'n emo mens geweest als nu.

nou...ik heb geen kinderen maar ik weet wel degelijk hoe het ongeveer voelt voor ouders om een kind te verliezen.
Ik heb dat namelijk van nabij meegemaakt toen mijn zus verongelukte.
En je kunnen inleven in een ander kunnen normale mensen heel goed.
Wat moedergevoelens betreft heb je gelijk,die heb ik niet....dat kan ook niet als je nooit een kind hebt gekregen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:50

Geerke: vreselijk , dan kun jij je heel goed inleven hoe het voelt om een kind te verliezen!
En dat is ook niet wat ik zeg..Alleen kan ik er niet tegen dat mensen dan een Gevangenis in Thailand te erg vinden, maar je eigen kind in een weiland vinden??Iets erger bestaat er niet , kan geen gevangenis tegen op!
En dat wil ik zeggen met gevoelens die je als ouders hebt, als je eenmaal dat gevoel kent dan is er niets pijnlijkers dan dat je kind pijn heeft of er iemand aan je kind komt...

Oh ikheb zo met Vaatstra te doen.onmenselijk..triest..Ik ken een aantal familieleden zoals de zus van marianne..Maar het verdriet wat er 10 jaar later nog in de ogen te lezen viel is echt pijnlijk....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:53

ik heb ook mijn mijn ouders,en vooral mijn moeder gemerkt dat een kind verliezen als een amputatie is.
Je leven word nooit meer hetzelfde.
Mijn zus was opslag dood,gelukkig voor haar....zij heeft er niets van gemerkt.
Maar Marianne haar dood was niet zo.En dan de jaren van onzekerheid,wie het gedaan had.
Hartverscheurend gewoon |(

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:55

Vreselijk , je kind verliezen is de nachtmerrie voor iedere ouder! Maar op zo'n manier?onmenselijk!
Maar jij weet ook als geen ander wat voor invloed dat ook heeft op het heel gezin.Brr krijg er kippenvel van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 15:58

daarom ben ik ook van mening dat dit soort 'mensen' gewoon de rest van hun leven niet meer de samenleving in moeten.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:02

Die mening deel ik absoluut!! En vaak zal er zeker een verhaal achter zitten wat betreft het verleden ed. Maar dit soort ''gevallen'' horen gewoon niet meer in de maatschappij thuis! Ze zijn een gevaarte voor een ander,

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:10

Marus schreef:
Nee hoor dat dat schrijf ik niet...Maar een moeder heeft nou eenmaal andere gevoelens dan iemand zonder kinderen, hoe goed jeje ook zal willen inleven.....
Dat heeft niets te maken met het zich niet voor kunnen stellen!
Maar het gaat erom dat er hier niet mag worden gezegd dat het een beest is, nou als het mijn dochter was geweest dan had ik hem ook alle slechts toegewenst en was het woord Mens nooit meer uit mn mond gekomen.

Ja, dat vind ik niet zo gek; als het mijn dochter was geweest zou ik heus ook vanuit mijn emotie denken.

Maar er zijn ook mensen met kinderen die alsnog kunnen inzien dat ook een dader van iets gruwelijks een mens is die meer is dan zijn daad alleen. gelukkig maar; anders zouden alle rechters moeten worden ontslagen zodra ze kinderen kregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:18

Ik heb drie kinderen en kan het onderscheid maken.

En nee, ik ben niet zo hypocriet om te denken dat ik het onderscheid nog steeds kan maken als het om mijn eigen kind gaat. Denk dat ik dan in staat ben zelf een moord te begaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:25

sallandval schreef:
[naam] schreef:
Het is een feit. Hier heeft nog niet 1 therapeut anders gereageerd... dus het is hier een feit .
Dus dat heeft helemaal niets met emotie te maken maar wel met statistiek.

Daar wil ik je best gelijk in geven, maar wat is daar slecht aan? Zulke daden kun je inderdaad bestraffen door alle daders in een hol te schoppen en ze misschien nog wat wapens mee te geven om er sneller vanaf te zijn. Maar hoe komen dit soort dingen tot stand denk je?

Stel dat een man onder stress merkt dat de stress zich bij hem uit in een sterk lustgevoel, én dat hij merkt dat hij dit steeds slechter onder controle heeft.

Zo iemand merkt dat bij zichzelf, en zijn opvattingen over die gedachtes en impulsen zijn (onder invloed van zijn opvoeding en scholing) van invloed op hoe hij er mee omgaat.

