heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:12

faye schreef:
Uitkeringstrekkers stemmen ook links omdat ze dat dan kunnen blijven trekken. En zo stemt iedereen wat voor de eigen situatie het meest gunstig he? ;)

Zoals ik eerder al zei, níet iedereen stemt uit eigen belang. Er bestaat ook nog zoiets als idealen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:13

Ik hoop eigenlijk dat ik vrij sociaal zal blijven stemmen, ook wanneer ik morgen de staatsloterij win. Dus ik denk niet alleen aan mijn eigen belang -denk ik-.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:13

faye schreef:
Wat denk je zelf?

Aan je posts te zien niet, of in elk geval niet goed. Want dat zou je bepaalde uitspraken over links niet gedaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:14

CtjeLief

ik stem ook niet uit eigenbelang, ik kijk ook vooral naar de mensen die het het moeilijkst hebben, ik wil het zelf niet beter hebben wetend dat het ten koste van hen gaat.,.

Anoniem

Het gaat er om wat ze de afgelopen jaren gedaan hebben. En dat is ons sociale stelsel naar de knoppen geholpen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:15

faye schreef:
Het gaat er om wat ze de afgelopen jaren gedaan hebben. En dat is ons sociale stelsel naar de knoppen geholpen.

Help me even, zaten de PvdD, GroenLinks en de SP de afgelopen jaren in de regering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:16

faye schreef:

Hoe? We hebben in heeeeeel lange tijd geen volledig links kabinet gehad, dus hoe is dat de schuld van links?

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:16

@ heino sp wel toch?
Laatst bijgewerkt door Michelle_ op 09-06-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

gekkesies

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:17

Ik vind het erg jammer dat je zo kortzichtig en generaliserend reageert. Een leuke discussie zit er voor mij op deze manier niet meer in. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:18

Ben het weer heerlijk eens met Heino :')

En nee, SP heeft niet in het kabinet gezeten, wel als hele grote partij in de oppositie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:19

Michelle_ schreef:
@ heino sp wel toch?

SP heeft in 2006 een hele berg zetels gewonnen, was toen geloof ik de derde partij qua grootte op basis van de verkiezingen. Maar is toen raar genoeg niet in de regering terecht gekomen.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:19

Als je op Nu.nl kijkt zie je dat de mogelijkheden tot een meerderheidscoalitie, met drie of vier partijen, zijn:
VVD+PVDA+CDA: 83 zetels
VVD+PVDA+D66+GROENLINKS: 83 zetels
VVD+PVV+CDA+SGP: 76 zetels

Mij lijkt dat PVV en SGP het niet echt samen eens kunnen worden, dus dan blijven de eerste twee optie over. Maar goed echt kun je het toch pas zien als de definitieve zetels verdeeld zijn.
Laten we maar hopen dat er iets uitkomt waarbij we allemaal mee geholpen zijn en dat er ook echt daadkracht wordt getoond en niet alleen gepraat in de ruimte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:21

Het wordt tijd dat alleen mensen die echt niet anders kunnen terug vallen op ons sociale stelsel. Daarom stem ik VVD. Niet voor mezelf, alleenstaande moeder met twee kinderen. Bijstandsmoeders aan het werk, hoppa! Als we allemaal thuis gaan zitten met als excuus de kinderen, als we allemaal te beroerd zijn om minder werk te doen houdt het eens op. En dat is nu. Strengere aanpak en NEderland weer gezond maken.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:22

Van die laatste meerderheidscoalitie krijg ik persoonlijk een heleboel haren die recht overeind gaan staan. :=

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:22

faye schreef:
Uitkeringstrekkers stemmen ook links omdat ze dat dan kunnen blijven trekken. En zo stemt iedereen wat voor de eigen situatie het meest gunstig he? ;)

Gel*l, ik zit helaas op het moment in de ww en ben druk aan het solliciteren maar ik heb toch echt VVD gestemd. Niet vanwege het immigratiebeleid, maar omdat ik persoonlijk denk dat dat een van de weinige partijen is die de economie uit de slop kan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:23

Ik ook gekkesies :j

Ik hoop inderdaad op paars+

Anoniem

Mickey schreef:
Als je op Nu.nl kijkt zie je dat de mogelijkheden tot een meerderheidscoalitie, met drie of vier partijen, zijn:
VVD+PVDA+CDA: 83 zetels
VVD+PVDA+D66+GROENLINKS: 83 zetels
VVD+PVV+CDA+SGP: 76 zetels

Mij lijkt dat PVV en SGP het niet echt samen eens kunnen worden, dus dan blijven de eerste twee optie over. Maar goed echt kun je het toch pas zien als de definitieve zetels verdeeld zijn.
Laten we maar hopen dat er iets uitkomt waarbij we allemaal mee geholpen zijn en dat er ook echt daadkracht wordt getoond en niet alleen gepraat in de ruimte...

Dan pak ik toch de eerste beste trein uit nederland _O-
Hoezo onbestuurbaar land :')

Anoniem

Moeni11 schreef:
faye schreef:

Gel*l, ik zit helaas op het moment in de ww en ben druk aan het solliciteren maar ik heb toch echt VVD gestemd. Niet vanwege het immigratiebeleid, maar omdat ik persoonlijk denk dat dat een van de weinige partijen is die de economie uit de slop kan krijgen.

Voel je toch niet aangesproken. Het was een reactie op de rijke stinkerds van de VVD ;)

_Noah

Nou dat wordt een feestje als pvda en cda weer samenkomen :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:24

SGP? pardon, hoeveel zetels hebben die? 2?

Anoniem

Als die twee samen weer in een coalitie komen, dan neem ik ze echt niet meer serieus hoor!! :oo Zij hebben het vorige kabinet samen om zeep geholpen _O- en dan nu weer vriendjes zijn!

Professor

Met mijn afkomst zal ik nooit pvv kiezen, veel geblaat en weinig wol, de lijstvoerder laat geen demokratie toe in zijn eigen partij.
Bovendien staan er veel dubieuse mensen op de lijst, die werkelijk niets te zeggen hebben.
Eigenlijk is het vreemd dat een Liberaal land zoals Nederland altijd wil wezen zo´n rechts radikale nationalistisch denkende partij heeft. Dat zal de generatie voor ons wel pijn doen, juist de vrijheid van Godsdiens en de vrijheid in het algemeen en de demokratie.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:25

Lastig dit hoor! Die coalitie gaat echt een probleem worden met de prognose die nu gesteld gaat worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:25

Heino schreef:
faye schreef:

Help me even, zaten de PvdD, GroenLinks en de SP de afgelopen jaren in de regering?

Faye?