moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:15

Axel-Valerie: Ik wil je helemaal niet in een hokje proppen? Ik snap niet waar je dat uit opmaakt?

Maar ik bestrijd wat je zegt, er is geen christelijk volk of een christelijke gemeenschap, net zo min als er een islamitische is. Een (geloofs)gemeenschap is veel meer dan mensen die slechts door een overeenkomst aan elkaar verbonden is, daar is gewoon een definitie voor dat is niet iets wat je zelf maar kan interpreteren. Een sunni moslim is geen shi-itische moslim om maar wat te noemen. Die kan je onmogelijk tot één "volk" rekenen.

Het is pas een gemeenschap als die mensen zelf erkennen dat ze een gemeenschap vormen. Pas dan zou je mogen verwachten dat ze acties van mensen uit die gemeenschap afkeuren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:18

Axel_Valerie schreef:
Ik vind gewoon dat er te weinig aandacht aan besteed word en dat is ook niet eerlijk!

Wereld is ook niet eerlijk :)
Maar nogmaals, je zegt dat ze het gedogen, wat moeten ze dan doen zodat jij vindt dat ze het niet meer gedogen?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:21

Waves schreef:
Axel-Valerie: Ik wil je helemaal niet in een hokje proppen? Ik snap niet waar je dat uit opmaakt?

Maar ik bestrijd wat je zegt, er is geen christelijk volk of een christelijke gemeenschap, net zo min als er een islamitische is. Een (geloofs)gemeenschap is veel meer dan mensen die slechts door een overeenkomst aan elkaar verbonden is, daar is gewoon een definitie voor dat is niet iets wat je zelf maar kan interpreteren. Een sunni moslim is geen shi-itische moslim om maar wat te noemen. Die kan je onmogelijk tot één "volk" rekenen.

Het is pas een gemeenschap als die mensen zelf erkennen dat ze een gemeenschap vormen. Pas dan zou je mogen verwachten dat ze acties van mensen uit die gemeenschap afkeuren.

Daar ben ik het totaal niet mee eens.. een volk okee dat misschien niet maar een gemeenschap zeker wel. Allah verbind hen met elkaar. Dit fascineerd mij juist zo. Ik heb er meerdere malen onderzoek naar gedaan en meerdere moslims geinterviewd voor mijn studie
maar dan is dit vaak, heel vaak een mening die zij delen.

Heino, ik zeg niet dat ze iets moeten doen. Ik zeg alleen dat de situatie zo overkomt. Het is niet mijn intentie om mensen op te dragen wat ze moeten doen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:22

Axel_Valerie schreef:
Heino schreef:
Onverschilligheid? Moslims vinden het zelf ook verschrikkelijk wat die extremisten uitspoken.. Of bedoelde je onduidelijkheid?

Maar, je zegt dat ze de acties gedogen, wat zouden ze moeten doen dan? Katholieken preken toch ook niet massaal over hoe slecht kindermisbruik is? Dat doen ze al door hun geloof uit te oefenen, dat gericht is op naastenliefde etc. Wat zouden Moslims kunnen doen waardoor jij niet meer vindt dat ze acties van de Taliban gedogen?

Ik vind dat er te weinig duidelijkheid bestaat over hoe de mensen er zelf tegenover staan. Dat is mijn persoonlijke mening.
De andere kant van het verhaal is dat ik vind dat er te weinig aandacht voor is. Er wordt een te groot gedeelte van aandacht
besteed aan het zien van het extremisme. De media laat nooit zien hoe mensen er echt over denken. Terwijl dat met het kindermisbruik onder de katholieken wel gelijk vermeld werd. Ik vind gewoon dat er te weinig aandacht aan besteed word en dat is
ook niet eerlijk!

Wie zijn dan de mensen zelf? De turk hier om de hoek?

Net als bij de katholieken, die zijn bewust lid van 1 kerk en kunnen dus wat zeggen over de misstanden in die kerk. in jouw theorie zijn alle christenen 1 volk en zou dus ook de protestante boer uit West Virginia zich uit moeten spreken tegen misbruik in de katholieke kerk.
Dat doen ze dus niet want nogmaals, zij voelen zich daar niet mee verbonden. Ondakns dat ze misschien in dezelfde god geloven.
Laatst bijgewerkt door Waves op 13-08-10 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:23

Axel_Valerie schreef:
Heino, ik zeg niet dat ze iets moeten doen. Ik zeg alleen dat de situatie zo overkomt. Het is niet mijn intentie om mensen op te dragen wat ze moeten doen.

