Chronisch ziek en daar voor moeten betalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:39

Anne_GTI schreef:
Samenwerkingsverbanden tussen ziekenhuizen zodat die 20% gewoon geholpen kan worden in de regio maar niet noodzakelijk in zijn "eigen" ziekenhuis.

Hier in de regio gaan alle ziekenhuizen samen. 1 ziekenhuis vertrekt gewoon helemaal. Nu moet je voor een poliklinische behandeling 30 km reizen. Heel fijn :n

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:41

Mindim: En hoe erg is dat? Zo onoverkomelijk is 30km nu ook weer niet, toch? Efficiënte zorg is goedkoper, en dat is toch wat we willen?

Babsiej schreef:
En toch doe ik mn eigen risico naar 850. Ik betaal wel wat ik gebruik gebruik ik t niet betaal ik lekker minder premie.

Los van 't feit dat ik je persoonlijke sneer écht niet kan waarderen en dat ik het jammer vind dat je eerder denkt dat ik de boel bewust verdraai om gelijk te krijgen dan dat iets onhandig geschreven is en ik het verkeerd begrijp; complimenten voor 't feit dat je kiest voor een hoog eigen risico in de wetenschap dat het waarschijnlijk grotendeels opgaat. Dat is een houding waar mensen best een voorbeeld aan mogen nemen. :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Chronisch ziek en daar voor moeten betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:42

30 km vind ik ook niet onoverkomelijk. 10 euro parkeergeld moeten dokken bij zo'n ziekenhuis wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:42

Babsiej schreef:
Jawel van allebei ... we betalen exact t zelfde met exact dezelfde basis verzekering.

Trouwens wel raar we hebben allebei puffers, alleen ik krijg de " dure" van ventolin, en vriendlief de goedkope variant.. Waar t verschil in zit? En als ik vraag naar de goedkope mag het niet, moet gewijzigd worden bij de huisarts.. En die wil niet wijzigen omdat ik t hier goed op doe.. -O- Heb de goedkope nooit geprobeerd misschien gaat dat ook wel heel erg goed.

Welke krijgt je vriend dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:44

DaniBanani schreef:
Mindim: En hoe erg is dat? Zo onoverkomelijk is 30km nu ook weer niet, toch? Efficiënte zorg is goedkoper, en dat is toch wat we willen?

Babsiej schreef:
En toch doe ik mn eigen risico naar 850. Ik betaal wel wat ik gebruik gebruik ik t niet betaal ik lekker minder premie.

Los van 't feit dat ik je persoonlijke sneer écht niet kan waarderen en dat ik het jammer vind dat je eerder denkt dat ik de boel bewust verdraai om gelijk te krijgen dan dat iets onhandig geschreven is en ik het verkeerd begrijp; complimenten voor 't feit dat je kiest voor een hoog eigen risico in de wetenschap dat het waarschijnlijk grotendeels opgaat. Dat is een houding waar mensen best een voorbeeld aan mogen nemen. :)

Nou, er wordt een ziekenhuis weggehaald uit een regio waar veel mensen wonen. Vooral mensen en ouderen die geen eigen vervoer hebben, kan de afstand problematisch zijn. Dit ziekenhuis zit hier al sinds mensenheugnis en is onlangs nog grondig verbouwd. Ook voor spoedbevallingen is 30 km een behoorlijke afstand of voor mensen met een hartstilstand, noem maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:45

Anne_GTI schreef:
30 km vind ik ook niet onoverkomelijk. 10 euro parkeergeld moeten dokken bij zo'n ziekenhuis wel....

Dat hoefde hier iig nooit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Babsiej schreef:
_San87_ schreef:

Volgens mij blijkt uit dit topic wel dat veel chronisch zieken eigenlijk niet klagen :).

Nu de laatste pagina's.... zo begon het topic dus niet :D Maar daarom vind ik nog steeds dat de premie best wat omlaag kan en het eigen risico wat omhoog, betalen de mensen die het gebruiken net wat meer. Hoeft niet gelijk enorm veel, 10 euro per maand premie eraf = 120 eigen risico erbij.

Jawel, hoor. Bijna meteen druppelden de eerste mensen binnen die wel chronisch ziek waren maar het niet erg vonden meer eigen risico te betalen omdat het in geen verhouding staat met wat ze zouden betalen als ze alles zelf moesten dokken.

Vervolgens was TS het er redelijk mee eens en heeft nooit weer gereageerd :+.

Babsiej

Ik vind het ook goed dat mensen wel de oproep krijgen, maar ik had begrepen dat er dan dus ook een enting voor je wordt "gemaakt cq gereserveerd" ? en dat vind ik dan wel weer zonde.

