Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:18

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
Ik weet niet of dat een vooroordeel is of dat dat iets is gebaseerd op wat ze hebben meegemaakt...

Nou die buurt ken ik goed, kom er regelmatig het barst er van de gekleurde mensen en ik zet mijn auto daar altijd veilig neer en wordt ook vaak door die gekleurde mensen begroet en omarmd, dat voelt zo warm

Prima toch sarabande, zet jij hem daar neer. :j
Ik denk dat ik het niet snel zou doen... Althans, ik zou het niet fijn vinden...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:21

Electra63 schreef:
MamboBeach schreef:

Strengere regels, politie mag hierin van mij harder optreden, de mensen niet als klitten bij elkaar zetten want dat gaat gewoon niet goed.

Nu wordt alles halfzacht gedaan en dat blijkt niet te werken. Hulpdiensten zijn te bang om in bepaalde wijken te komen, als ze er komen worden ze voor alles en nog wat uitgescholden. Dit kan gewoon niet meer, dit is te erg voor woorden.

Ik ben het met je eens dat de politie harder zou moeten kunnen optreden, omdat veel mensen geen respect meer hebben voor de politie. Maar dat is ook uitstraling. Ik heb wat familie bij de politie, maar ik geloof dat er dan eerst op een andere manier geselecteerd moet worden bij de politie.
En wat dat klitten in bepaalde wijken betreft, mijn kleine wijkje is nog voor 60-70% blank,. omdat het oude koopwoningen zijn, en veel mensen er al 30 jaar of langer wonen. Maar veel Nederlanders zijn vertrokken uit de oude wijken naar de nieuwbouwwijken in de randgemeenten, dus in die woningen wonen nu veel buitenlanders en daardoor krijg je dan weer buitenlandse winkels. En dus veel buitenlanders bij elkaar. Maar is dat de schuld dan van de buitenlanders?

Ik vraag me wel af waarom er zoveel onrust is in die wijken maar ik zeg ook niet dat dit geheel te wijden valt aan de buitenlanders zelf.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:23

MamboBeach schreef:
Ik denk dat ik het niet snel zou doen... Althans, ik zou het niet fijn vinden...

Dat weet je helemaal niet en daar mis je veel aan.
Die mensen zijn vrienden van mijn zoon die daar zijn bedrijf heeft en die stralen meer oprechte warmte uit dan veel blanke mensen die ik ken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:23

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Je maakt mij niet wijs dat mensen voor de grap op iets stemmen waar ze geen weet van hebben...

Ik heb helaas al meerdere mensen gesproken die op de PVV stemmen die wanneer ik ze op bepaalde partijpunten wijs schrikken. Onvoldoende kennis van Wilders' uitspraken en wensen blijken te hebben. En zo zijn er volgens mij best veel mensen die de partijpunten van hun eigen partijen niet kennen. Heb ik normaal niet zo'n problemen mee maar wel in Wilders geval vanwege zijn extreme ideeën.

Dat kan maar ik denk dat heel veel mensen van hun eigen partij niet alle partijpunten kennen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:24

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Dat weet je helemaal niet en daar mis je veel aan.
Die mensen zijn vrienden van mijn zoon die daar zijn bedrijf heeft en die stralen meer oprechte warmte uit dan veel blanke mensen die ik ken.

Want? :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:26

MamboBeach schreef:
Electra63 schreef:
Ik wil wel een voorbeeld geven van een vooroordeel hoor:
We hadden een tijdje terug een afdelingsuitje en zouden gaan eten enzo in het centrum van Rotterdam vlak bij de Witte de Withstraat. Mijn collega's (die geen van allen in Rotterdam wonen) durfden niet met de auto te gaan, want toen we van te voren daar waren wezen kijken stonden er 3 negers (hun woorden, niet de mijne) op de hoek en misschien werd er wel ingebroken in hun dure mooie auto's.
Nu was dat schuin tegenover het politiebureau daar, maar niemand durfde haar auto daar te zetten behalve ik.
Niets gebeurd.
En dat vind ik dus een vooroordeel, je auto niet durven te parkeren omdat er 3 buitenlanders op een hoek staan te praten.

