Ghani schreef:Ik heb geld gedoneerd!
En waarom..
Omdat die mensen daar niets meer hebben.
Ik vind het geen excuus dat de rest van de wereld niet helpt, en dat niet al het geld op de goede plekken terecht komt.. Dat is misschien wel allemaal zo.. maar al zouden ze (heel overdreven) maar 10 procent van het gestortte bedrag ontvangen, dan is dat in ieder geval nog IETS! die mensen daar hebben helemaal niets meer.
Mensen in Nederland moeten zich denk ik eens goed bedenken hoe het zou zijn als je geen huis, geen spullen, geen drinken, eten, en geen familie, kinderen, partner meer hebt.. Dat kunnen wij ons hier gewoon niet of moeilijk voorstellen.
We zijn gewoon (te) materialistisch hier in dit land, en ik zeg niet dat ik dat niet ben, maar we moeten in deze wereld leren dat we allemaal dezelfde zijn, en dat we slechts kunnen overleven door elkaar te helpen, en niet altijd maar 'ikke ikke ikke' .
[edit:] bovendien ben ik ervan overtuigt dat het gedoneerde geld bij goede organisaties terecht komt.. SHO, en het 'extra' geld wordt bewaard om over een aantal jaar weer projecten te starten in landen waar de afgelopen jaren rampen hebben plaatsgevonden. Het is niet zo dat nu even een aantal huisjes wordt gebouwd, en de mensen zijn weer happy.. nee.. is natuurlijk een jarenlang proces, wat enorm veel geld kost!! .
Hier sluit ik me bij aan. Er wordt gestreeft dat niet meer als 7% van het gedoneerde geld naar de administratieve rompslomp gaat. Mensen die zeggen dat ze niet doneren om dat toch alles in eigen zak gestoken wordt zijn gewoon egoistisch.
Je zal het zelf maar meemaken.
Heb daarom net wat overgemaakt. Alle beetjes helpen.