Wij zijn qua griep etc nooit ziek verder, en ben dus idd ook bang dat we de griep krijgen moesten we m een keer gaan halen :')

@ danibanani als iedereen dat nu zou doen ( in ieder geval de mensen die het kunnen betalen ) zou dat al veel schelen, ook in de premie voor anderen. Wij kunnen het makkelijk betalen dus vind het niet meer dan logisch, wij zijn ziek en maken er gebruik van. Al moet ik zeggen dat ik rond de 400 meestal blijf hangen met de medicatie van nu..

Vriendlief moet wel echo's maken bloedprikken voor nierwaarden etc etc en dat gaat wel op.. vorig jaar 1300 zorgkosten gehad maar toen hadden we maar eigen risico van 720.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:46

Mindim schreef:
Babsiej schreef:
Jawel van allebei ... we betalen exact t zelfde met exact dezelfde basis verzekering.

Trouwens wel raar we hebben allebei puffers, alleen ik krijg de " dure" van ventolin, en vriendlief de goedkope variant.. Waar t verschil in zit? En als ik vraag naar de goedkope mag het niet, moet gewijzigd worden bij de huisarts.. En die wil niet wijzigen omdat ik t hier goed op doe.. -O- Heb de goedkope nooit geprobeerd misschien gaat dat ook wel heel erg goed.

Welke krijgt je vriend dan?

Ga het zo vragen als ie thuis komt hij heeft ze mee :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:49

Babsiej, ik zou je vriend nooit aanraden om dan een vrijwillig eigen risico te nemen. Maar als jullie daar uit moreel oogpunt voor kiezen respecteer ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:49

Babsiej schreef:
Ik vind het ook goed dat mensen wel de oproep krijgen, maar ik had begrepen dat er dan dus ook een enting voor je wordt "gemaakt cq gereserveerd" ? en dat vind ik dan wel weer zonde.

Wij zijn qua griep etc nooit ziek verder, en ben dus idd ook bang dat we de griep krijgen moesten we m een keer gaan halen :')

@ danibanani als iedereen dat nu zou doen ( in ieder geval de mensen die het kunnen betalen ) zou dat al veel schelen, ook in de premie voor anderen. Wij kunnen het makkelijk betalen dus vind het niet meer dan logisch, wij zijn ziek en maken er gebruik van. Al moet ik zeggen dat ik rond de 400 meestal blijf hangen met de medicatie van nu..

Vriendlief moet wel echo's maken bloedprikken voor nierwaarden etc etc en dat gaat wel op.. vorig jaar 1300 zorgkosten gehad maar toen hadden we maar eigen risico van 720.

Ik mag ook jaarlijks de griepspuit halen. Ik heb aangegeven dit niet te willen. Toch krijg ik jaarlijks mijn oproep en ligt mijn spuit klaar.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:52

Salbutamol zit in de Ventolin maar wordt ook in blanco verpakking geleverd in capsules. Ventolin heeft vooral handige vormen zoals de rotadisk enzo.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:53

Salbutamol sandoz krijgt hij... Ik heb een discus inderdaad hij een rechtop staand ding..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:58

Anne_GTI schreef:
Babsiej, ik zou je vriend nooit aanraden om dan een vrijwillig eigen risico te nemen. Maar als jullie daar uit moreel oogpunt voor kiezen respecteer ik dat.

Wij kunnen het betalen en ik (we) houd(en) graag zoveel mogelijk onze eigen broek op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:00

Babsiej schreef:
Salbutamol sandoz krijgt hij... Ik heb een discus inderdaad hij een rechtop staand ding..

Nee, die ken ik niet. ik had de salbutamol in de novolizer. Maar dat was op momenten dat ik erg benauwd werd en een snelle oplossing nodig had. Als dagelijks medicijn had ik seretide, inhaler met voorzetkamer. Kreeg vreselijk kriebelhoest van dat spul. Remedie was erger dan kwaal. Dus nu zonder en nu af en toe erg benauwd, maar goed, het zij zo.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:03

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:48

Babsiej schreef:
Anne_GTI schreef:

Wij kunnen het betalen en ik (we) houd(en) graag zoveel mogelijk onze eigen broek op.

