KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:15

Haha ja ik twijfelde al maar ik reageer op jouw opmerking over ''net als bagage'' O:) :D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:16

Ik denk al met al, dat het allemaal wel mee zal vallen. Als ik nu om mij heen kijk dan zie ik hier niet 1 iemand rondlopen die niet in een vliegtuigstoel zal passen. Uitgezonderd mijn collega naast mij ;)

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:18

Ik heb het weer gedaan.

Maar wanneer men zo vreselijk dik is en in geen enkele stoel meer past, tenzij aangepast, ik denk, ik ben bang, dat je dan op een gegeven moment als bagage wordt gezien.
Men kan dan ook niet anders.
En nogmaals, het gaat over extreem dik en niet gewoon dik.

En die collega vliegt niet?
Blijft wijselijk met de voetjes op de vloer?
Collega leest vast niet mee.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:20

Wij vliegen idd. niet ;) Althans, niet voor werk, wat zij privé doet weet ik niet. Ik heb wel gevlogen, zit nu braaf aan de infobalie. Lekker te bokken en om me heen te kijken :D

Anoniem

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:22

Of je moet door twee lazerstraaltjeslopen die je breedte en dikte meten, (Recht erdoor lopen en even opzij) die meteen je vetmassa meet.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:22

Een wereldbaan, meen ik.
Lijkt persoonlijk veel leuker dan constant in de lucht.

Maar ik ga bokt voor even verlaten.
De warme hap moet op tafel.
Morgen lees ik weer bij.

Veel plezier verder.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:24

Geldt voor stewardessen eigenlijk een maximumgewicht/maat?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:24

Toch is 43cm niet veel ik zit op het breedste deel van mijn heupen als op 44cm terwijl ik 1.75 ben en 71 kilo.
Aangezien ze het hebben over een gordel die dicht moet kunnen en de armsteunen zal het wel 43 cm zijn ter hoogte van je taille.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:25

Och..vliegen is ook leuk hoor, dan zie je nog wel eens wat. Daarentegen, ik lig lekker elke avond in m'n eigen bed, naast m'n eigen vent, verdien net zoveel als een stewardess. En ik krijg die zeurpassagiers niet, ik stuur ze door naar de maatschappij :D Een stewardess zit er soms wel 12 uur mee opgescheept :P

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:26

Misser schreef:

Dat verschil per maatschappij, maar er is wel een soort van standaard. Er word altijd gezegd dat je gewicht in overeenstemming moet zijn met je lengte. Bij de KLM hanteren ze het volgende. BMI hoger dan 25 is niet op sollicitatiegesprek ;)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:30

Misser schreef:

Platte heupen en niet te breed. Zelfde breedte als het gangpad ongeveer. Das per maatschappij verschillend :,)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:32

IndianLady schreef:
Waarom is een riem nodig dan als je toch al vastzit tussen de armleuningen? :')

dat zei ik ook een keer IN het vliegtuig tegen de stewardess die wat moeite had om de passagier naast mij in de riem te krijgen(wees gerust passagier moest gewoon iets meer recht opzitten en was canadese dus hoorde mijn opmerking niet, was verder een aardig mens).
Ze keek me wel een beetje vaag aan maar volgens mij moest ze van binnen wel een beetje lachen. :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:36

Mijn beste vriendin is purser bij KLM en haar man gezagvoerder. Hij vertelde mij een verhaal over een hele dikke dame, paste niet in de stoel en lieten haar op een stoel van een stewardess zitten,daar is meer ruimte. Ze was zo zwaar dat die stoel afbrak, oepsie.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:39

Sandeman schreef:
Mijn beste vriendin is purser bij KLM en haar man gezagvoerder. Hij vertelde mij een verhaal over een hele dikke dame, paste niet in de stoel en lieten haar op een stoel van een stewardess zitten,daar is meer ruimte. Ze was zo zwaar dat die stoel afbrak, oepsie.

