Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Sven Kramer gediskwalificeerd op de 10km.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:37

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:40

Mareska

Ffortuna schreef:
Dat 'volgende keer beter' verhaal was op z'n plaats geweest als Lee verdiend had gewonnen, niet op deze manier. Niet dat hij nu geen medaille verdiende hoor, integendeel. De zilveren plak had die jongen meer dan verdiend!!! Maar goud... nee.
Ben wat dat betreft ook zeer benieuwd hoe het voelt voor hem zelf, om die gouden plak te krijgen op deze manier.

Ik ben het hier niet mee eens eigenlijk.. Lee had een superrit gereden, een olympisch record! Ook al was de rit van Sven beter, dat telt niet meer. De rit van Lee was een geweldige prestatie en hij heeft daarmee de gouden medaille binnengesleept. Mooi voor hem, klote voor Sven want die had hem anders absolut gehad.

Esile

blauw00gje

ilse86 schreef:
Karin schreef:
Geen leuker vermaak dan leedvermaak, toch? ;)

Het relativeert zo lekker. Vind het sneu wat er gebeurd is. Echt verschrikkelijk. Maar om nou de graftak uit te blijven hangen, vind ik ook zo raar.

Als het NL 11tal in de halve finale wordt uitgeschakeld, worden daar ook wel geintjes over gemaakt. Ik vind dat je er niet zo zwaar aan moet tillen.

Nee, maar dat wil niet zeggen dat we er niet van balen. Volgende week vind ik die bewerkte foto's misschien wel grappig. Maar nu kan ik er gewoon niet om lachen. Hoeft toch ook niet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:41

Mareska schreef:
Ffortuna schreef:
Dat 'volgende keer beter' verhaal was op z'n plaats geweest als Lee verdiend had gewonnen, niet op deze manier. Niet dat hij nu geen medaille verdiende hoor, integendeel. De zilveren plak had die jongen meer dan verdiend!!! Maar goud... nee.
Ben wat dat betreft ook zeer benieuwd hoe het voelt voor hem zelf, om die gouden plak te krijgen op deze manier.

Ik ben het hier niet mee eens eigenlijk.. Lee had een superrit gereden, een olympisch record! Ook al was de rit van Sven beter, dat telt niet meer. De rit van Lee was een geweldige prestatie en hij heeft daarmee de gouden medaille binnengesleept. Mooi voor hem, klote voor Sven want die had hem anders absolut gehad.

sven reed een betere tijd, en wat voor een. hij had goud. en dat had hij ook gehad als hij op de buitenbaan was gegaan.
dus lee had zilver. en dat hij nu goud heeft, is puur geluk, maar niet wat hij heeft verdiend...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:42

blauw00gje schreef:
Volgende week vind ik die bewerkte foto's misschien wel grappig. Maar nu kan ik er gewoon niet om lachen.

Ook mijn idee. Komt vanzelf weet ik uit ervaring, maar nu nog even niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:42

Mareska: zoals ik al zei, had hij die zilveren medaille meer dan verdiend. Maar goud kréég hij nu in de schoot geworpen. Vandaar dat ik me ook afvraag hoe het nu voor hem voelt. Ik bedoel, hij schaatste top, maar Sven was duidelijker een (flink) stuk beter.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:43

Esile schreef:
Lielle schreef:

Zeker mooi :j Hè, hoop echt dat het goedkomt.

Zeker!
Ik denk dat die gewoon weer samen verder gaan hoor.. Het zal in het begin wat lastig zijn, maar ze zijn samen wel een super team.

Lielle

ik kan er wel om lachen, maar snap best dat anderen daar meer moeite mee hebben.

x_Lys

Ikga ook wel mee naar schiphol haha :P!

En dan hangen we er ook 1 om bij Kemkes :j die heeft hem net zo erg verdiend!

Anoniem

Als we dan toch massaal op schiphol gaan staan, ga ik ook mee! :D

BrankaZ

ilse86 schreef:
Sven had donders goed door dat er wat aan de hand was. Hij juichte niet zoals normaal. Hij zei ook wel dat hij aan het publiek hoorde dat er wat aan de hand was.

Die essent reclames zijn echt zo beroerd wanneer sven geen goud heeft... oeeh. ik snap dat niet, die timing.. da's leuk als ie goud pakt, anders neit.

@Blauwoogje
Als er met voetbal wat mis gaat, ligt het altijd aan de trainer. Niet aan Hiddink. Die doet eigenlijk alles goed (behalve zijn belastingformulieren invullen).
Feyenoord draait slecht, Verbeek eruit. Heerenveen draait slecht, De Jonge eruit. Ajax draait slecht, van Basten trekt zijn conclusies en vertrekt.
Bij winst, krijgen de sporters alle lof. De trainers worden vergeten. Altijd. Daar kies je voor als trainer.

