Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:17

Oke dus jullie willen een middenweg tussen peru en nederland ..

Bedankt voor jullie mening, Was dr benieuwt naar :)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:18

Hij mag van mij ook in een Nederlandse cel hoor. Liever dat dan Peru.

edit: ik weet trouwens niet over ze in Nederland tv e.d. hebben. Dat vind ik een beetje ver gaan hoor. Laat ze in hun tijd maar wat zinnigs doen. Schoonmaken, werken enz.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 04-06-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:18

Misschien ben ik hard, maar ik zou niet weten waarom joran verdiend om naar nederland te komen.
Als andere landgenoten met minder ernstige feiten en door dommigheid daar belanden die kans niet krijgen.
Naar mijn idee, vecht eerst voor die laatste groep en kijk dan naar joran

Ideaal zou allebei maar goed

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:19

Nessah schreef:
Hier na 7 jaar terug? Mocht het bewezen worden en hij zal hier zijn straf uitzitten ( wat niet gaat gebeuren maar stel) is hij sowieso niet over 7 jaar terug. Daarnaast zal hij tbs krijgen en zal hij eerst begeleid worden om terug te keren in de maatschappij.

Daar zit hij 25(?) jaar in de cel.. Dan is hij opeens vrij, heeft dan nog veel meer moorden gezien, verkrachtingen gezien ( of misschien zelf wel) en dan is hij opeens vrij.

Sorry.. Maar het bovenste heb ik dan toch vele malen liever.. En de opmerking dat het zijn prijs is die hij moet betalen.. Dus een verkrachter moet ook maar verkracht worden? Nee sorry, ik denk daar echt totaal anders over.. Natuurlijk moet hij gestraft worden, maar niet op een middeleeuwse manier.

Idd, ik geloof ook niet dat hij na de 25 jaar weer 'normaal' kan terugkeren in de maatschappij.

Ik ben benieuwd of hij een psychische stoornis heeft, vind het jammer dat er daar niet op wordt onderzocht.

Storm

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:20

Toch denk ik dat dit verhaal nog wel een lang staartje gaat krijgen....

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:21

Denk het ook. En ik denk ook zeker dat er wat mis is met die jongen. Misschien een psychische stoornis of iets uit zijn verleden, maar dit is niet normaal.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:29

Dribbel schreef:

edit: ik weet trouwens niet over ze in Nederland tv e.d. hebben. Dat vind ik een beetje ver gaan hoor. Laat ze in hun tijd maar wat zinnigs doen. Schoonmaken, werken enz.

Deze opmerking klopt dus niet.. Gevangenen hebben namelijk geen vrije tijd om iets zinnigs te doen. In de Nederlandse gevangenis gebeurt alles in tijdschema's. Dat betekent dat je enorm geleefd wordt, er wordt voor jou bepaald wanneer je een uurtje kan werken, of een uurtje kan sporten of wanneer je een uurtje naar buiten mag. En van 17.00 tot 08.00 zit je gewoon op je cel en kom je er ook niet meer vanaf. Indien een gevangene werkt, en hij kan zo'n 18 euro per maand verdienen, kan hij van dat geld een tv huren.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:31

Wanted2003 schreef:
Dribbel schreef:

Deze opmerking klopt dus niet.. Gevangenen hebben namelijk geen vrije tijd om iets zinnigs te doen. In de Nederlandse gevangenis gebeurt alles in tijdschema's. Dat betekent dat je enorm geleefd wordt, er wordt voor jou bepaald wanneer je een uurtje kan werken, of een uurtje kan sporten of wanneer je een uurtje naar buiten mag. En van 17.00 tot 08.00 zit je gewoon op je cel en kom je er ook niet meer vanaf. Indien een gevangene werkt, en hij kan zo'n 18 euro per maand verdienen, kan hij van dat geld een tv huren.

Dan vind ik het prima als hij daar terrecht komt. Leer hij eindelijk eens wat structuur is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:35

waarschijnlijk mag hij de helft van zn straf daar uitzitten. prima toch??
hij heeft daar een delict gepleegd. dus laat m lekker daar....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:37

Vind ik eigenlijk ook, Joran heeft Nederland meer dan genoeg geld gekost.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:38

Even een vraag aan de mensen die hem daar willen laten. Zouden jullie hem ook echt in zo'n cel willen (voor 15 jaar) zoals hierboven beschreven is?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:39

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:41

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:42

Dribbel schreef:
Even een vraag aan de mensen die hem daar willen laten. Zouden jullie hem ook echt in zo'n cel willen (voor 15 jaar) zoals hierboven beschreven is?

