Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThreeFingers schreef:Woon je er vlakbij, of staat dat daar in de krant?
Babootje schreef:Toch is het niet raar om te denken dat ze er misschien toch ligt. Heb altijd het idee gehad dat het lichaam een paar x is verplaatst.
chelle_dora schreef:Tja, als je het idee hebt dat ze in de buurt komen, dan zal je maar wat graag het lijk willen verplaatsen
Wel erg ziek, inderdaad, maar áls ze het echt gedaan hebben, absoluut niet ondenkbaar.
Lusitana schreef:In elk geval 1 x met die auto.
Heb zelf niet het idee dat ze er ooit gelegen heeft. (Waar moest hij een schep vandaan halen ´savonds?) Eerder in een gat in de rotswand aan het strand of in de kerk waar ze de sleutel van hadden. Dat past dan weer met waar de speurhonden heengingen.
Janine1990 schreef:Maar ze kunnen het toch nooit lang in die kerk verstopt hebben gehouden?
Lusitana schreef:Toch wel. De politie werd verboden met de speurhonden de kerk in te gaan en om graftombes te openen...
Het is opmerkelijk dat ze de sleutel hadden van die kerk. Die mag helemaal niet zomaar afgegeven. Zegt wel weer hoe makkelijk mensen er voor hen op de knieën gingen.
Lusitana schreef:Ja er zijn wel meerdere sleutels, maar niet voor kerkgangers. En ja, gaat om een katholieke kerk. Die tombes zijn stenen kisten, zeg maar. Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel er daarvan zijn, soms liggen er mensen van adel of heiligen in zo´n ding. Er is uiteraard ook nog een begraafplaats bij voor gewone mensen.
Ik kan me niet meer herinneren wat ze verteld hebben, maar wel dat er een mogelijkheid was dat ze in de kerk verstopt lag, dus er zullen wel plekken zijn waar dat dan kon.
Als ik de kans krijg, zal ik eens een kijkje nemen. Ga niet graag naar de Algarve, maar als het dan moet is Lagos niet verkeerd. Ben er wel eens geweest, maar niet aan de kant van Luz.
Ander opmerkelijk feit is dat de McCanns aan de balie van de Ocean club gevraagd hebben of de pater kon komen opdraven nog voordat de Gerechterlijke politie of GNR (Guarda Nacional Republicana) gebeld werden!
Maar omdat het al laat was hebben ze niet gebeld en hij kon ze pas zaterdags spreken (twee dagen later, het is op een donderdag avond gebeurd).
(Bron: http://www.dn.pt/inicio/interior.aspx?c ... 321&page=2 )
olafgek schreef:Het kan ook aan mij liggen, maar groor-bretanje is toch een protestants land? Is het dan niet onlogisch dat ze om een katholieke priester vragen als ze toch zo streng gelovig zijn dat ze hem erbij vragen?
Citaat:Priester van Praia da luz wil zich distantiëren van het echtpaar McCann
door Jose Manuel OLIVEIRA
Priester heeft last van kerstgroeten van Kate.
Na vier maanden "spirituele en morele steun" te hebben aangeboden aan de ouders van Madeleine McCann, met name met gebed wakes, na de verdwijning van het kind in Praia da Luz (Lagos) op 3 mei 2007, wil de katholieke priester Jose Pacheco niets meer horen van de zaak en het echtpaar, zelfs tot het punt dat hij zich voelde "lastig gevallen" met kerstgroeten die Kate McCann, de moeder van het vermiste Britse kind van The Ocean Club, via de mobiele telefoon stuurde, weet DN (de krant) nu.
"Ik wil een zo groot mogelijke afstand van de McCanns" heeft de priester bij verschillende vrienden aangegeven.
"Vader Pacheco wil niets meer horen over Madeleine en ergert zich wanneer iemand, zelfs je vrienden, er over beginnen en probeert dan van onderwerp te veranderen.," vertelden bewoners van Praia da Luz aan DN. Wat betreft de hele media-aandacht rondom de verdwijning van Maddie, met name de controversiële overdracht van de sleutel van de kerk van Onze Lieve Vrouw van het Licht zodat de McCanns in het prive konden bidden, "daar heeft de Vader zijn buik vol van, met name van de speculaties rond het onderwerp en is van mening dat deze familie hem alleen maar problemen heeft gebracht. "
Maar volgens dezelfde bronnen, beweert de priester "nooit de ouders van het meisje in de biecht te hebben gehoord."
De voorganger "ging niet meer naar bepaalde plaatsen, zoals cafes, die deel uitmaakten van zijn dagelijkse routine , en wil niks horen van journalisten", zei een van de bewoners, voor wie Joseph Pacheco is, boven alles, "een uitstekende priester en een geweldig persoon " is.
Het onderzoek naar de kerk
Vergeet niet dat de sfeer van spanning rond de kerk van Onze Lieve Vrouw van het Licht steeg nadat Britse snuffelhonden, experts in detecteren lijkgeuren, in de zomer van 2007, het gebied buiten de tempel als een van de plaatsen waar een van de plaatsen waar vermoedelijk het lichaam van Maddie geweest kon zijn, aanwezen.
Wat gebeurde nadat de onderzoekers in appartement 5A van het resort in Praia da Luz waar de McCanns de vakantie doorgebrachten meer overtuigd waren van de theorie dat het kind in het apartement gestorven was.
Citaat:Reeds in november vorig jaar, met de grootst mogelijke discretie en gewoon om te proberen de twijfel weg te nemen, heeft de rechterlijke macht besloten om te beginnen met uitkammen van het interieur en gaten van de kerk en de omliggende gebieden, met inbegrip van de oude begraafplaats die nu is omgetoverd tot landschappelijk gebied, in een poging om aanwijzingen over een mogelijke verberging van het lichaam van Madeleine McCann te volgen.
Ondertussen hebben Gerechtelijk inspecteurs, ten minste tweemaal, de priester Jose Pacheco, informeel gehoord, die zweert niet te weten wat er met het meest gezocht in de wereld is gebeurd.
enjoy86 schreef:Ze zou wakker geworden kunnen zijn en gevallen tussen de bank en t raam en daarbij overleden