Ik weet niet of dat een vooroordeel is of dat dat iets is gebaseerd op wat ze hebben meegemaakt...

Neem van mij maar aan dat dit een vooroordeel is........... ik werk al dertien jaar met hen samen.
Zij wonen dus in hele blanke dorpen en zijn bang om naar de stad te gaan 's avonds. Of durven op vrijdagavond niet naar de Lijnbaan te gaan om te winkelen, daar hangen best veel marokkaanse jongens rond in groepen. Maar daar loopt dus dan ook veel politie, als je gewoon winkelt en je nergens mee bemoeit, gebeurt er niets.

Ik ben denk ik wel 1000 x gevraagd waarom ik toch in Rotterdam blijf wonen. Mijn man heeft een hele goede baan, ik werk zelf, dus wij kunnen gemakkelijk een groot duur huis in een buitenwijk kopen, maar wij zijn echt stadsmensen, we zijn hier geboren en opgegroeid en ik moet er niet aan denken om in een vinex-wijk te wonen.
Vaak wordt ook gevraagd of het niet beter is/was voor mijn dochters (inmiddels 17 en 22) want dat kon toch niet goed gaan in een oude wijk op een niet-witte school.
Nou mijn dochters staan heel stevig in hun schoenen, de één heeft een goede baan, de ander gaat nog een paar jaar naar school en zij laten zich niet gek maken. Zij zijn echt multi-culti. Hebben vrienden in allerlei kleuren, tegenwoordig wel allebei een nederlandse vriend, maar dat is ook wel eens anders geweest.

Mensen in dorpen leven vaak in een schijn-veiligheid.
Ik ken zo veel nederlandse kinderen uit dorpen die hele avonden op straat hangen, drinken en blowen, dus ik vind dat ik het niet zo slecht heb gedaan om te blijven wonen in de stad.

MamboBeach

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:32

Ik neem van je aan dat het een vooroordeel is! :j

Jij hebt het daar naar je zin en dat vind ik echt fijn voor je maar ik zou het niet willen en kunnen. Jij bent misschien anders ingesteld of hebt misschien geen rare dingen meegemaakt maar ik kan me ook voorstellen dat die er wel zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:39

MamboBeach schreef:

Dan zou je niet zo angstig reageren op voor jou onbekende mensen. En je zou weten hoe geweldig de niets kwalijknemende vriendschap van zulke mensen is, die altijd bereid zijn om je te helpen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:40

MamboBeach schreef:

Jij hebt het daar naar je zin en dat vind ik echt fijn voor je maar ik zou het niet willen en kunnen. Jij bent misschien anders ingesteld of hebt misschien geen rare dingen meegemaakt maar ik kan me ook voorstellen dat die er wel zijn.

Nou ik heb genoeg meegemaakt hoor.
Een paar keer auto-inbraak, eigen schuld, had radio en dure zonnebril, cd's zichtbaar laten liggen.
Een inbraak in mijn huis 's nachts, ook eigen schuld, had de deur niet op slot gedaan, dus we zijn geflippeerd of zo iets, terwijl wij boven lagen te slapen.

's nacht een aanrijding, mijn schuld, ik zat onder de pijnstillers, een aanrijding met 4 marokkanen. Die gingen tekeer, maar ik ben gewoon uitgestapt (in mijn nachtjapon, want ik ging mijn dochter uit een discotheek ophalen). Daar schrokken zij geloof ik heel erg van, dat een vrouw midden in de nacht uit de auto stapte. Ik heb mijn excuus voor de aanrijding aangeboden en alles via de verzekering netjes geregeld, geen problemen. Mijn man vond het trouwens niet zo gek, dat zij boos waren, want hij zou ook boos zijn als je zo stom een aanrijding maakt. :D
Mijn man en ik gaan nog heel veel uit (ook zakelijk), en komen dus heel veel 's nachts in de stad.
Maar ik voel me veilig op de Kruiskade, want het is daar altijd druk en best veel verkeer en politie'

