Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:16

Nou misschien is dat wel zo?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:16

Mij hoor je nooit grapjes maken over een rolstoel. Ook niet over iemands uiterlijk by the way.

Teddy321Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:18

Nicolletje schreef:
Mij hoor je nooit grapjes maken over een rolstoel. Ook niet over iemands uiterlijk by the way.

Het was niet bepaald een grapje, het was een bijzonder kwetsende opmerking.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:24

Ik ben niet op dat betreffende topic geweest.
Een verwijderd bericht kan ik ook niet lezen.

Ik vind het nogal raar om mij van dingen te beschuldigen. Als ik vervolgens zeg dat ik van niets weet, is het niet waar en roep ik dat elke keer.
Misschien zou je mijn berichten eens moeten lezen in plaats van veroordelen zonder te lezen ofzo.

Teddy321Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:25

Laat maar.....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:26

Ja inderdaad ik ga niet de verantwoordelijkheid nemen over wat iemand anders in lutjebroek zegt over Cohen zijn vrouw.
*edit* en al helemaal niet als ik nieteens weet dat men mij verantwoordelijk stelt voor wat iemand zegt terwijl ik niet weet wat er gezegd wordt.

Teddy321Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 13:31

Nicolletje schreef:
Ja inderdaad ik ga niet de verantwoordelijkheid nemen over wat iemand anders in lutjebroek zegt over Cohen zijn vrouw.
*edit* en al helemaal niet als ik nieteens weet dat men mij verantwoordelijk stelt voor wat iemand zegt terwijl ik niet weet wat er gezegd wordt.

Daar is een naam voor ...euhhhhhh..... :)* alzheimer light

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:07

Het valt me op dat bepaalde mensen, wiens namen ik niet ga noemen omdat ze met een J beginnen :-), de schuld krijgen van de sfeer in bepaalde topics. Dit topic bewijst voor eens en voor altijd dat juist die personen ons helemaal niet nodig hebben om zo'n sfeer op te wekken. Zonder ons kunnen ze dat ook heel goed. :j

Grapjasjes12

Re: Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:15

de sfeer is gelijk weer beter :D :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:20

Ik ben eerlijk gezegd nog steeds verbijsterd dat iemand mij aanspreekt op andermans 'grap' over een rolstoel, maar zelf wel een 'grap' maakt over alzheimer.

%)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:26

jantergouw schreef:
Het valt me op dat bepaalde mensen, wiens namen ik niet ga noemen omdat ze met een J beginnen :-), de schuld krijgen van de sfeer in bepaalde topics. Dit topic bewijst voor eens en voor altijd dat juist die personen ons helemaal niet nodig hebben om zo'n sfeer op te wekken. Zonder ons kunnen ze dat ook heel goed. :j

Niet alleen bij de letter J. Dan hebben we het over vrijheid van meningsuiting. Volgens mij zijn sommigen aan het testen hoe ver ze kunnen gaan met mensen in het verdomhoekje schoppen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:39

Adriana, ik ben wel benieuwd naar jouw mening over de grens van vrijheid van meningsuiting. En waarom ligt die nu net daar?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:44

Nicolletje schreef:
Ik ben eerlijk gezegd nog steeds verbijsterd dat iemand mij aanspreekt op andermans 'grap' over een rolstoel, maar zelf wel een 'grap' maakt over alzheimer.

%)

De splinter in andermans oog wel zien maar de balk in eigen niet. Daar is dat een voorbeeld van.
Ook die rolstoelgrap over de vrouw van Cohen valt binnen de grenzen van vrijheid van meningsuiting. Je kunt het afkeuren, maar dat maakt het nog niet ontoelaatbaar. Vergelijkingen van Wilders met Hitler gaan veel verder, en zefls die zijn toegestaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:49

Jantergouw, ik weet niet wat voor soort humor jij hebt, maar een grap over een vrouw in een rolstoel, kan ik niet om lachen.
Je kan alleen maar respect hebben voor iemand die voor zijn vrouw/man zorgt die ziek is.
Ik herinner me, dat jij of jane die opmerking toen maakte.
Ik vind het ronduit onbeschoft.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 16:08

Misschien heb ik wel hersenletsel.
Dan is vergeetachtigheid, chaotisch zijn en concentratieverlies ook helemaal niet zo om te lachen.
Of heeft 1 van mijn familieleden alzheimer.

Maarja, als een ander dat grappig vind? Wie ben ik om er dan wat van te zeggen.