Ehm, je zei letterlijk dat ze de acties van extremisten gedogen...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:27

Axel_Valerie schreef:
Daar ben ik het totaal niet mee eens.. een volk okee dat misschien niet maar een gemeenschap zeker wel. Allah verbind hen met elkaar. Dit fascineerd mij juist zo. Ik heb er meerdere malen onderzoek naar gedaan en meerdere moslims geinterviewd voor mijn studie
maar dan is dit vaak, heel vaak een mening die zij delen.

Dan heb jij geinterviewd op meta-niveau. Ik zou ook zeggen dat ik me meer verbonden voel met westerse, blanke mensen op de wereld dan met Afrikanen. Maar dat heeft niets te maken met of ik me verantwoordelijk of verbonden voel met die mensen op het niveau van de dagelijkse politiek.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:30

Heino schreef:
Axel_Valerie schreef:

Ehm, je zei letterlijk dat ze de acties van extremisten gedogen...

Ja in de ogen van heel veel mensen wel ja. Ik zei ook dat het voor hen zelf ook een zeer moeilijke situatie is omdat de mensen die er een mening over hebben. Maar ook in die zin zeg ik niet dat ze iets moeten doen toch?

En waves; kijk daar heb je hem! De beuk het hoekje in... De turk op de hoek. KOMOP zo kortzichtig ben ik niet. En volgens mij heb ik net gezegd dat de term volk niet helemaal op zijn plek was maar gemeenschap is zeker wel van belang en komt hier ook zeker wel bij kijken. Het christelijke heeft ook verschillende takken die jij daar zo mooi opnoemd ook de christelijke mensen zijn met elkaar verbonden inderdaad. Omdat zij met zijn allen in GOD geloven. Dat heet het CHRISTENDOM. Uiteindelijk zijn wij allemaal met elkaar verbonden. Wij wonen met zijn allen op deze aardbol. En ik heb op verschillende niveaus geinterviewd. En ik heb niet gevraagd of zij zich specifiek met terroristen verbonden voelen zoals jij nu beweert. Dat heb ik nergens naar boven gebracht of wel?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:32

Waves schreef:
Dat doen ze dus niet want nogmaals, zij voelen zich daar niet mee verbonden. Ondakns dat ze misschien in dezelfde god geloven.

Als ik even over mezelf mag spreken... Op een gegeven moment kreeg ik ook mijn 'lidmaatschap' van de Katholieke kerk (ik ben gedoopt) op het matje met de vraag of ik een tientje (ofzo) wilde afdragen.

Ik heb me meteen uitgeschreven, ik wil niet geassocieerd worden met de Magdalena sisters of kindermisbruik, hoe ik geloof in zijn algemeen ook vind.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:33

@ Axel-Valerie: Dat beweer ik ook niet?

Maar jij stelt dat moslims zich uit moeten spreken of afstand moeten doen van de daden van terroristen. Omdat ze allemaal in dezelfde god geloven.

Ik zeg alleen dat je dat niet kan stellen want het is geen homogene gemeenschap die zich in die mate verbonden met elkaar voelen dat ze verantwoording willen afleggen voor die raddraaiers waar ze niks mee te maken hebben.
Laatst bijgewerkt door Waves op 13-08-10 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:33

Laten we even voorop stellen dat ik geloof iets heel erg moois vind. Dus ook het islamitische. Ik denk dat er veel, heel veel mooie gebruiken en teksten in de koran staan. Ik heb hier ook zeer veel interesse in en respecteer iedereen. Ik ken geen enkele vorm van rascisme ik wil wel altijd alles weten. Ik laat mij zeker niet zo respectloos behandelen in de manier waarop jij aanstuur waves.

that's the spirit nicolletje

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:35

Waves schreef:
@ Axel-Valerie: Dat beweer ik ook niet?

Maar jij stelt dat moslims zich uit moeten spreken of afstand moeten doen van de daden van terroristen. Omdat ze allemaal in dezelfde god geloven.

