Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:01

En zijn vrouw heeft een dubbel paspoort Sarabande :') .

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:03

Het is ongelooflijk dat iemand die zo ongeloofwaardig is toch zoveel stemmen krijgt...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:06

Lante schreef:
Ik geloof in het goede van de mensen electra, je wilt zulke kinderen toch niet uitzetten of de moeder dat het kind alleen in Nederland achter blijft??
Je wilt toch niet dat we een hetze gaan voeren tegen mensen die zich wel hebben aangepast en wiens kinderen het hier goed doen?

Als hij dit door zet keren zeer veel landen zich tegen ons wat de economie niet ten goede zal komen.
Daarnaast is het niet verstandig om nu uit de EU te willen stappen en de gulden terug te nemen, het verleden is voorbij; we moeten nu dealen met de toekomst. Wilders kost ons handen vol geld aan beveiliging, hij heeft zich de afgelopen jaren totaal niet aan zijn standpunten gehouden.

Je hebt IMO helemaal gelijk, maar de PVV-stemmer kiest vaak op Wilders juist om die illegaal/kinderen uit te kunnen zetten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:24

Sammie schreef:
Nee jij niet, maar een hoop anderen wel en dan krijg je dus een hoop pvv/vvd stemmers erbij, die daar eigenlijk niet thuis horen.

PVV..een groep die door hun eigen falen andere de schuld geven.
VVD.."armen" die zich rijk rekende en nu in de oliebol zitten.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 22:51

Een zekere mijnheer Van Grieken analyseert het carredebat? Laat mijnheer Wilders het maar niet horen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:15

papagroom schreef:
Een zekere mijnheer Van Grieken analyseert het carredebat? Laat mijnheer Wilders het maar niet horen.

Nabespreking vond ik niets.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:19

Kijk naar P&W

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:21

sarabande schreef:
Kijk naar P&W

Dat wilde ik ook, maar ik ga naar bed, morgen een drukke werkdag

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:45

brr net de stemwijzer maar gedaan omdat ik er niet uitkwam, maar wat een geneuzel. Vind sommige stellingen echt niet het belangrijkste en mis de speerpunten van de partijen. Vervolgens heb ik een uitslag waar ik echt bij twijfel of ik daar nou op wil stemmen, en dan heb je partijen tussen zitten die gewoon een lachertje zijn.
Volgens mij als je bij de partij van de toekomst een wens neerlegt dan maken zij daar een speerpunt van :+

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:22

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:53

Ik heb de test gedaan en ik zit overal lekker tussenin, wel het dichtst bij D66. Nog maar een aantal debatten kijken :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:36

Ik verander echt elk moment van gedachten. Ik moet kiezen tussen strategisch stemmen, stemmen voor de grootste partij... Of stemmen op de partij die ideologisch het beste bij mij past.. Eigenlijk doe ik niet aan strategisch stemmen, maar in dit geval zijn de twee alternatieven dat wat ik echt niet wil zien!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:36

Ik heb ook nog kieskompas 'gedaan' en ik blijf bij mijn eerste keus.
Met zoveel mogelijkheden om te kijken welke partij het best bij je past, komt er bij mij steeds hetzelfde uit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:18

Waarom moet je kiezen tussen strategisch stemmen of stemmen voor de grootste partij? Zeker dat laatste snap ik niet helemaal.

Je kan ook in het midden zitten CDA of linksmidden PVDA, maar liever nog een partij waar je het met de meeste standpunten eens bent :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:38

Wat zich nu ontwikkeld is een scheiding tussen links en rechts en links vind Samsom duidelijk aanvaardbaarder dan Roemer.
Ik vind het prima Samsom als premier in een paars kabinet, lijkt me prima voor Nederland. Het ligt eraan hoe groot ze worden, wellicht hebben ze dan alleen D66 er nog bij nodig

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:31

Volgens mij willen meer mensen Paars. Ik hoor het veel op het schoolplein, in de wachtkamer bij huisartsen. De waarschuwing van Marijnissen dat je het risico loopt dat als je op de PVDA stemt er gratis paars bijkrijgt vind ik dan ook niet zo'n sterke(voor de SP)
Veel mensen denken ok...nog een rede om op de PVDA te stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:50

Ja de mensen hebben genoeg van al die avonturen van de laatste tijd, het gesjoemel van Balkenende en Verhagen, en het gedoe met Wilders.
Wat ook duidelijk is bij het telkens weer kiezen van Samsom als winnaar van de debatten, ook als er geen duidelijke winnaar is, is dat we genoeg hebben van de onbeschofte toon, het elkaar aanvallen en het gelieg. Daar vooral wint Samsom mee en of hij dat nu getraind heeft of geleerd heeft in drie maanden op straat dag in dag uit stront over zich heen krijgen en daar antwoord op te geven, dat zal me eigenlijk worst wezen.
Hij doet het gewoon, netjes rustig en niet liegen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:51

Oeps, foto van een van de lijsttrekkers op facebook...ai,ai,ai....

Afbeelding

Nu nog een foto van Buma als Mamaloe,...(Ik geef toe Verhagen was dan leuker geweest)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:56

Hahaha die is geniaal _O- .

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 17:03

Sammie schreef:
Waarom moet je kiezen tussen strategisch stemmen of stemmen voor de grootste partij? Zeker dat laatste snap ik niet helemaal.

Je kan ook in het midden zitten CDA of linksmidden PVDA, maar liever nog een partij waar je het met de meeste standpunten eens bent :P

Strategisch stemmen zou voor mij zijn de pvda, in die hoop datze de grootste worden. Ik ben echter lidvan groenlinks en sta absoluut het meest achter deze partij. Ik ben voorstander van een paars kabinet en niet van helemaal links... cda is voor mij als links progressieve stemmer uitgesloten :)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:31

Stemwijzer.nl vind ik maar niks, allemaal van die stellingen waar ik geen ja of nee voor heb, maar meer "ja, als...", "nee, als...", er wordt m.i. te weinig informatie gegeven op de meeste stellingen waardoor ik het resultaat dus ook niet helemaal serieus kan nemen. :\

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:17

oeh...die ZZP boete....die maakt me zo boos he.........de helft van de werkende armen is ZZPèr....

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:12

papagroom schreef:
oeh...die ZZP boete....die maakt me zo boos he.........de helft van de werkende armen is ZZPèr....

Daar moet je zeker boos en heel erg voorzichtig mee zijn.

Want let op , de PvdA gaat hier de ZZP via de achterdeur gruwelijk aanpakken !

Zodra Samson zijn pak weer uitdoet en zijn strop af, dan gaan we weer de echte Samson zien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:19

comtesse schreef:
Daar moet je zeker boos en heel erg voorzichtig mee zijn.

Want let op , de PvdA gaat hier de ZZP via de achterdeur gruwelijk aanpakken !

Zodra Samson zijn pak weer uitdoet en zijn strop af, dan gaan we weer de echte Samson zien.

Hemeltje die bang makerij voor links neemt wel paranoïde vormen aan
Gelukkig kennen we de liegende Rutte al en weten dat we daar helemaal niets van hoeven te verwachten als we niet bij de 10% rijksten van Nederland horen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:19

Welke zzp boete?