Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:09

xHaithi schreef:
Wie had je eerder geloofd? Stalin die een verhaaltje deed over zijn communisme, of de insiders die naast Stalin leefden en die zijn bevelen moesten opvolgen maar het daar daarom niet altijd mee eens waren (bevel is immers bevel, bevelen weiger je niet)? Of misschien de bevolking die het onderging? Ik weet wel welke kant ik het geloofwaardigst zou vinden in ieder geval.

Ja, ik ook hoor :D

Of het te vergelijken is met deze situatie? Dat vraag ik me dan wel weer af.

Een verhaal heeft simpelweg veel kanten en nóg meer intepretaties. Daarom zijn we allemaal mensen. Dus vanaf welke kant de informatie ook komt, je zult er kritisch naar kunnen kijken en zelf een conclusie vormen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:16

ranna schreef:
Dan kom je er eindelijk eens achter dat niets is wat het lijkt.

Zelfs Zeitgeist en al de vervolgjes erop zijn niet wat ze lijken :)*

furious

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:34

Er komen weer beelden naar buiten. Zag er niet een op tv dat Osama naar zich zelf kijkt op tv.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:27

joostvangestel schreef:
ranna schreef:
Dan kom je er eindelijk eens achter dat niets is wat het lijkt.

Zelfs Zeitgeist en al de vervolgjes erop zijn niet wat ze lijken :)*

Je hebt helemaal gelijk. It's all in the mind :j

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:04

In Zeitgeist vind ik ze ook een beetje doordraaien hoor, maar dat er spelletjes gespeeld worden is duidelijk.
Past allemaal in het paatje van de Illuminatie die uit zijn op de totale wereldorde, hier zijn ze al eeuwen mee bezig. De geschiedenis door zijn het niet degene die in the picture staan die het voor het zeggen hebben maar de mannetjes daarboven die de touwtjes in handen hebben.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:24

het wachten is op Wikileaks willen we echt weten hoe en wat er nu gebeurd is

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:29

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:06

Van mij mag Putin een rede voor de VN voeren;
- Osama Bin Laden was een onacceptabele moord
- gericht Gadaffi probeen te elimineren zijn onacceptabele moordpogingen

Het is internationaal staatsterrorime door degene met de grootste knuppel; het treden van recht en mensenrecht door het recht van de sterktse.

De VS en vazallen verspelen élk recht van spreken en bewijzen de boeman te zijn.
Wij, het westen, zijn de bezetters, de onderdrukkers in Iraq en Afghanistan. Dat is begonnen met het weggeven van door de Britten bezet Palestina aan joodse vluchtelingen.
Zelfverdediging daartegen is echt geen terrorisme, maar een récht.

De moord op Bin Laden en de moordpogingen op Gadaffi zijn echt elke redelijkheid voorbij. Het westen moet zich héél diep :o

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:10

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:28

Taffje schreef:
In Zeitgeist vind ik ze ook een beetje doordraaien hoor, maar dat er spelletjes gespeeld worden is duidelijk.
Past allemaal in het paatje van de Illuminatie die uit zijn op de totale wereldorde, hier zijn ze al eeuwen mee bezig. De geschiedenis door zijn het niet degene die in the picture staan die het voor het zeggen hebben maar de mannetjes daarboven die de touwtjes in handen hebben.

Iets teveel Dan Brown gelezen? ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:38

Goh, het lijkt wel religie. Elk kamp gelooft iets anders en probeert eindeloos bewijzen te vinden om hun waarheid te onderbouwen. Zonder zich daarbij te realiseren dat waarheid iets heel subjectiefs is, hoeveel bewijs, foto's, dna-profielen, filmpjes van de moord, of zelfs lichamelijke aanwezigheid bij de moord je ook hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:39

Huertecilla schreef:
De moord op Bin Laden en de moordpogingen op Gadaffi zijn echt elke redelijkheid voorbij. Het westen moet zich héél diep :o

Ik geloof dat dit de allereerste keer is dat ik het met je eens ben (en je tekst gewoon begrijp).

Alhoewel ik wel vind dat je zo'n kerel als Bin Laden beter kwijt kunt zijn dan rijk.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:59

stef schreef:
Taffje schreef:

Iets teveel Dan Brown gelezen? ;)

Dan Brown heeft het ook niet allemaal zelf bedacht, al geeft die er wel een leuke draai aan ;)

Miepie77 schreef:
de echte reden van de begrafenis op zee (even apeldoorn bellen)
http://www.dumpert.nl/mediabase/1472041 ... raven.html

:')

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:16

Huertecilla schreef:
Van mij mag Putin een rede voor de VN voeren

Gelukkig is Putin het lieverdje van de klas :+

Volgens mij is het al véél eerder begonnen dan bij Palestina, namelijk bij het koloniserend gedrag van onze voorvaderen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:52

Taffje schreef:
Dan Brown heeft het ook niet allemaal zelf bedacht, al geeft die er wel een leuke draai aan ;)

Klopt, die heeft met name héél erg veel onderzoek gedaan, hij is bijna zelf Langdon ;)
Maar goed, ik weet niet in hoeverre je eerste opmerking serieus is, maar ik heb dan weer een docu gezien die aangeeft dat de illuminatie nooit hebben bestaan in een dergelijke machtige vorm

