Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tallie_Ho schreef:Welshcobfan schreef:Tallie: om maar te zwijgen over een hoofddoek als mode statement. Want die moet er dan ook aan geloven.
*potverdomme, ik wilde net een grote boeren zakdoek in mijn haar knuppen*
Citaat:Balkenende wijst heffing op hoofddoekjes af DEN HAAG - Het kabinet ziet helemaal niets in het voorstel van PVV-leider Geert Wilders om belasting te heffen op het dragen van een hoofddoekje.
Dat maakte premier Jan Peter Balkenende donderdag duidelijk tijdens de tweede dag van de Algemene Beschouwingen. Woensdag, toen Wilders zijn plan presenteerde, sprak minister Eberhard van der Laan (Integratie) al van een „volstrekt hysterisch” voorstel.
Balkenende benadrukte dat zo'n voorstel niet past in „een land waar plaats is voor iedereen en waar we respectvol met elkaar omgaan”, zoals hij dat voor ogen heeft.
Wilders oogstte woensdag ook louter kritiek uit de Tweede Kamer. De PVV-leider vindt dat er snel iets gedaan moet worden aan de „ontzettende groei van hoofddoekjes” in het straatbeeld.
Welshcobfan schreef:hahaha arm CDADie moeten dan aan de nonnen gaan vertellen dat ze maar moeten extra collecteren om hun hoofddoek te kunnen betalen
hihiihih zie JP al helemaal in het klooster staan met die mededeling
Welshcobfan schreef:UpToDance: Je wilt niet weten hoeveel mensen in de zee plassen, dát is een stuk viezer dan met een gewaad erin gaan. Jij mag ook rustig met kleren en al in de zee gaan hoor!
UpToDance schreef:Wat Geert Wilders nu heeft uitgekraamt is natuurlijk weer over the top, maar ik snap zijn standpunt zeker.
Moet je eens bij mij in Alkmaar kijken, overal waar je kijkt zie je hoofddoekjes en er lopen veel vrouwen met boerka's aan.
Lekker, als jij op het strand ligt en er springt er eentje de zee in! Wij mogen ons volledig gaan scheren en (schoon) in onze bikini liggen en zij springen de zee in met het hele gewaad aan. Lekker fris!
Buiten de hoofddoekjes om vind ik de (meeste) moslims zeer asociaal. Bij mij op school, het is vreselijk.
Nederlandse meisjes worden zo bedreigd en lastig gevallen door de lieve moslima's, ze hoeven 1 keer hun kant op te kijken en hebben meteen flinke ruzie. En een commentaar dat ze hebben over Nederland, in het marrokaans zeggen dat ik een arrogante k*nker Nederlander ben, laatst keek er een moslims meisje GTST achter haar pc op youtube(ja tijdens de les) en er werd gevraagd door haan vriendinnen of ze gek was omdat ze een Nederlandse zender keek.
Laten we het maar niet hebben over de marrokaanse jongens, waar je nog meer last van hebt als blondine.
Waar gaat dit heen? Dat je je niet eens meer veilig kan voelen in je eigen land door de buitenlanders.
Het moet toch niet gekker worden.
Tallie_Ho schreef:Zo, ik heb maar even de stoute schoenen aangetrokken en Geert een email gestuurdCitaat:Geachte heer Wilders,
Ik heb een vraag over uw voornemens kopvoddentax in te voeren. Gaat u een onderscheid maken tussen de hoofddoeken van moslima's en die van mensen met een ziekte zoals kanker? Mensen die chemo hebben gehad dragen ook vaak een hoofddoek, daar hun hoofdhuid te gevoellig is voor andere hoofddeksels en zij niet met een kaal hoofd naar buiten kunnen of willen. En hoe ziet u de hoofdbedekking van de nonnen welke in Nederland verblijven? Zal hiervoor deze tax ook gelden?
Ik ben een serieus persoon die het beste met u voor heeft en zou het zeer zeker zeer waarderen indien u de bovenstaande vragen wilt beantwoorden.
Vriendelijke groet,