Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:41

janesmith schreef:
Precies. Normaal gesproken zou hij geen bescherming nodig hebben, ongeacht wat hij zegt. Het zijn altijd dezelfden die doodsbedreigingen uiten.

ja en juist degene die de grootste mond hebben over vrijheid van meningsuiting willen hem de mond snoeren

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:49

Ik denk ook wel dat je lef moet hebben om iets negatiefs over de islam te zeggen , Dat durft alleen Geert Wilders , de rest van de politiek is doodsbang voor de islam en praat wat krom is maar snel recht onder het mom 'het is hun cultuur "
" ach het valt allemaal wel mee met de marokaanse boefjes , ze zijn alleen maar stout tussen hun 12 en 24 jaar , dus dat valt erg mee "
Jammer alleen dat het er zoveel zijn he , tussen de 12 en 24 , maar het gaat over hoor ,weltrusten :Z

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:52

sjonnie48 schreef:
Ik denk ook wel dat je lef moet hebben om iets negatiefs over de islam te zeggen , Dat durft alleen Geert Wilders , de rest van de politiek is doodsbang voor de islam en praat wat krom is maar snel recht onder het mom 'het is hun cultuur "
" ach het valt allemaal wel mee met de marokaanse boefjes , ze zijn alleen maar stout tussen hun 12 en 24 jaar , dus dat valt erg mee "
Jammer alleen dat het er zoveel zijn he , tussen de 12 en 24 , maar het gaat over hoor ,weltrusten :Z

ik heb dat zelf toch meegemaakt met mijn bedrijfje? Politie was bang voor ze, op een gegeven moment kregen we in onze aangifte zelfs het adres van de "aanvoerder". Mijn toenmalige vriend stond bekend om zijn losse handjes bij de politie, die hadden blijkbaar verwacht dat hij er wel even op af zou stappen, volgens mij is de politie er om ons te beschermen toch?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:29

janesmith schreef:
Precies. Normaal gesproken zou hij geen bescherming nodig hebben, ongeacht wat hij zegt. Het zijn altijd dezelfden die doodsbedreigingen uiten.

Dat is niet waar hier kan men er ook wat van, via pb natuurlijk het liefst.
Tegen geld geven zijn, maar zelf geld voor bewaking logisch?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:30

FaberSmid schreef:
janesmith schreef:

ja dat is heel logisch, had Pim Fortuyn ook maar beschermd geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:32

FaberSmid schreef:
janesmith schreef:

Moet je je laten vermoorden dan? Of gewoon je mond houden?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:35

ja blijkbaar, want als je dat niet doet krijg je een kogel door je kop of een mes tussen je ribben, Pim Fortuyn en Theo van Gogh de dode voorbeelden van ;(

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 21:42

Verafjord schreef:
ja blijkbaar, want als je dat niet doet krijg je een kogel door je kop of een mes tussen je ribben, Pim Fortuyn en Theo van Gogh de dode voorbeelden van ;(

Beiden de indirecte schuld van het feit dat ze door de linkse politiek zo gedemoniseerd waren. Er was voor gewaarschuwd door diverse deskundigen, maar ze gingen gewoon door. En hun lesje niet geleerd hebbende, doen ze nu weer precies hetzelfde bij Wilders.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 13-07-10 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:44

jantergouw schreef:
Verafjord schreef:

Beiden de indirecte schuld van het feit dat de linkse politiek ze gedemoniseerd had. Er was voor gewaarschuwd door diverse deskundigen, maar ze gingen gewoon door. En hun lesje niet geleerd hebbende, doen ze nu weer precies hetzelfde bij Wilders.

Waardoor Wilders dus ook weer gevaar loopt, dus wie wordt hier nou gediscrimineerd? En ik vind het niet meer dan normaal dat Wilders wordt beschermd, waarom is hij anders dan anderen die ook bescherming nodig hebben? Oja dat is waar, was ff vergeten dat Wilders niet zo goed bij een groot deel van de politiek ligt, dus eigenlijk zou het hun wel heel goed uitkomen als ook Wilders om zeep wordt geholpen, hebben ze weer een probleem minder

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:45

Verafjord schreef:
dus eigenlijk zou het hun wel heel goed uitkomen als ook Wilders om zeep wordt geholpen, hebben ze weer een probleem minder

Pardon? Je beweert nu dat andere partijen blij zouden zijn als Wilders vermoord zou worden?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:46

Heino schreef:
Verafjord schreef:
dus eigenlijk zou het hun wel heel goed uitkomen als ook Wilders om zeep wordt geholpen, hebben ze weer een probleem minder

Pardon? Je beweert nu dat andere partijen blij zouden zijn als Wilders vermoord zou worden?

het zou ze niet verkeerd uitkomen, net zoals het ze het niet verkeerd uitkwam toen Pim werd vermoord.......