Kijk, je moet niet 's nachts in een stil straatje gaan pinnen, want dat is vragen om moeilijkheden, maar ook dat heb ik wel eens noodgedwongen gedaan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:43

Wil niet zeggen, dat ik me nooit aan buitenlanders erger hoor, maar soms hebben mensen een vooroordeel zonder dat ze die mensen ook kennen.
Ik hoorde vandaag ook weer bij de bakker, ja die zwarten werken nooit, die lopen altijd overdag op straat.
Ja, maar veel werken er continu, dus dan ben je overdag vrij en zij gaan nu eenmaal veel eerder en langer naar buiten dan wij.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:44

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Dan zou je niet zo angstig reageren op voor jou onbekende mensen. En je zou weten hoe geweldig de niets kwalijknemende vriendschap van zulke mensen is, die altijd bereid zijn om je te helpen.

Waar baseer je op dat ik angstig reageer dan? Ik ben niet angstig hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:45

MamboBeach schreef:

Je ging er in een eerder post vanuit dat je geen auto kan parkeren op een plek waar 3 gekleurde mannen staan, dat is angst of vooroordeel.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:46

Electra63 schreef:
Een paar keer auto-inbraak, eigen schuld, had radio en dure zonnebril, cd's zichtbaar laten liggen.
Een inbraak in mijn huis 's nachts, ook eigen schuld, had de deur niet op slot gedaan, dus we zijn geflippeerd of zo iets, terwijl wij boven lagen te slapen.

.

Jij noemt het eigen schuld, ik noem het vreselijk omdat mensen gewoon met hun tengels van andermans spullen af horen te blijven en geen recht hebben om zo maar in de nacht een huis binnen te gaan om te jatten omdat het huis toevallig die keer niet goed afgesloten is.
Zeg nou zelf....uit jou stukje geef je jezelf de schuld van die misdaden, das toch een kromme gedachte??
Of ga je misschien automatisch zo denken als je in een stad woond waar dit blijkbaar de normaalste gang van zaken is???
Uit mijn auto is ook een keer de radio en cd's gejat en ja, ik was die keer vergeten het eruit te halen,maar dan kan ik toch echt niet zeggen dikke bult eigen schuld hoor.
De schuld ligt in mijn beleving nog altijd bij de daders die mijn autoruit open slaan en mijn persoonlijke spullen eruit jatten!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:48

Electra63 schreef:
MamboBeach schreef:

's nacht een aanrijding, mijn schuld, ik zat onder de pijnstillers, een aanrijding met 4 marokkanen. Die gingen tekeer, maar ik ben gewoon uitgestapt (in mijn nachtjapon, want ik ging mijn dochter uit een discotheek ophalen). Daar schrokken zij geloof ik heel erg van, dat een vrouw midden in de nacht uit de auto stapte. Ik heb mijn excuus voor de aanrijding aangeboden en alles via de verzekering netjes geregeld, geen problemen. Mijn man vond het trouwens niet zo gek, dat zij boos waren, want hij zou ook boos zijn als je zo stom een aanrijding maakt. :D
Mijn man en ik gaan nog heel veel uit (ook zakelijk), en komen dus heel veel 's nachts in de stad.
Maar ik voel me veilig op de Kruiskade, want het is daar altijd druk en best veel verkeer en politie'

Kijk, je moet niet 's nachts in een stil straatje gaan pinnen, want dat is vragen om moeilijkheden, maar ook dat heb ik wel eens noodgedwongen gedaan.

