Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maikeltje schreef:faye schreef:En gelukkig worden dit soort situaties steeds meer keihard aangepakt. Het socaiale stelsel is voor mensen die niet KUNNEN werken, niet voor moeders die bij de kinderen willen zijn.
Het wordt tijd dat jij eens leert lezen want dat is niet wat er geschreven wordt.
Ik heb ook geen idee hoe oud je bent of wat je situatie is maar ik gok dat jij zelf nooit in zo'n situatie gezeten hebt of dat je vrienden/kennissen/familie hebt die in zo'n situatie zitten of gezeten hebben.
Je zou eens wat genuanceerder kunnen reageren. Een mening is prima maar het zou fijn zijn als je die ook eens zou onderbouwen.

faye schreef:De hypotheekrente-aftrek staat al jaren op de schop. Dus ook dat had je als huiseigenaar kunnen zien aankomen. Het is wel leuk om alles van e staat te verwachten, maar je eigen broek op houden is misschien wel slimmer, ben je nergens afhankelijk van. En ja, dan had je misschien een minder duur huis moeten kopen. Of niet moeten kopen als je het zonder de teruggave niet kunt betalen.
Mensen denken niet meer na over de toekomst en daarom is het voor de staat allemaal niet meer op te brengen. En door mensen als TS beschrijft in haar openingspost zullen de belastingen alleen maar stijgen. Zelfs bijstand is voor mensen die niet in hun eigen levensonderhoud KUNNEN voorzien, of dient als aanvulling. En als al je kinderen op school zitten kun je daar best een gedeelte zelf van verdienen. Maar dat loont natuurlijk niet, als je er niet riant op vooruit gaat zitten mensen liever thuis met die uitkering.
KiWiKo schreef:het is ook een kwestie van mentaliteit Faye, dat ben ik zeker met je eens....... echter is het wel zo, dat het ook dom is om in die vrije val terecht te komen, en zo niet meer in je levensonderhoud te kunnen voorzien waardoor je schulden opbouwd. Dat is ook niet handig, en kost de gemeenschap uiteindelijk evenveel, en misschien wel meer geld.
En wat ga je een werkgever vertellen......... ik kan werken op de dagen dat mijn kinderen bij hun vader zijn???? willen werkgevers niet horen hoor dat soort sjit![]()
faye schreef:De hypotheekrente-aftrek staat al jaren op de schop. Dus ook dat had je als huiseigenaar kunnen zien aankomen. Het is wel leuk om alles van e staat te verwachten, maar je eigen broek op houden is misschien wel slimmer, ben je nergens afhankelijk van. En ja, dan had je misschien een minder duur huis moeten kopen. Of niet moeten kopen als je het zonder de teruggave niet kunt betalen
Brainless schreef:Conculsie: heel Nederland staat op de schop.
Je kan, als ik jouw beredenering volg, helemaal niets meer.
Mijn man kreeg hield dit jaar 40E minder netto salaris over (bruto bleef hetzelfde).
En daar hoefde we niks voor te doen!
We hebben een nieuw huis gekocht, maar omdat "alles" in Nederland op de schop staat en wij aan de toekomst denken, betalen we best veel aan alle verzekeringen.
Een ww-aanvullingsverzekering (want met ww gaat zijn salaris heel erg achteruit), arbeidsongeschiktheidsverzekering, levensverzekering, lijfrente, pensioen
Dus als ook nog een s de hypotheek aftrek zou vervallen, zou dat best een probleem geven.
Trouwens ken ik veel mensen die al langeretijd een hypotheek hebben, die dan ook in problemen komen.
Het beste is om allemaal in een goedkoop huurhuis te blijven zitten, dan kun je evt. nog huurtoeslag krijgen als je salaris daalt. Met een eigen huis moet je het zelf maar op zien te lossen.
faye schreef:Waar een wil is, is een weg. En gelukig heeft iedereen recht op een mening in Nederland. Juist als de kinderen bij hun vader zijn in het weekend heeft ze mogelijkheid zat tot extra werken in de horeca. Wat mij stoort is dat deze dame nooit ook maar gedeeltelijk heeft bijgewerkt om gedeeltelijk zelf haar uitkering te bekostigen en een aanvulling te trekken. De jongste is 5!!!
Dus ja: het is een kwestie van mentaliteit en dat heeft niks te maken met je superieur voelen.
faye schreef:Waar een wil is, is een weg. En gelukig heeft iedereen recht op een mening in Nederland. Juist als de kinderen bij hun vader zijn in het weekend heeft ze mogelijkheid zat tot extra werken in de horeca. Wat mij stoort is dat deze dame nooit ook maar gedeeltelijk heeft bijgewerkt om gedeeltelijk zelf haar uitkering te bekostigen en een aanvulling te trekken. De jongste is 5!!!
Dus ja: het is een kwestie van mentaliteit en dat heeft niks te maken met je superieur voelen.
faye schreef:Mijn werkgever heeft er anders helemaal geen probleem mee dat ik geen partner heb. Dus als de kidneren ziek zijn draai ik er voor op.
faye schreef:Geen idee maikeltje. Misschien is het wel zo'n draak die uit boosheif dat ventlief een ander heeft de kinderen weg houdt en zoveel mogelijk wil cashen? Bij een scheiding gaan meestal de kids toch wel minstens om het weekend naar hun vader.
KiWiKo schreef:faye schreef:Mijn werkgever heeft er anders helemaal geen probleem mee dat ik geen partner heb. Dus als de kidneren ziek zijn draai ik er voor op.
heeft te maken met mentaliteit.......... ik als werkgever heb helaas meerdere malen moeten constateren dat moeders zichzelf ziek melden omdat hun kind ziek of thuis was........ en dat, dat is verre van grappig! want dat kan een klein bedrijf uiteindelijk de kop kosten........
dus werkgevers nemen dat risico niet meer! en geef ze eens ongelijk. Kijk dat JIJ niet zo in elkaar zit spreekt alleen maar voor je, super instelling!......... maar helaas, er zijn er wel zoveel die net effe anders in elkaar steken.
KiWiKo schreef:faye schreef:Waar een wil is, is een weg. En gelukig heeft iedereen recht op een mening in Nederland. Juist als de kinderen bij hun vader zijn in het weekend heeft ze mogelijkheid zat tot extra werken in de horeca. Wat mij stoort is dat deze dame nooit ook maar gedeeltelijk heeft bijgewerkt om gedeeltelijk zelf haar uitkering te bekostigen en een aanvulling te trekken. De jongste is 5!!!
jahoor werkgever......... ik kan om het weekeinde werken, als de kinderen bij mijn ex zijn. Behalve als mijn ex ze niet op komt halen, of als mijn ex ziek is, of op vakantie is of een nieuwe vriendin krijgt die op dat moment belangrijker is ........ maar daar kunt u vast wel mee leven toch, dan meld ik me wel ziek en krijg ik toch doorbetaald, want ik heb het geld hard nodig......![]()