Als hij deze moord ook echt op zijn geweten heeft?
Absoluut! :j

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:43

Nessah schreef:
Ze zijn dus wel al bezig met een verdrag alleen Peru stemt nog niet in. Dus wie weet..
Inderdaad,dit verhaal krijgt nog wel een staartje.
http://nos.nl/artikel/162051-van-der-sl ... -peru.html

Jongen heeft best veel van de wereld gezien trouwens.. Maar dit wel een trieste site zeg :')
http://www.waarisjoran.nl/spots

inderdaad, wat een leven had dat kereltje.
Met oplichting, en hoertjes kom je precies wel lekker ver

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:43

Hannah_Menno schreef:
Dribbel schreef:

Als hij deze moord ook echt op zijn geweten heeft?
Absoluut! :j

Ik (en vele met mij) trekken al de conclusie dat hij schuldig is, maar iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

pipenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:44

Vind eigenlijk dat Joran gewoon in vergetenheid moet raken,niet meer naar omkijken :evaw:
De mensen die daar zitten omdat ze drugs hebben gesmokkeld moet je ook niet uitvlakken he?
Weet jij hoeveel mensen er overlijden door drugs?
Daar zijn deze smokkelaars in mijn ogen mede schuldig aan.
Toch kan ik op een één of andere manier toch voor de laatste groep meer sympathie opbrengen.

Maar wat mij betreft kunnen de omstandigheden waarin Joran de aankomende 25 jaar mag doorbrengen niet rot genoeg zijn.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:45

Ik denk persoonlijk dat die jongen niet spoort, ergens psychisch. Meisje wilde bijv niet met hem naar bed en hij heeft haar vermoord. Toen kwam hij enigzins bij zinnen en besefte hoe de gevagenissen daar zijn en is heel rap gevlucht naar Chili.

Of iemand heeft die moord gepleegd daar, en hij schrok zich kapot ivm gevangenis en is gevlucht.

Wat ik wel mis in het verhaal, is onderzoek. Word daar niks onderzocht of zo???

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:46

Plaisir schreef:
Ik ben benieuwd of hij een psychische stoornis heeft, vind het jammer dat er daar niet op wordt onderzocht.

Moeten we ons dat echt nog afvragen? :D

Die jongen is niet goed bij z'n hoofd, hij is ziek en dat blijkt uit alles wat hij doet. :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:46

Mikkk schreef:
Ik denk persoonlijk dat die jongen niet spoort, ergens psychisch. Meisje wilde bijv niet met hem naar bed en hij heeft haar vermoord. Toen kwam hij enigzins bij zinnen en besefte hoe de gevagenissen daar zijn en is heel rap gevlucht naar Chili.

Of iemand heeft die moord gepleegd daar, en hij schrok zich kapot ivm gevangenis en is gevlucht.

Daar zijn ze mee bezig ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:49

Citaat:
Vind eigenlijk dat Joran gewoon in vergetenheid moet raken,niet meer naar omkijken

Dat zeker, dat kwetst, maar in zo'n gevangenis... Ik weet niet hoor, ik geloof dat ik dat echt niemand gun.

nu op q-music trouwens iemand die in de gevangenis in Peru is geweest!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 17:50

Mikkk schreef:

Zo te lezen hierboven heb jij zodoende het verhaal maar vast ingevuld??

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:50

Angelita schreef:
Moeten we ons dat echt nog afvragen? :D

Die jongen is niet goed bij z'n hoofd, hij is ziek en dat blijkt uit alles wat hij doet. :)

Wat voor ziekte heeft hij dan? :)

Snap dat je zegt dat hij niet goed is bij zijn hoofd etc, maar ik ben benieuwd of hij écht wat heeft en zoja, wat :).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:53

Toen ik het hoorde dacht ik hoe kunnen er nog meiden zo dom zijn om bevriend met hem te raken kom op iedereen weet toch wie hij is en dat hij je meschien wel meesleurt in een vreemde situatie???

Maar aan de andere kant hoop ik toch wel dattie in nederland straf mag uitzitten enzo .. Ik hoop ook voor hem dat hij een goede advacaat kan vinden maar hij kent er vast zat . Dus nee geen wrok tegen joran vanuit deze hoek

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:55

Dribbel schreef:
Ik (en vele met mij) trekken al de conclusie dat hij schuldig is, maar iemand is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Ik ook wel :o , al kan het ook zijn dat er iets uit de hand is gelopen door bijv nog een "vriend" van hem die bij betrokken is geweest. Zover ik heb begrepen ging hij ook om met "minder fijne mensen".
Joran is door zijn geschiedenis natuurlijk eerder "het haasje" - wat een ander gestoord persoon ook bedacht kan worden...
Het is toch erg dom om het dode meisje te laten liggen in de kamer die op jouw naam staat. De eerste x was hij wsl (!, niet veroordeeld natuurlijk) wel zo "slim" om het lichaam weg te werken... dus zet ik wel wat vraagtekens hier en daar.