De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:58

Na pauze van twee dagen (gisteren was het hier een feestdag) zijn ze vandaag begonnen met zoeken op twee andere plaatsen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:05

Woon je er vlakbij, of staat dat daar in de krant?

Trouwens ik heb niet alles doorgelezen enz....alleen stukje hier stukje daar..
Las een stuk over dat de ouders misschien een overdosis aan slaap/kalmeringsmiddelen hadden gegeven...
Ergens anders las ik dat er een lijken geur en bloed gevonden was...
Dat bloed zou dus niet kunnen bij overdosis slaapmiddelen. .

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:34

Ze zou wakker geworden kunnen zijn en gevallen tussen de bank en t raam en daarbij overleden

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:46

ThreeFingers schreef:
Woon je er vlakbij, of staat dat daar in de krant?

Ik woon er niet in de buurt, dregelijke dingen komen heir voorbij in de krant, het nieuws op TV en op de radio.

Destijds kregen wij hier in Portugal ook veel meer en beter het nieuws door dan het door de britse media gefilterde dat jullie voorgeschoteld kregen.
Dan kun je ook veel beter zien hoe de McCanns nooit een vraag direct beantwoord hebben, nooit vrijwillig hebben meegewerkt aan wat dan ook van Portugese kant en alles hebben gedaan om meteen een gigantisch rookgordijn op te werpen.

Ik hoop dat er toch eens een einde komt aan deze farce en ze krijgen wat ze verdienen voor dat deel.

Het is heel erg dat ze hun kind verloren hebben, maar als ze niet het lijk hadden weggemoffeld hadden ze gewoon met alle begrip van de wereld openbaar kunnen rouwen en een graf kunnen bezoeken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 10:49

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:15

Wat een rare berichtgeving, de plek was helemaal niet "eerst aangewezen door een ex detective". Die kwam weken later eens in beeld (in juli).
Er is daar gewoon onmiddelijk op de dag na de verdwijning, zodra het licht werd, gezocht door portugese politie idd te paard maar ook te voet, en vrijwilligers. Ze gingen er nl eerst ook nog van uit dat het kind simpelweg aan de wandel was gegaan. Het is volledig uitgekamd en dat is de reden waarom men het grote onzin vind om tig jaar na dato het nog eens over te doen.

De reden waarom er toestemming is gegeven is om dat men beargumenteerde dat ze nu andere apparatuur beschikbaar hebben.

Maar goed Skynews neem ik sowieso met een korreltje zout, omdat de vriendin van Kate daar werkt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 12:00

Toch is het niet raar om te denken dat ze er misschien toch ligt. Heb altijd het idee gehad dat het lichaam een paar x is verplaatst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:30

Ewww, hoe ziek ben je als je je eigen kind vermoord en na wegmoffelen van het lijk het nog een paar keer versjouwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:40

Tja, als je het idee hebt dat ze in de buurt komen, dan zal je maar wat graag het lijk willen verplaatsen :+

Wel erg ziek, inderdaad, maar áls ze het echt gedaan hebben, absoluut niet ondenkbaar.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 15:55

Babootje schreef:
Toch is het niet raar om te denken dat ze er misschien toch ligt. Heb altijd het idee gehad dat het lichaam een paar x is verplaatst.

In elk geval 1 x met die auto.
Heb zelf niet het idee dat ze er ooit gelegen heeft. (Waar moest hij een schep vandaan halen ´savonds?) Eerder in een gat in de rotswand aan het strand of in de kerk waar ze de sleutel van hadden. Dat past dan weer met waar de speurhonden heengingen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:52

chelle_dora schreef:
Tja, als je het idee hebt dat ze in de buurt komen, dan zal je maar wat graag het lijk willen verplaatsen :+

Wel erg ziek, inderdaad, maar áls ze het echt gedaan hebben, absoluut niet ondenkbaar.

Ik neem aan dat bij een begraven lijk na 7 jaar geen vingerafdrukken meer te traceren zijn op eventuele kleding die nog aanwezig is? Ik betwijfel of er dan nog kleding aanwezig is. Katoen vast niet meer...

