PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:50

palinglcw schreef:
Alet74 schreef:
Waarom is dat niet netjes palingicw? Ik vind het niet zo netjes om de kkk in dit kader erbij te gaan halen.
Daarnaast vind ik het een beetje flauw om te gaan zeggen 'ik geloof in mezelf etcetera' daarmee doe je de mensen die vanuit hun geloof een hoofddoek, keppeltje, kruisje of weet ik veel wat dragen, te kort.

leer eerst me naam maar eens goed spellen :) kkk = ook een geloofsovertuiging dus ik heb al het recht om hun erbij te betrekken of je dat leuk vindt of niet.
en je zou eens voor de grap... de koraan moeten lezen dan snap je de reden waarom ik wil dat ze het afschaffen het heeft met onderdrukking te maken van de vrouwen door moslim mannen net zoals negers onderdrukt werden door de kkk vandaar het verband en ja het is extreem geuit maar onderdrukking is onderdrukking.

pfff wat zijn we lekker bot...

Tuurlijk in feite is het begonnen met de onderdrukking van de vrouw, maar in vele gevallen is dat lang niet meer zo! En als het daarom niet zou mogen, alsof in Nederland geen vrouwen onderdrukt worden?

Wat mij betreft komt er geen verbod op een hoofddoek, want dan zouden keppeltjes en tulbanden ook verboden moeten worden. Ik vind, dat geloofsuitingen altijd mogen, zolang je een ander er niet mee schaad. Een hoofddoek schaad niemand, maar eerwraak wel. Waarom dan zeuren over hoofddoekjes als er veel ergere dingen gebeuren? Laat ze gewoon hun ding doen :j Met dit verbieden los je zeker de problemen niet op :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:00

Alet74 schreef:
Maar ik heb ook het idee dat ik nu een gelijkwaardiger relatie heb dan toen ik begin 20 was. Zou dat niet van alle tijden zijn?

Nee. De relaties die ik zag bij 'ons' rond de twintig waren ook anders dan nu.

KiWiKo

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:02

Ben ik het ook zeker mee eens........

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:02

Ok, ik ken eigenlijk niet zoveel begin twintigers, dus houd me maar aan jouw ervaring vast ShadowO.
Ik zie op mijn werk wel veel pubers en die zijn wel heel anders dan wij vroeger (zucht... ;) ) waren. Misschien dat de generatie kinderen die wij nu groot brengen weer in onze voetsporen verder gaan (dan komt het toch nog goed)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:04

KiWiKo schreef:
Lovely schreef:
Je bent hier geen eigendom van een rijke sjeik, misschien is dat het verschil

hmmzzz dus ik moet mij neerleggen bij de wil van een rijke Sjeik............... naja als die dan gelijk met me wil trouwen, wil ik best vrouw 840 zijn :D :D die ene keer in de 3 jaar dat die dan een dagje bij mij wil zijn overleef ik dan ook wel weer ;)

_O-

moest toch erg lachen om jou jouw opmerkingen kiwiko :D
Ik zie wilders niet als een rasict of iets hij is zelf ook joods :D zit toch wel een groot verschil tussen een keppel en een hoofddoek . Heb overigens zelf meerdere moslimmeiden in mn klas gehad en na 1 jaar deden er 3 hun hoofddoek af en ze vonden het echt heerlijk veel van die meiden zeiden dat ze het moesten van hun vader en dat er toch wat druk achter zat. Ik zie deze aktie van wilders als een verlossing voor de vrouwen die het eigelijk helemaal niet willen dragen maar gedwongen worden .

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:08

Voor de vrouwen die vanuit hun overtuiging een hoofddoek dragen is het dan wel erg zuur. Dan moet er iets 'gebeuren' aan de basis en niet simpelweg maar iets verbieden, daar los je niets mee op.
De relatie tussen Joods-zijn en daarom geen racist-zijn, zie ik niet. Wel dat hij dan juist beter zou moeten weten. Ik twijfel toch altijd sterk aan de zuiverheid van de motieven die Wilders heeft bij wat hij zegt en zegt te willen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:19

Alet74 schreef:
Voor de vrouwen die vanuit hun overtuiging een hoofddoek dragen is het dan wel erg zuur. Dan moet er iets 'gebeuren' aan de basis en niet simpelweg maar iets verbieden, daar los je niets mee op.
De relatie tussen Joods-zijn en daarom geen racist-zijn, zie ik niet. Wel dat hij dan juist beter zou moeten weten. Ik twijfel toch altijd sterk aan de zuiverheid van de motieven die Wilders heeft bij wat hij zegt en zegt te willen.

