Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ukkiee schreef:Krukken en rollators zijn voor oude mensen van weinig nut, hoor. Die hebben meer baat bij een scootmobiel (en weet niet of dat nog in het pakket zit). Krukken en rollators worden vaker gebruikt bij de revalidatie en je ziet tegenwoordig toch gauw dat mensen dat apparaat aan de kant mieteren en zelf gewoon op stap gaanIk heb een tijdje terug trouwens zelf ook gebruik gemaakt van de krukken regeling, had last van mijn voet (wrattenbehandeling) en kon daardoor niet lopen en kreeg zo gratis krukken mee. Heel fijn, maar voor die ene keer had ik er ook gerust wat voor willen betalen.
Vind het echter wel vervelend dat de pil er uit gaat. Heb er nu nog geen last van, en later misschien ook niet (heb volgens mij een aanvullend pakket), maar stel dat ik het niet meer vergoed zou krijgen... Ik ben student en heb geen vast inkomen. Ik zou het toch knap vervelend vinden (en ik denk ook alle andere mensen die met mij te maken krijgen) als ik mijn heftige menstruatie weer terug krijg (gepaard met pijn, maar vooral veel emoties). Ik gebruik het dit moment vanwege twee redenen (menstruatie en als anticonceptie) en dat is toch ook omdat ik niet meer helemaal op het condoom vertrouwDacht vroeger altijd dat er toch wel flink wat moet gebeuren, wil er eentje scheuren, maar ben toch blij dat ik al die tijd de pil heb geslikt, anders had ik regelmatig gestressed met een staafje in mijn hand gezeten.
Ukkiee schreef:Het ging om krukken/rollators voor ouderen. Volgens mij worden die tegenwoordig nauwelijks nog gebruikt en is een scootmobiel dan veel handiger.
Verder wat betreft krukken/rollators, ja soms zijn ze gewoon nodig net als dat je een gebroken been hebt, dan heb je ook een kruk nodig. Maar ik zei zelf al dat ik dat dan voor die periode best zelf wil betalen, zo duur is dat helemaal niet. En als je ze langere tijd nodig hebt, dan zal er wel weer een aanvullend pakket zijn wat dat dekt.
blackstar schreef:Sommige mensen doen zo zielig zodat ze alles krijgen van de zorgzerzekering en de gemeente. anderen die niet zo zielig zijn en bv een ander persoon te spreken hebben gekregen die wat strenger is die krijgen niks tot bijna niks.
Chiqa schreef:blackstar schreef:Sommige mensen doen zo zielig zodat ze alles krijgen van de zorgzerzekering en de gemeente. anderen die niet zo zielig zijn en bv een ander persoon te spreken hebben gekregen die wat strenger is die krijgen niks tot bijna niks.
Dit vind ik een erg gewaagde uitspraak, denk niet dat zorg en uitkering uitgaat naar 'de zieligheid' van een persoon, staan gewoon vaste regeltjes voor die voor iedereen gelijk zijn.
kohtje schreef:Zo ervaar ik het ook.
Overegens was een scootmobiel hier zo gebracht maar die wilde we niet omdat mijn moeder er niet op kan komen.
Maar hulp in de huishouding dat krijgen we dan weer niet omdat we op 1 adres wonen
bello2005 schreef:dat is al zolang ...
tenminste ik heb hem altijd al zelf moeten betalen..
ik heb wel een andere.. of ja.. die er eerst was.. die 'nieuwe' werkt niet bij mij..
die goedkope troep..
maar ik meende dat dat allang uit het basis pakket was..
Unwritten schreef:Ik las ergens 20 euro per drie maanden / maand? Anticonceptie is vele malen duurder, die 20 euro is wat sommigen nu al meebetalen
Citaat:Veranderingen in vergoeding per 1 januari 2011
Basispakket verkleind
Per 1 januari 2011 verdwijnen enkele vergoedingen uit het basispakket:
anticonceptiemiddelen (behalve voor vrouwen jonger dan 21 jaar)
mondzorg voor jongeren van 18 tot en met 21 jaar
hulpmiddelen zoals rollator, krukken en looprek
antidepressiva worden nog beperkt voorgeschreven.
Met deze maatregelen bespaart het kabinet € 173 miljoen op de zorg.
Chiqa schreef:MISTRAL94 schreef:Ben ik het ook mee eens, waarom moet de zorgverzekeraar betalen voor jou anticonceptie.
Mee eens, als ze nou ook eens die vruchtbaarheidsonderzoeken en die IVF dr uit zouden mieteren? Hoop dat dit de volgende stap is. Prima dat het er is hoor maar dan wel als je dr voor kan kiezen in bv een uitgebreid pakket.