Ik vind dat echt niet je eigen schuld... Niemand heeft het recht om aan je spullen te zitten, wit, wart, blauw of paars... ;) Maar vind je dat er helemaal geen problemen zijn mbt de marokkaanse mensen bijvoorbeeld?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:49

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Je ging er in een eerder post vanuit dat je geen auto kan parkeren op een plek waar 3 gekleurde mannen staan, dat is angst of vooroordeel.

Ik zou mijn auto daar niet graag parkeren, dat kan toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:52

Onassa schreef:
Electra63 schreef:

.

Jij noemt het eigen schuld, ik noem het vreselijk omdat mensen gewoon met hun tengels van andermans spullen af horen te blijven en geen recht hebben om zo maar in de nacht een huis binnen te gaan om te jatten omdat het huis toevallig die keer niet goed afgesloten is.
Zeg nou zelf....uit jou stukje geef je jezelf de schuld van die misdaden, das toch een kromme gedachte??
Of ga je misschien automatisch zo denken als je in een stad woond waar dit blijkbaar de normaalste gang van zaken is???
Uit mijn auto is ook een keer de radio en cd's gejat en ja, ik was die keer vergeten het eruit te halen,maar dan kan ik toch echt niet zeggen dikke bult eigen schuld hoor.
De schuld ligt in mijn beleving nog altijd bij de daders die mijn autoruit open slaan en mijn persoonlijke spullen eruit jatten!

Tuurlijk ben ik het met je eens, dat anderen met de poten van mijn spullen moeten afblijven, maar dit was een antwoord op de vraag of ik wel eens iets heb meegemaakt. Vandaar die voorbeelden, ik leef echt niet in huis met de gordijnen dicht.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:57

Wat vind je er zelf van dan? Hoe zie jij het zelf?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:58

Nee, ik leef ook niet met de gordijnen dicht.
De rijen woningen tegenover mij en de rest van het rijtje waar ik woon wel op 1 na.
Allemaal gordijnen en rolluiken naar beneden.
Soms heb ik het gevoel in het voormalige DDR te wonen....ik vind het gewoon ongezellig ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:00

MamboBeach schreef:
Dat kan maar ik denk dat heel veel mensen van hun eigen partij niet alle partijpunten kennen.

Klopt en dat vind ik heel erg. Maar extra jammer want het om de PVV gaat omdat mensen het vaak helemaal niet eens blijken te zijn met de exacte extreme standpunten van de PVV... Maar de PVV krijgt dan wel hun stem en wordt dus "gesteund" in de extremiteiten.

Ik woon overigens ook in een zwarte wijk, het valt me zelfs op wanneer er een blanke jongen of meisje bij de AH op de hoek werkt. Maar ook nooit problemen gehad, sterker nog, iedereen is heel behulpzaam richting elkaar en groet elkaar. Had ik in mijn witte wijk toch echt niet. Durf gerust over straat te lopen 's nachts en doe ik ook regelmatig. Gewoon de mensen groeten, niks geen problemen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:01

MamboBeach schreef:

Ik vind dat echt niet je eigen schuld... Niemand heeft het recht om aan je spullen te zitten, wit, wart, blauw of paars... ;) Maar vind je dat er helemaal geen problemen zijn mbt de marokkaanse mensen bijvoorbeeld?

Ja, natuurlijk zijn er problemen, maar dan vooral met marokkaanse jongens. Maar dat zie ik bijvoorbeeld op TV of lees ik in de krant en maak ik zelf niet mee.
Maar ik geloof niet in de oplossingen van Wilders. Criminelen uit Nederland gooien, hoe ga je dat dan doen. Zij hebben bijvoorbeeld nederlandse nationaliteit, een koopwoning??
Maar wat mij het meeste stoort aan Wilders, zijn de opmerkingen zoals kopvoddentax. Ik vind dit echt super beledigend en denigrerend. En wat hij dan laatst weer zei over de Turkse premier Erdogan. Ik denk dat dit heel slecht is voor de economie en voor je plaats als Nederland in de wereld. Ik wil niet dat zo'n man ons land vertegenwoordt. En ook Hero Brinkman, heeft zo'n grote mond over moslims, maar veroorzaakt zelf het éne schandaal na het andere.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:08

Electra63 schreef:
opmerkingen zoals kopvoddentax. Ik vind dit echt super beledigend en denigrerend.