Ik zeg alleen dat je dat niet kan stellen want het is geen homogene gemeenschap die zich in die mate verbonden met elkaar voelen dat ze verantwoording willen afleggen voor die raddraaiers waar ze niks mee te maken hebben.

Het christendom is ook geen homogene gemeenschap en daar worden toch altijd wel duidelijke meningen uitgesproken.
Nogmaals ik vind wel dat moslims vaker de mogelijkheid moeten hebben om dat te doen..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:36

.... aanvulling: zolang de paus roept dat hij tegen homo's en voorbehoedsmiddelen is weiger ik om katholiek te zijn.

Ik vind het erg hoor, dat de kerken leeglopen, vooral om de gemeenschapszin die verdwijnt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:37

Nou ja, ik snap echt niet waarom je je zo aangevallen voelt. Dat is helemaal niet mijn intentie en ik zou anders graag zien waar je dat precies uit opmaakt. wat ik in de post hierboven schrijf is precies wat ik te zeggen heb, niks meer en niks minder. Het gaat m.i. over of je mensen die in dezelfde god geloven kan zien als 1 gemeenschap die verantwoording over elkaar moeten afleggen. Voor mij is het totaal geen persoonlijke discussie. Sterker nog, wat jij persoonlijk gelooft of wat dan ook zal mij een zorg wezen, het gaat hier gewoon over een onderwerp en ik ga inhoudelijk in op wat je schrijft, verder niks. Potdorie ik ga mezelf nou bijna beledigd voelen dat je mij respectloos vind en zegt dat ik op dingen aanstuur. :(

En een protestant doet ook geen afstand van misbruik in de katholieke kerk zoals ik al zei. Om goede redenen. Dat geldt voor moslims ook.

Verder is het me de energie niet meer waard. Blijkbaar zit een inhoudelijke discussie er niet in en wil je persé iets persoonlijks maken.
Laatst bijgewerkt door Waves op 13-08-10 01:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:39

nou sorry hoor maar jij zegt hier net letterlijk dat ik refereer naar de turk op de hoek. Watvoor niveau is dat?

En er is namens het christendom een publiekelijke walging uitgesproken. Daarbij wordt iedereen dus betrokken.

Waves

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:44

Dat was een vraag want ik snap nog steeds niet naar wie je refereert als je het hebt over "de mensen zelf" en "hun volk"

Maar schijnbaar is het makkelijker om van alles persoonlijk op te vatten dan gewoon er op in te gaan.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:47

Ik ben er meerdere malen op in gegaan maar dat antwoord staat jou niet aan dus dan doe je net alsof ik een rascistische opmerking heb geplaatst. Je weet heel goed wat ik bedoel met de mensen zelf (ik heb al meerdere keren gezegd dat het woord volk misschien niet op zijn plek is). Met de mensen zelf bedoel ik zeker niet de turk op de hoek zoals jij mij in de schoenen probeerd te schuiven. Met de mensen zelf bedoel ik de mensen die het er dus niet mee eens zijn en wel in allah geloven. Maar dat heb ik al een paar keer gezegd, niet zo letterlijk maarja speciaal voor jou leg ik het nog even uit.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:49

Gisteren was ik in het topic over het geloof in het algemeen beland en daar ging het over dat homo's niet bij het geloof geaccepteerd werden.

Toen kwam ik op een site terecht van een Christelijke homo, die bijbelteksten had uitgelegd, dat daar, waar men met deze specifieke teksten zwaait, helemaal niets staat over homoliefde!

Ik heb de tekst (http://www.biblija.net/biblija.cgi?Bijb ... n%2019%2C1 ) 3x in een andere vertaling gelezen.

Wat mij opvalt aan de Islam, is dat gastvrijheid hoog in het vaandel staat, een gast is volgens moslims gezonden door god. In de Katholieke/ Christelijke kerk is dat nooit zo duidelijk.
Er wordt altijd tegen mij gezegd dat ik zo on-Nederlands gastvrij ben.

Ik las deze tekst (Genesis) en nog eens en nog eens en ik dacht: verrek!! Er staat hier dat God engelen zendt en deze zijn zéér ongepast (understatement) ontvangen in Sodom. Lot heeft ze wél een bed en lekker eten gegeven en daarom werd hij blijkbaar gespaard!?

