Vlees noch vis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:30

Ik zou wel mee willen hoor :j vind dat wel interessant

Grapjasjes12

Re: Vlees noch vis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:31

Ik kijk niemand aan op het eten van eieren en zuivel, zal ff lekker worden :+ De termen waren gewoon niet correct.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:32

Ik ben een echte gangbaar vlees eter.. Miss valt zon toer de boer wel te regelen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:34

Ik wil ook wel een toer de boer Brabant. Mijn paard staat naast een varkenshouderij, niet fijn die geluiden die uit die stallen komen. Maar naar het schijnt maken varkens die herrie al om het minste geringste. Zou er graag eens binnen kijken, maar durf dat niet zo goed te vragen. Beetje bang voor mijn eigen reactie als ik het echt niet oke vindt hoe die varkens erbij staan.
Mijn paard heeft ook op een melkvee bedrijf gestaan en dat vond ik allemaal nog wel kunnen. Al koop ik wel biologische melk en yoghurt, maar kaas dan weer meestal niet, vooral omdat dat er weinig is.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 22:40

bij de manege waar ik vroeger reed hadden ze heel veel melk koeien. En die werden vaak nog beter behandeld dan de paarden. een keer was er een geopereerd en toen mocht die alleen op zand dus toen lag die een paar dagen in de bak. Gewoon waar de lessen gegeven werden :') Alleen stonden de koeien ( een een deel van de paarden) wel de hele winter in stands. De hele winter stil dus. en hoe de boer er mee omging was ook niet altijd lief.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:45

OldSkipper schreef:
Nee net als burka's en hoofddoekjes... burka's vind ik enge dingen, hoofdoekjes heb ik persoonlijk niets op tegen maargoed t gaat van t 1 naar t ander.. nu is ineens al t vlees (en kaas!) in de supermarkt hallal omdat de moslims het anders niet willen kopen... je zou haast gaan denken dat dat betekend dat er ondertussen meer moslims in Nederland wonen dan gewone nederlanders. Maargoed dat is weer een hele andere discussie

Ik koop ook regelmatig halal vlees.
Zo ken ik meerdere Hollandse mensen die halal kopen.

En daarnaast "de gewone Nederlander" bestaat niet.
Ooit problemen ermee gehad dat er pizza's in Nederland kwamen of Chinees/Grieks eten?
Ik weet nog dat er Feta (en mozzarella) kaas in de winkel kwam en er familie was die dat overdreven vonden.. wie wilde nu dat buitenlandse gedoe? Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg!.. en nu.. veel mensen kopen het, zonder problemen.
Veel mensen kopen zonder na denken een broodje kebab of shoarma, maar zodra het halal heet is het een probleem?!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:54

Brainless, mag ik vragen waarom jij halal vlees koopt? :)

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:00

Bij mij op stal zitten er ook kippen, 2 stallen ( die serieus kunnen stinken in de zomer). Ben er nog niet binnen geweest, maar kan me wel voorstellen hoe het eruit ziet. Worden wel goed verzorgt ( zijn legkippen), maar na een tijd worden ook zij geslacht en komen er weer nieuwe

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:08

Jolliegirl schreef:
Brainless, mag ik vragen waarom jij halal vlees koopt? :)

Vers vlees.
Je besteld een lam (of gedeelte) en je krijgt hem geslacht (en gedeeld) geleverd.

Ook in de supermarkt koop ik regelmatig halalvlees (uit de diepvries).
Vroeger kocht ik al bepaalde pizza's en kebab ed. maar toen stond er nog halal op.
Nu koop ik hetzelfde en staat er wel halal op en is het voor sommige "ineens" een probleem.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:17

Voor mij waren die filmpjes veel zeggend. Heb toen thuis gezegt dat ik geen halal vlees wou eten. Als ik het al eet is dat omdat het niet staat aangegeven op de verpakking en dat zouden ze toch mogen doen

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:18

Hier thuis eten we iedere dag vlees. Mijn vader en ik lusten geen vis dus dat valt af. Ik eet vaak kip, omdat ik niet goed tegen varkensvlees kan. Rundvlees heb ik weer nodig om mijn ijzer goed op pijl te houden. Zo af en toe koop ik eens een vleesvervanger, maar zou dat niet iedere dag kunnen eten :n

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:32

mijn complimenten voor de rust en goed onderbouwde argumenten hier!

