Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:55

lesilla schreef:
Zie toch op het einde van de gratie film een beest die aan het opgeven is, kan me niet voorstellen dat het enkel vermoeidheid is. Enorm shockerend filmpje inderdaad, de gruwel van de mensheid. Ook al is het maar een stier zien we toch waar de mens in staat is.

idd
je schaamt je soms om een mens te zijn...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:55

Welke details wil je? ;)

FlyAway

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:57

Volgens mij wil ze geen details, maar geeft ze aan dat het details zijn of het nou vet is of spieren, grapje dus ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:58

FlyAway schreef:
Volgens mij wil ze geen details, maar geeft ze aan dat het details zijn of het nou vet is of spieren, grapje dus ;)

Och op die fiets. ha-ha ;)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:58

Wat ontzettend sneu....voor de stier. Misschien is het al gezegd, maar jaren voordat de stier de arena betreed heeft hij een prachtig leven gehad op de groene weides. Althans, dat heb ik me in Andalusie door een gids laten wijsmaken :+ Maar dat is natuurlijk nog geen vrijbriefje om deze prachtige dieren zo te mishandelen.
Heeft de matador dit verdiend? Ik zou zeggen risico van het vak. Hopelijk schrikt dit anderen af.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:00

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:01

Uitputting...
je ziet dat hij al haast niet meer naar een stilhangend rood doek dreigt :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:02

lesilla schreef:
Thirty maar als die dertig meter loopt heb je al geen zwaard meer nodig.

_O-

Enne juist op die plek (de nek) hebben ze wat meer vet. Maar ik zeg het niet om stierenvechten goed te keuren hè ;) alleen dat ik het eens heb gehoord.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:08

ech respect voor de stier.. en ook de rest van de stieren die dit helaas niet overleven.. gelukkig wordt vanaf 1 januari het stiervechten overal verboden.. hoop nu dus ook dat iedereen zich daar aan gaat houden :(

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:09

21deees dat is niet waar, het verbod geldt in Catalonië dat is slechts een klein deel van Spanje (om van andere landen waar ze ook gevechten houden niet te spreken)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:10

FlyAway schreef:

:j :D Ik heb geen verstand van koeien. Was een van de eerste google zoekresultaten op 'stier vet' }>

Even ontopic: ik snap best dat die mensen daaro in een heel andere cultuur leven, en daardoor andere normen en waarden hebben. Die denken niet aan het welzijn van de stier, die vinden het gewoon 'normaal'.

Dat klinkt heel apart maar ik 'snap' dat pas sinds dat ik hier woon - veel honden leven aan de ketting 24/7 en daar wordt ook niet bij nagedacht. Dat is 'gewoon'. Zo zijn mensen opgegroeid, en dat duurt jaren/tientallen jaren voordat dat een beetje bijtrekt.

Niet dat ik voor het stierenvechten ben oid. Ik hoop dat de matador herstelt, maar dat het nog even duurt zodat hij tijd heeft om erover na te denken dat zijn sport (of wat het dan ook is) niet je-van-het is, en eigenlijk niet meer kan in 2011.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:15

Citaat:
Dat klinkt heel apart maar ik 'snap' dat pas sinds dat ik hier woon - veel honden leven aan de ketting 24/7 en daar wordt ook niet bij nagedacht. Dat is 'gewoon'. Zo zijn mensen opgegroeid, en dat duurt jaren/tientallen jaren voordat dat een beetje bijtrekt.

dat begrijp ik, dierenwelzijn is daar sowieso anders, maar dan nog, een hond 24/7 aan een ketting of een stier moedwillig mishandelen en verminken om het uiteindelijk de dood in te jagen, dat mag niet 'gewoon' meer zo zijn

Idd wat je zegt, anno 2011 mag daar wel eens anders over na worden gedacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:16

Thirty schreef:
FlyAway schreef:

Even ontopic: ik snap best dat die mensen daaro in een heel andere cultuur leven, en daardoor andere normen en waarden hebben. Die denken niet aan het welzijn van de stier, die vinden het gewoon 'normaal'.

Precies.
Zo overtuigd als wij zijn dat het verkeerd is, zijn zij misschien wel dat het goed is. En wij denken dan: ja, maar wij hebben gelijk. En zij denken precies hetzelfde. En weer denken wij dan: ja maar wij hebben ECHT gelijk, en weer denken zij hetzelfde.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:22

heel sneu van die stier, ;( vind dat dit verboden moet worden, met stieren vechten !
hoop dat die man flink geraakt is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:23

Ik zat net het door Jus geposte filmpje te kijken en dan vraag ik mij af of zoiets ook niet kan zónder die speren, zónder dat zwaard. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik het, zonder al dat bloed en die steekpartijen, niet eens zo schokkend vind. In dat geval zou het meer een soort van spel of dans worden.

