Write a soldier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:40

Goede lijst san87. Stuur trouwens wel dan naadloze sokken, zoals bv bij Xenos te krijgen is!!! En bij Xenos (en wandelwinkels) kun je ook van die kleine pakjes kopen met zeepblaadjes. Ideaal! Zal aan mijn zwager nog wel even vragen (zelf militair) waar je mannen en vrouwen op uitzending blij mee kan maken :)
En van die microvezel handdoekjes. Die dus heel snel opdrogen. Dat gaf mijn zwager als tip toen ik voor het vriendje van zusje vorig jaar kerstcadeautjes gaf (die begon toen aan opleiding voor het korps).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:43

Polivy schreef:
Goede lijst san87. Stuur trouwens wel dan naadloze sokken, zoals bv bij Xenos te krijgen is!!! En bij Xenos (en wandelwinkels) kun je ook van die kleine pakjes kopen met zeepblaadjes. Ideaal! Zal aan mijn zwager nog wel even vragen (zelf militair) waar je mannen en vrouwen op uitzending blij mee kan maken :)
En van die microvezel handdoekjes. Die dus heel snel opdrogen. Dat gaf mijn zwager als tip toen ik voor het vriendje van zusje vorig jaar kerstcadeautjes gaf (die begon toen aan opleiding voor het korps).

Ik zal de lijst even editten, dan kan deze zo in de OP zonder dat de maakster hem helemaal aan moet passen :D.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:44

Heeft jullie soldaat trouwens zijn naam voorgesteld in de eerste mail zeg maar waarin je de gegevens krijgt? Die van mij niet namelijk maar "iets" in het adres komt overeen met "iets" in het emailadres.. Ik heb alleen geen idee of dat haar naam dan is, aangezien ik niks snap van die adressen!

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:45

Komt helemaal goed!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:46

Dan schrijf je toch die aanhef aan die 'iets' en vraagt of dit klopt. Of je begint met iets als 'hello soldier' en vraagt dan bv om de naam. Zou er niet zo moeilijk over doen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:47

myxlea schreef:
Heeft jullie soldaat trouwens zijn naam voorgesteld in de eerste mail zeg maar waarin je de gegevens krijgt? Die van mij niet namelijk maar "iets" in het adres komt overeen met "iets" in het emailadres.. Ik heb alleen geen idee of dat haar naam dan is, aangezien ik niks snap van die adressen!

Op het forum hebben ze geadviseerd je soldaat, wanneer je voor het eerst schrijft, met bijv. SGT. Wonderfull aan te spreken en hem/haar dan te vragen naar de naam, mocht je dat niet duidelijk zijn.

Mocht je geen antwoord krijgen (wat heel goed mogelijk is), dan ook gewoon je soldaat blijven aanspreken met bijv. bovengenoemde titel :).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:49

Bij mij stond haar naam er gewoon bij. Jammer genoeg kan ik haar niet op FB vinden...

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:56

_San87_ schreef:
myxlea schreef:

Op het forum hebben ze geadviseerd je soldaat, wanneer je voor het eerst schrijft, met bijv. SGT. Wonderfull aan te spreken en hem/haar dan te vragen naar de naam, mocht je dat niet duidelijk zijn.

Mocht je geen antwoord krijgen (wat heel goed mogelijk is), dan ook gewoon je soldaat blijven aanspreken met bijv. bovengenoemde titel :).

Oke dankjulliewel! En SGT. Wonderfull, waar staat dat dan eigenlijjk precies voor? :)

haha sorry voor al mijn vragen, maar dan weet ik wel waar ik over schrijf zeg maar :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:57

sergeant wonderfull? Wat een opening...?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:59

myxlea schreef:
_San87_ schreef:

Oke dankjulliewel! En SGT. Wonderfull, waar staat dat dan eigenlijjk precies voor? :)

haha sorry voor al mijn vragen, maar dan weet ik wel waar ik over schrijf zeg maar :P

Sergeant ;). En het is maar een voorbeeldje, hoor. Je hoeft het niet zo te doen :).

F_Orumster schreef:
sergeant wonderfull? Wat een opening...?

Het zijn wel Amerikanen he ;).

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:59

SGT is dus sergeant. En Wonderfull de achternaam. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:00

Ja das waar, maar wij zijn nuchtere NLers :D
Ik snap dat dear opponent te nuchter is, maar ik zou dear sgt wfll niet uit mn pen kunnen krijgen ;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:02

Offe: Hi there!

Altijd goed.....

Krijgen we een link als het HK topic open gaat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:02

F_Orumster schreef:
Ja das waar, maar wij zijn nuchtere NLers :D
Ik snap dat dear opponent te nuchter is, maar ik zou dear sgt wfll niet uit mn pen kunnen krijgen ;)

I know :D. Ik heb ooit eens regelmatig moeten corresponderen met Amerikanen en ze gaan echt prat op dat soort dingen. Hoe slijmeriger je mail, hoe eerder je antwoord krijgt :7.

Ik zou zoiets er wel boven kunnen zetten, vooral omdat ik weet dat het gewaardeerd wordt en ik het ook echt super vinden wat ze doen :).

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:03

ah op die manier, ik snapte het wonderfull inderdaad al niet. Ik heb nu mijn opening maar met hello soldier en in mijn brief gevraagd of de naam die ik dacht dat het was, het ook echt is. Is toch wel wat makkelijker haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:07

Ik zou even kijken of je achter hun 'rank' kan komen en dat als aanhef gebruiken :).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:08

_San87_ schreef:
I know :D. Ik heb ooit eens regelmatig moeten corresponderen met Amerikanen en ze gaan echt prat op dat soort dingen. Hoe slijmeriger je mail, hoe eerder je antwoord krijgt :7.

Ik zou zoiets er wel boven kunnen zetten, vooral omdat ik weet dat het gewaardeerd wordt en ik het ook echt super vinden wat ze doen :).

Ik heb een week in de US gewerkt, om er eea te leren. Als ik het dan ging proberen dan voelde ik me net een klein kind zo lovend ze kunnen doen: oooooh my goddd, you are amaaaazing, like you've been doing it for aaaaages! Met de nodige handen op armen en schouders. Nouja, het is wel lief hoor ;)

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:10

Ik ben gewoon met Hey Kayla begonnen.
haar mailadres was ook alleen Kayla..en ze is 22 , scheelt ook wel :)

Bij comment in mijn mail stond waar ze allemaal van houdt, mocht je iets willen sturen.
ik heb echt een mega lange mail van haar teruggekregen....

Zal me vanavond eens verdiepen in een uitgebreid antwoord.. we hebben wel wat overeenkomsten en dat is leuk!!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:12

Die van mij zag er ook uit als iemand van mijn leeftijd, dus ik heb gewoon 'dear+naam' gedaan. Best informeel vergelijken met sergeant en wonderfull, nu ik erover nadenk :o

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:20

Meiden hij is bijna klaar, excuus als je naam er niet bij staat :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:21

bliksempie schreef:
Meiden hij is bijna klaar, excuus als je naam er niet bij staat :D

ben benieuwd :D

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:22

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:23

Wat komt hier handige informatie bij :D
Zal hier vanavond laatste pagina's nog even bijlezen en denk dat ik me Woensdag ook ga aanmelden :D Tenminste wel deze week :)

En las dat jullie ook HK gingen openen :D Wat een leuk idee zeg!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:25

Ik ben gevalideerd en moet nu wachten op een soldaat! *\o/*

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:33

ik had na 2 dagen een soldaat :)