Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dees_daan schreef:Fennee schreef:Ben ik de enigste die blij is dat 30 april geen feestdag meer is vanaf volgend jaar? Ach dat zal wel eraan liggen wat die datum voor mij betekend.
Nee, vind het voor de slachtoffers en familie van de slachtoffers in Apeldoorn wel 'mooi'
Juut schreef:Sammyoo schreef:Volgens mij is er met het aantreden van Beatrix voor gekozen om koninginnendag op 30 april te houden omdat Beatrix in de winter jarig is. Dan kan hetzijn om buiten te koekhappen en andere 'oudhollandsche spelen' te doen.
Ben van de generatie dat ik mij de vorige troonopvolging nog goed kan herinneren
Ouwe sok!
Juut schreef:Sammyoo schreef:Volgens mij is er met het aantreden van Beatrix voor gekozen om koninginnendag op 30 april te houden omdat Beatrix in de winter jarig is. Dan kan hetzijn om buiten te koekhappen en andere 'oudhollandsche spelen' te doen.
Ben van de generatie dat ik mij de vorige troonopvolging nog goed kan herinneren
Ouwe sok!
Marjoow schreef:Vind het toch wel jammer dat ze dit op 30 april gaan doen, was een leuke extra vrije dag geweest andersCayenne schreef:Stijf? Ik vond het juist heel waardig en koninklijk.
Ik ben benieuwd hoe Willem Alexander dat straks gaat doen.
Hoe moeten we hem eigenlijk noemen? Koning Willem Alexander? Koning Willem?
King Lex!
Cayenne schreef:Wanneer er iets met Willem Alexander zou gebeuren en Amalia nog niet klaar is voor de troon, komt dan Constantijn er voorlopig op?
Blue_Eyes schreef:Annemiek80 schreef:Hoewel het natuurlijk veranderd kan zijn (hoogstwaarschijnlijk zelfs)...
Emma was ook aangetrouwd maar werd toch Koningin-regentes tot Wilhelmina 18 werd
Daar was geen andere optie. Er waren geen broers oid.
Ellie_F schreef:Cayenne schreef:Wanneer er iets met Willem Alexander zou gebeuren en Amalia nog niet klaar is voor de troon, komt dan Constantijn er voorlopig op?
In Nederland is het zo geregeld dat als Amalia nog geen 18 jaar is, wordt Maxima regentes met dezelfde bevoegdheden als een koning. Denk maar aan regentes Emma die koningin was totdat Wilhelmina 18 werd.