Absoluut! Onnodig kwetsend en ook helemaal niet slim. Tenminste, wel slim wanneer je nog meer verdeeldheid wilt creëren maar niet slim wanneer je oplossingen wilt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:08

Ben ook met je eens dat Wilders het wel op een respectvollere manier zou mogen uiten hoor. Zomaar het land uitgooien gaat natuurlijk ook niet, maar dat mensen op Wilders (willen) stemmen, dat zegt wel iets in mijn ogen. Ik denk dat dat ook het doel is van veel mensen, hun stem laten horen dat er iets moet gebeuren.

Er zijn veel problemen met de marokkaanse jongeren en ik hoop echt dat deze zullen worden opgelost. Hoe en wat vind ik zelf ook heel moeilijk hoor, om de juiste aanpak te vinden, begrijp je wat ik bedoel?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:11

Nou ik stem lekker op Wilders laat de politiek maar eens goed wakker schudden..En nee ik heb niets tegen buitenlanders maar wel op Marokkanen die denken dat Nederland van hun is, ze plunderen maar raak een roofoverval hier dan weer daar..Als er iets gebeurd is hoef je niet eens meer te vragen wie de daders waren want voor 99% weet je het antwoord al..Ik vind het gewoon ronduit schandalig, als er bij je ingebroken word net zoals bij ons en op heterdaad betrapt worden jajaja 3 Marokkanen dan moet je ze eigenlijk helpen met dragen i.p.v. dat je je eigendommen mag beschermen zoals wel in de wet beschreven staat notabene..Maar de politiek is gewoon bang om in te grijpen tegen dat vullis..Je mag je dochter uit laten schelden voor K..prutsmuts maar jij mag niets terug zeggen want dan ben je een rasist..!!! Waar gaat dit heen in Nederland..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:12

MamboBeach schreef:
Er zijn veel problemen met de marokkaanse jongeren en ik hoop echt dat deze zullen worden opgelost. Hoe en wat vind ik zelf ook heel moeilijk hoor, om de juiste aanpak te vinden, begrijp je wat ik bedoel?

Ik snap dat mensen een geluid willen laten horen dat er iets moet veranderen. Maar dat begrijpen andere partijen ook. Alleen zij beseffen dat een oplossing niet zo 1-2-3 daar is en dat het tijd kost. Dus dan kan je naar mijn mening beter stemmen op een partij die wél reeële oplossingen biedt die je aanspreken. Want straks heb je dan Wilders in de regering. En dan? De oplossingen die hij voorstelt kunnen toch niet uitgevoerd worden. En dan? Dan zijn we weer terug bij af.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:14

Ik heb net weer eens de visie van de PVV zitten lezen.
Als je het snel leest, dan ben ik het met veel dingen eens, zoals waarschijnlijk veel nederlanders.
Belasting gaat omlaag, hypotheek-aftrek blijft, hogere straffen, meer politie, benzine-accijns omlaag, betere zorg, betere scholing enz.
Maar dat kan ik ook schrijven, dat is niet zo moeilijk, om aan te geven wat er verbetert moet worden in Nederland.
Maar ............... hoe gaat hij dat bereiken, je bent gebonden aan allerlei (europese) wetgeving, en ........ hoe gaat hij dat betalen? Net of je dat allemaal kan betalen van de immigtratie-stop, moskeeén sluiten en de kamer terugbrengen van 150 naar 100 leden enz.
Hij praat over miljarden (investeringen zorg, AOW, scholing, veiligheid) en dat wil hij dan betalen met die paar duizend criminele moslims uitzetten en wat ambtenaren verminderen?

Je kan alles roepen, maar de problemen oplossen, daar geloof ik niet in.