Hij kán bijvoorbeeld zoiets denken als:
"Dit soort gedachten zijn monsterlijk, ik mag niet meer zo denken want als ik zoiets zou doen zou ik hel en verdoemenis verdienen. Het is een kwestie van me verzetten tegen deze gedachten want therapeuten zijn slechts sukkels die het gedrag goedkeuren dus die kunnen me zeker niet helpen. Als ik maar genoeg wilskracht heb kan ik er mee omgaan."

Of zo iemand denkt:
"Dit soort gedachten zijn misschien monsterlijk, maar betekenen niet dat ik er iets mee hoef te doen. Schijnbaar uit zich stress bij mij als lust, ik kan hier met niemand in mijn omgeving over praten. Misschien kan ik hulp zoeken om met deze gedachtes om te gaan en te leren mijn stress op een andere manier te uiten."

Ik kan je vertellen dat de eerste methode van verdringen/ verzetten/ buiten jezelf plaatsen vrágen is om escalatie omdat het allerlei gedragingen triggert die niemand wil: boosheid, agressie, vluchtgedrag. En waar vlucht zo iemand in denk je? Inderdaad in drank, drugs, criminaliteit óf bijvoorbeeld door, als het hem te veel wordt (heel onschuldig), een rondje te gaan rijden, wandelen of fietsen... ook als het hem 'snachts teveel wordt. Het probleem van jarenlang onderdrukte behoeftes die ontkend worden is dat ze schijnbaar uit het niets in honderdvoud op kunnen komen zetten. De beste onderdrukkers kunnen de ergste criminelenworden.

Niet het werken aan emoties, gedachten en trauma's maakt dat mensen over de schreef gaan,maar het onderdrukken ervan. Dáárom bestaan therapeuten, niet om alles goed te praten maar om een licht te schijnen op de schaduwkant die íeder mens in zich heeft.

Ik juich het alleen maar toe wanneer iemand die zichzelf niet langer op juiste wijze kan reguleren/beheersen hulp zou zoeken ipv een zedendelict en/of moord zou begaan, daarin geef ik je absoluut gelijk. Dat daarvoor hulpverleners bestaan is ook heel goed. Dat hierdoor ernsitige delicten kunnen worden voorkomen is geweldig, want dat is toch wat we willen, dat is waar de maatschappij belang bij heeft!

Maar ik heb het de hele tijd al over moordenaars, verkrachters en verkrachtende moordenaars vallen daar wat mij betreft ook onder trouwens.
Ik heb het over die mensen die al een zwaar delict hebben begaan en die andermans onschuldige leven al zwaar hebben beschadigd danwel beëindigd.
Die hebben bewezen dat ze dermate disfunctioneel en gevaarlijk zijn binnen de maatschappij dat ze hierin niet langer deel zouden mogen nemen.
Voor die mensen heb ik geen cent over en zie ik ook niet dat dat zij dure reïntegratietherapieën zouden moeten volgen terwijl ze op een veel luxere wijze onderhouden en verzorgd worden dan een arrestant die in voorarrest zit voor bijv. diefstal.

Mijn honden zijn wat dat betreft nog minder beestachtig dan die Jasper. Wanneer 1 van mijn herders achter een loopse teef aan loopt dan raakt hij bevangen door lust en gaat zich aan haar opdringen en kwijlen en klappertanden. Hij wil dan nog maar 1 ding en dat is seks hebben met haar. Wanneer die teef dan 1 keer van zich af snauwt maakt hij dat hij weg komt. Hij heeft respect voor de teef en zal er nooit bovenop duiken om haar te dekken wanneer zij aangeeft dit niet te willen. En dit zijn honden!! Die hebben niet eens het verstand gekregen om zichzelf te corrigeren vanuit moraal, normen en waarden en etiquette zoals wij mensen wel hebben.

Heino schreef:
Geerke, het gaat me om de sneren richting hulpverleners. Helemaal niet nodig. Een discussie moet op de bal gespeeld worden, niet op de man.