Ja daar ben ik het wel mee eens maar als er in veel gevallen dwang achter zit vind ik het toch en goed idee..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:31

Shadow0 schreef:
Vrouwen kiezen meer voor de traditionele vrouwenberoepen en -vakgebieden, ze stellen zich afhankelijker op in een relatie (is althans mijn indruk als ik de topics op Bokt, de verhalen in de magazines en de programma's op tv zie). Het speelgoed is weer verdeeld in 'jongens' en 'meisjes' terwijl er vroeger ook gewoon een grote sectie was met speelgoed dat iedereen leuk vond en op niemand specifiek gericht was. (Knutselspul, playmobiel etc.)

Ik denk dat een onderdeel van de emancipatie is dat vrouwen gewoon weer doen wat ze leuk vinden in plaats van het gevoel hebben dat ze hetzelfde moeten doen en kunnen en willen als een man...

Dus als een vrouw dat "vrouwenberoep" nou leuker vind dan dat "mannenberoep" waarom zou ze dan tegen haar gevoel en zin in dat mannenberoep gaan uitvoeren? Net zoals dat vrouwen en mannen tegenwoordig samen in overleg bepalen wie hoeveel werkt als er kinderen komen. Soms blijft de man thuis, wat vaker blijft de vrouw thuis en heel vaak levert 1 of beiden een paar uur in zodat het kind of de kinderen niet 5 dagen per week in de kinderopvang hoeven te verblijven...

En als jongens en meisjes de keuze hebben uit speelgoed waarom mogen ze dan niet kiezen wat ze leuker vinden?
Tegenwoordig zijn er voor jongens trouwens ook veel meer poppen. Als die mannelijke vechtpoppen en militaire poppen? (GI Joe of zo?)
Formaat barbiepop, maar dan stoer en mannelijk... En ik speelde vroeger al met lego, blokken, duplo en playmobiel en houten treintjes en volgens mij gebeurd dat nog steeds...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:39

Ik speelde vroeger met action men 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:46

Shadow0 schreef:
Vrouwen kiezen meer voor de traditionele vrouwenberoepen en -vakgebieden, ze stellen zich afhankelijker op in een relatie (is althans mijn indruk als ik de topics op Bokt, de verhalen in de magazines en de programma's op tv zie). Het speelgoed is weer verdeeld in 'jongens' en 'meisjes' terwijl er vroeger ook gewoon een grote sectie was met speelgoed dat iedereen leuk vond en op niemand specifiek gericht was. (Knutselspul, playmobiel etc.)

Dat zie ik ook ja..... dat ze dingen accepteren van mannen/jongens die ik nooit en te nimmer over mijn kant zou laten gaan.
Ze klagen wel, maar blijven wel bij hem, en doen uiteindelijk gewoon wat hij wil...... onbegrijpelijk vind ik dat.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:50

sarabande schreef:
wat mij stoort is een vrouw die een meter achter een man loopt op de markt of winkelcentrum. Dan moet ik me echt inhouden om niet even een discussie met zon hufter aan te gaan, want dat vind ik dus echt een vorm van een minderwaardige houding tegenover een vrouw.

Dat heb ik werkelijk nog nooit gezien. niet voordat ik moslim was, en nu ook nog nooit.
Dat is ook niet iets van de Islam, en ik vind het ook niet normaal als iemand dat wél zou doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:52

ik wel hoor........... ga maar eens in de schilderswijk in Den Haag kijken......... Vooral de oudere generatie....... vrouw keurig achter de man hoor :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:53

shilady schreef:
[
Ik zie wilders niet als een rasict of iets hij is zelf ook joods :D .