Lusitana schreef:
In elk geval 1 x met die auto.
Heb zelf niet het idee dat ze er ooit gelegen heeft. (Waar moest hij een schep vandaan halen ´savonds?) Eerder in een gat in de rotswand aan het strand of in de kerk waar ze de sleutel van hadden. Dat past dan weer met waar de speurhonden heengingen.

Maar ze kunnen het toch nooit lang in die kerk verstopt hebben gehouden?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:32

Janine1990 schreef:
Maar ze kunnen het toch nooit lang in die kerk verstopt hebben gehouden?

Toch wel. De politie werd verboden met de speurhonden de kerk in te gaan en om graftombes te openen...

Het is opmerkelijk dat ze de sleutel hadden van die kerk. Die mag helemaal niet zomaar afgegeven. Zegt wel weer hoe makkelijk mensen er voor hen op de knieën gingen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:43

Lusitana schreef:
Toch wel. De politie werd verboden met de speurhonden de kerk in te gaan en om graftombes te openen...

Het is opmerkelijk dat ze de sleutel hadden van die kerk. Die mag helemaal niet zomaar afgegeven. Zegt wel weer hoe makkelijk mensen er voor hen op de knieën gingen.

Wauw, echt freaky!

Aangezien je spreekt over graftombes en een sleutel, vermoed ik dat het om een katholieke kerk gaat? Helemaal in combinatie met Portugal natuurlijk.
Nu ben ik niet bekend met de katholieke kerk, uiteraard wel eens bezocht in het buitenland. Waarvan een indrukwekkende begraafplaats in Frankrijk waar je inderdaad van die huisjes hebt met hokjes erin waar namen op staan.
Dus moet ik graftombes ook zo zien? En kan je die daadwerkelijk open maken? Het lijkt me niet dat die tombes los staan, toch?

En een sleutel van een kerk, daar zijn er toch meer van?
Mijn vader doet het onderhoud van een kerkhof bij ons in het dorp. Vrijwilligerswerk. Zodoende hebben wij ook wel eens de sleutel van de kerk. Wij zijn meestal niet de enige.
Maar het is in het protestants christelijke geloof ook niet echt gebruikelijk dat kerkgangers een sleutel hebben om even te buurten in de kerk. Wat volgens mij bij het katholiek geloof een stuk gebruikelijker is. Alleen neem ik aan dat dit dan onder begeleiding van een pastor oid is??

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:20

Opzich wel een goede plek om een lijk te verstoppen. ..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 23:29

Ja er zijn wel meerdere sleutels, maar niet voor kerkgangers. En ja, gaat om een katholieke kerk. Die tombes zijn stenen kisten, zeg maar. Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel er daarvan zijn, soms liggen er mensen van adel of heiligen in zo´n ding. Er is uiteraard ook nog een begraafplaats bij voor gewone mensen.
Ik kan me niet meer herinneren wat ze verteld hebben, maar wel dat er een mogelijkheid was dat ze in de kerk verstopt lag, dus er zullen wel plekken zijn waar dat dan kon.

Als ik de kans krijg, zal ik eens een kijkje nemen. Ga niet graag naar de Algarve, maar als het dan moet is Lagos niet verkeerd. Ben er wel eens geweest, maar niet aan de kant van Luz.

Ander opmerkelijk feit is dat de McCanns aan de balie van de Ocean club gevraagd hebben of de pater kon komen opdraven nog voordat de Gerechterlijke politie of GNR (Guarda Nacional Republicana) gebeld werden!
Maar omdat het al laat was hebben ze niet gebeld en hij kon ze pas zaterdags spreken (twee dagen later, het is op een donderdag avond gebeurd).
(Bron: http://www.dn.pt/inicio/interior.aspx?c ... 321&page=2 )

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 06:09

Het kan ook aan mij liggen, maar groor-bretanje is toch een protestants land? Is het dan niet onlogisch dat ze om een katholieke priester vragen als ze toch zo streng gelovig zijn dat ze hem erbij vragen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:30

Lusitana schreef:
Ja er zijn wel meerdere sleutels, maar niet voor kerkgangers. En ja, gaat om een katholieke kerk. Die tombes zijn stenen kisten, zeg maar. Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel er daarvan zijn, soms liggen er mensen van adel of heiligen in zo´n ding. Er is uiteraard ook nog een begraafplaats bij voor gewone mensen.
Ik kan me niet meer herinneren wat ze verteld hebben, maar wel dat er een mogelijkheid was dat ze in de kerk verstopt lag, dus er zullen wel plekken zijn waar dat dan kon.

