Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:17

@MB
Ik dacht dat je dat zo bedoelde:
Vroeger kreeg men ook kinderbijslag voor kinderen die hier niet woonde (zo van: maar ik heb er nog 3 in Marokko.. en daar kreeg men dan ook KB voor).
Nu is dat niet meer zo en zijn de regels aangescherpt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:18

Lovely, dus omdat het vrij besteedbaar is, is het doorsluizen naar een ander land correct wat je hier van het rijk ontvangt.
En weer hupsakee, gelijk een ander punt van drank erbij halen want zo kun je het goedpraten. Wat ik hiermee opmaak, je praat alles goed van de buitenlandse mensen en je geeft de nederlanders overal de schuld van...
Als dit jouw ding is, prima toch. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:19

Brainless schreef:
@MB
Ik dacht dat je dat zo bedoelde:
Vroeger kreeg men ook kinderbijslag voor kinderen die hier niet woonde (zo van: maar ik heb er nog 3 in Marokko.. en daar kreeg men dan ook KB voor).
Nu is dat niet meer zo en zijn de regels aangescherpt.

Op die manier, nee hoor, zo dacht ik niet. :)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:40

Even tussendoor een beetje wat anders. Ik heb het gevoel dat wij momenteel ons meer moeten aanpassen aan de 'nieuwe"nederlanders (voor mij blijven het buitenlanders, hoe naar het ook klinkt). Ik vind prima een moskee hier en daar, maarhet worden er steeds meer. Waar ik mij vooral aan erger is dat ze in het bijzijn van andere hun eigen taal blijven spreken. Kijk soms okay, maar op school in de klas alles met elkaar bespreken in hun moedertaal terwijl ik in hetzelfde groepje zit met een project. Ik vraag het dan vriendelijk, kunnen we verder gaan met het project. Dan word er ook doodleuk gezegd, dat zijn wij al aan het doen hoor.

Mijn moeder heeft zelfs turks geleerd, naja wat woordjes. Ze is mondhygieniste en omdat mensen niet snappen als zij zegt, mond open, mond dicht etc, heeft ze maar wat turks geleerd. Eigenlijk schandalig.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:41

Wat doen Nederlanders die in Frankrijk (of ergens anders) wonen? Die praten onderling ook Nederlands en houden ook veel Nederlandse gewoontes op na.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:42

nog even en er zijn meer moskeeen dan kerken in nederland :+

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:43

Lovely schreef:
Krips schreef:
hypotheekrenteaftrek langzaam aan veranderen.

Welke kant op en hoe wil je dan de stagnerende markt opvangen?

Dit gaat niet zomaar. Dit gaat niet over een nachtje ijs. Langzaam aan moet dit veranderen
Krips schreef:
De AOW leeftijd versoepelen.

Naar boven laten glijden, neem ik aan? Voor alle bevolkingsgroepen?

Nee. Een flexibele AOW die afhankelijk is van de jaren die je gewerkt heb. Mensen zoals stratenmakers moeten nog altijd met 65 met pensioen kunnen
Krips schreef:
Hoge inkomens belasten.

Dat kan een rem zetten op de groei die mensen doormaken in hun inkomen (net als vroeger bij de loongrens) en dat heeft weer invloed op de uitgaven, huizenmarkt, besparingen.

Ik bedoel hiermee de echte topinkomens en bonussen
Krips schreef:
Zorgen dat iedereen kan meedraaien in de economie waardoor de beroepsbevolking en dus de inkomsten van belastingen stijgen.

Melkertmodel?
De overheid moet hier indd wel een grote rol bij spelen. Mensen die aan het werk zijn kosten namelijk veel minder geld dan mensen in de bijstand e.d.
Krips schreef:
Afname van de kosten van het ambtenarenapparaat.

Zie vorige posts :D
Je kan hier ook denken aan bijvoorbeeld de verlaging van de salarissen van politici
Krips schreef:
Geen JSF.

Die JSF werd ook niet voor niets aangeschaft toch? Het was wel grappig laatst bij Nova dat dit plan uit de hoed van Pim Fortuin kwam, daar heeft niemand het meer over.
Ik vind het niet nodig. Ik vind dat we niet al te veel moeten investeren in defensie. Zeker niet nu met het grote europa
Krips schreef:
En bovendien zorgen dat de zorg efficienter wordt.