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:24

Tja, als het al zou bestaan zal niemand dat toegeven maar ik geloof er wel in dat er een groep is die het doel nastreeft.
En of dat nou in de vorm is zoals men beschrijft. (Ik geloof al helemaal niet in de satanische achtergrond en dergelijke spookverhalen) Er bestaat volgens mij wel een 'onderliggende' samenwerking om zo groot mogelijke macht te bewerkstelligen en in deze groep vind je naar mijn idee wel veel grootindustriëlen (die zijn soms niet voor niets zo groot geworden) en politici, dus combi van geld en macht, en geld maakt macht dus tel maar op. Ja, en als je het over geld hebt komt de Joodse invloed ook weer om de hoek want daar zit doorgaans veel geld dus macht......... en zo kunnen we nog wel even door gaan.

We zullen nooit weten hoe het precies zit maar dat er andere belangen zijn dan ze ons doen geloven daar ben ik wel van overtuigd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:26

Illuminatie heeft ook helemaal geen satanische achtergrond :n

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:40

Geloof ik ook niet maar er zijn mensen die beweren/geloven dat het van satanisme aan elkaar hangt met bijbehorende rituelen. Dat de illumitati door de satan wordt aangestuurd....

Geeft wel weer leuke input voor de filmindustrie die mede verantwoordelijk zijn voor het verspreiden van dit soort fantasierijke ideëen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:47

tja maarja, dat hou je bij geloof natuurlijk altijd. T is maar net wat je geleerd wordt. En als je alles klakkeloos aanneemt zonder zelf enig onderzoek te doen, dan houdt het op ;) (hoewel er dan ook weer mensen zijn die daar compleet in doorslaan met complotten etc ;) )

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:54

Och, de een noemt het complot, de ander politiek :+

Maar dat is dus het grote probleem dat het grote gros maar gewoon aanneemt wat er verteld wordt, dat is ook de reden dat bepaalde mensen zoveel macht kunnen hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:43

LuvdaTossa schreef:
Huertecilla schreef:
Van mij mag Putin een rede voor de VN voeren

Gelukkig is Putin het lieverdje van de klas :+

Volgens mij is het al véél eerder begonnen dan bij Palestina, namelijk bij het koloniserend gedrag van onze voorvaderen.

Dít conflict begint met het weggeven van Palestina.

De voedingsbodem zijn de kruistochten naar die regio.
Het is niet voor niets dat westerlingen nog steeds ´Franji´ (Franken) genoemd worden.

Door het weggeven van Palestina en het onredelijke met twee maten metende steunen van de staat Israel door vooral de VS is dit gewoon landjepik; de tiende kruistocht welke tot de bezetting van Iraq en Afghanistan heeft geleid.
Het nu ook nog inmengen in Libië is uitbreiding. De reden is volstrekte ónzin want wat Israel in de Gaza strook doet is minstens zoveel reden om de Israelische president te bestoken met raketten.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:43

HC: Je kunt altijd voorbeelden voeren uit de geschiedenis, maar het probleem daarbij is dat dan iedereen een hekel moet hebben aan iedereen. Wij aan de Fransen, de Duitsers en de Engelsen, want in het verleden hebben al die landen wel iets vervelends gedaan met Nederlanders. We kunnen het nu redelijk vinden met die landen, maar vooral omdat we al meer dan een halve eeuw in vrede met elkaar leven.

Het probleem tegenwoordig is vooral publieke opinie. De aaibaarheidsfactor van Khadaffi is een stuk minder dan de aaibaarheidsfactor van de Israelische president. Die laatste heeft het voordeel van de steun door plaatvervangende schaamte.

Isreali's zelf houden van deze quotes:
Mark Twain in 1867 schreef:
"..... A desolate country whose soil is rich enough, but is given over wholly to weeds... a silent mournful expanse.... a desolation.... we never saw a human being on the whole route.... hardly a tree or shrub anywhere. Even the olive tree and the cactus, those fast friends of a worthless soil, had almost deserted the country."

Mark Twain's uitspraken zijn overigens wel betwist, maar dit is wat veel Israeli's geloven. In die tijd woonden er 500.000 mensen in Palestina, en de manier waarop ze met het land omgingen bood niet genoeg voedsel voor dat halve miljoen. Nu wonen er 15 keer zoveel mensen in Palestina/Israel en is Israel een netto exporteur van voedsel. Wat een groot verschil. In feite produceert Israel meer dan genoeg eten voor zowel Palestijnen als Joden. Als men in vrede met elkaar kon leven kon het land zichzelf goed voorzien in de behoeftes van al haar bewoners.

In 1917 verloor het Ottomaanse rijk Palestina aan de Britten, daarna kwam de immigratie op gang
Van 1936-1939 was er een Arabisch/Palestijnse opstand tegen Brits bestuur, in 1937 kwam het advies dat de Joden 1/3 deel van Israel zouden krijgen. Dit werd geweigerd door de Arabieren.
In 1947 deelde de VN Palestina op in drie delen: een Arabisch, een Israelitisch en een Internationaal bestuurd deel
In 1947-1948 woedde er een burgeroorlog in Palestina
In 1948 werd Israel tot onafhankelijke staat uitgeroepen, de USA erkent Israel binnen een half uur
In 1948 vallen daarop 5 Arabische staten Israel aan. Israel slaat aanval af en bezet vanaf dat moment meer gebied dan wat eerst toegewezen was
In 1956 tijdens de Suezcrisis bezet Israel de Sinai en trekt zich ook weer terug
in 1964 wordt de PLO opgericht
In 1967 (6daagse oorlog) roepen Egypte en Syrie weer de oorlog over Israel uit, Israel slaat terug en bezet de Golan hoogte en de Sinai in; Als Jordanie ook aanvalt, bezet Israel ook de westelijke Jordaanoever (met 1 miljoen Palestijnse inwoners)
In 1973 vallen Egypte en Syrie aan tijdens de Jom Kipoer oorlog. Israel verdedigt zich, er gebeurt verder niets.
In 1979 wordt de vrede met Egypte getekend
in 1981 annexeert Israel de Golan hoogte en stelt dat Jeruzalem helemaal bij Israel hoort.
In 1982 verjaagt Israel de PLO uit Libanon
In 1987 breekt de eerste intifada uit
In 1991 wordt Israel aangevallen door Iraakse raketten
1993-1995. Oslo akkoorden: israel erkent PLO, PLO staakt terrorisme. Hamas neemt die rol over van het PLO

en feitelijk gaat het verhaal gewoon door. Israel doet af en toe iets leuks (nou ja, met geweld Joden ontruimen uit hun nederzettingen was leuk voor de Palestijnen, niet leuk voor de Joodse kolonisten) en af en toe iets schokkends (die muur opzetten is niet echt handig, 1100 burgerslachtoffers in Libanon is ronduit schokkend) en Hamas doet dat ook. De grondgebieden die Israel bezet heeft, waren deel van Arabische staten, maar Israel had die nooit gehad als die Arabische staten nooit hadden aangevallen. Feit is wel dat Israel de enige democratie is in het midden-oosten (voor het gemak hoort Turkije daar even niet bij), ook iets waar je over na kunt denken. Let wel: ook democratische staten kunnen fouten maken, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die zich echt in de schoenen van een Israeliet of een Palestijn kunnen zetten. Geen fijn leven aan geen van beide kanten.

Maar goed, te veel over Israel. Daar zit nog veel mee fout, maar terug over OBL. De USA heeft weer eens een belangrijke Christelijk gebod overtreden, maar daar zijn ze kennelijk al aan gewend. Er stond volgens mij 50 Miljoen op het hoofd van OBL, levend was hij meer waard dan dood. Ik geloof niet dat de USA er ooit een geheim van gemaakt heeft dat ze zich door niets en niemand laten weerhouden om OBL te straffen. Ook heeft OBL duidelijk gezegd dat hij de doden van 911 bijzonder terecht vond en dat die mensen het verdiend hadden om te sterven. Ik weet niet wanneer een president van de USA voor het laatst openlijk heeft gezegd zoveel burgerslachtoffers noodzakelijk waren voor het doel. De laatste gerichte daad in die richting was denk ik Nagasaki (die overigens veel groter was van schaal). Sinds de Vietnamoorlog heeft de USA steeds meer gedaan aan het voorkomen van het maken van burgerslachtoffers. Iemand die het maken van burgerslachtoffers als doelstelling heeft is -dus- verwerpelijk.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:46

Nu is het wachten tot iemand de foto's van het lijk naar buiten smokkeld, de CIA gaat erop toezien, maar die senatoren zullen van alles proberen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:53

Goed nieuws:

http://www.bloomberg.com/news/2011-05-1 ... lling.html

Dat de VS vionden dat deze moord conform hun normen en waardes is, is geen rechtvaardiging maar illustrerend voor het prbleem.
´Enhanced interrogation´ is ook gewoon martelen ook al vinden zij het in het belang van hun nationale veiligheid.
Wat de VS in feite rechtvaardigen is én regelrecht lynched én dat bijvoorbeeld Gadaffi nu raketten op alle staatshoofden binnen de Nato afvuurt :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:02

joostvangestel schreef:
Sinds de Vietnamoorlog heeft de USA steeds meer gedaan aan het voorkomen van het maken van burgerslachtoffers.

Geloof je dat zelf?
Zeker nog niet op ´depleted uranium ammunition´ gezocht?!
´Verarmd´ is nog steeds gevaarlijk radio-actief :)*

http://nucnews.net/2000/du/dulv.htm

Lees anders dit eens: http://www.amazon.com/Discounted-Casual ... 4885173019

Afbeelding

De VS gebruiken het als een goedkope manier om nucleair afval te dumpen, wétende dat er op grote schaal gezondheidsproblemen bij de burgerbevolking door komen op korte en lange termijn.
Honderdduizenden tonnen d.u. zijn en worden rondgeschoten in Iraq en Afghanistan.
Ze schieten het nu in Lybië af....

Er is maar één woord voor; crimineel.