Maar zolang er nog mensen leiders zijn die met dit soort teksten zwaaien om haat tegen homo's te preken, wil ik daar niet naar luisteren of bijhoren!

*edit, verkeerde link
Laatst bijgewerkt door Nic op 13-08-10 01:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:52

Nee en zo hoort het ook nicolletje!

Ik wil ook nergens bij horen. Ik geloof voor mezelf ergens in. Ik weet niet wat. Ik vind geloof alleen wel iets heel heel heel erg moois. Ik ben er alleen sterk op tegen dat geloof betrokken wordt in politiek en de maatschappij in het algemeen om mensen de veroordelen voor wat ze zijn of waar ze in geloven. En daarom raak ik ook aangebrand als Waves mij in de schoenen schuift dat ik "de turk op de hoek" bedoel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:53

Waves schreef:

Ik zal wel weer voor bokt-imam uitgemaakt worden met deze uitspraak, maar er wordt wel degelijk 'gedreigd' door fanatieke (radicale) moslims en/ of moslimleiders met de zogenaamde 'umma' wat gemeenschapszin (elke moslim is je broeder/ zuster) betekent.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:54

Axel_Valerie schreef:
En daarom raak ik ook aangebrand als Waves mij in de schoenen schuift dat ik "de turk op de hoek" bedoel.

Nog afgezien van dat ik bij de woorden 'de Turk op de hoek' altijd een heel simpel kereltje voor me zie, beetje minderwaardig uitgedrukt naar die arme man :=

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:57

ja bovendien woont er bij mij helemaal geen turk op de hoek maar een duitser!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:58

Ik woon bij mij op de hoek :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:01

Ja misschien bedoelen ze wel de andere hoek weet jij veel..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:05

Axel_Valerie schreef:
Ik ben er meerdere malen op in gegaan maar dat antwoord staat jou niet aan dus dan doe je net alsof ik een rascistische opmerking heb geplaatst. Je weet heel goed wat ik bedoel met de mensen zelf (ik heb al meerdere keren gezegd dat het woord volk misschien niet op zijn plek is). Met de mensen zelf bedoel ik zeker niet de turk op de hoek zoals jij mij in de schoenen probeerd te schuiven. Met de mensen zelf bedoel ik de mensen die het er dus niet mee eens zijn en wel in allah geloven. Maar dat heb ik al een paar keer gezegd, niet zo letterlijk maarja speciaal voor jou leg ik het nog even uit.

Ik snap nog steeds niet wie je wel bedoelt, mensen die geloven zeg je. Dat kan dus iedereen zijn. Of bedoel je specifiek islamitische moskeeen, of islamitische politieke partijen, of de gewone gemiddelde burger (en dat is wat ik bedoelde met de turk om de hoek, niks anders).

En alsjeblieft hou eens op over dat ik jou racisme in de schoenen probeer te schuiven, ik probeer jou helemaal niks in de schoenen te schuiven, ik ken je helemaal niet. Als je door een verwijzing naar de turk op de hoek (waarmee ik dus aan jou vraag of je de gemiddelde islamitische burger, waar dan ook ter wereld bedoeld met " de mensen zelf ") al denkt dat ik je racisme in de schoenen schuif dan ben je mij helemaal kwijt want dat kan ik daar met de beste wil van de wereld niet uit opmaken. En nee, wat je dan bedoeld met "de mensen zelf" weet ik helemaal niet goed, want anders zou ik het niet vragen.

Je zoekt echt veeeel meer achter mijn posts dan ik bedoel. Ik bedoel gewoon wat er staat.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:06

Nicolletje schreef:
Axel_Valerie schreef:
En daarom raak ik ook aangebrand als Waves mij in de schoenen schuift dat ik "de turk op de hoek" bedoel.

Nog afgezien van dat ik bij de woorden 'de Turk op de hoek' altijd een heel simpel kereltje voor me zie, beetje minderwaardig uitgedrukt naar die arme man :=

Dat is dan wat jij je blijkbaar voorstelt bij een turk om de hoek, ik denk dan gewoon aan mijn alleraardigste turkse buurman. Ik druk het niet minderwaardig uit, ik zeg niks anders dan er staat. Jij interpreteert het blijkbaar als minderwaardig.