Ja precies, dus kom niet aan met dat ik en anderen uit emotie zouden reageren, dat is op de man spelen. Ik reageer vanuit praktisch, financieel en veilgheidsopzicht. De maatschappij heeft er niets aan om veel belastinggeld te moeten betalen aan dit soort zware gevallen waar het in dit topic over gaat. En qua veiligheid is de maatschappij er ook niet bij gebaat dat zo'n idioot weer terugkeert en in geval van pech weer "jij bent van mij" kan denken wanneer hij een makkelijk slachtoffer ziet als de werkstress weer eens iets te ver is opgelopen of hij ff geen geld had om naar de prutsmutsen te gaan.

milou123 schreef:
Als hulpverlener is het niet dat er belang is bij het NL systeem voor het inkomen, maar omdat het je werkelijk iets doet.
Er zullen heeel weinig mensen zijn die met 'criminelen' werken die dat voor het geld doen, als de 'criminelen' ze helemaal niets doen, dan gaan ze wel een andere tak van de hulpverlening op.

Overigens is het een feit dat Jasper S. een man en een mens is ongeacht wat hij doet.

Dit is emotie!
Er zullen heeel weinig mensen zijn die met 'criminelen' werken die dat voor het geld doen, als de 'criminelen' ze helemaal niets doen, dan gaan ze wel een andere tak van de hulpverlening op.
En het is heel fijn dat er hulpverleners bestaan die graag mensen willen helpen, die vanuit hun emoties voor deze opleiding hebben gekozen, die denken dat ze een verschil kunnen maken en denken dat ze door zullen dringen bij mensen zoals Jasper. Maar doe dat dan graag als hobby en ga er dan niet automatisch van uit dat belastingbetaler die hier geen belang bij heeft wel even kan opdraaien voor jouw salaris.

JJane schreef:
Het nederlandsrechtsysteem zit nou eenmaal zo in elkaar. Daar hebben wij met zn allen voor gekozen. Dat is een onderdeel van onze democratie en beschaving. Kun je daar niet mee leven moet je anders stemmen of naar een land verhuizen waar het wel is zoals je het graag ziet.

Dat is niet waar... ik heb er niet voor gekozen en laten we het eens hebben over die poppenkast van een democratie hier in NL!
Toen mensen massaal op Pim Fortuin gingen stemmen kwam er een randdebiel die de man dood schoot waarop er nog meer mensen kwamen die zich enorm om het welzijn van deze schutter cq moordenaar gingen bekommeren... het volk werd de vrijheid van keuze afgenomen terwijl de moordenaar lekker iedere avond zijn warme maaltijdje voorgeschoteld krijgt en gesprekjes mag voeren over wat hem wel allemaal dwars zit en hoe het emotioneel met hem gaat. Of toen NL massaal op Geer Wilders ging stemmen en deze partij dus door het volk als regerende partij was gekozen met een enorme opkomst vanuit het niets... toen gingen de andere partijen dit tegenwerken door niet met hem samen te willen regeren en dus werd de stem van het volk aan de kant gezet voor een stel verwaande politici die hun eigen zin gingen doordrijven ipv naar de stem van het volk te luisteren.
Die hele democratie hier stelt niks voor!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:29

Heftige reacties hier, vooral de aanval op Milou. Ik ben geen ´therapeutje´ die hier haar geld mee moet verdienen, maar ik hetzelfde als Milou. Deze man heeft iets verschrikkelijks gedaan, dat is nooit van zijn leven weer goed te maken. Ik leef ook ontzettend met de familie Vaatstra mee en ik snap dat zij, als familie zijnde, hem de hel toewensen. Ik snap ook dat de moeders hier zich een beetje kunnen voorstellen door wat voor hel deze familie is gegaan. Wat ik echt, echt niet snap, is dat veel bokkers niet de daad van de mens kunnen scheiden. Deze man, die een gruwelijke daad heeft begaan, is en blijf in mijn ogen ook een mens. Jullie vinden dat deze man levenslang moet krijgen, naar Thaise gevangenissen moet of zelfs dat jullie hem hetzelfde toewensen. Als ik vanuit mijn emoties denk en op basis van de feiten die ik nu ken, denk ik dat ook. Kijk ik er vanuit een objectieve manier naar, dan denk ik dat niet.

Toen Jasper de moord beging, zag hij Marianne niet als een mens maar als een object. En daar gaat het mis. Qua ernst niet te vergelijken, maar bij bijvoorbeeld overvallen zien de overvallers de mensen ook als object in plaats van als mens. Denk je dat zij van te voren denken ´Wat zou het voor gevolgen met zich mee dragen voor de slachtoffers/nabestaanden?´. Nee, op het moment denken zij niet na over de gevolgen voor de mens. Maar de verhalen die hier achter zitten... De redenen die ze hiertoe bewegen, die zijn meestal hartverscheurend. Als ik dat hoor, dan besef ik zo hard dat ik geluk heb gehad om een goede jeugd te hebben gehad en dat ik op deze wijze ben opgegroeid. Want weet je, als ik onder bepaalde andere omstandigheden was gegroeid, had ik precies hetzelfde kunnen worden. Ik geloof dat iedereen het kwade in zich heeft en onder bepaalde omstandigheden kan dit ontploffen.

