lesilla schreef:fojoe schreef:dat zou wel netjes geweest zijn, maar eigenlijk zijn ze niet verplicht om dit te doen

Maar je tekent toch een contract met die voorwaarden (het soort eten)
Als het veranderd word is het toch een breuk in het contract strikt genomen?
ja, je ondertekent het huishoudelijk reglement.
en daar staat dan wel in dat ze gezonde verse voeding krijgen volgens de normen van kind & gezin of iets dergelijks.
maar ik heb nog nergens een vermelding zien staan over bio-industrie, biologisch, halal of weet ik veel wat
edit: ik heb de papieren van de kdv's waar mijn kinderen geweest zijn er even bij gehaald.
bij het ene zegt het huishoudreglement: "De kinderen krijgen gezond, gevarieerd voedsel. Wij zorgen voor middagmaal en fruitpap (of vieruurtje). Voor ontbijt, flesvoeding en dieetvoeding zorgt u zelf."
bij het andere zegt de informatiebrochure enkel: "Het middagmaal en de fruitpap worden dagelijks bereid in het kinderdagverblijf."
ik zie in beide gevallen ik geen enkel probleem voor de overstap naar halal vlees.
christel1857 schreef:En hoe moeten we een dier dan doodmaken..... zucht.....
Dier raakt vrijwel per direct in shock bij dergelijk trauma, waarbij de beleving van pijn wordt verminderd.
Ik ben bang dat het nooit pijnvrij zal zijn. Doodgaan is nooit leuk lijkt me. Wat ik belangrijker vind is of het dier een waardevol leven heeft gehad vóór het moment van de dood. En ik vind het belangrijk dat het slachten met respect voor het wezen gebeurt, of dat nou een kip is of een kikker of een koe. Ik vind ieder leven op aarde even waardevol, en alles verdient evenveel respect en waardering. Maar ik heb niks tegen doodbloeden als doodsoorzaak voor consumptie. Het is hygienisch en effectief. Ben ik nu een slecht mens dan? Ik ben in ieder geval niet zo hypocriet om halal dierenbeulerij te noemen en de gangbare methode niet. Kan iedereen op zijn kop gaan staan echt waar, ik vind het hypocriet.
Hoeveel mensen hier eten wel gewoon kip? Weet je hoe die aan hun einde komen? En een mooi donzen dekbedje? Ganzen worden leven geplukt, en wanneer ze niet meer geschikt zijn als donsdonor worden ze voor foie gras vetgemest. En dan maken we ons druk om halal.... vergeet dat maar en maak je druk om zaken die meer aandacht verdienen.
helemaal mee eens
Laatst bijgewerkt door fojoe op 31-05-10 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt