Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Dat zou best kunnen.. ik ken iemand die woont in een klein dorp in Brabant, daar hebben ze een ontzettende hekel aan buitenlanders en was de PVV dan ook de grootste partij met de landelijke verkiezingen - en volgens mij wonen er serieus gewoon helemaal geen buitenlanders daar.Denk dat die het niet zouden overleven namelijk. Is ook wel erg hoor daar, niet alleen wat buitenlanders betreft.
Weet natuurlijk niet hoe dat met andere dorpen zit, kan net zo goed dat dit een uitzondering is.
Woon zelf in een grote stad (en stem links
).
loesje688 schreef:en omdat ze geen referentie hebben, gaan ze er maar vanuit dat alle buitenlanders zo crimineel zijn als vaak wordt gesuggereerd.
Heino schreef:loesje688 schreef:en omdat ze geen referentie hebben, gaan ze er maar vanuit dat alle buitenlanders zo crimineel zijn als vaak wordt gesuggereerd.
De enige ervaring die mijn oma met buitenlanders heeft is heel behulpzame mensen die haar helpen bij alles wat ze kunnen. En toch stemt ze PVV... Oja, en ze heeft een keer gevochten met de buitenlandse buurvrouw maar dat was niet de schuld van de buurvrouw
M3lisss schreef:Je oma heeft gevochten met de buurvrouw?
LETS schreef:En ook al ben ik zelf student, de maatregelen mbt het inperken van de studiefinanciering vind ik ook niet erg. Ik ben volgend jaar klaar en heb dan 4 jaar gestudeerd. Ik had dus nog 2 jaar mogen uitlopen. Studenten verliezen soms uit het oog hoe duur studeren is en hoe dankbaar je mag zijn dat je de kans en de hersens hebt, dus dan vind ik ook dat je effectief moet studeren en er niet met de pet naar moet gooien. 6 jaar studeren is prima te doen over het algemeen.
Maargoed, ieder zijn mening, en het kabinet zit er nog maar zo kort, je kunt de echte resultaten pas over een paar jaar zien. Politiek is en blijft ingewikkeld..
Eefske schreef:Kaakchirurgen zullen wel uitsterven. Geneeskunde én tandheelkunde? Niemand die daar het geld voor heeft. Op deze manier gaat studeren weer voor de elite worden...
Eefske schreef:LETS schreef:En ook al ben ik zelf student, de maatregelen mbt het inperken van de studiefinanciering vind ik ook niet erg. Ik ben volgend jaar klaar en heb dan 4 jaar gestudeerd. Ik had dus nog 2 jaar mogen uitlopen. Studenten verliezen soms uit het oog hoe duur studeren is en hoe dankbaar je mag zijn dat je de kans en de hersens hebt, dus dan vind ik ook dat je effectief moet studeren en er niet met de pet naar moet gooien. 6 jaar studeren is prima te doen over het algemeen.
Maargoed, ieder zijn mening, en het kabinet zit er nog maar zo kort, je kunt de echte resultaten pas over een paar jaar zien. Politiek is en blijft ingewikkeld..
Ik ben het wel met je eens wat betreft het feit dat er wat gedaan mag worden aan langstudeerders en dat er bezuinigd móet worden. En vanzelfsprekend zullen ook wij studenten dat voelen.
Maar de manier waarop is wat mij betreft volledig verkeerd. Ze zouden het langzaam moeten introduceren, mensen die ooit een jaartje bestuur hebben gedaan, krijgen hier nu problemen mee die ze niet hadden zien aankomen.
Daarnaast is er mijns inziens niet gekeken naar de gevolgen voor bepaalde studies. Zelf studeer ik geneeskunde en doe dus een studie van 6 jaar. Maar ook ik zou dan maar 1 jaar extra krijgen voor m'n bachelor en 1 voor m'n master. Waar een student met een 4-jarige studie dus 50% extra tijd krijgt, is dat voor studenten die een 6-jarige studie doen maar 33%. Ik hoor hier nu al problemen voor de studievereniging om volgend jaar een bestuur bij elkaar te krijgen. Geen hond die een jaar meer wil opgeven om aan z'n CV te werken en andere dingen naast z'n studie te doen.