:oo Dat vind ik dan wel een hele vriendelijke en nobele oplossing. Maar die stoelen zijn idd. niet zo heel erg stevig. En ik zou als gezagvoerder absoluut niet willen dat er een corpulent persoon op een crewseat zit, naast de nooduitgang. In geval van nood is het aan de crew om de deuren te openen etc... Leuke oplossing, maar erg foute.... Ik had d'r dan liever op het toilet laten zitten ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 19:43

Misser schreef:

Ze hebben gewoon kleding tot maat 40/42.
Als je daar niet in past dan kom je sowieso niet in aanmerking.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:45

Zou dat passen op het toilet. Zijn ook wel erg kleine hokjes. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:45

Toekie schreef:
Btw hebben we dan ook geen stoelen meer nodig maar gewoon één groot laadruim. :P

In een A380 past heel veel :j.

Met een bodyscan wordt het wegen natuurlijk een fluitje van een cent.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:46

Sandeman schreef:
Zou dat passen op het toilet. Zijn ook wel erg kleine hokjes. ;)

Dat bedacht ik me ook gelijk ja. De deurtjes zijn idd. smal, de ruimte van het toilet zelf valt echter nog wel mee.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:49

Lovely schreef:
Toekie schreef:
Btw hebben we dan ook geen stoelen meer nodig maar gewoon één groot laadruim. :P

In een A380 past heel veel :j.

Met een bodyscan wordt het wegen natuurlijk een fluitje van een cent.

Zou een mooie optie zijn, mits de bodyscan in de vertrekhal word geplaatst. De bodyscans bevinden zich bij de gate zelf, vlak voor het vliegtuig. En ik denk dat je wilt voorkomen dat iemand z'n postuur pas word gemeten bij het vliegtuig zelf. Als bij aankomst bij het vliegtuig pas blijkt dat iemand te groot is voor de stoel, moeten ze het daar ter plekke oplossen, en dat zal voor vertraging gaan zorgen aangezien er bij de gate geen financien worden geregeld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:51

Omg, heb mijn heupen even opgemeten en ze zijn op het breedste punt 50 cm breed ongeveer. Ik heb maat 40/42, hellup ik heb nu dus officieel obesitas hahaha!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:51

Of een vermelding in je paspoort met in welke ''categorie'' je valt.
Alleen, moet je dan misschien wel ieder jaar een nieuw paspoort. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:52

Saroanda, daar zit wat in. Maar, met de bodyscans plus de wegingen van de bagage, kan wel een totaal gemaakt worden van de belading van de kist en dan is het probleem van overbeladen ook gelijk uit de wereld.

Toekie, dan komt er een aparte check-in voor two-seaters.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:57

Lovely schreef:
Saroanda, daar zit wat in. Maar, met de bodyscans plus de wegingen van de bagage, kan wel een totaal gemaakt worden van de belading van de kist en dan is het probleem van overbeladen ook gelijk uit de wereld.

Toekie, dan komt er een aparte check-in voor two-seaters.

Overbelading word trouwens bijna nooit veroorzaakt door het gewicht van de passagiers en de bagage. Veel maatschappijen hebben combi vluchten van passagiers en vracht, en daar wordt nog wel eens misgecalculeerd. De bodyscans kunnen idd. vast wel uitgerust worden met de optie om de passagier te wegen. De personeelsscanners zijn hier ook al mee uitgerust namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:59

Saroanda, dat klopt, maar we hebben het hier voornamelijk over passagiers en dat zijn we zelf ook en de mensen en de bagage is wat wij doorgaans zien, de rest van de vracht gaat redelijk aan ons voorbij.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:05

Lovely schreef:
Saroanda, dat klopt, maar we hebben het hier voornamelijk over passagiers en dat zijn we zelf ook en de mensen en de bagage is wat wij doorgaans zien, de rest van de vracht gaat redelijk aan ons voorbij.

Daar heb je zeker gelijk in. Vandaar even de extra info. De belading en verdeling van het gewicht is ook heel erg belangrijk. Ik heb het regelmatig bijna fout zien gaan toen er bijv. begonnen werd met het achterste gedeelte van het vliegtuig eerst te laten instappen terwijl ook het achterttse bagageruim als eerste werd geladen :=