Dat meneer Vaatstra nu ook geen medelijden meer heeft met de vrouw en kinderen (zie Pauw en Witteman) kan ik begrijpen. Die man denkt en praat vanuit zijn emotie. Tuurlijk kun je als vader zijnde niet begrijpen dat deze ´rat´ wordt gesteund door zijn vrouw en kinderen. Maar die vrouw en kinderen kennen deze man niet als rat, zij kennen deze man als hun echtgenoot, hun vader. Hun vader die er altijd voor ze is geweest, die hen heeft gesteund, waar ze van houden. Deze man heeft twee totaal verschillende kanten, net als zijn familie zie ik niet alleen de monsterlijke kant, maar ook zijn menselijke kant.

Eén van mijn vriend zijn cliënten is ook een TBS´er, hij woont hier niet ver vandaan. Eng? Ja, zeker, want hij heeft hele erge dingen gedaan. Maar verdient zo iemand nooit meer een kans? Nee. De negatieve TBS´er komen (uiteraard) altijd in het nieuws, maar het zijn ook genoeg gevallen waarin het wel goed gaat. Waarin de TBS´er aan zich zelf werkt, weer een nieuw leven op kan bouwen, hoe moeilijk dat voor hen ook is. Want zij worden door de maatschappij altijd gezien als ´de gevaarlijke TBS´er´, terwijl dat na hun behandeling niet meer zo hoeft te zijn (uitzonderingen natuurlijk daargelaten). Kijk maar naar GTST, daar brengen ze dit nu ook onder de aandacht.

Nu spreek ik over TBS´ers en de deskundigen zeggen dat Jasper toerekeningsvatbaar was tijdens de moord. Maar hoe betrouwbaar is dat? We spreken hier over 14 jaar geleden! Hoe kunnen we nu beoordelen, aan de hand van tests die nu plaats vinden, of deze man 14 jaar geleden toerekeningsvatbaar was? Hij heeft op dit moment geen stoornissen, maar wil dat zeggen dat hij die 14 jaar geleden ook niet had?

Verder vind ik het naar dat bokkers zeggen ´Oh, dus nu is het de schuld van zijn vrouw?´. Conclusies trekken op basis van niets. Jasper heeft niet verklaart dat het de schuld is van zijn vrouw. Jasper heeft verklaart dat hij last had van seksuele frustraties en dat zijn seksuele relatie met zijn vrouw niet boterde. Kun je daaruit concluderen dat hij de Marianne heeft verkracht omdat hij thuis niet aan zijn trekken kwam? Nee, je kunt daaruit concluderen dat de seksuele relatie met zijn vrouw niet boterde, dat hij seksueel gefrustreerd was en dat deze seksuele frustratie is ontploft.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 21:43

Anoniem schreef:
Ik juich het alleen maar toe wanneer iemand die zichzelf niet langer op juiste wijze kan reguleren/beheersen hulp zou zoeken ipv een zedendelict en/of moord zou begaan, daarin geef ik je absoluut gelijk. Dat daarvoor hulpverleners bestaan is ook heel goed. Dat hierdoor ernsitige delicten kunnen worden voorkomen is geweldig, want dat is toch wat we willen, dat is waar de maatschappij belang bij heeft!

Maar ik heb het de hele tijd al over moordenaars, verkrachters en verkrachtende moordenaars vallen daar wat mij betreft ook onder trouwens.
Ik heb het over die mensen die al een zwaar delict hebben begaan en die andermans onschuldige leven al zwaar hebben beschadigd danwel beëindigd.
Die hebben bewezen dat ze dermate disfunctioneel en gevaarlijk zijn binnen de maatschappij dat ze hierin niet langer deel zouden mogen nemen.
Voor die mensen heb ik geen cent over en zie ik ook niet dat dat zij dure reïntegratietherapieën zouden moeten volgen terwijl ze op een veel luxere wijze onderhouden en verzorgd worden dan een arrestant die in voorarrest zit voor bijv. diefstal.