Zonder dat de stier daarvoor gruwelijk mishandeld hoeft te worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:24

_San87_ schreef:
Ik zat net het door Jus geposte filmpje te kijken en dan vraag ik mij af of zoiets ook niet kan zónder die speren, zónder dat zwaard. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik het, zonder al dat bloed en die steekpartijen, niet eens zo schokkend vind. In dat geval zou het meer een soort van spel of dans worden.

Eens!
Dan vind ik het al snel een stuk respectvoller! :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:25

Colway schreef:
Citaat:

dat begrijp ik, dierenwelzijn is daar sowieso anders, maar dan nog, een hond 24/7 aan een ketting of een stier moedwillig mishandelen en verminken om het uiteindelijk de dood in te jagen, dat mag niet 'gewoon' meer zo zijn

Idd wat je zegt, anno 2011 mag daar wel eens anders over na worden gedacht

Ben ik met je eens - maar ik bedoel alleen te zeggen dat het gewoon een lange tijd duurt voordat mensen snappen dat iets wat heel normaal voor hun geweest is, kennelijk toch niet zo geaccepteerd wordt door de rest van de wereld.

Wat een krom NL's. Iig...het duurt jaren voordat een maatschappij veranderd. Er is al een goed begin met het gedeeltelijke verbod, hopen dat deze lijn zich doorzet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:25

Jolliegirl schreef:
_San87_ schreef:

Eens!
Dan vind ik het al snel een stuk respectvoller! :j

Ja, ik ook :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:29

_San87_ schreef:

Eerlijk gezegd vind ik het dan nog steeds echt een domme sport. :') Maar het is in ieder geval wel liefdevoller en pijnvrij (als het goed is).
Ik vraag me alleen af of het dan nog mensen trekt. Want volgens mij wil men juist kijken (hoe ziek wij dat hier ook vinden) naar de drama die het huidige stierenvechten met zich mee brengt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:31

Guernica schreef:
_San87_ schreef:

Eerlijk gezegd vind ik het dan nog steeds echt een domme sport. :') Maar het is in ieder geval wel liefdevoller en pijnvrij (als het goed is).
Ik vraag me alleen af of het dan nog mensen trekt. Want volgens mij wil men juist kijken (hoe ziek wij dat hier ook vinden) naar de drama die het huidige stierenvechten met zich mee brengt.

Of het dom is, is een andere discussie. Genoeg mensen die paardrijden dom vinden en dierenmishandeling.

Of het mensen trekt weet ik niet. Maar het lijkt mij dan gewoon veel mooier, omdat je er geen dier voor hoeft te mishandelen... Mja, ik weet ook niet wat er in de gedachten van die Spanjaarden omgaat. (En van de mensen in andere landen waar ze stieren vechten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:33

Ik spreek voor mezelf en ik begin geen discussie.

Wat ik denk is dat het (onbewust) een kick is op macht. Kijk, de mens is beter dan dieren. Wij staan bovenaan, wij zijn het machtigst en het sterkst.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:34

Tja, wat is erger. Zeehondjes doodknuppelen, honden en wasberen levend villen, stierenvechten, beren laten dansen op hete platen voor toeristen...
Ik vind het allemaal even wreed en van mij mochten ze het allemaal gister nog verbieden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:34

Thirty schreef:
Tja, wat is erger. Zeehondjes doodknuppelen, honden en wasberen levend villen, stierenvechten, beren laten dansen op hete platen voor toeristen...
Ik vind het allemaal even wreed en van mij mochten ze het allemaal gister nog verbieden.

En ik ben het helemaal met jou eens! _/-\o_

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:46

_San87_ schreef:

Ik vraag me alleen af hoeveel stierenvechters het dan nog zonder verwondingen vanaf gaan brengen, want van te voren maken ze de stier helemaal suf door hem alvast te verwonden en uit te dagen zodat hij moe wordt.. als hij daar fris en fruitig staat gaat het er misschien wel heel anders aan toe.. misschien juist wat meer drama :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:48

Fiffill schreef:
_San87_ schreef:

Ik vraag me alleen af hoeveel stierenvechters het dan nog zonder verwondingen vanaf gaan brengen, want van te voren maken ze de stier helemaal suf door hem alvast te verwonden en uit te dagen zodat hij moe wordt.. als hij daar fris en fruitig staat gaat het er misschien wel heel anders aan toe :Y)

Ach ja, laten we de rollen eens omdraaien, waarom niet :D.