Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lante schreef:Dat zeg ik niet, ik vertel even dat de stratenmakers niet de hele avond flierefluitend zonder zorgen rondlopen zoals eerder door iemand gesuggereerd werd.
Mensen met hogere inkomens hebben daar tenminste nog een flink salaris tegenover staan en geen lichamelijk zwaar werk, daarnaast vaak 3 vakanties per jaar bij wijze van. Ik ken mensen in de zorg die geen vakantie willen, omdat die voor hen niet doorbetaald wordt en ze dan dus niet rond komen.
sarabande schreef:Lante schreef:Dat zeg ik niet, ik vertel even dat de stratenmakers niet de hele avond flierefluitend zonder zorgen rondlopen zoals eerder door iemand gesuggereerd werd.
Mensen met hogere inkomens hebben daar tenminste nog een flink salaris tegenover staan en geen lichamelijk zwaar werk, daarnaast vaak 3 vakanties per jaar bij wijze van. Ik ken mensen in de zorg die geen vakantie willen, omdat die voor hen niet doorbetaald wordt en ze dan dus niet rond komen.
Stratemakers hebben ook geen tussendoortjes zoals zakenlunches die zon 3 uur duren, om even net zo iets onzinnings te zeggen als s avonds flierenfluiten
Jans schreef:Ik kom terug op jouw vraag Rinske, over D66 en de zorg.![]()
In ieder geval ben ik het niet eens met dat ouderen eerst hun eigen kapitaal op moeten maken. Ik heb dit punt gisteren in ieder geval niet naar voren horen komen in het debat. Gelukkig regeert een partij niet alleen en zijn partijen als PVDA en SP wat dat aan gaat goede tegengasgevers.
Lante schreef:Tot welke groep zou je het liefst behoren:
A. Mensen met een modaal inkomen (zullen zich geen luxe meer kunnen permiteren na de bezuinigingen van de VVD).
B. Mensen die beneden modaal inkomen hebben (zullen dan dus naar de voedselbank moeten).
C. De grootgeldverdieners (gaan i.p.v. 3 keer, nog maar 2 keer per jaar op vakantie).
Poeh, moeilijke keuze..!
stef schreef:Waarom zou een directeur meer uren maken en meer zorgen hebben dan zijn werknemers?
Voor het idee, ik heb net mijn ontslag gekregen op bedrijfseconomische gronden. Natuurlijk gaat dat mijn baas ook niet in zijn koude kleren zitten, dat was wel duidelijk. Maar waarom zou hij dan meer zorgen hebben dan mij? Of bedoel je dat niet?
Jans schreef:SOPN :: Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland
Oprichter is ufoloog Anton Teuben (* ca. 1950) uit Soest.[1] Hij is tevens oprichter van de nieuwssite Niburu. De SOPN werd in 2003 opgericht als Soeverein Onafhankelijk Persbureau Nederland en in 2011 veranderd naar een participatiebeweging, zoals ze het zelf noemen.[2]
De partij richt zich op het toegankelijk maken van ‘vrije energie’ voor iedereen. Achterliggende gedachte is een samenzweringstheorie die handelt over een zogenaamde ‘nulpuntenergie’. Alle stroom zou gratis kunnen zijn door het toepassen van deze nulpuntenergie, verkondigt de partij. De techniek daarvoor zou al bestaan, maar zou worden geboycot door oliemaatschappijen en gasbedrijven. Teuben meent dat zijn partij niet spiritueel is. Hij heeft aangekondigd met zijn nieuwe landelijke politieke partij tientallen zetels in de Tweede Kamer te gaan veroveren.[3] De kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen 2012 telt 76 kandidaten, verspreid over verschillende kieskringen. Lijsttrekker is Johan Oldenkamp, Teuben kwam op plek 38. De ideeën van lijsttrekker Oldenkamp hebben grote invloed op het partijprogramma gekregen.[bron?] Teuben is hierdoor op de achtergrond verdwenen.[bron?]
(Van wiki)
Wtf
Babsiej schreef:Ik stem VVD. Zolang de helft niet WIL werken vind ik het zeker niet fair dat maar bij de rijkere mensen van Nederland weg te plukken. Ik vind dat ze eerst dit maar eens flink aan moeten gaan pakken.
Lante schreef:Tot welke groep zou je het liefst behoren:
A. Mensen met een modaal inkomen (zullen zich geen luxe meer kunnen permiteren na de bezuinigingen van de VVD).
B. Mensen die beneden modaal inkomen hebben (zullen dan dus naar de voedselbank moeten).
C. De grootgeldverdieners (gaan i.p.v. 3 keer, nog maar 2 keer per jaar op vakantie).
Poeh, moeilijke keuze..!