RoodZonnetje

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:47

Gadverdamme wat een walgelijke beschuldiging.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:48

Heino schreef:

ik beschuldig niemand, dat maak jij ervan, ik zeg alleen dat het ze goed uit zou komen. Dat is gewoon vast stellen van een feit

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:04

Nee. Het komt niemand goed uit. Zo ziet de politiek er niet uit. Het gaat niet om leven en dood. Ook linkse politici vonden het een van de verschrikkelijkste dagen uit hun leven dat Pim Fortuyn en Theo van Gogh vermoord werden. Dat heeft niets met politieke kleur te maken. En net als Heino vind ik het echt een verschrikkelijke beschuldiging. Ik ben echt een groot tegenstander van Wilders, dat weet iedereen, maar als hij vermoord zou worden zou ik het echt verschrikkelijk vinden. Nouja, ik zou hier niet eens op moeten reageren of proberen te verdedigen. Het idee alleen al.

( Nogmaals. Fortuyn is niet vermoord door een moslim)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:20

ja dat is heel logisch, had Pim Fortuyn ook maar beschermd geworden

Waarom is dat logisch, wilders is toch zelf voor geen geld geven moet meneer ook geen geld nemen. En waarom bescherming voor de onnozelheden zelf geuit? Meneer fortuin ken ik niet, weet alleen dat die des tijds is doodgeschoten en ook van politieken partij was. Maar dacht een intiligente man net in pak en ten zeerste corect nedelands spreken.
Hoe heet die nederlandse vrouwelijke politieker die in nederland ook bescherming kreeg en usa na ook zo onnozel uiten? Moeten de burgers betalen voor het uiten van wilders n die mevrouw? Of dan ook maar zelf betalen?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:27

Heino schreef:

In de Politiek gebeuren heel veel walgelijke dingen.
Maar weet jij zeker dat ze dat niet hopen, dan?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:29

Krips schreef:
Nee. Het komt niemand goed uit. Zo ziet de politiek er niet uit. Het gaat niet om leven en dood. Ook linkse politici vonden het een van de verschrikkelijkste dagen uit hun leven dat Pim Fortuyn en Theo van Gogh vermoord werden. Dat heeft niets met politieke kleur te maken. En net als Heino vind ik het echt een verschrikkelijke beschuldiging. Ik ben echt een groot tegenstander van Wilders, dat weet iedereen, maar als hij vermoord zou worden zou ik het echt verschrikkelijk vinden. Nouja, ik zou hier niet eens op moeten reageren of proberen te verdedigen. Het idee alleen al.

( Nogmaals. Fortuyn is niet vermoord door een moslim)

Jij haalt hier ineens weer moslims bij terwijl dat helemaal geen onderdeel van de discussie was. Het ging er om of de politiek het goed uit zou komen, of niet. Niks met moslims te maken. Wat is de reden dat je ineens moslims erbij betrekt?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:38

Ik zet er tussen haakjes tussen dat Fortuyn is vermoord niet door een moslim maar door een milieu-activist omdat Theo van Gogh en Fortuyn wel heel makkelijk in één adem genoemd worden terwijl het een totaal andere situatie was.
Het was meer een algemene reactie op opmerkingen in het topic, niet over het gequote bericht.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:13

OK, hebben we dat ook weer uit de wereld.
Het was maar goed ook, trouwens, dat hij door een niet-Moslim vermoord werd, want er had een burgeroorlog uitgebroken. Toen het gebeurd was en ze de dader nog niet hadden, zei ik al tegen m'n vriendin 'het is echt te hopen dat het geen moslim was, want het land ontploft anders'. Er ging toen echt een opluchting door me heen toen het uiteindelijk die Volkert v/d Graaf bleek te zijn.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 13-07-10 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:23

jantergouw schreef:

Het zijn naast politici bovenal mensen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:31

Kenden die anderen dan wel de partij-programma's van de andere partijen? Kom op zeg! Ik heb gewoon de kieswijzer ingevuld en daar kwam PVV uit. Ik ben gestopt met me te verdiepen in wat partijen beloven, want: Ze houden zich er toch niet aan! Van mij mogen ze dat hele Den Haag opdoeken. De helft er uit.

Ambtenaren ontslaan die geen klap uitvoeren? JA! Gouden handdrukken afschaffen voor klojo's die de boel verzieken? Ja! En ga zo maar door. Ik vind het ook een signaal naar de politiek, dat het onderhand eens afgelopen moet zijn met dat eeuwige geleuter en dat er eens opgehouden wordt met belastingen verhogen en bezuinigen op zorg enzo. Laat ze een paar commissies minder aannemen en op hun eigen ministeries kijken waar bezuinigd kan worden.

Ik heb absoluut niet op de PVV gestemd vanwege de Islam. Inmiddels zijn een boel van die 'buitenlanders' met criminele achtergrond ook gewoon in NL geboren. Ik persoonlijk ben van mening dat de boel ontregeld is geraakt, toen er verplicht werd verwacht dat mama's hun kids zouden dumpen op een KDV om te gaan werken. Dat is vaak de hangjeugd van de toekomst. Vaak hebben de 'buitenlanders' dat onder elkaar veel beter geregeld. Als ik zie waar ik van op aan kan in mijn omgeving, zijn dat wel de mensen met een andere mentaliteit dan die van veel Ollandse mensen. Ze zijn vaak veel gastvrijer en socialer. :o En dat bedoel ik niet generaliserend natuurlijk. Ik veroordeel mensen altijd pas, nadat ze serieus genoeg tijd hebben gehad om te bewijzen dat ze zijn wie ze zijn. Niet op één indruk in elk geval. Feit blijft: Zo kan het niet langer en zeker niet in de politiek. En ja, volgende keer stem ik weer op Wilders.