Maar je werkt wel een dag minder, omdat je anders teveel belasting betaald voor het pleps? Dat spreekt elkaar dan wel tegen. ;) De mensen die ik ken met een hoger vrijwillig eigen risico, die nemen dat, omdat de premie een stuk lager is (zeker als je ook geen aanvullende verzekeringen neemt) en je daardoor goedkoper op jaarbasis uit bent. Je kan natuurlijk altijd wel vertellen, dat je een idealist bent en graag je eigen broek ophoudt, met een voorkeur voor het Amerikaanse systeem. Sorry, maar dat soort verhalen, geloof ik niet.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:00

ik vind het wel logisch dat ik zelf m'n eigen bijdrage moet betalen & me eigen risico,
Kan moeilijk aan nederland vragen betalen jullie het even voor me :+
Het moet toch ergens vandaan komen,
Maar goed, nu heb ik niet veel elke maand nodig,

Maar snap best voor de mensen die pm veel geld kwijt zijn aan medicijnen,
Het zelf niet kunnen betalen, maar wel moeten hebben,
Het heel lastig is,
Maar daar zijn genoeg potjes voor hoor,

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:44

Electra63 schreef:
Maar je werkt wel een dag minder, omdat je anders teveel belasting betaald voor het pleps? Dat spreekt elkaar dan wel tegen. ;) De mensen die ik ken met een hoger vrijwillig eigen risico, die nemen dat, omdat de premie een stuk lager is (zeker als je ook geen aanvullende verzekeringen neemt) en je daardoor goedkoper op jaarbasis uit bent. Je kan natuurlijk altijd wel vertellen, dat je een idealist bent en graag je eigen broek ophoudt, met een voorkeur voor het Amerikaanse systeem. Sorry, maar dat soort verhalen, geloof ik niet.

Ik vind belasting betalen heel wat anders als zorgkosten ? Van de belasting krijg ik verder geen hol terug hoor, ziektekosten maken we zelf.

Wij betalen nu 72,50 per maand per persoon. zonder eigen risico zou dat 98 zijn bij deze uit mn hoofd. dat scheelt dus 624 ( 26 per persoon per maand, 52 per maand= 624) euro per jaar. De eigen bijdrage van vriendlief kan daar dus makkelijk vanaf, ik betaal zoals eerder gezegd rond de 400 zorgkosten per jaar, en houden we dus normaal gesproken van over.

Zo gek is het dus niet, en als je dat niet geloofd, zal mij werkelijk waar een rotzorg zijn :+ :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:56

Babsiej schreef:
Electra63 schreef:

Ik vind belasting betalen heel wat anders als zorgkosten ? Van de belasting krijg ik verder geen hol terug hoor, ziektekosten maken we zelf.

Wij betalen nu 72,50 per maand per persoon. zonder eigen risico zou dat 98 zijn bij deze uit mn hoofd. dat scheelt dus 624 ( 26 per persoon per maand, 52 per maand= 624) euro per jaar. De eigen bijdrage van vriendlief kan daar dus makkelijk vanaf, ik betaal zoals eerder gezegd rond de 400 zorgkosten per jaar, en houden we dus normaal gesproken van over.

Zo gek is het dus niet, en als je dat niet geloofd, zal mij werkelijk waar een rotzorg zijn :+ :')

Dat zeg ik. :D Jij hebt een hoger eigen risico, omdat je goedkoper uit bent, niet omdat je als idealist je eigen broek op wilt houden :D

Maar ik hoor nog zo graag van jou, waarom jij zo blij bent met het Amerikaanse zorgsysteem? Want ik ken echt niemand die daar blij mee is, behalve rijke Republikeinen ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:03

Ik ben nu wellicht iets goedkoper uit ... Dat is het risico van een goedkoper eigen risico en wij kunnen er ook voor kiezen om 300 eigen risico zijn we NOG goedkoper uit, maar doen we ook niet. Wij zijn rijk genoeg om dat ruim te kunnen bekostigen ..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:20

Babsiej schreef:
Ik ben nu wellicht iets goedkoper uit ... Dat is het risico van een goedkoper eigen risico en wij kunnen er ook voor kiezen om 300 eigen risico zijn we NOG goedkoper uit, maar doen we ook niet. Wij zijn rijk genoeg om dat ruim te kunnen bekostigen ..

Ik vind het altijd wel grappig als mensen zo benadrukken dat ze rijk genoeg zijn, maar wel uitzoeken hoe ze het goedkoopste uit zijn met alles. :D
Hoe zit het nou met jouw voorkeur voor het Amerikaanse systeem?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:23

Je vraagt er zelf om hoor :+ " alleen de rijke republikeinen"

Nou ja wij dus ook. En daarom zijn wij daar ook voor waarschijnlijk.. Duidelijk toch ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:25

Babsiej schreef:
Je vraagt er zelf om hoor :+ " alleen de rijke republikeinen"

Nou ja wij dus ook. En daarom zijn wij daar ook voor waarschijnlijk.. Duidelijk toch ?

Nee, jij DENKT dat je rijk bent :D , zolang het nog uitmaakt of je wel of niet 1 dag per week meer werkt, ben je niet rijk IMO. Waarschijnlijk modaal :D

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:28

Tja ik kan heel goed begrijpen dat t je frustreerd maar wie moet het anders betalen? Andere mensen hebben er nog minder mee te maken dan jij.... Neemt niet weg dat het erg vervelend is.