Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:01

Je mag je als mens wel verdedigen, maar het moet in verhouding staan met de 'aanval', volgens mij. En dan hangt het ook nog van de situatie af.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:02

jahoor, als je fysiek geweld gebruikt moet je daar een verklaring over afleggen......... dus zit je op het pliesieburo :)

en is je verklaring niet afdoende, dan word je inderdaad vervolgd....... want dat mag namelijk niet :)

Snoevie

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:14

maar een verklaring betekend niet automatisch vervolgen.
een vriendin van mijn ouders werkt bij de politie,die verteld idd dat zelfverdiging wel is toegestaan tot in zekere zin,dat het 'gebruikte' geweld in verhouding moet zijn met de aanval.

maargoed,als een of andere griezel je probeert te verkrachten of iets anders engs,dan zou ik er echt niet aan denken of ik vervolgd zou worden voor de klappen die daarop gaan volgen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:18

als je die griezel een mes in zn hart steekt.......... ga je gewoon vervolgd worden hoor :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:38

ja hehe dat snap ik wel hoor :P
maar dan ga ik gewoon heel hard huilen en zeggen hoe bang ik was en dat ik een zielige jeugd heb gehad

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:45

ja :D dat kan een hond dan weer net niet :D :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:50

haha nee inderdaad,als die toch eens konden praten.......

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:48

Mensen wat gissen jullie toch allemaal lekker. Niemand hier weet de reden.

Ik denk dat ik haar maar eens een acount laat aan maken.. Wordt een beetje geirriteerd door alle reacties hier die partij trekken voor de aanvallende honden..

Pup kan de rest van zijn leven last houden van de aanval. Hij loopt nog steeds niet goed. Nee de eigenaresse van die andere honden was fout.. Ze hadden niet mogen aanvallen :n

Denk dat het best kwetsend overkomt op haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:04

Hilde_q schreef:
Ik denk dat ik haar maar eens een acount laat aan maken..

Laat maar heb het verhaal van de tegenpartij al gelezen op het hondenforum zit weer heel anders inelkaar ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:10

Chiqa schreef:
Hilde_q schreef:

Laat maar heb het verhaal van de tegenpartij al gelezen op het hondenforum zit weer heel anders inelkaar ;)

Zitten altijd 3 kanten aan zo'n verhaal. Kant van de eigenaar van bijtende honden, kant van het slachtoffer en de waarheid ;)

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 11:16

Chiqa schreef:
Hilde_q schreef:

Prima ..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:33

_O-
Hilde, dan lees je toch niet mee.. Wij vinden het gewoon leuk om een beetje te speculeren, of het waar is is nog maar de vraag :Y)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:46

Ik vind er eerlijk gezegd niets grappigs aan...
En begrijp totaal niet wat er goed valt te praten aan die aanvalspogingen. Gelukkig zegt het alleen maar iets over de mensen die uitvluchten voor dit soort onacceptabel gedrag zoeken. (In zijn algemeenheid bedoeld.)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:08

Het verhaal van de eigenaresse moet uit de grote duim komen. Ze was er niet eens bij ..... Dus daar hecht ik absoluut geen waarde aan. Ze moet ook haar eigen straatje schoonvegen hè ;)

En ze zou zelf instructrice zijn hè? Slecht werk geleverd met de africhting van d'r eigen honden.... |(

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 14:45

xxMACYYY schreef:
_O-
Hilde, dan lees je toch niet mee.. Wij vinden het gewoon leuk om een beetje te speculeren, of het waar is is nog maar de vraag :Y)

Sorry ? >;)

Ik vind het respectloos naar het slachtoffer toe om zo te speculeren. Zolang jullie (jij !!) hier niet de kleine dingen vanaf weten wat geeft jou het recht dan om te speculeren over de reden waarom zij de hond op tilde. Ik vind dat ze juist gehandeld heeft, ze heeft haar hondje gered. En de buurjongen heeft haar verder gered van mogelijke grotere wonden...