@Saskiakefie en arans, denkje dat er nog meer mensen interesse hebben in een Toer de boer/bokker meet boer? :P het is voor mij wel regelbaar met mijn huidige connecties (goh wat klinkt dat chique :+ )

Helaas kan ik over de kippen niet veel zeggen, ik heb alleen een klasgenoot die kippenboer is.
verder kan ik wel wat vragen over varkens, geiten, schapen en koeien beantwoorden ;)

dus even kleine vraag: denken jullie dat er behoefte is aan een ''voorlichtingsdag'' van de veehouderij?
Ik vind het interessant om erachter te komen of jullie je mening dan bijstellen of anders onderbouwen ofzo.
In elk argument van dit topic zie ik wel wat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 00:49

Dat lijkt mij erg interessant, als ik tenminste met iemand kan meetuffen :D

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 07:23

F_Orumster schreef:
joostvangestel schreef:
Af en toe vegetarisch eten kan geen kwaad, maar ik kan me nog goed herinneren dat we eens een vegetarisch nichtje van mijn vrouw op bezoek hadden. Na een paar dagen schreeuwde onze lichamen om een stuk vlees.

En daarmee concludeer jij dat het ongezond is?
Als je opeens stopt met suikers eten schreeuwt je lichaam ook naar suikers.
Maakt dat suikers gezond?

Nee, beweer ik niet. Wel dat ik mijn lichaam gewend heb gemaakt aan vlees en dat ik persoonlijk niet zonder vlees wil. Vlees is ook heus geen drug, maar mijn spijsverteringssysteem is er wel op ingesteld dat ik regelmatig wat eiwitten via die kant binnenkrijg. Ik heb er dan ook geen zin in om dat te veranderen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:59

Ik snap overigens niet dat je ook vegetarisch moest eten, omdat je nichtje er was. Ik en mijn dochter zijn ook regelmatig de enige vegetariers en dan wordt er op een fijne manier met ons gehouden en de anderen eten wel vlees. No problem. Kan toch ook? :)

Wij verlangen echt niet dat anderen mee doen met ons ofzo en al helemaal niet als het verblijf langer is dan een dag. ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:15

Ik heb de rest ook af gekeken, vond het weer belachelijk hoe die boer beweerde dat die varkens het goed hadden dat ze zich niet om konden draaien, zegt ie ook nog: ze kunnen liggen, ze kunnen staan, doen wat ze willen.. omg hoe dom ben je dan..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:20

saskiakefie schreef:
Ik heb de rest ook af gekeken, vond het weer belachelijk hoe die boer beweerde dat die varkens het goed hadden dat ze zich niet om konden draaien, zegt ie ook nog: ze kunnen liggen, ze kunnen staan, doen wat ze willen.. omg hoe dom ben je dan..

ik zag laatst een boer op de t.v die zijn koeien helemaal niet meer buiten liet.
Ze waren toch prima af binnen?Ze hadden daar hun zaagsel bedje....
Misschien als die boer dat maar iedere dag tegen zichzelf zegt dat hij het uiteindelijk zelf gaat geloven?Mijn broek zakt er in iedergeval van af.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:22

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:23

:D het is nu op TV : Vlees noch vis!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:30

Welke zender

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:31

Op 2

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:31

Mag ik vragen hoe oud die boer is?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:33

Yviertje schreef:
Mag ik vragen hoe oud die boer is?

die was niet jong....ik denk zo ongeveer tegen zijn pensioen aan.
Het was een tijdje terug op een item van eenvandaag

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:34

Geerke ik nodig je een uit om eens te komen kijken en mee te denken voor een oplossing. Alles afkraken is wel heel makkelijk! Zodra er gevraagd word mee te denken haken de meeste af (er zijn uitzonderingen)

Tja die varkensboer staat bekend als niet een van de snuggerste.
Ikzelf ben werkzaam in de varkens, wij hebben vrijloopstallen. Zoals bij die boer op het filmpje zie je ze vaak nog in duitsland, hier minder. (dat was overigens ook in duitsland.)

Ter info: varkens verbranden in de zon, ze hebben ook geen zweetklieren. In de (vrijloop)stal kunnen ze alles doen wat ze willen. Weten jullie dan oplossingen? Die REALISTISCH zijn.!

Want tja alles afkraken, en het nooit met eigen ogen gezien hebben DAAR zakt pas mn broek van af!!!!

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:24

Ooit eraan gedacht dat boeren van die leeftijd niet beter weten? Ze zijn dus niet dom, voor hun is dit de enige manier die ze kennen. Dat kan je ze op die leeftijd niet kwalijk nemen! Beetje meer respect is op zn plaats.