Ik vind het erg als iemand het wel rechtvaardigt voor zichzelf en ondertussen de ander afkeurt erom.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 17:31

Electra63 schreef:
Jantergouw, ik weet niet wat voor soort humor jij hebt, maar een grap over een vrouw in een rolstoel, kan ik niet om lachen.
Je kan alleen maar respect hebben voor iemand die voor zijn vrouw/man zorgt die ziek is.
Ik herinner me, dat jij of jane die opmerking toen maakte.
Ik vind het ronduit onbeschoft.

Alzheimer grappen zijn inderdaad een stuk correcter. :(:)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:21

Prrrr schreef:
Het praktische probleem van 'feedback naar één persoon' is dat het eigenlijk per definitie off topic is. Zie je op deze pagina ook gebeuren. De toon van de discussie wordt er in dit geval wel beter van (wat vaak ook nog eens niet zo is, maar nu toevallig wel) maar om nou te zeggen dat het bijdraagt aan de discussie...
Maar moet je het nou weghalen?

Als je feedback naar één persoon gaat weghalen bljft er niet veel over van Bokt. }>

Ik ben ervoor om zulke berichten niet weg te halen, af en toe en grapje tussendoor of een beetje plagen moet kunnen en in dit geval vatte Nicolletje het ook uitstekend op wat ik weer leuk vind dus het komt inderdaad de sfeer ten goede. :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:00

Nicolletje schreef:
Misschien heb ik wel hersenletsel.
Dan is vergeetachtigheid, chaotisch zijn en concentratieverlies ook helemaal niet zo om te lachen.
Of heeft 1 van mijn familieleden alzheimer.

Maarja, als een ander dat grappig vind? Wie ben ik om er dan wat van te zeggen.

Ik vind het erg als iemand het wel rechtvaardigt voor zichzelf en ondertussen de ander afkeurt erom.

Dat bedoel ik dus Nicolletje.
Als iemand iets zegt tegen Jantergouw dan neem jij het gelijk op voor hem.
Je moet vooral spotten met hersenletsel e.d
Ik hoop voor jou, dat niemand in je familie/vriendenkring zo iets ernstigs krijgt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:11

Normaal loop ik er niet te koop mee maar als je het wil weten ik ben epilepsiepatient geweest als kind.

Onder andere.
Dus hoe kan je zeggen dat ik ermee spot als ik de waarheid vertel.

Dat ik het voor Jantergouw opneem is een draai in de situatie waar ik niks mee kan ik spreek voor mezelf.

Dank je hermelientje ik doe mijn best :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:16

Ik geloof niet dat iemand hier daar een flauwe grap over maakt.
In het geval van de "grap" over de rolstoel van de vrouw van Cohen, was het gewoon onbeschoft.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:04

Nouja, goed. Ik denk dat ik even langs Hans Anders moet voor een nieuwe bril.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 23:11

Nicolletje, niemand wist toch vantevoren dat jij met dergelijke problemen gekampt hebt? Dat is van Cohen's vrouw wél bekend. Ik denk niet dat zo'n opmerking gemaakt zou zijn als men vantevoren geweten had van jouw jeugdproblemen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 23:15

Nee het geeft ook niet Heino.
Er mag best een grap gemaakt worden en ik wilde het dus júist als hypothese neerzetten hierom.
Omdat ik er niet over hoef te willen zeuren, maar toch een punt duidelijk wil maken.

Maar ik voel me wel een beetje te kakken gezet door de draai die mijn antwoord kreeg, die had ik effe niet verwacht.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:33

Heino schreef:
Nicolletje, niemand wist toch vantevoren dat jij met dergelijke problemen gekampt hebt? Dat is van Cohen's vrouw wél bekend. Ik denk niet dat zo'n opmerking gemaakt zou zijn als men vantevoren geweten had van jouw jeugdproblemen.

Juist omdat je dat soort dingen niet van tevoren weet is het zaak om dat soort 'grappen' achterwege te laten. Op een groot forum als Bokt is de kans namelijk heel groot dat er altijd wel iemand te maken heeft met bijvoorbeeld Alzheimer. Is het niet persoonlijk dan is het wel in de familie.
Het is een voorbeeld van iets dat wettelijk wel onder de vrijheid van meningsuiting valt. Dilemma derhalve.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 08:47

janesmith schreef:
Heino schreef:

Juist omdat je dat soort dingen niet van tevoren weet is het zaak om dat soort 'grappen' achterwege te laten. Op een groot forum als Bokt is de kans namelijk heel groot dat er altijd wel iemand te maken heeft met bijvoorbeeld Alzheimer. Is het niet persoonlijk dan is het wel in de familie.
Het is een voorbeeld van iets dat wettelijk wel onder de vrijheid van meningsuiting valt. Dilemma derhalve.

En de rolstoel was verder gewoon gepast?