Als ik de kans krijg, zal ik eens een kijkje nemen. Ga niet graag naar de Algarve, maar als het dan moet is Lagos niet verkeerd. Ben er wel eens geweest, maar niet aan de kant van Luz.

Ander opmerkelijk feit is dat de McCanns aan de balie van de Ocean club gevraagd hebben of de pater kon komen opdraven nog voordat de Gerechterlijke politie of GNR (Guarda Nacional Republicana) gebeld werden!
Maar omdat het al laat was hebben ze niet gebeld en hij kon ze pas zaterdags spreken (twee dagen later, het is op een donderdag avond gebeurd).
(Bron: http://www.dn.pt/inicio/interior.aspx?c ... 321&page=2 )

Je bent wel echt gestoord als je tombes van andere mensen gaat openen...
Ik stel me er nu een soort sarcofaag voor die jaren terug hier in een kerk stond (leeg).

Die mensen zijn knettergek... Is die pastoor nooit ondervraagd?

olafgek schreef:
Het kan ook aan mij liggen, maar groor-bretanje is toch een protestants land? Is het dan niet onlogisch dat ze om een katholieke priester vragen als ze toch zo streng gelovig zijn dat ze hem erbij vragen?

In Nederland heb je toch ook protestantse en katholieke kerken? Zelfs hier in Groningen hebben kloosters gestaan! Kloosters zijn volgens mij iets Katholieks?
Dus ik denk dat dat daar niet veel anders zal zijn...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:09

Ik zal straks even een stuk vertalen over wat die man zelf te vertellen heeft. Die wil zoveel mogelijk afstand nemen van de McCanns. Het zijn zeer vervelende manipulatieve loeders, andere woorden heb ik er niet voor, en hij zat toen blijkbaar in de tang en heeft veel voor ze gedaan, maar wil er niks meer van weten.

Ik weet niet of hij verhoord is, probeer ik na te zoeken, maar er was in principe geen reden voor, als ze al iets uitspookten was het achter zij rug om.
Ze zijn overigens nooit te bericht bij hem geweest.

Maar ik moet nu eerst nog even naar buiten, dingen doen.

Ik kan wel zeggen dat de McCanns Rooms Katholiek zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:11

Super dat je dat wilt doen Lusitana! Ben zeer benieuwd!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:12

Wat ook wel jammer is dat die video's op die site (begin topic) het niet meer doen..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:05

Ik zie dat ik mijn eerste bericht wat te snel geschreven heb... er staat bericht waar te biecht moest staan. (En nog een foutje die ik me niet meer kan herinneren en ik ga ´t er niet bijpakken, niet belangrijk :P )

Bericht is uit de krant van januari 2008. Ik ben niet katholiek en weet niet of het gaat om een pater, pastoor of priester, maar ik houd maar even priester en Vader aan.

Citaat:
Priester van Praia da luz wil zich distantiëren van het echtpaar McCann

door Jose Manuel OLIVEIRA

Priester heeft last van kerstgroeten van Kate.
Na vier maanden "spirituele en morele steun" te hebben aangeboden aan de ouders van Madeleine McCann, met name met gebed wakes, na de verdwijning van het kind in Praia da Luz (Lagos) op 3 mei 2007, wil de katholieke priester Jose Pacheco niets meer horen van de zaak en het echtpaar, zelfs tot het punt dat hij zich voelde "lastig gevallen" met kerstgroeten die Kate McCann, de moeder van het vermiste Britse kind van The Ocean Club, via de mobiele telefoon stuurde, weet DN (de krant) nu.
"Ik wil een zo groot mogelijke afstand van de McCanns" heeft de priester bij verschillende vrienden aangegeven.
"Vader Pacheco wil niets meer horen over Madeleine en ergert zich wanneer iemand, zelfs je vrienden, er over beginnen en probeert dan van onderwerp te veranderen.," vertelden bewoners van Praia da Luz aan DN. Wat betreft de hele media-aandacht rondom de verdwijning van Maddie, met name de controversiële overdracht van de sleutel van de kerk van Onze Lieve Vrouw van het Licht zodat de McCanns in het prive konden bidden, "daar heeft de Vader zijn buik vol van, met name van de speculaties rond het onderwerp en is van mening dat deze familie hem alleen maar problemen heeft gebracht. "
Maar volgens dezelfde bronnen, beweert de priester "nooit de ouders van het meisje in de biecht te hebben gehoord."
De voorganger "ging niet meer naar bepaalde plaatsen, zoals cafes, die deel uitmaakten van zijn dagelijkse routine , en wil niks horen van journalisten", zei een van de bewoners, voor wie Joseph Pacheco is, boven alles, "een uitstekende priester en een geweldig persoon " is.