Door marktwerking of moet de interactie tussen zorgleveranciers en zorgverzekeraars gunstiger uit gaan werken naar de consument. De premiedruk is nu al heel erg hoog, daar moet wel iets tegenover gaan staan en de voortdurende versobering is geen goede belofte.Geen marktwerking! Maar wel zorgen dat de bureaucratie, vooral door de zorgverzekeringen afneemt

De meeste punten zijn van GL, die zullen het wel hebben doorberekend. Zij willen investeren in zorg en onderwijs. Maar zij willen ook niet in één keer heel erg gaan bezuinigen. Het overheidstekort hoeft niet morgen opgelost te worden. Het is belangrijker dat de overheid nu ook juist blijft investeren in de economie. Het is ook wel makkelijk om alle punten af te kraken. Maar alleen met bezuinigen op ontwikkelingshulp kom je er niet. Het is niet leuk.. maar moet wel gebeuren.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:44

Brainless schreef:
Wat doen Nederlanders die in Frankrijk (of ergens anders) wonen? Die praten onderling ook Nederlands en houden ook veel Nederlandse gewoontes op na.

Tja, zo kan je het inderdaad wel zien. Mijn moeders kant van de familie is grieks en in griekenland spreekt iedereen grieks, maar in nederland spreekt iedereen gewoon nederlands. Ik vind het vrij onbeschoft, zeker als er andere mensen in het bijzijn zijn om in je eigen taal te spreken als je ergens anders woont.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:45

Espie schreef:

Dat zal zo'n vaart niet lopen hoor:
Citaat:
Religie in Nederland
Van de Nederlandse volwassenen noemt zich

* 29% katholiek
* 19% protestants (9% Nederlands hervormd, 6% PKN, 4% gereformeerd)
* 5% islamitisch
* 5% overig
* 42% niet kerkelijk

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:47

Brainless schreef:
Espie schreef:

Dat zal zo'n vaart niet lopen hoor:
Citaat:
Religie in Nederland
Van de Nederlandse volwassenen noemt zich

* 29% katholiek
* 19% protestants (9% Nederlands hervormd, 6% PKN, 4% gereformeerd)
* 5% islamitisch
* 5% overig
* 42% niet kerkelijk

Van de volwassen nederlanders, dus ik neem aan, als je een ander paspoort hebt, je hier niet bijgerekend wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:48

Espie schreef:

Dat zou niet zo raar zijn want de meeste moslims belijden hun geloof actief, terwijl de katholieken steeds minder naar de kerk gaan, ook degenen die zich katholiek noemen, op een paar oudere dames die meestal ook een hoofddoekje om hebben :D :D

Dus het lijkt me voor de hand liggend dat de gebouwen waar gebruik van gemaakt wordt in stand gehouden worden en de gebouwen die leeg staan voor andere doeleinden gebruikt worden.

Over een jaar of 50 zullen die moskeeën ook grotendeels overbodig zijn

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:49

wij hebben het niet over hoeveel er naar de kerk gaan maar de gebouwen vliegen wel de grond uit :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:50

@Apoc
Hoezo zijn Marokkanen geen Nederlanders?
Ook met een dubbel paspoort worden ze tot Nederlanders gerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:50

Espie schreef:
wij hebben het niet over hoeveel er naar de kerk gaan maar de gebouwen vliegen wel de grond uit :+

Waar dan?

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:51

Brainless schreef:
@Apoc

Ik heb het dan ook niet over een dubbel paspoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:51

Lovely schreef:
Mindim, dus als er wat meer in de krant stond over chineze maffia, dan kreeg je vanzelf wel een hekel aan chinezen, die integreren immers ook niet, spreken de taal niet, sluizen geld weg naar hun oude vaderland, voeden hun kinderen niet op in onze cultuur en passen zich niet aan. Dus als ik het goed begrijp zijn criminele chinzen in jouw ogen minder erg dan criminele marokkanen, alleen omdat ze minder in de krant staan?

Dat zeg ik niet, heb een pest aan alle criminelen wat dat betreft, marokkaans, chinees, nederlands, whatever.
Ik stel alleen een feit vast, en dat is dat de marokkaanse bevolking een stuk meer in het nieuws is dan de andere bevolkingsgroepen. Over chinezen hoor je nooit iets in het journaal, om het maar even bij de chinezen te houden.

Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat ik chinese criminelen minder erg vind dan marokkaanse criminelen. Maar waarom denk jij dat de marokkanen meer in het nieuws zijn, heb jij er een verklaring voor, alleen omdat ze uit marokko komen, geloof ik niet.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:55

wij zijn gewoon te goed hier en te lief want als je in marokko steelt ben je echt slecht af. maar hier mag je zowat alles. de straffen zijn hier te laag. dit is voor veel mensen lui lekkerland. :+

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:56

Marokkanen zijn meer in het nieuws omdat sinds 11 september alle moslims onder een vergrootglas zijn gelegd.. daarom.
als het de Chinezen waren geweest die de aanslag hadden gepleegd, dan waren het de Chinezen geweest..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:56

Mindim schreef:
Dat zeg ik niet, heb een pest aan alle criminelen wat dat betreft, marokkaans, chinees, nederlands, whatever.
Ik stel alleen een feit vast, en dat is dat de marokkaanse bevolking een stuk meer in het nieuws is dan de andere bevolkingsgroepen. Over chinezen hoor je nooit iets in het journaal, om het maar even bij de chinezen te houden.

Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat ik chinese criminelen minder erg vind dan marokkaanse criminelen. Maar waarom denk jij dat de marokkanen meer in het nieuws zijn, heb jij er een verklaring voor, alleen omdat ze uit marokko komen, geloof ik niet.

Nee omdat dat zeker met eerst Pim en nu Geert zon lekker onderwerp is. In veel steden is de overlast van Antillianen veel erger en agressiever, maar op een verdwaalde docu filmer besteed niemand hier aandacht aan. Ik zie ook niet zoveel TV programma´s etc over de hooligans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:57

Brainless schreef:

Maar die praten tegen de lokalen wel Frans of engels, we verwachten niet dat zij nederlands praten of begrijpen of zich aanpassen aan ons. Als ik in duitsland ben dan praat ik duits, in frankrijk frans en anders is mijn engels prima.

In nederland moet je je steeds meer aanpassen aan neiuwe nederlanders. Hoofddoeken en burka moet je maar accepteren, zwarte piet moet maar gekleurde piet worden en een kerstboom nemen ze aanstoot aan en dan wordt er weer gekeken hoe we wel weer aan hun wensen kunnen voldoen. En daar heb ik het mee gehad.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:57

Brainless schreef:
@Apoc

maar de niet-volwassenen worden niet meegerekend.
ik denk dat het merendeel van de religieuze jongeren moslim is.
als die meegerekend zouden worden dan zouden de cijfers er anders uit zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:59

sarabande schreef:
Mindim schreef:

Nee omdat dat zeker met eerst Pim en nu Geert zon lekker onderwerp is. In veel steden is de overlast van Antillianen veel erger en agressiever, maar op een verdwaalde docu filmer besteed niemand hier aandacht aan. Ik zie ook niet zoveel TV programma´s etc over de hooligans.

Nou dan moet je beter tv kijken, want het is er wel degelijk en dat over de antillianen ook, een heel gedoe om geweest dat de antillen hun 'rotte appeltjes' naar nederland sturen om ze daar maar kwiijt te zijn.
Trouwens Pim en Geert krijgen niet een stem van mijn kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:00

CtjeLief schreef:
Marokkanen zijn meer in het nieuws omdat sinds 11 september alle moslims onder een vergrootglas zijn gelegd.. daarom.
als het de Chinezen waren geweest die de aanslag hadden gepleegd, dan waren het de Chinezen geweest..

Gesodemieter met de marokkanen speelt al veel langer. En er zijn nog veel meer islamieten dan marokkanen, volgens mij kwamen de terroristen ook niet uit Marokko hoor.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:00

MamboBeach schreef:
Lovely schreef:

Mindim, dus als er wat meer in de krant stond over chineze maffia, dan kreeg je vanzelf wel een hekel aan chinezen, die integreren immers ook niet, spreken de taal niet, sluizen geld weg naar hun oude vaderland, voeden hun kinderen niet op in onze cultuur en passen zich niet aan. Dus als ik het goed begrijp zijn criminele chinzen in jouw ogen minder erg dan criminele marokkanen, alleen omdat ze minder in de krant staan?

Jij probeert iemand in ander straatje te duwen, dat schrijft Mindim niet. :n

Nee, ik probeer een scheefheid in denken aan te duiden. In dit geval dus waarom een chineze crimineel die profiteert en niet integreert wel ok is en een marokkaanse crimineel die profiteert en niet integreert niet.

Espie, het maakt wel uit of je stemt voor een partij die voor democratie is of niet. Niet voor jou persoonlijk hoor, maar GroenLinks stemmers zijn ook een beetje vergeten dat ze op communisten stemmen :D.

Iedereen mag zelf weten waar hij/zij de kinderbijslag aan uitgeeft, sommige ouders kopen er drank van en anderen geven het aan hun ouders in een ander land.[/quote]

Omdat het een fusie is van de CPN, de PSP, de PPR en de EVP?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:01

Koopto666 schreef:
Brainless schreef:
@Apoc

maar de niet-volwassenen worden niet meegerekend.
ik denk dat het merendeel van de religieuze jongeren moslim is.
als die meegerekend zouden worden dan zouden de cijfers er anders uit zien

Maar dat geldt dan toch ook voor de cijfers van de andere geloven?!
Die worden dan ook hoger.