Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:46

Blanco, ben te jong en vind dat de regering een hele hoop loelt maar niks uitvoert..

en ik zou al helemaal niet op Wilders stemmen waarom?
Nou hij haalt het zelfde trucje als Hitler uit.
Hij stapt eruit en er moet weer opnieuw gestemd worden, zo hoopt hij op meer stemmen zodat zijn partij nog groter word...
Hitler deed hetzelfde, en wat gebeurde er toen met de wereld?
Ik wil geen dictatuur en een derde wereld oorlog.

Geen zin in, er zijn al genoeg levens verspild de afgelopen jaren.

Marjo

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:47

Wat denk je nou, dat er Anno 2012 een Dictatuur en Derde Wereld Oorlog ontstaat in Nederland? Wel realistisch blijven hoor ;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:51

Tja je weet het nooit, ze wouden ookal de koningin haar laatste beetje macht ontzeggen... (geen adviseur meer tijdens verkiezingen)

Ik zie hem er wel voor aan om uit de EU te stappen en Nederland tot Dictatuur te verklaren.
Mannen weer in dienst, nieuwe tanks en vliegtuigen en ja hoor...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:51

Ik ga op de SP stemmen.

Ik behoor helaas niet tot de rijke categorie. Ik zou bijvoorbeeld wel een serieus probleem krijgen als de studiefinanciering weg gaat. Mijn broertje kan dan straks na zijn MBO geen HBO meer doen. Daarom begint hij nu al met sparen wat ik overigens erg knap en verstandig van hem vind. Maar ik ben bang dat er dan heel veel mensen zijn die niet meer gaan/kunnen studeren en dat een opleiding echt weer iets wordt voor de rijken.

Hetzelfde met de zorg. Dat moet voor iedereen toegankelijk blijven.. Niet dat straks alleen de rijken goede zorg krijgen. En dat alleen rijke bejaarden in een mooi en net verzorgingstehuis zitten. Nee dat mag echt niet gebeuren!

Ik denk dat het voor de economie niet handig is om op bepaalde dingen (zoals o.a. onderwijs) te gaan bezuinigen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:52

Lillian__ schreef:
Tja je weet het nooit, ze wouden ookal de koningin haar laatste beetje macht ontzeggen... (geen adviseur meer tijdens verkiezingen)

Ik zie hem er wel voor aan om uit de EU te stappen en Nederland tot Dictatuur te verklaren.

Ben ik benieuwd wat je er erg aan vind?
(gewoon benieuwd hoor, ik zie het probleem namelijk niet)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:52

En jij denkt dat dat ooit gaat gebeuren? Er blijven áltijd mensen die níet op Wilders stemmen, en een kabinet bestaat nooit uit 1 partij. Daarbij acht ik de kans zéér klein dat Wilders uberhaupt ooit MP zal worden.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:10

_Yasmine_ schreef:
Lillian__ schreef:

Ben ik benieuwd wat je er erg aan vind?
(gewoon benieuwd hoor, ik zie het probleem namelijk niet)

inprincipe niks hoor ;) maar als je alles bij elkaar schraapt, krijg je toch wel ideeën... ik dan

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:12

Marjoow schreef:
En jij denkt dat dat ooit gaat gebeuren? Er blijven áltijd mensen die níet op Wilders stemmen, en een kabinet bestaat nooit uit 1 partij. Daarbij acht ik de kans zéér klein dat Wilders uberhaupt ooit MP zal worden.

Tja misschien heb je gelijk, misschien ook niet, we zien wel.

k heb gewoon een te grote fantasie, laten we het daar maar ophouden

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:18

Lillian__ schreef:
Marjoow schreef:

Tja misschien heb je gelijk, misschien ook niet, we zien wel.

k heb gewoon een te grote fantasie, laten we het daar maar ophouden

Het is niet verkeerd om alert te zijn. Vorige keer dacht ook niemand dat het zon vaart zou lopen en leren van de geschiedenis is nooit verkeerd

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:26

gohya schreef:
Magrathea schreef:
.
Zeg, PVV stemmers: mag ik vragen wat Wilders tot nu toe bereikt heeft in de kamer? Behalve een hoop dure kamervragen stellen?

Mag je zeker vragen,mijn antwoord: Wilders heb tot nu toe 1 ding bereikt en dat is de Dieren Politie.Maar die was er zonder hem toch wel gekomen.Verder heeft hij totaal nix bereikt!

Nou, wat een prestatie zeg... politiemensen betalen om het werk van vrijwilligers over te nemen...

Maar ontopic; ik zal waarschijnlijk weer SP stemmen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:31

@Malenka
Ook deze 'prestatie' gaat weg vallen hoorde ik.
De dierenpolitie gaat weer verdwijnen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:39

Gohya,
Dat zal niet goed zijn voor het dierenwelzijn in Nederland... de dierenbescherming kan niet zomaar verder gaan waar de politie de taken heeft over genomen. De hele structuur is veranderd en de bereidheid tot medewerking van vrijwilligers ook. Ik ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:43

Malenka schreef:
Gohya,
Dat zal niet goed zijn voor het dierenwelzijn in Nederland... de dierenbescherming kan niet zomaar verder gaan waar de politie de taken heeft over genomen. De hele structuur is veranderd en de bereidheid tot medewerking van vrijwilligers ook. Ik ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren.

Ik weet het,dan gaan we weer terug naar af w.b.t. de dieren.
Als de dierenpolitie dan toch moet verdwijnen,geef de DB dan meer bevoegheid?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:47

Malenka schreef:
Gohya,

Prioriteit naar misbruikte en mishandelde kinderen lijkt me een stuk belangrijker en weer een hoop geld voor niets weggegooid voor een van de vele Wilders goedmakertjes.
Net een stukje op 1 vandaag waar ze lieten zien hoe Nederland op hoge toon bij anderen de 3% heeft afgedwongen en nu zelf in de penarie zit.
Europa is duidelijk niet van plan om toe te geven aan Nederland
Wat een rotzooi heeft dit gedoogkabinet achtergelaten door toe te geven aan Wilders en de SGP en mensen voor een stem dingen te beloven die niet kunnen zoals de Hedwige polder

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:52

Prioriteit naar misbruikte en mishandelde kinderen lijkt me een stuk belangrijker en weer een hoop geld voor niets weggegooid voor een van de vele Wilders goedmakertjes.

Dat is ook zéker wel belangrijker,maar Wilders beloofde toch meer blauw op straat?
Dus dan zou er genoeg politie overblijven die deze miselijk-makende zaken zou kunnen behandelen.
Alleen, ik zie helemaal geen blauw op straat hier.De wijkagent is hier ook onbekend.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:56

Ik vind het een beetje onzin om Wilders nu óveral de schuld van te geven! Het volk wilt Wilders, maar de overige partijen wilde daar niet me samenwerken, wie is er dan fout?
Sorry hoor, maar soms moet iedereen een beetje water bij de wijn doen, en niet alleen Wilders.

Het leken verdorie wel kleine kinderen. Nee ik wil niet met die samenwerken hoor!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:13

Dus wat op Wilders stemt is het volk en de rest wat is dat dan?????

En het is Wilders die weggelopen is als je dat anders ziet ben je wel heel erg gelovig

De dierenpolitie werd onttrokken aan de bestaande politie, dus die kregen te maken met tekort aan personeel terwijl Wilders beloofd had dat er 3000 agenten bij zouden komen, ook daar is niets van terecht gekomen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:16

Oke ik zal het in teletubbietaal zeggen: Een groot deel van het volk heeft op Wilders gestemd, en wilt Wilders dus in het kabinet hebben. Simpel. De politiek moet daar naar luisteren, en Wilders in het kabinet zetten. Waarom is het nou zo godse moeilijk om het gewoon te PROBEREN

Waarom is Wilders weggelopen? Ik zeg dit niet alleen om hem te verdedigen hoor, maar de PVV is hier niet de enige met schuld. Voor zover ik weet, heeft de PVV meer stemmen gehad dan het CDA bij de vorige verkiezingen, en toch heeft het CDA meer te zeggen. Wat nou democratie.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:29

Marjoow,
maar dan zou de pvda ook in de regering moeten zitten. Die heeft immers meer zetels dan de pvv.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:31

sarabande schreef:
Dus wat op Wilders stemt is het volk en de rest wat is dat dan?????

En het is Wilders die weggelopen is als je dat anders ziet ben je wel heel erg gelovig

De dierenpolitie werd onttrokken aan de bestaande politie, dus die kregen te maken met tekort aan personeel terwijl Wilders beloofd had dat er 3000 agenten bij zouden komen, ook daar is niets van terecht gekomen

m'n broer gaat in het blauw, dus nog maar 2999 agenten erbij ;p

Tja dierenpolitie... ergens vind ik het goed want het dierenwelzijn is ook belangrijk, maar ik zie toch liever dat drugsbendes worden opgerold en mishandelde kinderen bij hun ouders worden weggehaald.

Maar wat ik nog veel liever zie is dat de mensen die nu voor de voedsel bank staan weer voor hun eigen brood kunnen zorgen, dat ze weer tot in zekere mate onafhankelijk worden.
En mensen die Chronisch ziek zijn en een gezin hebben een goeie uitkering krijgen zodat ze niet ''verhongeren'' (voor zover dat kan in Nederland).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:33

Vraagje;
Wat is precies het nut van blanco stemmen? Puur voor de statistieken? Want anders kan je net zo goed niet gaan :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:34

Malenka schreef:
Marjoow,
maar dan zou de pvda ook in de regering moeten zitten. Die heeft immers meer zetels dan de pvv.

Ja, maargoed, daaruit blijkt dus al dat er niet écht naar het volk geluisterd word, toch?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:40

Marjoow schreef:
Waarom is Wilders weggelopen? Ik zeg dit niet alleen om hem te verdedigen hoor, maar de PVV is hier niet de enige met schuld. Voor zover ik weet, heeft de PVV meer stemmen gehad dan het CDA bij de vorige verkiezingen, en toch heeft het CDA meer te zeggen. Wat nou democratie.

Nee, inderdaad. Dat klopt Rutte heeft de fout begaan om deze gedoog constructie aan te gaan en het CDA was fout om er aan mee te werken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:43

Net werd gemeld bij de wereld draait door: Wilders is een kwart van zijn electoraat kwijt bij peilingen van dit moment.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:49

Ik zou op dit moment echt niet weten op wie ik moet stemmen. :?