Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:11

MamboBeach schreef:
Eh, ik had een buurvrouw en heb me er flink in verdiept en ik bedank... :D
Ergernis heb ik nog steeds... Dus heeft niets geholpen! :)

Omdat je je in mijn ogen niet goed genoeg verdiept hebt... Anders was je niet met aannames gekomen die wanneer je een werkelijke Moslim tegenkomt nergens op slaan :)

Pashon: ik vind sarabande ook geen persoonlijke aanvallen doen, snap niet helemaal waar je dat vandaan hebt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:13

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Eh, ik had een buurvrouw en heb me er flink in verdiept en ik bedank... :D
Ergernis heb ik nog steeds... Dus heeft niets geholpen! :)

Omdat je je in mijn ogen niet goed genoeg verdiept hebt... Anders was je niet met aannames gekomen die wanneer je een werkelijke Moslim tegenkomt nergens op slaan :)

Pashon: ik vind sarabande ook geen persoonlijke aanvallen doen, snap niet helemaal waar je dat vandaan hebt.

Mallerd, ken jij mij? En hoe weet jij dat ik me er niet goed genoeg in heb verdiept... :?
Ik vind dat jij je er niet juist in verdiept hebt! :?
Waar gaat het over? Wil jij mijn mening nu omhalen? Het is gewoon mijn ding niet dus mag ik daar toch open en eerlijk voor uit komen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:23

Waarom ik denk dat je je er niet genoeg in verdiept heb is door bepaalde uitspraken die je hier in dit topic doet.

Zoals ontkennen dat er ook hier in Nederland nog Moslimouders wonen die hun kinderen verwonden wanneer ze bvb iets gestolen hebben.

Moet wel zeggen dat Pashon het toppunt is van wel een mening hebben maar die onderbouwen met valse feiten :)

Nu ben ik wel erg benieuwd waarom jij dan vind dat ík me er niet genoeg in verdiept heb?

MamboBeach

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:30

Heino, ik haalde dat aan met die smiley erachter dat dat net zo raar is om te zeggen als jij van mij zegt dat ik me er niet in hebt verdiept... Zo bedoel ik het...
Ik kan toch niet zeggen dat jij je er niet genoeg in hebt verdiept? Jij ziet het gewoon anders en het ligt jou misschien meer? Dat geeft toch ook helemaal niet...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:31

En over dat verwonden, nee, dat heb ik niet meegemaakt maar wel als er iets uitgespookt is, (wel in huiselijke kring) ze dan een hele grote mond krijgen en eventueel ook een 'tik'!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:40

Het onderwerp ligt de een meer dan de ander, dat snap ik zeker. Het is alleen zo ontzettend frustrerend wanneer mensen (niet jij) bepaalde gebruiken van de Islam ontkennen of zodanig aanpassen dat het in hun straatje past. Bij de Islamitische cultuur horen bepaalde normen en waarden, het komt een discussie niet ten goede wanneer mensen de Islam gebruiken toe gaat schrijven die helemaaaal niet bij die cultuur passen. Dan kan je ook niet meer fatsoenlijk discussiëren maar ben je continu bezig vooroordelen de wereld uit te helpen.

Ik had het juist leuk en interessant gevonden wanneer we constructief konden discussiëren over het oplossen van het probleem rondom de relschoppende 'Moslims' :) Wanneer we ideeën uit konden wisselen over hoe we allemaal zodanig aan kunnen passen dat we allemaal tevreden met elkaar samen kunnen leven. Hoe we integratie kunnen stimuleren en dergelijke :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:49

Of zoals mijn man gisteren zei, als ik in een straat woonde en er stond iedere avond en groepje van die huftertjes mensen lastig te vallen, dan denk ik dat ik al snel met een groep mede buurmannen naar ze toe gegaan was om ze een vorm van redelijkheid bij te brengen.
Maar ja de meeste mensen is dat soort buurten zijn bang voor die schoffies, en de overheid is te soft tot nu toe.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:51

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:53

sarabande schreef:
Maar ja de meeste mensen is dat soort buurten zijn bang voor die schoffies, en de overheid is te soft tot nu toe.

