Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly_ schreef:Jeetje, ik word er helemaal naar van.. Frappant trouwens dat het dranghekken worden genoemd, maar na een paar seconde al omvallen. Is natuurlijk ook wel logisch, als een paar honderd man daar staan te duwen, maar toch.
Frozenstar schreef:Polly_ schreef:Jeetje, ik word er helemaal naar van.. Frappant trouwens dat het dranghekken worden genoemd, maar na een paar seconde al omvallen. Is natuurlijk ook wel logisch, als een paar honderd man daar staan te duwen, maar toch.
Ik denk we nu van geluk mogen spreken dat ze zo snel omvielen..anders waren er misschien wel dode gevallen..
Shadow0 schreef:Frozenstar schreef:Ik denk we nu van geluk mogen spreken dat ze zo snel omvielen..anders waren er misschien wel dode gevallen..
-1, speculatie.
Frozenstar schreef:Dat heeft toch niks met speculatie te maken?? Meer met ervaring en logica..Als er nu al botbreuken enzo zijn, terwijl die hekken zo snel omvielen; wat als iedereen dezelfde kant oprent, in blinde paniek en de voorste mensen kunnen nergens heen? Dan ga je vertrappingen krijgen. Je hoort het vaak zat hoor op tv..
RoosG schreef:Er klonk geschreeuw, dus we keken elkaar aan van wat is dit? en ineens gebeurde alles. Mijn maag draaide om, ik voelde me echt ziek worden. Bij ons alles drie stonden tranen in onze ogen, terwijl we helemaal niet van zulke huilebalken zijn.
Frozenstar schreef:Dat heeft toch niks met speculatie te maken?? Meer met ervaring en logica..Als er nu al botbreuken enzo zijn, terwijl die hekken zo snel omvielen; wat als iedereen dezelfde kant oprent, in blinde paniek en de voorste mensen kunnen nergens heen? Dan ga je vertrappingen krijgen. Je hoort het vaak zat hoor op tv..
Shadow0 schreef:Frozenstar schreef:Dat heeft toch niks met speculatie te maken?? Meer met ervaring en logica..Als er nu al botbreuken enzo zijn, terwijl die hekken zo snel omvielen; wat als iedereen dezelfde kant oprent, in blinde paniek en de voorste mensen kunnen nergens heen? Dan ga je vertrappingen krijgen. Je hoort het vaak zat hoor op tv..
Oh, op tv. Sorry, mijn fout, dan is het logisch.
Je weet niet wat er gebeurd zou zijn 'als'. Dat is het wezenlijke woord van een speculatie, dat woordje 'als'. JE WEET HET NIET. Misschien was het zo gegaan, maar misschien ook niet.
Of, zoals een goedhollands gezegde luidt: as is verbrande turf.
Citaat:Om 1 over 8 begon een Orthodox Joods uitziende man te prevelen, wat al snel overging in een langdurige schreeuw, waarbij hij zijn handen ophief. Deze man is door politie ter plaatse aangesproken en aangehouden. Het publiek is door zijn uiterlijk en schreeuwen in paniek geraakt, waardoor mensen zijn gaan roepen "BOM BOM VLUCHT". Het publiek raakte in beweging, onder hen was een man met een koffer die deze liet vallen. De paniek onder het publiek verergerde hierdoor. De man is gelijk gearresteerd en de koffer is verwijderd, maar hij bleek de koffer van schrik te hebben laten vallen en niets met de gebeurtenis te maken hebben. De Joodse man is een 39-jarige in Nederland geboren Amsterdammer, hiervoor al vele malen veroordeld voor diverse misdrijven zoals diefstal, geweldplegingen, en drugshandel. Door wat er gebeurde zijn er meerdere mensen licht gewond geraakt, aan hen is eerste hulp verleend en een aantal mensen zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Er waren door de politie wel uitgebreide maatregelen getroffen voorafgaand aan de Dodenherdenking, wat ertoe heeft bijgedragen dat beide mannen zeer snel zijn aangehouden en de koffer zeer snel is verwijderd.