Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Waves schreef:Axel-Valerie: Ik wil je helemaal niet in een hokje proppen? Ik snap niet waar je dat uit opmaakt?
Maar ik bestrijd wat je zegt, er is geen christelijk volk of een christelijke gemeenschap, net zo min als er een islamitische is. Een (geloofs)gemeenschap is veel meer dan mensen die slechts door een overeenkomst aan elkaar verbonden is, daar is gewoon een definitie voor dat is niet iets wat je zelf maar kan interpreteren. Een sunni moslim is geen shi-itische moslim om maar wat te noemen. Die kan je onmogelijk tot één "volk" rekenen.
Het is pas een gemeenschap als die mensen zelf erkennen dat ze een gemeenschap vormen. Pas dan zou je mogen verwachten dat ze acties van mensen uit die gemeenschap afkeuren.
Axel_Valerie schreef:Heino schreef:Onverschilligheid? Moslims vinden het zelf ook verschrikkelijk wat die extremisten uitspoken.. Of bedoelde je onduidelijkheid?
Maar, je zegt dat ze de acties gedogen, wat zouden ze moeten doen dan? Katholieken preken toch ook niet massaal over hoe slecht kindermisbruik is? Dat doen ze al door hun geloof uit te oefenen, dat gericht is op naastenliefde etc. Wat zouden Moslims kunnen doen waardoor jij niet meer vindt dat ze acties van de Taliban gedogen?
Ik vind dat er te weinig duidelijkheid bestaat over hoe de mensen er zelf tegenover staan. Dat is mijn persoonlijke mening.
De andere kant van het verhaal is dat ik vind dat er te weinig aandacht voor is. Er wordt een te groot gedeelte van aandacht
besteed aan het zien van het extremisme. De media laat nooit zien hoe mensen er echt over denken. Terwijl dat met het kindermisbruik onder de katholieken wel gelijk vermeld werd. Ik vind gewoon dat er te weinig aandacht aan besteed word en dat is
ook niet eerlijk!
Axel_Valerie schreef:Daar ben ik het totaal niet mee eens.. een volk okee dat misschien niet maar een gemeenschap zeker wel. Allah verbind hen met elkaar. Dit fascineerd mij juist zo. Ik heb er meerdere malen onderzoek naar gedaan en meerdere moslims geinterviewd voor mijn studie
maar dan is dit vaak, heel vaak een mening die zij delen.
Heino, ik zeg niet dat ze iets moeten doen. Ik zeg alleen dat de situatie zo overkomt. Het is niet mijn intentie om mensen op te dragen wat ze moeten doen.
Heino schreef:Axel_Valerie schreef:Heino, ik zeg niet dat ze iets moeten doen. Ik zeg alleen dat de situatie zo overkomt. Het is niet mijn intentie om mensen op te dragen wat ze moeten doen.
Ehm, je zei letterlijk dat ze de acties van extremisten gedogen...
Waves schreef:Dat doen ze dus niet want nogmaals, zij voelen zich daar niet mee verbonden. Ondakns dat ze misschien in dezelfde god geloven.
Waves schreef:@ Axel-Valerie: Dat beweer ik ook niet?
Maar jij stelt dat moslims zich uit moeten spreken of afstand moeten doen van de daden van terroristen. Omdat ze allemaal in dezelfde god geloven.
Ik zeg alleen dat je dat niet kan stellen want het is geen homogene gemeenschap die zich in die mate verbonden met elkaar voelen dat ze verantwoording willen afleggen voor die raddraaiers waar ze niks mee te maken hebben.
Waves schreef:Ik zeg alleen dat je dat niet kan stellen want het is geen homogene gemeenschap die zich in die mate verbonden met elkaar voelen dat ze verantwoording willen afleggen voor die raddraaiers waar ze niks mee te maken hebben.
Axel_Valerie schreef:Ik ben er meerdere malen op in gegaan maar dat antwoord staat jou niet aan dus dan doe je net alsof ik een rascistische opmerking heb geplaatst. Je weet heel goed wat ik bedoel met de mensen zelf (ik heb al meerdere keren gezegd dat het woord volk misschien niet op zijn plek is). Met de mensen zelf bedoel ik zeker niet de turk op de hoek zoals jij mij in de schoenen probeerd te schuiven. Met de mensen zelf bedoel ik de mensen die het er dus niet mee eens zijn en wel in allah geloven. Maar dat heb ik al een paar keer gezegd, niet zo letterlijk maarja speciaal voor jou leg ik het nog even uit.
Nicolletje schreef:Axel_Valerie schreef:En daarom raak ik ook aangebrand als Waves mij in de schoenen schuift dat ik "de turk op de hoek" bedoel.
Nog afgezien van dat ik bij de woorden 'de Turk op de hoek' altijd een heel simpel kereltje voor me zie, beetje minderwaardig uitgedrukt naar die arme man