Ik denk dat dat voor een groot deel door de media komt. Wanneer ik in de bus zit en last heb van een groepje jongeren die herrie schoppen zeg ik er wat van. Maar wel op een vriendelijke manier. En 9/10 verontschuldigen ze zich en proberen zachter te doen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:12

Heino schreef:
Ik denk dat dat voor een groot deel door de media komt. Wanneer ik in de bus zit en last heb van een groepje jongeren die herrie schoppen zeg ik er wat van. Maar wel op een vriendelijke manier. En 9/10 verontschuldigen ze zich en proberen zachter te doen :)

Ja daar heb je gelijk in, dat geloof ik ook. In veel buurten waar het voorheen onrustig was, is nu niets meer aan de hand. Maar dat is geen nieuws.
En als de media het kopvoddengedoe van Wilders niet tot den treure herhaald hadden liepen er nu ook geen 3 topics over hem en de gevolgen die zijn taalgebruik aanrichten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:53

Precies, het is helemaal geen nieuwswaardig iets. Het is het praten over helemaal niet waard. Volgens mij maakt dit problemen die er vast en zeker wel zijn, groter dan dat ze in werkelijkheid zijn. En dat verpest een heleboel. Zo leg je ook een kiem voor een (nog) onverdraagzame(re) samenleving. Beste mensen, laat je niet opjutten door zo'n volksmenner als Wilders, gebruik je eigen verstand, praat niet na wat je hem in de media hoort en ziet zeggen. Denk zelf na over hoe jij het allemaal zou willen en hoe het nu echt is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:13

Heino schreef:
Het onderwerp ligt de een meer dan de ander, dat snap ik zeker. Het is alleen zo ontzettend frustrerend wanneer mensen (niet jij) bepaalde gebruiken van de Islam ontkennen of zodanig aanpassen dat het in hun straatje past. Bij de Islamitische cultuur horen bepaalde normen en waarden, het komt een discussie niet ten goede wanneer mensen de Islam gebruiken toe gaat schrijven die helemaaaal niet bij die cultuur passen. Dan kan je ook niet meer fatsoenlijk discussiëren maar ben je continu bezig vooroordelen de wereld uit te helpen.

Ik had het juist leuk en interessant gevonden wanneer we constructief konden discussiëren over het oplossen van het probleem rondom de relschoppende 'Moslims' :) Wanneer we ideeën uit konden wisselen over hoe we allemaal zodanig aan kunnen passen dat we allemaal tevreden met elkaar samen kunnen leven. Hoe we integratie kunnen stimuleren en dergelijke :)

Natuurlijk is het fijn als je met elkaar ergens over kan praten en dergelijke maar ik denk dat veel van die 'jongeren' niet bij te spijkeren zijn... Ze zijn wars van alles, hebben hun eigen ding en gaan hun eigen gang. En natuurlijk niet alle he, ik heb het nu over de relschoppers, feit is dat de ouders het zelf helemaal niet weten, mede omdat de NL taal niet wordt beheerst en dat betreur ik ten zeerste...
Neem nu vorig jaar de buschauffeurs in Gouda, dat moet toch niet mogen, lijkt mij, daar kun je toch niet achter staan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:14

sarabande schreef:
Of zoals mijn man gisteren zei, als ik in een straat woonde en er stond iedere avond en groepje van die huftertjes mensen lastig te vallen, dan denk ik dat ik al snel met een groep mede buurmannen naar ze toe gegaan was om ze een vorm van redelijkheid bij te brengen.

Ten eerste: Pas dan maar goed op...
Ten tweede: Het heft in eigen handen nemen mag niet.
Ten derde: De meeste mensen doen niets of rennen terug hun huis in...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:28

MamboBeach schreef:
maar ik denk dat veel van die 'jongeren' niet bij te spijkeren zijn... Ze zijn wars van alles, hebben hun eigen ding en gaan hun eigen gang

Ik denk wel dat er heel wat verbeterd kan worden, maar dat is erg lastig op de manier zoals er nu in de media gesproken wordt over Moslims :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:39

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
maar ik denk dat veel van die 'jongeren' niet bij te spijkeren zijn... Ze zijn wars van alles, hebben hun eigen ding en gaan hun eigen gang

Ik denk wel dat er heel wat verbeterd kan worden, maar dat is erg lastig op de manier zoals er nu in de media gesproken wordt over Moslims :)

Ik heb het nu echt niet over media, ik heb het puur over wat ik meemaak of heb meegemaakt...
Daar staat de media los van, ik ben namelijk niet zo'n hele erge kastjeskijker en dergelijke.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:41

Jij misschien niet, maar ik denk dat een heel groot deel van de angst en achterdocht bij mensen richting Moslims door de media in de hand gewerkt is. Tuurlijk zijn er altijd mensen met persoonlijke nare ervaringen met Moslims, dat houd je altijd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:45

Heino schreef:
Jij misschien niet, maar ik denk dat een heel groot deel van de angst en achterdocht bij mensen richting Moslims door de media in de hand gewerkt is.

