Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lovely schreef:Krips schreef:hypotheekrenteaftrek langzaam aan veranderen.
Welke kant op en hoe wil je dan de stagnerende markt opvangen?
Dit gaat niet zomaar. Dit gaat niet over een nachtje ijs. Langzaam aan moet dit veranderenKrips schreef:De AOW leeftijd versoepelen.
Naar boven laten glijden, neem ik aan? Voor alle bevolkingsgroepen?
Nee. Een flexibele AOW die afhankelijk is van de jaren die je gewerkt heb. Mensen zoals stratenmakers moeten nog altijd met 65 met pensioen kunnenKrips schreef:Hoge inkomens belasten.
Dat kan een rem zetten op de groei die mensen doormaken in hun inkomen (net als vroeger bij de loongrens) en dat heeft weer invloed op de uitgaven, huizenmarkt, besparingen.
Ik bedoel hiermee de echte topinkomens en bonussenKrips schreef:Zorgen dat iedereen kan meedraaien in de economie waardoor de beroepsbevolking en dus de inkomsten van belastingen stijgen.
Melkertmodel?
De overheid moet hier indd wel een grote rol bij spelen. Mensen die aan het werk zijn kosten namelijk veel minder geld dan mensen in de bijstand e.d.Krips schreef:Afname van de kosten van het ambtenarenapparaat.
Zie vorige posts
Je kan hier ook denken aan bijvoorbeeld de verlaging van de salarissen van politiciKrips schreef:Geen JSF.
Die JSF werd ook niet voor niets aangeschaft toch? Het was wel grappig laatst bij Nova dat dit plan uit de hoed van Pim Fortuin kwam, daar heeft niemand het meer over.
Ik vind het niet nodig. Ik vind dat we niet al te veel moeten investeren in defensie. Zeker niet nu met het grote europaKrips schreef:En bovendien zorgen dat de zorg efficienter wordt.
Door marktwerking of moet de interactie tussen zorgleveranciers en zorgverzekeraars gunstiger uit gaan werken naar de consument. De premiedruk is nu al heel erg hoog, daar moet wel iets tegenover gaan staan en de voortdurende versobering is geen goede belofte.Geen marktwerking! Maar wel zorgen dat de bureaucratie, vooral door de zorgverzekeringen afneemt
Brainless schreef:Wat doen Nederlanders die in Frankrijk (of ergens anders) wonen? Die praten onderling ook Nederlands en houden ook veel Nederlandse gewoontes op na.
Espie schreef:nog even en er zijn meer moskeeen dan kerken in nederland
Citaat:Religie in Nederland
Van de Nederlandse volwassenen noemt zich
* 29% katholiek
* 19% protestants (9% Nederlands hervormd, 6% PKN, 4% gereformeerd)
* 5% islamitisch
* 5% overig
* 42% niet kerkelijk
Brainless schreef:Espie schreef:nog even en er zijn meer moskeeen dan kerken in nederland
Dat zal zo'n vaart niet lopen hoor:Citaat:Religie in Nederland
Van de Nederlandse volwassenen noemt zich
* 29% katholiek
* 19% protestants (9% Nederlands hervormd, 6% PKN, 4% gereformeerd)
* 5% islamitisch
* 5% overig
* 42% niet kerkelijk
Espie schreef:nog even en er zijn meer moskeeen dan kerken in nederland
Lovely schreef:Mindim, dus als er wat meer in de krant stond over chineze maffia, dan kreeg je vanzelf wel een hekel aan chinezen, die integreren immers ook niet, spreken de taal niet, sluizen geld weg naar hun oude vaderland, voeden hun kinderen niet op in onze cultuur en passen zich niet aan. Dus als ik het goed begrijp zijn criminele chinzen in jouw ogen minder erg dan criminele marokkanen, alleen omdat ze minder in de krant staan?
Mindim schreef:Dat zeg ik niet, heb een pest aan alle criminelen wat dat betreft, marokkaans, chinees, nederlands, whatever.
Ik stel alleen een feit vast, en dat is dat de marokkaanse bevolking een stuk meer in het nieuws is dan de andere bevolkingsgroepen. Over chinezen hoor je nooit iets in het journaal, om het maar even bij de chinezen te houden.
Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat ik chinese criminelen minder erg vind dan marokkaanse criminelen. Maar waarom denk jij dat de marokkanen meer in het nieuws zijn, heb jij er een verklaring voor, alleen omdat ze uit marokko komen, geloof ik niet.
Brainless schreef:Wat doen Nederlanders die in Frankrijk (of ergens anders) wonen? Die praten onderling ook Nederlands en houden ook veel Nederlandse gewoontes op na.
Brainless schreef:@Apoc
Hoezo zijn Marokkanen geen Nederlanders?
Ook met een dubbel paspoort worden ze tot Nederlanders gerekend.
sarabande schreef:Mindim schreef:Dat zeg ik niet, heb een pest aan alle criminelen wat dat betreft, marokkaans, chinees, nederlands, whatever.
Ik stel alleen een feit vast, en dat is dat de marokkaanse bevolking een stuk meer in het nieuws is dan de andere bevolkingsgroepen. Over chinezen hoor je nooit iets in het journaal, om het maar even bij de chinezen te houden.
Ik snap ook niet hoe je er bij komt dat ik chinese criminelen minder erg vind dan marokkaanse criminelen. Maar waarom denk jij dat de marokkanen meer in het nieuws zijn, heb jij er een verklaring voor, alleen omdat ze uit marokko komen, geloof ik niet.
Nee omdat dat zeker met eerst Pim en nu Geert zon lekker onderwerp is. In veel steden is de overlast van Antillianen veel erger en agressiever, maar op een verdwaalde docu filmer besteed niemand hier aandacht aan. Ik zie ook niet zoveel TV programma´s etc over de hooligans.
CtjeLief schreef:Marokkanen zijn meer in het nieuws omdat sinds 11 september alle moslims onder een vergrootglas zijn gelegd.. daarom.
als het de Chinezen waren geweest die de aanslag hadden gepleegd, dan waren het de Chinezen geweest..
MamboBeach schreef:Lovely schreef:
Mindim, dus als er wat meer in de krant stond over chineze maffia, dan kreeg je vanzelf wel een hekel aan chinezen, die integreren immers ook niet, spreken de taal niet, sluizen geld weg naar hun oude vaderland, voeden hun kinderen niet op in onze cultuur en passen zich niet aan. Dus als ik het goed begrijp zijn criminele chinzen in jouw ogen minder erg dan criminele marokkanen, alleen omdat ze minder in de krant staan?
Jij probeert iemand in ander straatje te duwen, dat schrijft Mindim niet.
.Koopto666 schreef:Brainless schreef:@Apoc
Hoezo zijn Marokkanen geen Nederlanders?
Ook met een dubbel paspoort worden ze tot Nederlanders gerekend.
maar de niet-volwassenen worden niet meegerekend.
ik denk dat het merendeel van de religieuze jongeren moslim is.
als die meegerekend zouden worden dan zouden de cijfers er anders uit zien