Wilders is van alles, half Indonesisch bijvoorbeeld, maar beslist niet Joods, dat wordt je niet omdat je even in een Kibboets gewerkt hebt in je jonge jaren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:54

KiWiKo schreef:
ik wel hoor........... ga maar eens in de schilderswijk in Den Haag kijken......... Vooral de oudere generatie....... vrouw keurig achter de man hoor :)

Ik zie het hier in Weert ook bij jonge vrouwen, wordt daar lichtelijk onpasselijk van. Die oudere vrouwen hebben een excuus, die weten niet beter :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:57

joyce B schreef:
Ik denk dat een onderdeel van de emancipatie is dat vrouwen gewoon weer doen wat ze leuk vinden in plaats van het gevoel hebben dat ze hetzelfde moeten doen en kunnen en willen als een man...

Als dat erachter zou zitten zou ik het geen probleem vinden. Maar ik heb het idee dat veel vrouwen/meiden niet helemaal gelukkig zijn en zich vaak erg onzeker voelen. Nou gaat dat niet zozeer om de beroepskeuze of speelgoedkeuze, maar de manier waarop men tegen een relatie aankijkt geeft me wel die indruk. Dat er veel frustratie wordt toegeschreven aan 'zo zijn mannen nou eenmaal' en er veel gelijkwaardigheid verloren gaat, in professionele relaties (werkgever-werknemer, vooral als die werkgever man is en de werknemer vrouw) en in persoonlijke relaties.

Ik ben helemaal voor vrije keuze, maar op mij komt de huidige samenleving niet over als een waarin veel mensen zich vrij voelen om onbeperkt een keuze te maken.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 14:59

Zaina schreef:
sarabande schreef:
wat mij stoort is een vrouw die een meter achter een man loopt op de markt of winkelcentrum. Dan moet ik me echt inhouden om niet even een discussie met zon hufter aan te gaan, want dat vind ik dus echt een vorm van een minderwaardige houding tegenover een vrouw.

Dat heb ik werkelijk nog nooit gezien. niet voordat ik moslim was, en nu ook nog nooit.
Dat is ook niet iets van de Islam, en ik vind het ook niet normaal als iemand dat wél zou doen.

oo ik loop ook wel eens achter mijn man in het winkelcentrum hoor..

omdat ik altijd blijf treuzelen bij de etalages en hij niet.

ga die discussie maar aan meid. het valt jou gewoon op omdat men moslim is.. weet je hoeveel vrouwen achter hun mannen lopen?? betekent niets hoor. zoek niet overal een reden achter

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:03

1Boefje schreef:
Degene die met een vrouw met hoofddoek getrouwd zijn die vinden vrouwen ook net zoveel als een hond lijkt af en toe. .

^) ^) ^) ^)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:05

naa, ik kan redelijk goed inschatten of iemand achter de man loopt omdat die daar hoort, of omdat die toevallig wat langzamer is..........

Vaak loopt de vrouw dan ook nog eens alle tassen te dragen :D :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:06

Alet74 schreef:
Jameyskatje bedoelde belangrijke functies in het algemeen, denk niet dat ze iets insinueerde. Maar goed.
Wij vrouwen in het algemeen zijn met een inhaalslag bezig, want zo super geëmancipeerd zijn we allemaal nog niet. Dat is niet 'voorbehouden' aan vrouwen die een hoofddoek dragen.

juist dat is wat ik bedoelde, dankjewel!

algemeen gezien, niet direct zo achterdochtig mensen. vrouwen krijgen bijvoorbeeld nog steeds minder betaald dan mannen. hoeveel vrouwen zitten er in de kamer in vergelijking tot mannen? hoeveel vrouwelijke artsen zijn er vergeleken met mannen?? directrices??
er is nog een hele lange weg te gaan.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:09

zo kiwiko, wat een wereldmens ben jij toch zeg.
gelukkig draagt man man netjes mijn tassen. en zo ook de mannen van al mijn zusters.

al moet ik wel zeggen, vaak WIL IK NIET dat mijn man de tassen draagt. ik mankeer toch niets???

ik begrijp ook helemaal niet waar je naartoe wil.
vrouwenonderdrukking ofzo?

moet ik beginnen over het aantal nederlandse huisvrouwtjes die in het weekend door het huis worden gerammeld omdat meneer zo nodig naar de kroeg moest? zo kan ik boeken schrijven hoor. begrijp jou punten helemaal niet. wat wil je aantonen???

