Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Abiola schreef:Ik vind mijn werk wel echt leuk. Ik zou ook zeker blijven werken als ik bijvoorbeeld de staatsloterij zou winnen. Het scheelt wel dat ik mijn eigen baas ben, en dus inderdaad niet tot vijf uur moet blijven zitten als ik om half drie klaar ben. En dat ik voor fantastische theaters werk helpt ook mee natuurlijk
russel schreef:Maar als je beneden je prestatieniveau betaald wordt, is je lol er snel van af.
Zo heb ik als uitzendkracht heel het ordersysteem op de dag rondgedraaid, de vaste krachten hadden een giga salaris, opgebouwd uit de goede tijd, haatte elkaar als de ziekte, maar door dikke salarissen "gekocht" door het bedrijf, zit ik met mijn 10tje bruto....mij het apenzuur te werken...door iedereen genegeerd...en toen ik gedetacheerd moest worden na x aantal uren door Randstad kon ik wieberen, want dat ging 1 euro
per uur meer kosten.....
![]()
![]()
Zo leuk is het in het bedrijfsleven ondertussen.....ben stukken ouder, heb meer werkervaring, meer bedrijven en bedrijfsprocessen gezien, meer kennis op zaken door werkervaring die zij nooit op zullen doen, maar het het banketstaaf...
Dus ja ik werk alleen voor het geld, omdat zonder geld de armoe te groot wordt....elke cent die ik verdien, is van te voren al gepland om uit te geven...
Gelukkig heb ik in mijn prive leven zoveel leuks, dat ik werken met een leeg hoofd doe, ze maken elkaar maar af...zou mij duren..
russel schreef:Nou nee, maar de spoeling is dun hier en mijn leeftijd...men wil jong...
Electra63 schreef:russel schreef:Nou nee, maar de spoeling is dun hier en mijn leeftijd...men wil jong...
Ok, mijn ervaring is wel anders. En heb je wel eens met een detacheringsbureau gepraaat? Die vinden grote ervaring (met verschillende systemen) vaak wel belangrijk. Het is alleen nu, op dit moment, wel een k.u.t.-tijd.
Anne_GTI schreef:Tja, ik had in de WW in eerste instantie inderdaad een beter inkomen dan toen ik startte met mijn huidige baan. Maar ik kwam ook uit een goed betaalde baan en ik wilde inderdaad niet thuis zitten en mijn handje ophouden. Daar werd ik compleet ongelukkig van. Dus ik heb gekozen om toch voor een lager salaris aan het werk te gaan en van daaruit weer verder te werken.
Maar ik heb geen lichamelijke beperkingen, geen rare stempels, een CV zonder gaten en een hele vlotte babbel. Dat maak solliciteren een heel stuk makkelijker. Tel daarbij een niet te stuiten nieuwsgierigheid naar hoe en waarom dingen gaan zoals ze gaan en een perfectionistische inslag. Dus hoe dan ook heb ik zo een baan. Ik heb 1x bij zo'n uitkeringsinstantie gezeten. Wat een deprimerende vent was dat zeg. Volgens hem kon ik alleen aan de slag bij de koekjesfabriek ofzo terwijl ik al tijden prima presteerde in functies op HBO niveau. Heb de man een hand gegeven bij vertrek en bij het derde uitzendbureau kon ik de volgende dag aan de slag.
Als die man de standaard is hoe er met werkzoekenden omgegaan wordt snap ik wel voor een deel waarom er zoveel mensen thuis zitten en de hand ophouden. De grootste optimist wordt daar nog de put in gepraat en alle onmogelijkheden worden benadrukt en denken in mogelijkheden was er al helemaal niet bij.
Maar goed, da's gebaseerd op 1 persoon en 1 gesprek en ik hoop dat dat geen representatief beeld is....
gummie schreef:Een duidelijk meningsverschil bestaat ook over wanneer men moet werken. De een zegt: als je met je ziekte een baan aan kan voor 20 uur per week, moet je dat doen. Ik begrijp die opvatting. Ik vraag me alleen af of het in ieder geval op gaat. Omdat dan voorbij wordt gegaan aan een andere mogelijkheid, namelijk: iets langer wachten, daardoor volledig herstellen/ genezen, en dan een baan van 40 uur aankunnen. Dat kost de samenleving uiteindelijk minder.