Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Ja inderdaad ik ga niet de verantwoordelijkheid nemen over wat iemand anders in lutjebroek zegt over Cohen zijn vrouw.
*edit* en al helemaal niet als ik nieteens weet dat men mij verantwoordelijk stelt voor wat iemand zegt terwijl ik niet weet wat er gezegd wordt.
jantergouw schreef:Het valt me op dat bepaalde mensen, wiens namen ik niet ga noemen omdat ze met een J beginnen, de schuld krijgen van de sfeer in bepaalde topics. Dit topic bewijst voor eens en voor altijd dat juist die personen ons helemaal niet nodig hebben om zo'n sfeer op te wekken. Zonder ons kunnen ze dat ook heel goed.
Nicolletje schreef:Ik ben eerlijk gezegd nog steeds verbijsterd dat iemand mij aanspreekt op andermans 'grap' over een rolstoel, maar zelf wel een 'grap' maakt over alzheimer.
Electra63 schreef:Jantergouw, ik weet niet wat voor soort humor jij hebt, maar een grap over een vrouw in een rolstoel, kan ik niet om lachen.
Je kan alleen maar respect hebben voor iemand die voor zijn vrouw/man zorgt die ziek is.
Ik herinner me, dat jij of jane die opmerking toen maakte.
Ik vind het ronduit onbeschoft.
Prrrr schreef:Het praktische probleem van 'feedback naar één persoon' is dat het eigenlijk per definitie off topic is. Zie je op deze pagina ook gebeuren. De toon van de discussie wordt er in dit geval wel beter van (wat vaak ook nog eens niet zo is, maar nu toevallig wel) maar om nou te zeggen dat het bijdraagt aan de discussie...
Maar moet je het nou weghalen?
Nicolletje schreef:Misschien heb ik wel hersenletsel.
Dan is vergeetachtigheid, chaotisch zijn en concentratieverlies ook helemaal niet zo om te lachen.
Of heeft 1 van mijn familieleden alzheimer.
Maarja, als een ander dat grappig vind? Wie ben ik om er dan wat van te zeggen.
Ik vind het erg als iemand het wel rechtvaardigt voor zichzelf en ondertussen de ander afkeurt erom.
Heino schreef:Nicolletje, niemand wist toch vantevoren dat jij met dergelijke problemen gekampt hebt? Dat is van Cohen's vrouw wél bekend. Ik denk niet dat zo'n opmerking gemaakt zou zijn als men vantevoren geweten had van jouw jeugdproblemen.
janesmith schreef:Heino schreef:Nicolletje, niemand wist toch vantevoren dat jij met dergelijke problemen gekampt hebt? Dat is van Cohen's vrouw wél bekend. Ik denk niet dat zo'n opmerking gemaakt zou zijn als men vantevoren geweten had van jouw jeugdproblemen.
Juist omdat je dat soort dingen niet van tevoren weet is het zaak om dat soort 'grappen' achterwege te laten. Op een groot forum als Bokt is de kans namelijk heel groot dat er altijd wel iemand te maken heeft met bijvoorbeeld Alzheimer. Is het niet persoonlijk dan is het wel in de familie.
Het is een voorbeeld van iets dat wettelijk wel onder de vrijheid van meningsuiting valt. Dilemma derhalve.