En door Wilders die het vuurtje maar op blijft stoken. Dus on topic, het zou goed zijn als hij daar eens mee zou stoppen, inplaats van steeds groffer en beledigender te worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 18:51

Heino schreef:
Jij misschien niet, maar ik denk dat een heel groot deel van de angst en achterdocht bij mensen richting Moslims door de media in de hand gewerkt is. Tuurlijk zijn er altijd mensen met persoonlijke nare ervaringen met Moslims, dat houd je altijd.

Ik denk dat heel veel mensen weten hoe de media werkt hoor en dat daar lang niet altijd naar wordt gekeken. Er leven zoveel mensen in de steden die dergelijke dingen meemaken, en ja, daar word je zat van! Ik niet hoor, zou voor geen goud in een stad willen wonen maar heb van bepaalde zaken perplex gestaan...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:02

@MB: vergis je niet in mensen, ik denk dat heel veel mensen dat wat ze in de media horen voor waar aannemen. En dat is voor WIlders dus erg handig: olie op het vuur en stoken maar. Als hij niet zoveel aandacht in de media zou krijgen, zou hij in de peilingen lang zo hoog niet scoren als nu het geval is.
Maar goed, als puntje straks bij paaltje komt (verkiezingen 2011), dan hoop ik dat veel mensen toch weer terug zullen vallen op de oude getrouwe partijen waar ze nu zoveel op aan hebben te merken. (dan denk ik: doe het zelf dan beter en ga de politiek in).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:07

Ik denk dus dat dat best meevalt...

Dan stem je niet als je het er niet mee eens bent...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:10

Alet74 schreef:
@MB: vergis je niet in mensen, ik denk dat heel veel mensen dat wat ze in de media horen voor waar aannemen. En dat is voor WIlders dus erg handig: olie op het vuur en stoken maar. Als hij niet zoveel aandacht in de media zou krijgen, zou hij in de peilingen lang zo hoog niet scoren als nu het geval is.
Maar goed, als puntje straks bij paaltje komt (verkiezingen 2011), dan hoop ik dat veel mensen toch weer terug zullen vallen op de oude getrouwe partijen waar ze nu zoveel op aan hebben te merken. (dan denk ik: doe het zelf dan beter en ga de politiek in).

Trouwens, alle partijen komen in de media dus moeten ze allemaal van die aandacht genieten...
En kom op, als mensen er echt anders over denken stemmen ze niet op deze man/partij... Het is ook iets om over na te denken, vind ik. De uitspraken die hij doet vind ik ook echt niet uiterst charmant hoor, maarja, de media kan het ook zo brengen he! ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:17

Maar de meeste andere partijen roepen niet van die gekke dingen ;)
Dat mensen niet op hem stemmen als ze er anders over denken, lijkt me logisch. Maar er zijn toch veel mensen die heel bevattelijk zijn voor wat ze in de media horen en zien, als je dan steeds verneemt dat 'we een probleem hebben', dan ga je dat vanzelf geloven. De rest kun je dan zelf invullen.... (en echt, er zijn best veel mensen die niet zelf nadenken)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:19

Nee, maar ik denk dat we over het algemeen in NL niet zo heel blonT zijn! ;) :D O:)
Ik denk serieus dat het iets is om over na te denken omdat ik anders vrees dat het vroeg of laat een keer mis kan gaan...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:38

Ik denk dat de meeste Wilders stemmers helemaal niet doorhebben wat hij nu precies allemaal wil.. Ja, er moet iets gebeuren aan problematiek rondom Moslims, maar nee zoals Wilders het wil vind ik niet de juiste en effectieve manier. Wilders is echter wel de enige die de Moslim problematiek extreem uitvergroot een behandelt, wat voor veel kiezers aantrekkelijk is denk ik.

Mambo: je zou eens een boek over sociale psychologie moeten inzien, er zijn zó veel trucjes waarmee we anderen kunnen misleiden/dingen laten doen die we eigk helemaal niet willen. Dat gebeurt voor een heel groot deel onbewust, dat is het gevaarlijke :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:39

MamboBeach schreef:
omdat ik anders vrees dat het vroeg of laat een keer mis kan gaan...

Waar ben je bang voor? Wat gaat er mogelijk mis?