Hopelijk maak je het zelf nooit mee want het er is niks leuks aan :n !!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:17

Ann; ik ben het helemaal met jou eens. Er is niets grappigs aan de situatie, ik snap niet hoe iemand het leuk kan vinden om hier een beetje te zitten speculeren... Ik vind dat erg respectloos naar de betrokkenen en het getuigt imo alleen maar van sensatiezucht. No offense...

Hilde; ik begrijp dat jij het slachtoffer kent, ik hoop dat zij en haar hondje deze gebeurtenis toch goed zullen kunnen verwerken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:27

Het lijkt me verschrikkelijk wanneer 3 pittbuls proberen je hond te vermoorden. Inderdaad heel snel je hond optillen. En dan vechten voor het leven van je hond en jezelf de pijn voelen van bijtwonden. Ik hoop dat beide de pijn en de schrik weer te boven komen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:34

Ik snap jullie wel, het is ook heel erg dat het gebeurd, maar het gebeurt zó vaak, en het komt alleen in het nieuws als het pitbulls zijn, of er op lijken. Het moet verschrikkelijk zijn geweest voor de eigenaren en de honden, maar wij kunnen daar niks aan doen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:21

Verschrikkelijk voor de eigenaren en de hond. Geloof niet dat de andere honden het zo verschrikkelijk vonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:24

xxMACYYY schreef:
Ik snap jullie wel, het is ook heel erg dat het gebeurd, maar het gebeurt zó vaak, en het komt alleen in het nieuws als het pitbulls zijn, of er op lijken. Het moet verschrikkelijk zijn geweest voor de eigenaren en de honden, maar wij kunnen daar niks aan doen.

Ik twijfel ernstig aan dit verhaal, er zijn meer dan 4 hondenrassen genoemd in dit topic die de vrouw en het hondje zouden hebben aangevallen, wat is hier nu nog wél van waar?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:38

Dat bedoelde ik ook te zeggen Chiqa, maargoed, we kunnen hier wel allemaal gaan huilen om wat er gebeurt is, maar over de hele wereld gebeuren rampen en daar gaan we ook niet stuk voor stuk om lopen treuren.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:39

Dinopino schreef:
Het lijkt me verschrikkelijk wanneer 3 pittbuls proberen je hond te vermoorden. Inderdaad heel snel je hond optillen. En dan vechten voor het leven van je hond en jezelf de pijn voelen van bijtwonden. Ik hoop dat beide de pijn en de schrik weer te boven komen.

het is dus helemaal niet zeker of het nou pitbulls waren....... :7

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:42

heeft topic wss niet doorgelezen :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:44

nee dat blijkt.........het is altijd zo makkelijk oordelen als je niks gelezen hebt.... :P

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:47

ja ik lees wel maar bij jullie zijn pittbulls heilig en deense doggen ook dus daar mag je niets over zeggen en zo zijn er nog vele andere rassen. Feit is wel en dat blijft dat deze beesten wel een wapen hebben die ze in deze maatschappij helemaal niet kunnen gebruiken. Een jack russeltje die je in je hand bijt kun je naderhand nog navertellen. Las ook dat het toch bijna wel de schuld was van de eigenaar van de pup dat zij hem optilde dat was toch uitlokking. Net zo als het dragen van een kort rokje uitdaging is. Dat lijkt me helemaal de wereld op zijn kop. 3 grote honden trekken nu eenmaal harder dan 3 pekineesjes. Over het karkater van die beesten niets verkeerd het zijn schatten die pittbulls en wanneer ze mij zouden aanvallen zou ik het ze niet eens kwalijk nemen omdat ik bij voorbaat angstig ben en dat ruiken ze. Maar waarom heb je in godsnaam honden die andere mensen en andere honden met hun uiterlijk intimideren. Fok er toch gewoon een wat liever kopje op. Wanneer je in de rimboe leeft en bedreigt wordt is dat wat anders maar volgens mij valt nederland daar niet onder.