Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lauren_ schreef:Nou sorry, ik vind de salarissen in het onderwijs helemaal zo laag niet. Tel daar de weken vakantie bij op, ik wil best ruilen!
Arabesk schreef:Ik begin niet meer aan welles nietes spelletjes. Ik ben in beide werelden geweest; commercieel bedrijfsleven mét overwerken en in het onderwijs. Maar ik weet wel wat zwaarder is
Die lange vakanties zijn de enige reden dat mensen het nog vol kúnnen houden.
MamboBeach schreef:Fiffil, ik begrijp wel wat Lauren bedoelt. Volgens mij zegt niemand dat het niet zwaar is, maar het is natuurlijk niet de enige zware baan en een ieder kan wel klagen over zijn of haar baan? Daarbij komend, je hebt er immers zelf voor gekozen.
Fiffill schreef:Ja natuurlijk, maar vergelijken met andere banen slaat gewoon nergens op. Er zijn ook andere zware banen, logisch. Maar als je haar post leest, maak ik op dat leraren geen donder in hun vakantie doen, en dat is gewoon niet waar.
Goof schreef:MamboBeach schreef:Fiffil, ik begrijp wel wat Lauren bedoelt. Volgens mij zegt niemand dat het niet zwaar is, maar het is natuurlijk niet de enige zware baan en een ieder kan wel klagen over zijn of haar baan? Daarbij komend, je hebt er immers zelf voor gekozen.
Klopt, maar dit topic is geopend naar aanleiding van de stakingen in het onderwijs enige tijd terug en niet naar aanleiding van stakingen in het openbaar vervoer, de luchtvaart of de zorg (of welke andere sector dan ook), dus logisch dat hier nu gesproken wordt over het onderwijs en even niet over andere beroepen.
Neemt niet weg dat er meer zware beroepen zijn, maar die vergelijking gaat helemaal niet op.