Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:57

Het is ook heel duidelijk dat de mensen in de buurt van de schreeuwende man sneller rustig worden omdat ze zien dat er verder niks aan de hand is.
De mensen verder weg weten niet wat ze kunnen verwachten.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:57

Polly_ schreef:
Jeetje, ik word er helemaal naar van.. Frappant trouwens dat het dranghekken worden genoemd, maar na een paar seconde al omvallen. Is natuurlijk ook wel logisch, als een paar honderd man daar staan te duwen, maar toch.

Ik denk we nu van geluk mogen spreken dat ze zo snel omvielen..anders waren er misschien wel dode gevallen..

Meraki

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:58

sbs nu

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:59

Frozenstar schreef:
Polly_ schreef:
Jeetje, ik word er helemaal naar van.. Frappant trouwens dat het dranghekken worden genoemd, maar na een paar seconde al omvallen. Is natuurlijk ook wel logisch, als een paar honderd man daar staan te duwen, maar toch.

Ik denk we nu van geluk mogen spreken dat ze zo snel omvielen..anders waren er misschien wel dode gevallen..

Ja, dat klopt wel ja..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:59

Frozenstar schreef:

-1, speculatie.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:01

jeetje, ik zat met vriendinnen te kijken, vlak er voor nog gezecht dat het wel bijzonder zou zijn om bij zoiets aanwezig te zijn, misschien iets voor volgend jaar, nou,echt niet meer hoor!
Er klonk geschreeuw, dus we keken elkaar aan van wat is dit? en ineens gebeurde alles. Mijn maag draaide om, ik voelde me echt ziek worden. Bij ons alles drie stonden tranen in onze ogen, terwijl we helemaal niet van zulke huilebalken zijn.
Ga nu alle kranten langs, heb het hele topic bekeken.

Waar gaat het heen met Nederland jongens?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:04

Shadow0 schreef:
Frozenstar schreef:

-1, speculatie.

Dat heeft toch niks met speculatie te maken?? Meer met ervaring en logica..Als er nu al botbreuken enzo zijn, terwijl die hekken zo snel omvielen; wat als iedereen dezelfde kant oprent, in blinde paniek en de voorste mensen kunnen nergens heen? Dan ga je vertrappingen krijgen. Je hoort het vaak zat hoor op tv..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:05

Frozenstar schreef:
Dat heeft toch niks met speculatie te maken?? Meer met ervaring en logica..Als er nu al botbreuken enzo zijn, terwijl die hekken zo snel omvielen; wat als iedereen dezelfde kant oprent, in blinde paniek en de voorste mensen kunnen nergens heen? Dan ga je vertrappingen krijgen. Je hoort het vaak zat hoor op tv..

Mee eens :j

Meraki

Wij zaten ook te kijken, en ik zei nog tegen m'n vader.. dat ik volgend jaar ook nog wel naar Amsterdam zou willen om de dodenherdenking mee te maken..

En net op dat moment zien we paniek.. nou echt waar, ik verwachtte het ergste..

Anoniem

Nu op NL2

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:06

Dan zal ik naar beneden moeten rennen voor het nieuws, is het ook online te zien? :=

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:07

Volgens mij was er helemaal niets aan de hand. Er begon een man te schreeuwen, en daar schrokken mensen van. Zeker in groepsverband slaat paniek gauw op de rest van de menigte over. En als je dan niet goed weet wat er aan de hand is, je ziet mensen weg lopen, dan ga je toch zelf ook even duwen om snel weg te komen daar! En dan escaleert de hele boel. Dat is gewoon iets menselijks.

Ik heb het ook gezien op tv, dacht inderdaad ook dat ik schoten horen, maar volgens mij waren dat dranghekken die omvielen. Kan zijn dat mensen die van schrik hebben omgeduwd, en anderen vervolgens schrokken omdat ze dachten dat er was geschoten.

In ieder geval, voor degene die het net op het nieuws hebben gemist; er zijn 2 mannen gearresteerd en er komt een persconferentie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:08

RoosG schreef:
Er klonk geschreeuw, dus we keken elkaar aan van wat is dit? en ineens gebeurde alles. Mijn maag draaide om, ik voelde me echt ziek worden. Bij ons alles drie stonden tranen in onze ogen, terwijl we helemaal niet van zulke huilebalken zijn.

Met alle respect, hou het perspectief. Er is, in essentie, geen ramp gebeurd. Het is vervelend voor de mensen, zeker degenen die gewond zijn geraakt. Het was niet goed, niet juist, niet netjes, niet respectvol.