Verder vraag ik me ook af hoe ze het met beroepen gaan doen waarvoor je twee studies moet doen..
Kaakchirurgen zullen wel uitsterven. Geneeskunde én tandheelkunde? Niemand die daar het geld voor heeft. Op deze manier gaat studeren weer voor de elite worden...
Eefske schreef:Ik ben het wel met je eens wat betreft het feit dat er wat gedaan mag worden aan langstudeerders en dat er bezuinigd móet worden. En vanzelfsprekend zullen ook wij studenten dat voelen.
Maar de manier waarop is wat mij betreft volledig verkeerd. Ze zouden het langzaam moeten introduceren, mensen die ooit een jaartje bestuur hebben gedaan, krijgen hier nu problemen mee die ze niet hadden zien aankomen.
LuvdaTossa schreef:Eefske schreef:Kaakchirurgen zullen wel uitsterven. Geneeskunde én tandheelkunde? Niemand die daar het geld voor heeft. Op deze manier gaat studeren weer voor de elite worden...
Niet als het lenen blijft bestaan. Dan blijft het mogelijk om te studeren en later terug te betalen. Wordt nu ook veel gedaan al onder dat soort studeerders.
Heino schreef:M3lisss schreef:Je oma heeft gevochten met de buurvrouw?
Don't ask
Mijn autistische neefje klopte met een verjaardag (met best veel overlast) op het raam van de buurvrouw, waarop de buurvrouw boos naar buiten stormde, en mijn ietwat getikte stiefvader zei dat ze een beurt nodig had als ze zo opgefokt reageerde en toen ineens was mijn oma aan het vechten met de buurvrouw
Maargoed, daarom vind ik de Wilders dus slinks/manipulatief en Fortuyn een intellectuele/eerlijke man: Wilders misleidt de boel door te stellen dat de Islam een onoverkomelijk probleem is zonder Wilders, Fortuyn schetste een beeld aan de hand van feiten en ondebouwde daarmee zijn standpunten. Wilders is vooral veel op onderbuikgevoelens inspelen vind ik. Want je gaat mij bvb niet wijsmaken dat Wilders een grootschalig onderzoek onder Islamieten gedaan heeft en gevraagd heeft of zij Nederland willen 'overnemen' en dat soort stemmingsmakerij. Ik ken dergelijke betrouwbare onderzoeken in elk geval niet
sjonnie48 schreef:Heino schreef:
Don't ask
Mijn autistische neefje klopte met een verjaardag (met best veel overlast) op het raam van de buurvrouw, waarop de buurvrouw boos naar buiten stormde, en mijn ietwat getikte stiefvader zei dat ze een beurt nodig had als ze zo opgefokt reageerde en toen ineens was mijn oma aan het vechten met de buurvrouw
Maargoed, daarom vind ik de Wilders dus slinks/manipulatief en Fortuyn een intellectuele/eerlijke man: Wilders misleidt de boel door te stellen dat de Islam een onoverkomelijk probleem is zonder Wilders, Fortuyn schetste een beeld aan de hand van feiten en ondebouwde daarmee zijn standpunten. Wilders is vooral veel op onderbuikgevoelens inspelen vind ik. Want je gaat mij bvb niet wijsmaken dat Wilders een grootschalig onderzoek onder Islamieten gedaan heeft en gevraagd heeft of zij Nederland willen 'overnemen' en dat soort stemmingsmakerij. Ik ken dergelijke betrouwbare onderzoeken in elk geval niet
Uhm 1 van Fortuyn zijn lijfspreuken was "De islam is de grootste bedreiging voor de wereldvrede " dus snap niet wat het verschil is met Wilders , mischien vind iedereen als Wilders dood is , hem ook erg eerlijk en aardig , maar dat vind ik nu al !
_San87_ schreef:Ik denk dat er op bepaalde punten heel goed naar de grondwet gekeken moet worden. Wat Sjorsie bijvoorbeeld aanhaalt, vind ik een hele goede. Kerk en staat dienen gescheiden te zijn. Net als dat de rechterlijke macht gescheiden is van de wetgevende en uitvoerende macht.
Eefske schreef:Ik ben het wel met je eens wat betreft het feit dat er wat gedaan mag worden aan langstudeerders en dat er bezuinigd móet worden. En vanzelfsprekend zullen ook wij studenten dat voelen.