Ik probeerde te zeggen dat het uiten van de houding "dat soort monsters hebben geen rechten en moeten dood" maakt dat mensen met zulke gedachten al geen hulp meer zoeken omdat ze denken dat ze toch al monsters zijn, juist met dat soort mensen gaat het vaak fout.

Bovendien vergeet je in je betoog één ding: het goedkoopste is het nu eenmaal als iemand die eerder in de fout is gegaan gewoon meedraait in de maatschappij en zijn eigen lasten draagt door te werken. Hoe je criminelen ook opsluit; je zult toch bewaking nodig hebben en faciliteiten; dat kost nu eenmaal geld. Ook de doodsstraf is erg duur, verdiep je maar eens in hoeveel kosten daar bij komen kijken. Daarbij komt dat er in een samenleving waar de doodsstraf is toegestaan altijd de mogelijkheid bestaat dat een onschuldige wordt gepakt, daarmee laat een samenleving imo zien dat het geen haar beter is dan de crimineel zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:01

Als ik Nicolletje moet geloven is ons rechtsysteem al net zo goed als onze democratie :')

Nicolletje schreef:
, Nederland heeft relatief veel onschuldig veroordeelden in de gevangenis)

De doodstraf ben ik wel voor maar vind ik te makkelijk, dus zou niet mijn eerste keus zijn. Vandaar dat ik er ook niet voor pleit.
En jammer genoeg wil NL niet aan de manier van opsluiten en verzorging die veel goedkoper is.
Mensen die een keer de fout in zijn gegaan en weer meedraaien in de maatschappij zouden geen mensen moeten zijn die anderen vermoord/verkracht hebben. iemand die daartoe in staat is en dit ook al heeft bewezen is gewoonweg een te groot risico voor de maatschappij.
Zoals jij sallandval het waarschijnlijk helemaal niet erg zou vinden om naast zo'n "voormalig moordenaar" te wonen moet je je ook kunnen voorstellen dat er mensen zijn die dit absoluut niet willen.

Mijn dochter heeft nog bijna 5 jaar naast haar mishandelaar moeten wonen. Ze begreep niet waarom de politie nooit wat heeft gedaan om haar te helpen maar bleef liegen dat ik als moeder de aangifte in zou hebben getrokken (omwille van een betere verstandhouding, die er overigens ook nooit kwam).
Na bijna 5 jaar zijn we van ellende maar verhuisd.
Hoe wil je zoiets aan een gezin verkopen waarvan een dochter verkracht of vermoord is? Dat ze tijdens het boodschappen doen over een aantal jaren weer tegen degene op kunnen lopen die hun dochter/zus van ze heeft weggenomen.
Ik heb gezien wat mijn situatie met mij dochter heeft gedaan... en dat was al erg... dan moet je er toch niet aan denken als zus van Marianne over een aantal jaren hem in de supermarkt tegen het lijf te lopen met de wetenschap....
;(

Er moet eens wat meer stil gestaan worden bij de echte slachtoffers ipv bij de daders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:07

milou123 schreef:
Citaat:
Wacht maar tot je zelf wel kinderen hebt... dan piep je wel anders. Je weet pas wat moedergevoelens zijn wanneer je die hebt tov je eigen kind!

Ja, want mensen die geen eigen kinderen op de wereld gezet hebben, die hebben geen moedergevoelens en zijn ook gewoon geen moeder. :n
Om te kotsen en zo egoistisch. Heb je enig idee hoe dat is voor mensen die een kind geadopteerd hebben? Die altijd voor een ander kind gezorgd hebben en hun leven voor dat kind zouden geven?
O, dat kan natuurlijk niet want het is niet hun eigen kind. 8)7

:O
Dat is wat jij ervan maakt.
Een kind wat je geadopteerd hebt is natuurlijk ook gewoon je eigen kind, ookal heb je het niet zelf gebaard.
Jij hebt een paar jaar tijd nodig en dan snap je wel wat hier gezegd is ;) (en nee, dat is niet vervelend bedoeld)

En wbt je ervaring; je bent 22, het is niet dat je al 10-20-30 jaar ervaring hebt in je vak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:11

Ik zie hier veelvuldig verslachtofferisering van de dader, dat vind ik erg fout. Het is niet zo dat de dader slachtoffer werd van zijn daden, dat werd Marianne en iedereen die haar lief had.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:48

Ja vind ik ook, maar daar heb ik een paar pagin's terug al op gereageerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 22:54

dat zie ik vaak gebeuren in Nederland...alles voor de dader.TBS,verlof,moet weer een normaal leven kunnen leiden in de maatschappij.
Pedo's worden gewoon weer in een kinderrijke buurt geplaatst.
Er word weinig of niet aan de slachtoffers gedacht.

