Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Hedwig_ schreef:Ja sorry, maar wie zijn wij om te oordelen over haar IQ of psychische stoornisen die ze mogelijk zou hebben.
Mensen studeren jarenlang om zulke diagnose's te kunnen stellen. Iemand die slecht schrijft hoeft niet dom te zijn, ik zou ook geen leuk of "slim" boek kunnen schrijven, maar ik doe het verder best leuk al zeg ik het zelf en ben zeker niet dom.
lifaya schreef:Mijn moeder heeft zelf te maken met slachtoffers van loverboys en vind het (op een aantal stukjes na) wel geloofwaardig.
lifaya schreef:denice schreef:Maar hoe verklaar je dan het schoolverzuim dat niet waar blijkt te zijn?
vaak lijkt het spijbelen meer dan dat het feitelijk was. ik denk dat zij een trouma heeft opgelopen waardoor bepaalde factoren niet meer helemaal duidelijk waren...
Missy123 schreef:lifaya schreef:Mijn moeder heeft zelf te maken met slachtoffers van loverboys en vind het (op een aantal stukjes na) wel geloofwaardig.
Ja maar dat is het probleem juist, het is een verhaal wat hier in nederland echt gebeurt met meisjes. En het is niet moeilijk met een rijke fantasie zo´n verhaal te verzinnen. Maar het probleem is, is het verhaal wat ze geschreven is echt een verhaal over haarzelf ?? Zoniet, heeft ze een lekker zakcentje verdiend over de rug van meisjes die wel in zo´n verhaal leven.
Bermudaa schreef:Ik vind het wel een beetje teveel van het goede dit allemaal.. Er zijn zo ontiegelijk veel mensen die een boek schrijven, en hoeveel mensen zullen het verhaal wel niet een beetje aandikken of dingen erbij gaan verzinnen? Iedereen die dit boek las kon dit zich wel indenken. Betekent niet dat ze totaal geen nare dingen heeft gemaakt. Ik vind het niet terecht dat ze nu zo enorm wordt afgekraakt en notabene in een aflevering komt van Peter R de Vries. Laat hem lekker echte misdadigers oppakken ofzo? De aflevering was lichtelijk teleurstellend.
Cayenne schreef:Een trauma hebben betekent nog niet dat men hele nieuwe gebeurtenissen gaat verzinnen, zoals mensenhandel en moord. Dat ze sommige dingen niet meer goed zou weten te herinneren, alas, maar ook daar heeft ze geen last van, zoals in haar boek te lezen is. Of ja, alleen bij de politie weet ze spontaan niet meer hoe dingen zijn gegaan...
lifaya schreef:Als iemand iets ergs mee heeft gemaakt verwerkt die dat op zijn of haar eigen manier. de ene die doet alsof er niks is gebeurd, de ander doet alsof het iemand anders is gebeurd, de ander geeft een eigen draai aan het verhaal waardoor het minder erg lijkt of dat het in elk geval voor haar makkelijker te verwerken is. Ik heb zelf ook het 1 en ander meegemaakt en ik moet zeggen dat ik ook niet meer 100% weet wat er gebeurd is. Het kan zijn dat ik het dan anders navertel dan dat het echt gebeurd is. Je kan je hersenen zo manipuleren dat je op een gegeven moment echt gaat geloven dat dát gebeurd is en niet iets anders.