Daarnaast is er mijns inziens niet gekeken naar de gevolgen voor bepaalde studies. Zelf studeer ik geneeskunde en doe dus een studie van 6 jaar. Maar ook ik zou dan maar 1 jaar extra krijgen voor m'n bachelor en 1 voor m'n master. Waar een student met een 4-jarige studie dus 50% extra tijd krijgt, is dat voor studenten die een 6-jarige studie doen maar 33%. Ik hoor hier nu al problemen voor de studievereniging om volgend jaar een bestuur bij elkaar te krijgen. Geen hond die een jaar meer wil opgeven om aan z'n CV te werken en andere dingen naast z'n studie te doen.
Verder vraag ik me ook af hoe ze het met beroepen gaan doen waarvoor je twee studies moet doen..
Kaakchirurgen zullen wel uitsterven. Geneeskunde én tandheelkunde? Niemand die daar het geld voor heeft. Op deze manier gaat studeren weer voor de elite worden...
Citaat:"Binnen het islamitisch cultuurgebied zijn vrouwen ondergeschikt aan mannen. Dan zeggen ze wel dat die vrouwen zich uit vrije wil helemaal met een hoofddoek bedekken. Ammehoela! Ik wil een massieve emancipatiepolitiek voor achterstandsbuurten waar deze vrouwen wonen. Die meiden op de universiteit met een hoofddoekje, prima. Ik maak me veel meer zorgen over die woonwijken waar islamitische vrouwen beperkt zijn tot het huishouden en wat winkelen. Dat vind ik een grof schandaal."
(Bron: AD Tijdsdocument, de opkomst, moord en nasleep)
Citaat:We moeten stoppen om de grenzen wagenwijd open te zetten. Laten we eerst de problemen met de aanwezige immigranten oplossen. Iedere huisvrouw kan u vertellen dat u eerst de kraan dicht moet draaien als u gaat dweilen."
(Bron: TV)
Citaat:"Veertigduizend asielzoekers per jaar, dat is in vier jaar tijd een stad van een omvang van Groningen. Dat moeten mensen zich eens even goed realiseren. En dan veelal; enkele reis onderklasse."
(Bron: interview met Volkskrant, 9 februari 2002)
Heino schreef:Misschien verloopt de integratie in kleinere steden/dorpen gewoon minder goed? Doet me denken aan "wat de boer niet kent vreet ie niet"
Equimotion schreef:Heino schreef:Misschien verloopt de integratie in kleinere steden/dorpen gewoon minder goed? Doet me denken aan "wat de boer niet kent vreet ie niet"
In het dorp waar ik vandaan komt woont sinds eind jaren '60 een volledig geïntegreerde Italiaanse gastarbeider, waar na 45 jaar nog steeds aan gerefereerd wordt als "die zwarte".![]()
Op de overige punten die je aandraagt over Fortuyn ben ik het met je eens. Al denk ik wel dat Fortuyn de basis heeft gelegd voor de mogelijkheden van een man als Wilders. En elke niet democratisch georganiseerde partij is een gevaar voor je democratische rechtsorde.
Om terug te komen op de eerder gestelde vraag over "het valt allemaal wel mee met Wilders". Gelukkig hebben we in Nederland een goed werkend "systeem van checks & balances" waarbij dus de "macht" van een specifieke groepering wordt ingeperkt door de rest. Maar je ziet nu al welke invloed een partij als de PVV op de regering kan hebben. Elke vorm van invloed door een niet-democratische partij is een inbreuk op je democratische rechtstelsel, laat staan als die partij een meerderheid gaat vormen.
Eefske schreef:Ik leen nu ook bij, maar 12 jaar lenen wanneer je geneeskunde/tandheelkunde (lees: o.a. ontzettend dure boeken) studeert, is een heel ander verhaal.
Daar zou ik nog wel 3 keer over nadenken.. Het gaat echt om flinke bedragen
LETS schreef:De partijstructuur is dan misschien niet democratisch, de partij is wel democratisch gekozen. Het is logisch dat een partij die zoveel stemmen krijgt invloed heeft op het regeringsbeleid lijkt me. Schijnbaar is dit wat een groot deel van Nederland wil.