En uhm, ik ben ook niet dom of laagopgeleid. Ik wil deze 2 trouwens apart zien. Ook hoogopgeleiden kunnen heel dom zijn. :+

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:43

Heino schreef:
jantergouw schreef:

Het zijn naast politici bovenal mensen.

En mensen zijn de gemeenste wezens die je op deze aarde zult vinden. Vooral als het om macht en rijkdom gaat.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:55

Verafjord schreef:
Heino schreef:

ik beschuldig niemand, dat maak jij ervan, ik zeg alleen dat het ze goed uit zou komen. Dat is gewoon vast stellen van een feit

Ik beschuldig ze wel , van de leugens over ,en het zwartmaken van Pim , hij heeft er zelf verschillende keren voor gewaarschuwd , dat ze hem demoniseerden , en toen stond er een debiele extreem linkse met een gun voor zijn neus ,

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:09

idefix4 schreef:
Kenden die anderen dan wel de partij-programma's van de andere partijen? Kom op zeg! Ik heb gewoon de kieswijzer ingevuld en daar kwam PVV uit. Ik ben gestopt met me te verdiepen in wat partijen beloven, want: Ze houden zich er toch niet aan! Van mij mogen ze dat hele Den Haag opdoeken. De helft er uit.

Ambtenaren ontslaan die geen klap uitvoeren? JA! Gouden handdrukken afschaffen voor klojo's die de boel verzieken? Ja! En ga zo maar door. Ik vind het ook een signaal naar de politiek, dat het onderhand eens afgelopen moet zijn met dat eeuwige geleuter en dat er eens opgehouden wordt met belastingen verhogen en bezuinigen op zorg enzo. Laat ze een paar commissies minder aannemen en op hun eigen ministeries kijken waar bezuinigd kan worden.

Ik heb absoluut niet op de PVV gestemd vanwege de Islam. Inmiddels zijn een boel van die 'buitenlanders' met criminele achtergrond ook gewoon in NL geboren. Ik persoonlijk ben van mening dat de boel ontregeld is geraakt, toen er verplicht werd verwacht dat mama's hun kids zouden dumpen op een KDV om te gaan werken. Dat is vaak de hangjeugd van de toekomst. Vaak hebben de 'buitenlanders' dat onder elkaar veel beter geregeld. Als ik zie waar ik van op aan kan in mijn omgeving, zijn dat wel de mensen met een andere mentaliteit dan die van veel Ollandse mensen. Ze zijn vaak veel gastvrijer en socialer. :o En dat bedoel ik niet generaliserend natuurlijk. Ik veroordeel mensen altijd pas, nadat ze serieus genoeg tijd hebben gehad om te bewijzen dat ze zijn wie ze zijn. Niet op één indruk in elk geval. Feit blijft: Zo kan het niet langer en zeker niet in de politiek. En ja, volgende keer stem ik weer op Wilders.

En uhm, ik ben ook niet dom of laagopgeleid. Ik wil deze 2 trouwens apart zien. Ook hoogopgeleiden kunnen heel dom zijn. :+

En dan lees je weer in de kranten (gisteren) dat er vele bedrijven zijn die ondanks de recessie en grote verliezen, toch weer verhoogde bonussen hebben uitgekeerd!! En de politiek? Nix, noppes, nada.....geen enkele reactie.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de afzwaaibonussen van Bos en Eurlings ook buitensporig vind. Wachtgeld noemen ze het, maar de wachtgeldleeftijd van alle zware beroepen is net omhoog getrokken naar 65!! En dat zijn beiden nog niet!!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:21

Verafjord schreef:
sjonnie48 schreef:

ik heb dat zelf toch meegemaakt met mijn bedrijfje? Politie was bang voor ze, op een gegeven moment kregen we in onze aangifte zelfs het adres van de "aanvoerder". Mijn toenmalige vriend stond bekend om zijn losse handjes bij de politie, die hadden blijkbaar verwacht dat hij er wel even op af zou stappen, volgens mij is de politie er om ons te beschermen toch?

Geloof ik graag , op hoograven mocht de politie niet uit de auto stappen , omdat die marokanen de auto en de politie dan sloopten , nog ff later durfden ze ook met auto de wijk niet meer in , maar s óchtends vroeg , als de criminelen nog sliepen , moe van het stelen en pooieren , dan kwamen ze oma bekeuren die haar hondje los liet lopen daar waar het niet mag , dat durfden ze wel , zelfs al was het nog niet zo'n oude oma , das wel weer stoer :r