Het onderzoek naar de kerk
Vergeet niet dat de sfeer van spanning rond de kerk van Onze Lieve Vrouw van het Licht steeg nadat Britse snuffelhonden, experts in detecteren lijkgeuren, in de zomer van 2007, het gebied buiten de tempel als een van de plaatsen waar een van de plaatsen waar vermoedelijk het lichaam van Maddie geweest kon zijn, aanwezen.
Wat gebeurde nadat de onderzoekers in appartement 5A van het resort in Praia da Luz waar de McCanns de vakantie doorgebrachten meer overtuigd waren van de theorie dat het kind in het apartement gestorven was.

Op de tweede pagina komt naar voren dat ze uiteindelijk dus wel (zonder media-aandacht, blijkbaar) de kerk en omgeving hebben doorzocht en de priester verhoord. Maar het lijkje, als het er al gelegen heeft, is natuurlijk al eerder weggehaald...als we kijken naar de bewijzen die wijzen naar vervoer met die huur auto.
Citaat:
Reeds in november vorig jaar, met de grootst mogelijke discretie en gewoon om te proberen de twijfel weg te nemen, heeft de rechterlijke macht besloten om te beginnen met uitkammen van het interieur en gaten van de kerk en de omliggende gebieden, met inbegrip van de oude begraafplaats die nu is omgetoverd tot landschappelijk gebied, in een poging om aanwijzingen over een mogelijke verberging van het lichaam van Madeleine McCann te volgen.
Ondertussen hebben Gerechtelijk inspecteurs, ten minste tweemaal, de priester Jose Pacheco, informeel gehoord, die zweert niet te weten wat er met het meest gezocht in de wereld is gebeurd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:03

Super dat je dat doet Lusitana, want ik volg het met een zeer groot interesse.

Ik hou steeds het gevoel dat de ouders er wat mee te maken hebben.......zulke rare mensen ook.

Hopelijk komt het ooit boven water wat er precies is gebeurd.......

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 10:59

Super Lusitana!!

Pas sinds ik dit topic ben tegengekomen, ben ik me er wat meer in gaan verdiepen. Maar duidelijk is wel dat , in ieder geval de Portugese media, meer richting de McCann's zoekt...

Ik hoop echt heel erg dat de waarheid uit komt voordat die mensen er niet meer zijn...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:13

Ik was even vergeten "kind" er tussen te zetten.

"die zweert niet te weten wat er met het meest gezochte KIND in de wereld is gebeurd", moet het dus zijn.
maar dat hadden jullie waarschijnlijk wel begrepen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 20:24

enjoy86 schreef:
Ze zou wakker geworden kunnen zijn en gevallen tussen de bank en t raam en daarbij overleden

Dat is een theorie idd. Alleen wanneer? dat is natuurlijk de vraag. Wat zijn precies de "windows of opportunity" waarin dit heeft kunnen gebeuren? Er moet toch enige tijd voorbij gaan eer zich een lijkgeur ontwikkelt, afhankelijk van de omstandigheden (temperatuur) en het volume (een kind ontbindt eerder dan een volwassene, blijkbaar). Volgens de tijdlijn van de ouders is er nauwelijks de tijd voor, maar als je uitgaat van betrokkenheid van de ouders dan is Madeleine voor het laatst gezien vanaf het moment dat de ouders haar van de chreche ophaalden. Maar er gaan zelfs theorieen dat Madeleine de dag van de 3e mei helemaal niet in de chreche is geweest. De chreche intekenlijst was een zooitje en eigenlijk kon niemand met zekerheid zeggen dat ze er die dag ook inderdaad is geweest.