nou is geluk weer zo'n overdreven iets..maar jullie begrijpen me hopelijk wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hannah_Menno schreef:LecyTinker schreef:*edit* plus waarschijnlijk omdat christendom en veel andere religies geloven dat het een keuze is, niet iets dat al bepaald is voordat je geboren werd. Als het een keuze is dan kan je het veranderen vinden ze.
Bij ons zat iemand in de gemeente, die was homo. Hij had dus twee keuze's; of verder gaan met zijn vriend en dus tegen God ingaan, óf zich 'zafzetten' tegen zijn gevoelens en zijn leven geven aan God. Dat laatste heeft hij gedaan. Het is heel moeilijk maar het ís wel mogenlijk!
Hannah_Menno schreef:Oh zo!
Tsja, ik geloof dat je gelukkig kan worden als je het van je afzet!Absoluut. Als diegene een oprechte keuze heeft gemaakt zal hij daar denk ik door God voor 'beloond' worden en er zelf een gelukkig gevoel aan over houden. (Dat zou ik iig wel hebben als ik op 't zelfde geslacht was gevallen en deze keuze had moeten maken)
Hannah_Menno schreef:Oh zo!
Tsja, ik geloof dat je gelukkig kan worden als je het van je afzet!Absoluut. Als diegene een oprechte keuze heeft gemaakt zal hij daar denk ik door God voor 'beloond' worden en er zelf een gelukkig gevoel aan over houden. (Dat zou ik iig wel hebben als ik op 't zelfde geslacht was gevallen en deze keuze had moeten maken)
Hannah_Menno schreef:LecyTinker schreef:*edit* plus waarschijnlijk omdat christendom en veel andere religies geloven dat het een keuze is, niet iets dat al bepaald is voordat je geboren werd. Als het een keuze is dan kan je het veranderen vinden ze.
Bij ons zat iemand in de gemeente, die was homo. Hij had dus twee keuze's; of verder gaan met zijn vriend en dus tegen God ingaan, óf zich 'zafzetten' tegen zijn gevoelens en zijn leven geven aan God. Dat laatste heeft hij gedaan. Het is heel moeilijk maar het ís wel mogenlijk!
Laika schreef:Hannah_Menno schreef:
Of gewoon ziekelijk dus.
Persoonlijk denk ik niet dat het hem zozeer om god ging, dan wel zijn aanzien binnen de gemeente.
Hoe dan ook, TE belachelijk voor woorden, dat bepaalde mensen het in hun hoofd durven halen iemand voor een dergelijke keuze te dwingen.
Laika schreef:Of gewoon ziekelijk dus.
Persoonlijk denk ik niet dat het hem zozeer om god ging, dan wel zijn aanzien binnen de gemeente.
Hoe dan ook, TE belachelijk voor woorden, dat bepaalde mensen het in hun hoofd durven halen iemand voor een dergelijke keuze te dwingen.
LecyTinker schreef:@laika, het huwelijk IS geloof.
Je trouwt in het aanzien van god, sommige in een kerk.
Tegenover wie beloof je dan dat je je geloftes nakomt?
LecyTinker schreef:@laika, het huwelijk IS geloof.
Prrrr schreef:Het huwelijk is een burgerlijk contract waarbij je voor de maatschappij bepaalde verplichtingen tegenover elkaar aangaat.
Vooral dat contractsaspect gaat vaak een beetje verloren in het gevoelsmatige 'ja' tegenover elkaar.
Het komt alleen in alle heftigheid weer naar voren op het moment dat het over alimentatie gaat bij een scheiding.
Wat mensen verder aan al dan niet religieuze gevoelens hebben bij het aangaan van een verbintenis, daar heeft het huwelijk zelf dan weer niet zoveel mee te maken...
Laika schreef:LecyTinker schreef:@laika, het huwelijk IS geloof.
Dat is ook jouw mening.
Ik heb god niet uitgenodigd op mijn huwelijksfeest.
En de beloftes die ik heb gedaan waren naar mijn echtgenoot, niemand anders.
Citaat:Ik denk dat elke religie iets mooit heeft, maar ik denk ook dat de mensen die "echt" geloven hun leven indelen hiernaar.
Je kan niet zeggen ik ben bijv christen en dan vervolgens wel sex hebben voor het huwelijk.
Als je echt gelovig bent en vind dat iedereen volgens de bijbel moet leven dan moet je zelf het voorbeeld geven.
Citaat:@tayga, nee, het burgerlijk huwelijk zit aan het kerkelijk huwelijk vast.