janesmith schreef:Door het niet te verbieden blijf je dus in stand houden dat er vrouwen onderdrukt worden.
En door het wel te verbieden ontneem je vrouwen bewegingsvrijheid en een eigen keus.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kanniet schreef:Aan elke wet zitten restricties. Ik heb, net zoals iedereen in NL, bv de keus niet om het gaspedaal zo ver in te trappen als ik zelf wil. Je kan dat ook het ontnemen van vrijheid noemen.
In dit geval zou ik ervoor kiezen om onderdrukking te verbieden, helaas ten koste van de (weinige) meiden die wel in alle vrijheid willen kiezen voor hun burka. De goedwilligen lijden áltijd onder de kwaadwilligen, overal en altijd. In dit geval zijn het maar een paar meiden die niet kunnen doen wat ze willen. Ik vind dat hier een hele hoop heisa gemaakt wordt om niets.
kanniet schreef:Aan elke wet zitten restricties. Ik heb, net zoals iedereen in NL, bv de keus niet om het gaspedaal zo ver in te trappen als ik zelf wil. Je kan dat ook het ontnemen van vrijheid noemen.
kanniet schreef:In dit geval zou ik ervoor kiezen om onderdrukking te verbieden, helaas ten koste van de (weinige) meiden die wel in alle vrijheid willen kiezen voor hun burka. De goedwilligen lijden áltijd onder de kwaadwilligen, overal en altijd. In dit geval zijn het maar een paar meiden die niet kunnen doen wat ze willen. Ik vind dat hier een hele hoop heisa gemaakt wordt om niets.
Citaat:kanniet schreef:
Aan elke wet zitten restricties. Ik heb, net zoals iedereen in NL, bv de keus niet om het gaspedaal zo ver in te trappen als ik zelf wil. Je kan dat ook het ontnemen van vrijheid noemen.
Citaat:alane schreef:
Die keuze heb je dus wel... alleen draag je daarvoor dan de consequenties... zouden mensen die keuze niet hebben zouden ze nooit mensen kunnen beboeten wegens te snel rijden....
kanniet schreef:Dat zou je ook kunnen stellen voor het dragen van de burka. Gewoon doen, die keuze heb je namelijk, alleen draag je daarvoor de consequenties. Tsja, wat op het een van toepassing is, is ook op het ander van toepassing.
Teddy321 schreef:janesmith schreef:Door het niet te verbieden blijf je dus in stand houden dat er vrouwen onderdrukt worden.
En door het wel te verbieden ontneem je vrouwen bewegingsvrijheid en een eigen keus.
Alane schreef:Niet helemaal jij mag nl je gaspedaal helemaal intrappen, zolang je niet de max snelheid overtreed op de openbare weg... en jij je voet van het pedaal kan halen zonder consequenties.
Daarnaast vind er geen 24/7 snelheidscontroles plaats, maar is de controle op die kledij wel continu aanwezig.
Kun je als hardrijder nog de keuze maken om bijv. op een cirquit uit je dak te gaan qua hardrijden. Alternatieven genoeg...
Alane schreef:Een verbod op een Burka betekend dat er geen alternatief is, zij kunnen niet op straat die burka uittrekken en zijn daardoor dus gedoemd de rest van hun leven binnen te blijven.
janesmith schreef:Alane schreef:Niet helemaal jij mag nl je gaspedaal helemaal intrappen, zolang je niet de max snelheid overtreed op de openbare weg... en jij je voet van het pedaal kan halen zonder consequenties.
Daarnaast vind er geen 24/7 snelheidscontroles plaats, maar is de controle op die kledij wel continu aanwezig.
Kun je als hardrijder nog de keuze maken om bijv. op een cirquit uit je dak te gaan qua hardrijden. Alternatieven genoeg...
Flitspalen controleren niet constant?
janesmith schreef:Alane schreef:Een verbod op een Burka betekend dat er geen alternatief is, zij kunnen niet op straat die burka uittrekken en zijn daardoor dus gedoemd de rest van hun leven binnen te blijven.
Er is ook nog de keus van je heil te zoeken in oorden waar er nog geen verbod is. Die trouwens in Europa steeds minder te vinden zijn, daar er in Spanje, België, Nederland, Italië, Oostenrijk, Denemarken en Frankrijk dezelfde discussies en/of wetsvoorstellen zijn.
insun schreef:randalinpony schreef:Interessante blog: http://www.trouw.nl/religie-filosofie/o ... ting_.html
Wow, wat een artikel. Ik ben er effe helemaal stil van.
Alles wat ik voel en probeer duidelijk te maken, staat daar gewoon even zwart op wit....
kanniet schreef:@ Alane: Het blijft moeilijk allemaal. Maar onderdrukking legaal laten zijn zodat je het nog kan zien is in mijn ogen ook geen oplossing. Dan stimuleer je mi de onderdrukking, want het mag in NL openlijk gebeuren. Dat is een verkeerd signaal waardoor openlijke (en daarmee ook de onzichtbare) onderdrukking gestimuleerd zou kunnen worden. Eigenlijk zouden de onderdrukkende standpunten, waar ze ook vandaan komen, verboden moeten worden. Dan pak je het bij de bron aan. Helaas mag dat (nog) niet.
Alane schreef:moah, in Nederland is er een wetsvoorstel van 2007, dat betekend niet gelijk een verbod.
Maar eigenlijk zeg je dus, wat je niet ziet is er niet... de onderdrukten moeten maar of binnen blijven of verhuizen... want dan is er geen onderdrukking meer?
Alane schreef:Verdwijnt die onderdrukking dan door zo'n verbod? Bestrijdt je die ondrdrukking door ze nog verder te beperken in hun vrijheden?
De onderdrukking wordt dan nog steeds niet legaal... echter hebben die onderdrukte vrouwen dan nu nog een stukje vrijheid die ze dan geheel wordt ontnomen...
En ik vraag me af in hoeverre dat de vrijheid van iedere vrouw vergroot als mannen bedenken en de staat beslist wat vrouwen mogen dragen en vooral wat niet...
Alane schreef:Verdwijnt die onderdrukking dan door zo'n verbod? Bestrijdt je die ondrdrukking door ze nog verder te beperken in hun vrijheden?
janesmith schreef:Alane schreef:moah, in Nederland is er een wetsvoorstel van 2007, dat betekend niet gelijk een verbod.
Maar eigenlijk zeg je dus, wat je niet ziet is er niet... de onderdrukten moeten maar of binnen blijven of verhuizen... want dan is er geen onderdrukking meer?
Wetsvoorstel uit 2007? Het staat in het huidige regeerakkoord!
Dat betekent dus 100% zekerheid dat het ingevoerd gaat worden in Nederland, daar hebben de partijen zich toe verplicht.
janesmith schreef:Die onderdrukking zal zeker voor een groot deel verdwijnen omdat die vrouwen voor de wet zich niet meer zo mogen kleden op straat.
janesmith schreef:Doen ze het wel, dan is daar een boete van €150 en na een paar bekeuringen is de lol er echt wel af voor de onderdrukker.
janesmith schreef:En zelfs, in het slechtste geval, de onderdrukking er niet door vermindert, dan nog zal het voor de samenleving een winst zijn, daar veel mensen zich niet prettig voelen in de nabijheid van een boerka.
insun schreef:Misschien moet je vrouwen af en toe een zetje in hun rug geven, voor velen misschien in 1ste instantie minder prettige maatregelen nemen om hun positie te versterken?