Bedankt voor jullie mening, Was dr benieuwt naar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:Hier na 7 jaar terug? Mocht het bewezen worden en hij zal hier zijn straf uitzitten ( wat niet gaat gebeuren maar stel) is hij sowieso niet over 7 jaar terug. Daarnaast zal hij tbs krijgen en zal hij eerst begeleid worden om terug te keren in de maatschappij.
Daar zit hij 25(?) jaar in de cel.. Dan is hij opeens vrij, heeft dan nog veel meer moorden gezien, verkrachtingen gezien ( of misschien zelf wel) en dan is hij opeens vrij.
Sorry.. Maar het bovenste heb ik dan toch vele malen liever.. En de opmerking dat het zijn prijs is die hij moet betalen.. Dus een verkrachter moet ook maar verkracht worden? Nee sorry, ik denk daar echt totaal anders over.. Natuurlijk moet hij gestraft worden, maar niet op een middeleeuwse manier.
Dribbel schreef:Hij mag van mij ook in een Nederlandse cel hoor. Liever dat dan Peru.
edit: ik weet trouwens niet over ze in Nederland tv e.d. hebben. Dat vind ik een beetje ver gaan hoor. Laat ze in hun tijd maar wat zinnigs doen. Schoonmaken, werken enz.
Wanted2003 schreef:Dribbel schreef:Hij mag van mij ook in een Nederlandse cel hoor. Liever dat dan Peru.
edit: ik weet trouwens niet over ze in Nederland tv e.d. hebben. Dat vind ik een beetje ver gaan hoor. Laat ze in hun tijd maar wat zinnigs doen. Schoonmaken, werken enz.
Deze opmerking klopt dus niet.. Gevangenen hebben namelijk geen vrije tijd om iets zinnigs te doen. In de Nederlandse gevangenis gebeurt alles in tijdschema's. Dat betekent dat je enorm geleefd wordt, er wordt voor jou bepaald wanneer je een uurtje kan werken, of een uurtje kan sporten of wanneer je een uurtje naar buiten mag. En van 17.00 tot 08.00 zit je gewoon op je cel en kom je er ook niet meer vanaf. Indien een gevangene werkt, en hij kan zo'n 18 euro per maand verdienen, kan hij van dat geld een tv huren.
Nessah schreef:Ze zijn dus wel al bezig met een verdrag alleen Peru stemt nog niet in. Dus wie weet..
Inderdaad,dit verhaal krijgt nog wel een staartje.
http://nos.nl/artikel/162051-van-der-sl ... -peru.html
Jongen heeft best veel van de wereld gezien trouwens.. Maar dit wel een trieste site zeg
http://www.waarisjoran.nl/spots
Hannah_Menno schreef:Dribbel schreef:Even een vraag aan de mensen die hem daar willen laten. Zouden jullie hem ook echt in zo'n cel willen (voor 15 jaar) zoals hierboven beschreven is?
Als hij deze moord ook echt op zijn geweten heeft?
Absoluut!
Mikkk schreef:Ik denk persoonlijk dat die jongen niet spoort, ergens psychisch. Meisje wilde bijv niet met hem naar bed en hij heeft haar vermoord. Toen kwam hij enigzins bij zinnen en besefte hoe de gevagenissen daar zijn en is heel rap gevlucht naar Chili.
Of iemand heeft die moord gepleegd daar, en hij schrok zich kapot ivm gevangenis en is gevlucht.
Wat ik wel mis in het verhaal, is onderzoek. Word daar niks onderzocht of zo???
Mikkk schreef:Ik denk persoonlijk dat die jongen niet spoort, ergens psychisch. Meisje wilde bijv niet met hem naar bed en hij heeft haar vermoord. Toen kwam hij enigzins bij zinnen en besefte hoe de gevagenissen daar zijn en is heel rap gevlucht naar Chili.
Wat ik wel mis in het verhaal, is onderzoek. Word daar niks onderzocht of zo???
Dribbel schreef:Ik (en vele met mij) trekken al de conclusie dat hij schuldig is, maar iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.