je hoeft geen hoofddoek te dragen
je hoeft niet met een moslim te trouwen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:12

jameyskatje schreef:
oo ik loop ook wel eens achter mijn man in het winkelcentrum hoor..

omdat ik altijd blijf treuzelen bij de etalages en hij niet.

ga die discussie maar aan meid. het valt jou gewoon op omdat men moslim is.. weet je hoeveel vrouwen achter hun mannen lopen?? betekent niets hoor. zoek niet overal een reden achter

De vrouwen waar ik het over heb, kijken niet eens naar etalages, die hebben de blik strak gericht op de rug waar ze bij horen.
Ik vind het heel vreemd dat juist jij dit ontkent, omdat je verder zo ruimdenkend bent.
Maar goed het heeft niet direkt met het onderwerp te maken, alhoewel je je kan afvragen of juist die vrouwen dat hoofddoekje, dat niet zon leuk kek klein dingetje is, wel uit vrije wil dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:12

Shadow0 schreef:
joyce B schreef:

Als dat erachter zou zitten zou ik het geen probleem vinden. Maar ik heb het idee dat veel vrouwen/meiden niet helemaal gelukkig zijn en zich vaak erg onzeker voelen. Nou gaat dat niet zozeer om de beroepskeuze of speelgoedkeuze, maar de manier waarop men tegen een relatie aankijkt geeft me wel die indruk. Dat er veel frustratie wordt toegeschreven aan 'zo zijn mannen nou eenmaal' en er veel gelijkwaardigheid verloren gaat, in professionele relaties (werkgever-werknemer, vooral als die werkgever man is en de werknemer vrouw) en in persoonlijke relaties.

Ik ben helemaal voor vrije keuze, maar op mij komt de huidige samenleving niet over als een waarin veel mensen zich vrij voelen om onbeperkt een keuze te maken.

Ja, klopt, er zijn nou ook weer zoveel mannentopics op Bokt......

Maar goed, vind dat vrouwen (met name jonge vrouwen) zich ook wel heel afhankelijk en onderdanig opstellen, dan krijg je dat. Een mens maakt gebruik (en ook misbruik) van de ruimte die hij/zij krijgt...... die vrouwen zullen zélf assertiever moeten worden, zelf bepalen wat ze wel en niet willen, zélf hun grenzen moeten gaan aangeven. Maar ze verwachten van de mannen geloof ik dat ze kunnen ruiken wat vrouwen willen en voelen, maar spreken het niet uit. Dan wordt het knap lastig, hoor.
Heb zo vaak de neiging om die meiden een skup onder de kont te geven, zo van: geef die vent van je een goeie draai om de oren, en maak zelf keuzes, maar laat ze niet voor het gemak aan de ander over. Maar dat is te moeilijk, en te eng....... dan hou je het ook in stand.
Zeker wordt de kloof tussen mannen en vrouwen weer groter, maar dat is zeker niet alleen de schuld van de mannen, vrouwen doen het zelf ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:14

jameyskatje schreef:
zo kiwiko, wat een wereldmens ben jij toch zeg.
gelukkig draagt man man netjes mijn tassen. en zo ook de mannen van al mijn zusters.

Jij loopt toch ook niet achter je man aan omdat je niet voor hem mag lopen?

Dat vertel je net uitgebreid, dat het bij jullie heel anders gaat, ik snap je reactie op KiWiKo dan niet zo goed.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:16

ik vind mezelf ok best ruimdenken, maar inderdaad ik herken dit gewoon niet
en ik ken echt moslims van allerlei afkomsten, leeftijden etc.

ik herken dit probleem echt niet. ik werk in de prachtwijken van utrecht.. toch herken ik dit probleem niet.

en mocht ik dit ooit zien op straat, dan sta zelfs ik, als overtuigd moslima, raar te kijken hoor.

maargoed, ik ken ook geen vrouwen die de hoofddoek onder dwang dragen, dus inderdaad, dat kan de reden zijn dat ik geen vrouwen ken die achter hun man lopen.. omdat dit dan juist misschien die vrouwen zijn..

maar dat verklaard niet waarom ik dit beeld nooit op straat zie.. en ik kom overal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:17

Ach je ziet vaak wat je wilt zien he en omgekeerd.