Trouwens de randdebiel die Pim doodschoot komt vermoedelijk volgend jaar weer vrij.
Ik hoop dat de natuur het dan verder oplost,aangezien het strafrecht het niet doet.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:16

Het inlevingsgevoel verandert echt wanneer je moeder wordt. Dat is echt waar maar dit moet je zelf ondervinden. Kind van jezelf of geadopteerd, dit maakt niets uit.
Je kind is je hele wereld, waar je je eigen leven voor opzij zou zetten met alle liefde.
Om je kind op deze manier terug te vinden is een regelrechte hel !

Zo onnodig, een onschuldige jong, vol in het levenstaand kind ! Zo maar.. bruut verkracht en vermoord.
Dit alleen al omdat hij 'bepaalde frustraties' had. Walgelijk gewoon.

Jasper S had hierbij na moeten denken ! Dit is zijn eigen schuld, zijn geen smoesjes voor te verzinnen.
De levens van een hele familie verwoesten, en een beetje mooi weer spelen in zijn eigen gezin.
Wat voor 'persoon' ben je om jaren met deze walgelijke daad te moeten leven.. bahh

Ik denk dat meneer zodra hij vrijkomt wel extra over zijn schoudertje mag kijken want er zijn vast genoeg mensen die hem zijn les even zouden willen leren..
Tsja, what goes around, comes around.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:25

Er zijn veel meer mensen in staat tot ernstige misdaden dan je denkt. Google maar eens op het Stanford prison experiment. Daarom kijk ik verder dan iemands daden, omdat ik denk dat in iedereen een potentiële crimineel schuilt. Omstandigheden maken het verschil.

En maar even voor de duidelijkheid heel expliciet: ook ik keur de daad van Jasper S ontzettend af en leef mee met de nabestaanden van Marianne Vaatstra.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:28

En wat betreft "what comes around goes around": ben je dan zelf niet zo erg bezig?

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:35

Ik zei niet dat ik dit goed zou praten.. wanneer iemand hem dit zou aandoen.
Maar ik kan me wel indenken dat er mensen zijn die dit zouden willen (bijvoorbeeld de familieleden van Marianne). Ik zou kunnen begrijpen dat iemand dan in staat is om zo'n daad te verrichten.

In tegenstelling tot de daad van Jasper S, want Marianne (of haar familie) heeft namelijk geen vlieg kwaad gedaan.

Van onschuldige mensen en KINDEREN hoor je met je tengels af te blijven !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:37

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11845/Mo ... trum.dhtml

S. bezocht prostituees, blijkt uit een reconstructie die zaterdag in de Volkskrant verschijnt. Om naar de prutsmutsen te gaan, stal hij vier jaar geleden de auto van een buurman. Het OM deed het incident af als joyriding en zocht er verder niets achter. S. kwam daarom weg met een boete. Het joyride-incident was de enige keer dat hij met justitie in aanraking kwam.

Nou dan mogen we blij zijn dat hij toen alleen geen vervoer had maar wel geld om naar de prutsmutsen te gaan... had hij daarvoor geen geld gehad dan had hij, naar omstandigheden, misschien wel weer een onschuldig meisje verkracht en vermoord door dan maar 's nachts op pad te gaan met zijn oude fiets omdat zijn hormonen hem opspeelden. Tsssss 8)7

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:37

Toch niet net zo erg vind ik, maar evengoed keur ik dat ook af, maar kan me goed voorstellen dat mensen daartoe komen.
Enja, veel mensen zullen wel tot erge dingen in staat zijn, maar vind dat Jasper S dan wel een erg lage prikkeldrempel heeft, dat is heel wat anders dan iets ergs doen uit bv moeder of vaderinstinct.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 23:42

anneliesdj schreef:
Toch niet net zo erg vind ik, maar evengoed keur ik dat ook af, maar kan me goed voorstellen dat mensen daartoe komen.
Enja, veel mensen zullen wel tot erge dingen in staat zijn, maar vind dat Jasper S dan wel een erg lage prikkeldrempel heeft, dat is heel wat anders dan iets ergs doen uit bv moeder of vaderinstinct.

Precies, vind ik ook.