Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anya schreef:waar staat dat PVV stemmers tokkie zijn??
Ik zie dat niet staan. Er staat dat ze gemiddeld een mbo-opleiding hebben (dat is dus niet dom, maar een normaal iq), dat ze wel vaker voor zichzelf kiezen (mag in Nederland) en dat ze houden van gewoon eten als boerenkool en actie en spanning. Paintball hebben ze zelf vaker opgegeven als leuke activiteit. Ook al niks mis mee. Het stikt in Nederland van de Paintballcentra.
Jij maakt er iets negatiefs van. Terwijl het gewoon een onderzoek betreft dat mensen zelf hebben ingevuld.
Zou je het wel gewoon hebben gevonden als er van de VVD-stemmer had gestaan dat ze vaker een hbo of hoger opleiding hebben, houden van golf en vaker naar bijzondere bestemmingen in het buitenland gaan en vaker in een landhuis wonen? Want ook dat is waar namelijk
F_Orumster schreef:Ik ga ook paintballen vanavond, met grotendeels hbo-ers
faye schreef:En weet je wat nou zo jammer is? Door dit spelletje weet je eigenlijk bijna zeker dat de PVV bij de volgende verkiezingen de grootste wordt.
Brainless schreef:Ik heb van mensen (met een hogere inkomen) begrepen dat ze eigenlijk PVV wilde stemmen maar toch (ivm met de grote van de partij) op de VVD hebben gestemd.
ps heb je dat statistiekje voor mij?
Anya schreef:MamboBeach schreef:Anya, wat wil je nu zeggen met het niveau van de VVD?
Niets, ik gebruikte dat als tegenstelling omdat iemand zich beledigd voelde door de omschrijving van een onderzoeksbureau over de PVV-stemmer.
Vala schreef:Ik vind al die onderzoeken en opiniepeilingen zo apart. Er is mij nl nog nooit iets gevraagd via een onderzoek of een opinipeiling. Ik voel me dus ook nooit aangesproken door de uitslagen van dat soort onderzoeken.
Anya schreef:Wat zijn jullie toch altijd bezig over criminelen, al dan niet allochtoon.
Terwijl je daarbij voorbij gaat aan wat een rechts kabinet eigenlijk voorstaat. Dat vooral gewone mensen met een baan die niet te gek goed betaald het moeilijk gaan krijgen in de crisis en met een rechts kabinet nog moeilijker.
Zo maar één van de voorstellen die het zou hebben gehaald volgens mij:
- huisarts onder het eigen risico zorg brengen
- eigen risico zorg verhogen
En wat denk je dat dat in de praktijk betekent?
Voor mijn (met een inmiddels heel aardig inkomen) helemaal niets. Ik eet geen boterham minder als ik de huisarts zelf moet betalen.
Maar voor een hele grote groep mensen met kinderen dus wel. Ik voorzie dat in een aantal gevallen mensen te laat of niet bij de huisarts terecht komen. Omdat gezinnen dat eigen risico niet kunnen betalen.
Dat gecomineerd met
- meer marktwerking in de zorg (en dat is iets anders dan wat geld naar verpleeghuizen om Wilders tevreden te stellen)..
Gaat een voor gewone mensen onbetaalbare zorg opleveren.
Het maffe is dat ik uit solidariteit link heb gestemd, ik wil wel betalen voor de mensen die de huisarts niet kunnen betalen. Terwijl veel mensen die het straks niet meer kunnen betalen, dus rechts hebben gestemd. Allemaal op basis van een hoop populistisch gewauwel van onze rechtse voormannen.
Ik kan er met de kop niet bij, echt niet.
Anya schreef:ik weet wel dat Nederland deels rechtser heeft gestemd, maar ik vraag me oprecht af of dat deel dat rechtser heeft gestemd (en dat zijn vaker mensen met een lager inkomen) wel enig idee heeft waar ze voor gestemd hebben.
Mijn tijd zal het wel duren. En ik kan me veroorloven gewoon naar de dokter te gaan, of ze dat nu in het eigen risico stoppen of niet. Maar triest vind ik het wel. Mensen laten zich echt prachtig bedonderen en gaan dan zelf om het hardst roepen hoe sociaal het beleid van rechts is
MamboBeach schreef:Wat betreft dat onderzoek, het valt me op dat er van alles wordt bijgehaald om de PVV-stemmer in de zeik te zetten door tegenstanders. Niet hoger dan MBO-niveau? Dat dit alles erbij wordt gehaald getuigt door de tegenstanders nog niet eens van een kleuterniveau. Ik vind het serieus denigrerend en misselijkmakend.![]()
Edit: Post aangepast, quote was onjuist.
Teddy321 schreef:Anya schreef:ik weet wel dat Nederland deels rechtser heeft gestemd, maar ik vraag me oprecht af of dat deel dat rechtser heeft gestemd (en dat zijn vaker mensen met een lager inkomen) wel enig idee heeft waar ze voor gestemd hebben.
Mijn tijd zal het wel duren. En ik kan me veroorloven gewoon naar de dokter te gaan, of ze dat nu in het eigen risico stoppen of niet. Maar triest vind ik het wel. Mensen laten zich echt prachtig bedonderen en gaan dan zelf om het hardst roepen hoe sociaal het beleid van rechts is
Wie ben jij om te twijfelen aan de denkvermogens van anderen??
Citaat:Ik zou me niet te druk maken, want ondanks dat een overgrote meerderheid rechts gestemd heeft, gaan we toch naar links.
Anya schreef:En dus mag die er voor de hoge inkomens van mij best af. En als je dit ooit wilt afschaffen voor de lagere inkomens, dan kan dat alleen geleidelijk. En volgens mij staat dat ook in de programma's van de partijen die voor afschaffing zijn.
Maar ook hiervoor geldt: het zal mijn tijd wel duren. Ik heb mijn huis al een poos geleden gekocht, dus ik woon goedkoop. Met of zonder aftrek. Maar ik vind wel dat mensen onterecht bang gemaakt worden met 'het afschaffen van die aftrek'. Alsof welke partij dan ook in een half jaar de hypotheekrenteaftrek zou afschaffen.
Trouwens: de winst is al binnen via de AOW-leeftijd optrekken. Levert vele malen meer op dan iets morrelen aan die hypotheekrente en Nederland gaat braaf zonder morren akkoord met deze maatregel. Wilders laat hem zonder blikken of blozen in een halve dag vallen.
En wie worden daarvan de dupe? Ik niet.. Ik kan me veroorloven desnoods twee jaar te leven van mijn spaargeld. Wel de mensen met de lagere en midden inkomens. Die moeten wel doorwerken. Want stoppen met werk kost te veel geld. Zo ook met de voorstellen van vakbonden/werkgevers.