Klopt, maar heeft Sven Kramer in dit geval een slechte prestatie neergezet? Volgens mij niet. Er is alleen 1(!!) foute aanwijzing geweest omdat Gerard Kemkers zich vergiste. Bij voetbal gaan er meestal wat meer slechte wedstrijden aan vooraf als een coach eruit wordt geschopt.
En als Kemkers meer van dit soort fouten maakt zou dat ook volkomen terecht zijn.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:46

Karin schreef:
Geen leuker vermaak dan leedvermaak, toch? ;)

Dat dacht ik ook! Dus in het kader van de olympische gedachte: meedoen is belangrijker dan winnen :+

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:48

Ffortuna schreef:
Mareska: zoals ik al zei, had hij die zilveren medaille meer dan verdiend. Maar goud kréég hij nu in de schoot geworpen. Vandaar dat ik me ook afvraag hoe het nu voor hem voelt. Ik bedoel, hij schaatste top, maar Sven was duidelijker een (flink) stuk beter.

Hij kreeg goud imo niet in de schoot geworpen, daar heeft hij kei hard voor moeten knokken. Ik bekijk het waarschijnlijk vanuit een ander perspectief: doordat Sven gediskwalificeerd is, neemt hij niet deel aan de eindklassering en heeft die Koreaan gewoon de snelste tijd gereden.

Ik ben het verder gewoon met je eens hoor, Sven verdient die gouden medaille, hij is gewoon de beste op de 10. Dat weet Lee, dat weet Sven, dat weet iedereen.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:48

Ik heb echt een beetje een schaats kater van gisteravond... vind zo sneu echt, ik zat op de bank en had echt zoiets van oliebol ik moet janken :-( (deed ik uiteindelijk niet hoor) maar leefde zo mee met beide, Sven komt er wel overheen maar dat schuldgevoel dat Gerard zal hebben... pfft vind het echt sneu voor hun!
Hopelijk heeft dit geen consequenties voor hun samenwerking want vind het namelijk een topkoppel!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:49

gekvanfleur schreef:
sven reed een betere tijd, en wat voor een. hij had goud. en dat had hij ook gehad als hij op de buitenbaan was gegaan.
dus lee had zilver. en dat hij nu goud heeft, is puur geluk, maar niet wat hij heeft verdiend...

Imo heeft Lee het zeker wel verdiend. Hij heeft erg goed gereden én geen fouten gemaakt! Zo win je een wedstrijd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:49

Mareska, hij heeft ook wel geknokt en dat ontken ik ook niet. Hij verdient zijn medaille (al had ik liever een ander kleurtje gezien) ook van harte en ik ben zeer benieuwd hoe goed Lee nog gaat worden de komende jaren.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:50

ilse86 schreef:
Ja, dat zou dan idd moeten, Lielle..

Vind het wel een beetje jammer dat jullie de grap niet inzien van die foto's. Er is niemand dood ofzo.

En dan zijn er nog 2 in omloop :P

Marktplaats: gezocht
en met een bordje: neem binnenbaan = sneller

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:51

De eerste grappen verschenen gisteravond al.

Ik ga ze echt wel een keer grappig vinden, maar nu nog even niet. ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:52

Dat gebeurt altijd. Ook bij b.v. rampen. Dan kan ik bij deze situatie er toch harder om lachen.

ilse86

Miranda40 schreef:
ilse86 schreef:
Ja, dat zou dan idd moeten, Lielle..

Vind het wel een beetje jammer dat jullie de grap niet inzien van die foto's. Er is niemand dood ofzo.

En dan zijn er nog 2 in omloop :P

Marktplaats: gezocht
en met een bordje: neem binnenbaan = sneller

heb er nog wel meer, maar zal ze niet plaatsen. anders worden er mensen boos :P

x_Lys

Je had er zoveel; even apeldoorn bellen.
Zo dom is die Sven nog niet, heel slim juist de binnenbaan is ook gewoon sneller.

Dat van dat Kemkes niet een andere baan moet nemen en ga zo maar door ;).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:53

Charlie_P schreef:
gekvanfleur schreef:

Imo heeft Lee het zeker wel verdiend. Hij heeft erg goed gereden én geen fouten gemaakt! Zo win je een wedstrijd...

maar niet de snelste tijd. er daar gaat het om...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:53

Ik zit nu op Ned1 naar de korte kür dames te kijken.
Deze rijdster is 24 en 2 dagen geleden is haar moeder plotseling overleden.... Zij besluit de kür tóch te rijden.... Dát noem ik relativeren... Er is iemand in Vancouver, ook op het ijs, hoe ironisch ook, die minstens zoveel verdriet heeft als Kramer....