Maar dingen als 'echt ziek worden' zou ik bewaren voor een andere categorie leed. We verliezen soms het perspectief. De oorlog, die we vandaag probeerden te herdenken toen dit allemaal de aandacht opeiste, dat was leed waar je maag van moet omdraaien. De oorlog waar we nu nog steeds aan deelnemen en waar maar geen eind aan lijkt te komen, daar moet je tranen van in je ogen krijgen. De 35 miljoen mensen die wereldwijd geinfecteerd zijn met HIV en daaraan vermoedelijk veel te snel zullen sterven, daar moet je echt zien van worden. Dit was een buitengewoon vervelende situatie, maar ook niet meer dan dat.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:08

Persconferentie op NL 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:10

Ahh, die arme man met die koffer.. :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:10

Frozenstar schreef:

Oh, op tv. Sorry, mijn fout, dan is het logisch.

Je weet niet wat er gebeurd zou zijn 'als'. Dat is het wezenlijke woord van een speculatie, dat woordje 'als'. JE WEET HET NIET. Misschien was het zo gegaan, maar misschien ook niet.

Of, zoals een goedhollands gezegde luidt: as is verbrande turf.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:11

ze gaan nog een keer naar de veiligheids voorschriften van morgen kijken.

meneer in joods gewaad prevelde, ging over in luidruchting, hij deed zijn handen opheffen, en daarop is hij aangehouden.
in het publiek werd BOM BOM VLUCHT! geroepen.
in het publiek stond een man met koffer, uit paniek liet hij deze vallen, maar er zaten alleen persoonlijke dingen in.

De man die schreeuwde is aangehouden, zijn indet. is nog niet bekend, maar waasch. eeen 39 jarige in amsterdam geboren, en meerdere malen aangehouden, voor diefstallen en drughandel.

Zo snel uitgetypt tijdens het kijken naar NL 2

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:11

KoudbloedKim schreef:

Ja die zal wel zeker zich hebben verschoten.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:12

Shadow0 schreef:
Frozenstar schreef:

Oh, op tv. Sorry, mijn fout, dan is het logisch.

Je weet niet wat er gebeurd zou zijn 'als'. Dat is het wezenlijke woord van een speculatie, dat woordje 'als'. JE WEET HET NIET. Misschien was het zo gegaan, maar misschien ook niet.

Of, zoals een goedhollands gezegde luidt: as is verbrande turf.

Djiez, ik zou zeggen; relax! Sarcasme >;)
Prima, dan is het een speculatie. Maar wel een speculatie gebaseerd op eerdere gebeurtenisse. Dus geen klakkeloze speculatie dan. Wat jij wil. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:13

"Het zou kunnen zijn dat de man gestoord is." :+ Wat een uitdrukking voor een politiechef.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:13

Man met koffer is vrijgelaten, 'joodse' man mag max 6 uur worden vastgehouden, tot morgenochtend.

Man maakte verstoorde indruk op politie, dus ze gaan hem sowieso psychisch onderzoeken voordat hij evt. op vrije voeten komt.

De man heeft een drugsverleden.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:14

KoudbloedKim schreef:

Mijn gedachte. :(:)

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:14

Persconferentie op NED2, voor mensen die de TV niet aan hebben staan:

Citaat:
Om 1 over 8 begon een Orthodox Joods uitziende man te prevelen, wat al snel overging in een langdurige schreeuw, waarbij hij zijn handen ophief. Deze man is door politie ter plaatse aangesproken en aangehouden. Het publiek is door zijn uiterlijk en schreeuwen in paniek geraakt, waardoor mensen zijn gaan roepen "BOM BOM VLUCHT". Het publiek raakte in beweging, onder hen was een man met een koffer die deze liet vallen. De paniek onder het publiek verergerde hierdoor. De man is gelijk gearresteerd en de koffer is verwijderd, maar hij bleek de koffer van schrik te hebben laten vallen en niets met de gebeurtenis te maken hebben. De Joodse man is een 39-jarige in Nederland geboren Amsterdammer, hiervoor al vele malen veroordeld voor diverse misdrijven zoals diefstal, geweldplegingen, en drugshandel. Door wat er gebeurde zijn er meerdere mensen licht gewond geraakt, aan hen is eerste hulp verleend en een aantal mensen zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Er waren door de politie wel uitgebreide maatregelen getroffen voorafgaand aan de Dodenherdenking, wat ertoe heeft bijgedragen dat beide mannen zeer snel zijn aangehouden en de koffer zeer snel is verwijderd.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:15

Muzefee schreef:
KoudbloedKim schreef:

Mijn gedachte. :(:)

En die van mij... :(:)

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 23:15

Maar die joodse man, blijkt gewoon van Nederlandse komaf te zijn toch?